Ideapark 2009 - Suunnittelua
Kirjoittaja TheQ 
Kirjoittaja
Viesti

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 12:00
Ja Tampereella rytisee taas tänä syksynä kun Ideaparkin valtaavat LEGO palikat. Okei, valtaus kohdistuu lähinnä Ideaparkin keskusaulaan mutta on se silti jotain. Viime vuonna Palikkatakomo oli mukana menossa salskean seitsikkonsa muodossa. Ideaparkissa näytettiin myös Jantzun editoima animaatio-DVD, jossa kerrottiin hieman tästä harrastuksesta.

Otin yhteyttä Suomen LEGO yhtiön maajohtajaan ja hän toivottaa taas meidät harrastajat mukaan. Ajankohtaa ei ole kuuleman mukaan vielä sovittu mutta se luultavasti ajottuun samoihin aikoihin kuin viimeksikin eli elo-syyskuun tietämiin. Rakennukset jätetään lukittuihin laatikoihin ja ne haetaan sitten myöhemmin pois. Viimeksi rakennukset olivat näytillä tapahtuman keston eli 2 viikon ajan, tämän kertainen tapahtuma saattaa olla hieman pitempikin. Muistakaapa sitten että jos tuotte mallejanne näytille, ne pitää jotenkin hakea poiskin ;)

Mukaan tuleville harrastajille EI ole tulossa viime vuotista palkintoa (100 euron edestä settejä) vaan he saavat LEGO rannekellon. Rannekellosta minulla ei ole vielä mitään tarkempaa tietoa.

Ketkäs haluaisit tulla paikan päälle tuomaan omat rakennelmansa? Itse olen ainakin sinne menossa Takomon mainoskrääsä mukanani. Tällä kertaa toivon pääseväni olemaan Tampereella sen verran kauemmin että ehdin kurkata tapahtuman oikean meiningin. Ja onhan sitä mukava mennä katselemaan malleja ja mainostamaan Takomoa ihan "oikeastikin".

-Q
--------------------------------
Varapuheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 12:44
Mukana ollaan niinkuin viimeksikin. :)
Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 13:28
Hmmm voisin ehkä tulla.8-)

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 14:54
Tulen varmaan, koska asun 5 kilsan päässä idiksestä.
TheQ: Miten Tampere tähän liittyi?!

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]
Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 15:02
Koska Ideapark on lähellä tamperetta. :)

Luuranko

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 15:16
Tuonnehan voisi ehkä tullakkin. Jos saisi jotain kyhättyä.:D

-Pluurankeli

No, oikea elämä on vielä sairaampaa.

Brickshelf
Vuhvelituotanto

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 15:35
Lainaus
Lord-Makkara
Koska Ideapark on lähellä tamperetta. :)
No jaa...
Kuitenin se on Lempäälässä.

Hyvää joulua kaikille!

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 17:05
Onko tämä se ideapark siinä Helsingin mootoritien varressa, muutaman kilometriä Tampereesta etelään? Tuli vaan ajettua tämän ohi viime kuussa ja mielessä kävi se viime vuotinen näyttely, että tuollako se oli?.

Olisi ainakin tällainen laajennettu 6769 Fort Legoredo avaruuslänkkäri-muunnelmana sekä isohko (SNOT) avaruusalus joka on rakennetty käytännössä pelkästään osista jotka tulevat 8635 Mobile Command Center & 7633 Construction Site seteistä (mainostamismahdollisuus LEGO-yhtiölle?). Alus on sisätiloiltaan skaalassa figuurien kanssa.

Asun Jyväskylässä ja auto löytyy, joten kuljetus ei ole ongelma. Autoon mahtuu kyytin periaatteessa muitakin (ellei nyt sitten jotain "Yamatoa" ole näyttelyyn viemässä.

Tautologia:

"Allekirjoitukseni viesti on kristillisesti suuntautunut."

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 17:23
Jep, siinähän se on. Se on niin lähellä Tamperetta että kutsun sitä suoraan Tampereen Ideaparkiksi vaikka se teknisesti ottaen kuuluukin Lempäälään.

@DCD: Kannattaa ottaa huomioon että rakennelmien tulisi mahtua LEGO yhtiön antamiin vitriineihin tai sitten saatat hukata palikoita siitä. Xsanen Sith Temppeli istui siellä viimeksi ilman mitään suojaa eikä sille ainakaan sattunut mitään. Voin hankkia vitriinien tarkat mitat kotvasen kuluttua, ne olivat minulla jossain yllä..

Tervetuloa vain mukaan :)

-Q
Varapuheenjohtaja

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 17:46
Lainaus
TheQ
kutsun sitä suoraan Tampereen Ideaparkiksi

Murr!!!
Se on Lempäälän Ideapark!:X

Tulen aika varmasti esittelijäksi, pitäisi vain kehitellä, joku hieno rakennelma.

Hyvää joulua kaikille!

Pate-keetongu

Sihteeri Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 19:30
Pate vähän niinku boikotoi Ideaparkia epäekologisten Kauppajätti korpeen-hankkeiden takia ja jättää tulematta.

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini
Flickr
Mies ei kasvata partaa. Parta kasvattaa miehen.
Kuulun ANKP:een!
Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 21:06
Lainaus
TheQ
Jep, siinähän se on. Se on niin lähellä Tamperetta että kutsun sitä suoraan Tampereen Ideaparkiksi vaikka se teknisesti ottaen kuuluukin Lempäälään.

@DCD: Kannattaa ottaa huomioon että rakennelmien tulisi mahtua LEGO yhtiön antamiin vitriineihin tai sitten saatat hukata palikoita siitä. Xsanen Sith Temppeli istui siellä viimeksi ilman mitään suojaa eikä sille ainakaan sattunut mitään. Voin hankkia vitriinien tarkat mitat kotvasen kuluttua, ne olivat minulla jossain yllä..

Tervetuloa vain mukaan :)

Se avaruuslinnoitus/lähetysasema ei noihin vitriineihin ilman kunnon typistystä mahdu. Alus puolestaan sopii (46cm pitkä).
Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 06/05/2009 21:11
Hmm, mukaantulo kiehtoisi. Katsotaan nyt, tulen jos kerkeän

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 06/05/2009 21:13.

legorides

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 12/05/2009 19:49
Mukana ollaan (samassa vitriinissä kuin viimeksi).

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 13/05/2009 15:00
Mukana ollaan, jos tila riittää a jos saan kehiteltyä jotain siihen mennessä.

Hyvää joulua kaikille!

tiikeli

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 14/05/2009 20:36
Minä tulen! Jos suinkin pääsen.
Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 16/05/2009 17:17
Lainaus
legorides
Mukana ollaan (samassa vitriinissä kuin viimeksi).

Oletkos varannut tuon vitriinin jotenkin?

Oli vaan puhetta skypessä afoleiden kesken että tänä vuonna olisi jonkun
muun vuoro saada tuo iso vitriini käyttöönsä

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 16/05/2009 17:18.

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 18/05/2009 13:29
Ideaparkin tapahtuman päivämäärät on lyöty lukkoon:

Tapahtuma kestää koko elokuun. Rakentamispäivät ovat torstai 30.7 ja perjantaina 31.7. Purku on tiistaina 1.9.

Preludium, tietääkseni Legorides on sopinut hommasta TLG:n kanssa. Se iso vitriini on Suomen LEGO yhtiön omistuksessa. Ne pienet vitriinit tulevat TLG:n varastoista.

-Q
Varapuheenjohtaja

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 04/07/2009 15:06.

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 26/05/2009 18:05
Sain vitriinien koot tietoon LEGO yhtiöltä. Pienet vitriinit ovat 51 cm leveitä, 29 cm syviä ja 28 cm korkeita. Palikoissa mitattuina vitriinit ovat siis 64 nuppia leveitä, 36,5 nuppia syviä ja 35 nuppia korkeita. 35 nuppia on 5:2 sääntöä käyttäen yhtä kuin ~ 29 palikkaa korkea (35 nuppia = 17,5 kahden nupin levyä = 87,7 levyä = noin 29 palikkaa. Toivottavasti matikkani toimi oikein).

-Q
Varapuheenjohtaja

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 28/05/2009 11:49
HYvältä kuulostaa!
Jos äy, niin varaisin itselleni yhden noista pikkusista.

Hyvää joulua kaikille!

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 04/06/2009 09:41
@Mikke: Kyllähän se käy, viimeksi niitä oli mukana viisi kappaletta ja uskon että saamme tänäkin vuonna ainakin ne viisi. Itse saatan tarvita kaksikin kappaletta mutta yhdelläkin pärjään :)

Tuli tässä sellainen hauska idea mieleen että voisimme Ideaparkin rakentamispäivän yhteydessä pitää pienen Takomolaisten tapaamisen Tampereella? Särkänniemellä olisi minusta ainakin mukava käydä isommalla porukalla ja samalla voisi saada mahdollisuuden jutella. Myös muutakin tekemistä voisi kehitellä, itselläni tuli ensimmäiseksi mieleen "LEGO draft". Sen ideana on että jokainen osallistuja ostaa saman setin (vaikkapa jokin impulssi-setti tai halpa Creator-setti) joka sitten laitetaan osiksi ja jokainen oma osansa laitetaan ryhmiin. Jokaiseen ryhmään tulee niin paljon osia että ne kaikki ovat "tasaisia" eli jokaisesta ryhmästä tulee tarpeeksi paljon osia jotta ryhmät ovat tasapainossa. Jokainen osallistuja ottaa sitten vuoron perään jonkun ryhmän itselleen. Ryhmiä voi myöhemmin sitten vaihtaa ja omat ryhmänsä saa pitää itsellään.

Miltä kuulostaa Särkänniemen reissu ja "dräftäys"?

-Q
Varapuheenjohtaja

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 04/06/2009 21:15
Ihan hyvältä kuulostaa, mutta en ole varma pääsenkö.8-)
Pitää katsoa sitten lähempänä että onko muuta menoa.

Hyvää joulua kaikille!

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 02/07/2009 11:47
Keskustelu on hieman hiljentynyt ja nyt olisi hyvä aika kuulostella ketkä oikeasti ovat tulossa tapahtumaan? Minä ja Legorides nyt varmasti ollaan tulossa, Makkarakin heiluu varmaan mukana mutta entä te muut? Jos tuotte malleja niin missä vaiheessa ne ovat ja kuinka paljon tilaa ne vaativat?

-Q
Varapuheenjohtaja

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 02/07/2009 12:07
Nonniin.
Minä olen ainakin tulossa.
Tuon oman Castle-väsäykseni, joka tarvitsee yhden vitriinin.
Se on puolivälissä, mutta tulee valmiiksi.
Tuon myös ne Legolta saamani pakkaukset, mutta Elisa ja Anu on taitanut hommata niille jo jotain tilaa.

Nähdään siellä!

-Mikke

Hyvää joulua kaikille!

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 04/07/2009 15:08
Mä olen kyllä lomalla tuossa heinäkuun lopun ja elokuun alun, mutta olen majanmuuttoni ajoittanut siihen, joten en ehdi/jaksa nyt tänä vuonna paikalle saapua. :(

Koitan kuitenkin tehdä DVD:n sinne pyörimään.

tiikeli

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 11/07/2009 08:44
Minulle on nyt selvinnyt ettei meillä ole menoja tuolle päivälle ja tulen sinne isoveljen (ja LEGO-rakennelman) kanssa. Eli voisitteko varata meille vitriinin (tarkoitan siis yhtä vitriiniä). Teoksemme on jo valmis ja se on lupaamamme isompi ja yksityiskohtaisempi rakennelma.;) Mutta voiko teos olla ennen julkaitu vai pitääkö sen olla ennen julkaisematon?

Se Särkän reissu kuulosti aika hauskalta idealta (draftäuksen kanssa). Mutta kerkisikö kauenpana asuvat tutustua edes LEGOparkkiin? Sekä Amerikan reissun jälkeen tuntuisivatko ne Särkän vempeleet enää miltään, kun kävi kolmessa (mahtavassa) huvipuistossa? (Ne olivat Universal Sudios, Magic Mountain ja LEGOLAND jos teitä kiinnostaa.)

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 11/07/2009 20:56
Munkaan puolesta ei tarvitsisi olla särkkää.
Voitaisiin vaikka käydä syömässä ja jotain muuta aktiviteettia harrastamassa.

Hyvää joulua kaikille!

legorides

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 11/07/2009 21:19
Tulen perjantaina, mutta sen verran on kiirettä, etten ehdi kuin pystyttää tivolin ja taas mentiin.
Särkänniemessä en ole ehtinyt pariin vuoteen käymään, joten siellä olisi vielä näkemättä Taikapyörä ja Tyrsky. Taitaa siis jäädä väliin tänäkin vuonna.

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 14/07/2009 14:41
@Tiikeli: Minun pitää valitettavasti sanoa etten tiedä lainkaan onko Ideaparkissa teille vitriiniä. Otin viime viikolla yhteyttä Suomen LEGO yhtiön työntekijään, joka kertoi tilanneensa joko 4 tai 5 vitriiniä. Tällä hetkellä minä tarvitsen yhden, Makkara tarvitsee yhden ja Mikke tarvitsee yhden. Neljäs vitriini on minun suunnitelmien mukaan sekalaisille teoksille, joita minä ja Makkara tuomme (muutkin voivat tuoda mukanaan jos haluavat). Jos vitriinejä on viisi, sitten yksi vitriini jää tyhjilleen ja te voitte käyttää sen. Jos taas vitriinejä on neljä, voimme hieman katsoa saammeko laitettu teokset muihin vitriineihin.

Mahtuuhan varmasti teoksenne vitriiniin? (Mitat annoin jo aikaisemmin tässä ketjussa)

@Legorides: Itse koetan jo torstaina viedä mallit paikoilleen mutta koetan tulla silloin perjantainakin tulla käymään katselemassa hommia. Olisi mukava taas nähdä :)

Tapaamisesta noin yleensä ottaen, Särkänniemelle ei taida kovin olla tulokkaita ja sen osalta kaikki voivat tehdä minun puolesta mitä haluavat. Itse varmaan menen sinne. Dräftäys on silti saanut melko paljon suosiota, se varmaan voidaan järjestää?

-Q
Varapuheenjohtaja

tiikeli

Aihe: Re: Ideapark 2009 - Suunnittelua - 14/07/2009 16:45
@TheQ: Mallini on 17 senttiä leveä 20 senttiä pitkä ja 18 senttiä korkea joten kyllä sen pitäisi mahtua tiatojeni mukaan.;)

Ja kyllä minä/me olemme ehkä (jos pääsemme) menossa sinne Särkkään. Ajattelin vain että jos joku/jotkut eivät kekisi tutustumaan LEGOparkkiin, mutta kun Pirkkala on niin lähellä Ideaparkkia (Tuskin edes kymmenen minuutin matkaa) niin voimme mennä sinne vaikka joka päivä. Katsotaan kerkiääkö sinne Särkänniämeen.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään