Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely
Kirjoittaja JK 
Kirjoittaja
Viesti

JK

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 19:35
Kuten kahtena aiempana vuotena, tänäkin vuonna messuilla esitetään LEGO-animaatiota.

Minä toimitan paikalle joko 26" näytön tai 32" telkkarin, läppärin ja kaiuttimet.

HOViNETin tuotannosta näytetään aiempaan tapaan parhaita paloja vuosien varrelta + jälleen uutta ennennäkemätöntä materiaalia myös Vanian Legendasta.
En koosta DVD:tä messuille, vaan kerään esitettävän materiaalin tiedostoina mukaan, ja niistä koostetaan soittolista, joka saa sitten pyöriä messuyleisölle.

Mukaan tarvitaan mielellään myös muiden "studioiden" teoksia, muistaen kuitenkin, että ne menevät kaikenikäisten nähtäväksi, ja edustuskäyttöön, eli jonkinlainen taso pitää olla.

Ehdotelkaa omia/muiden teoksia mitä voisi ottaa messuille näytille.

Minulle ainakin tulee heti mieleen tAAt:n LeGorSIKA, H.O.V. Productionsilta 2-4 videota, Konselin Nameless, VH:n Kiire, HousuFilmien Kirves ja Kallo.

Tarvitsen videoista ladattavat tiedostot, en YouTube-linkkejä.
Osa minulta jo löytyy kiintolevyiltä, mutta ehdotusten mukaan lähetelkää lisää Skypellä.

Onkos nyt jo luetelluilla videoiden tekijöillä mitään sitä vastaan, että heidän teoksensa messuilla näkyisivät?

Ja sitten vielä yleisenä muistutuksena tunnelmia viime vuoden touhuista eli koostevideo 2010 Expoilta

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13/01/2011 22:11.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 19:49
Minun videoita saa laittaa sinne. Sano vaan minkä videon haluat (jos haluat) niin lähetän sinun sähköpostiin. Jalmari Jakkainen sitten valmistuu noin 3-2 kk ennen expoa tai aikaisemmin.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 21:04
Munkin videoita voi toki käyttää. Olen tekemässä Rimen kuvatuista videon, sitähän voi näyttää siellä, niin lapset näkee mihin nykytekniikka pystyy :D Tai sitten muita videoita mitä tuolta YouTUbestani löytyykään. Voin pistää Skypessä tarvittaessa.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 21:25
Kannatan ,että näitä:
2 HOViNET teamin animaatiota
2 HOV-productionssin animaatiota
2 V.H -Tuotannon animaatiota
tAAt:n LeGorSIKA
1-2 Anakaan animaatiota

Jos minun vídeoita sinne laitetaan ehdottaisin Filmistudiota.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 21:31
Lainaus
Valkoinenpalikka
Kannatan ,että näitä:
1-2 Anakaan animaatiota

Hetkonen, siis sanot, että sulta VH:lta ja "itseltään" Hovinetiltä saman verran? Imo enemmänkin näin:

Hovinet 5-10 pätkää
HOV 5
V.H. 1-2 (aika neverheard itselleni)
tAAt:lta tosiaan tuo
Anakaalta 1-2
Ja multa haluttaessa vaikka 1

Mutta Jannehan sen päättää. Mutta siis Hovinetilta ja HOV:lta ihan ronskisti näytille, kun asiansa osaavat. Perään tietysti itse legenda, tAAt, ja sitten pari näitä "toisen polven animaattoreita" (minä, Ana, Laket ja Canlesit ja muut) ja muutama uudemman polven kyhäelmä (joista itselle jäänyt valitettavan huono kuva, voi tietysti olla, että esim. V.H. on tasokastakin..)

"Upsista saatana", jostain syystä luulin Valkosta ja VH:ta samaksi :D Tosin VH lyhenne kuulostikin hieman oudolta..

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13/01/2011 22:03.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 21:58
(offtopic)

Lainaus
moto
Lainaus
Valkoinenpalikka
Kannatan ,että näitä:
1-2 Anakaan animaatiota

Hetkonen, siis sanot, että sulta ja "itseltään" Hovinetiltä saman verran? Imo enemmänkin näin:

En minä siinä listassa sanonut ,että minulta tulisi yhtään mitään animaatiota sinne. Mikään noista animaatioista joita ehdotin ei ollut minun tekemä. Enkä ole ollut tekemässä minkään mainitun tiimin videota.

(/offtopic)

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 22:06
No niin rauhotutaas taas :)
Määrät ei ole tärkeitä vaan se, että saadaan järkevä kokonaispaketti aikaiseksi, joka esittelee animaatioita ja yksittäisen pätkän kesto ei ole liian pitkä, jotta yksittäinen messuvieras ei pitkästy, vaan katsoo pätkän, huomaa että seuraava alkaa, katsoo sen jne.

Toki mukaan tulee pidempiäkin, esim. meiltä ehdotan Gubbesia ja Rainbow Troopsia, jotka ovat "näyttäviä". Legendasta tulee ehkä parikin muutaman minuutin esittelypalaa, ehkä?

Viime vuonnahan minä näytin vain ja ainoastaan meidän animaatioitamme, niin nyt vois taas esittää yleisemminkin näitä. Skypessä tunnus on jantzu, joten lähettäkää videoita, katson mitkä sopii koosteeseen.

Mitäs mieltä olette olleet siitä "mikä on animaatio ja näin teen animaation" -koosteestamme 2009, pitäisikö se laittaa näkymään tänä vuonnakin???

Ja sitten vielä yleisenä muistutuksena tunnelmia viime vuoden touhuista eli koostevideo 2010 Expoilta

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 13/01/2011 22:11.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/01/2011 23:34
Jos mahdollista, laittaisin jokaista filkkaa ennen lyhyen (10s.?) esittelyn, jossa kerrottaisiin filkan nimi, tekijä ja tekovuosi. Se voisi ryhdistää ko. pakettia ja tekisi siitä yhdenmukaisemman.
--
Janne

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 14/01/2011 16:21
Tai sitten niin kuin minulla aiemminkin on ollut, että animaation aikana ruudussa näkyy koko ajan nimi ja tekijä(t).

Animaatioiden laatu harvoin on niin korkea, että sitä on välttämätöntä laittaa koko ruutuun näkymään.

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 14/01/2011 16:25
Hmm.
Voinhan tehdä tuonne ihan uuden, ennen näkemättömän animaation.
Aikaa nimittäin olisi ja työpöytä on tyhjä erään kesken jääneen projektin takia *epäileväinen*

Idea voisi olla ihan yksinkertainen, vaikka otsikolla "Model expo: katsoa saa, mutta ei koskea"
Jotain pientä juonta mukaan, esimerkiksi Mr. Beanin kaltainen urpo saapuu Model Expoille ja toheloi siellä aikansa. Lopulta kyllästyy, lähtee kotiin, ja jättää jälkeensä kaamean sekasotkun.
Kävisikös?

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 14/01/2011 16:35
Mikä tahansa käy, kun vain saat teoksesi valmiiksi helmikuun puoliväliin, mä nimittäin en halua jättää tän projektin tekoa viime tippaan.
Voisit VH myös lähettää sen kiire -animaatiosi ihan parhaan mahdollisena tiedostona minulle.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 16/01/2011 19:21

Tämmöinen oli videoesittelyn layout viime vuonna.
Aion käyttää vastaavaa tyyliä tänäkin vuonna, eli video näkyy n. 70% koossa ja alas mahtuu selitetekstiä animaatiosta ja oikeaan reunaan laitetaan videon tekijän nimi/logo (tai sitten tuohon alas).

Animaatiotkin saadaan näin yhteiseen ulkoasuformaattiin ja tekijä näkyy koko animaation ajan, mikä on kaikkein selvin tyyli tämmöisessä monen tekijän jutussa.

Videoiden kuvauksiin kirjoitan esim sitä mitä YouTubesta löytyy selitteenä, tai sitten videoita toimittavat henkilöt voisivat itse kertoa mitä lyhyesti videosta kerrotaan.
Toki tekstiä voi olla enemmänkin, niin että se vaihtuu videon kuluessa.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 05/02/2011 20:06

Tällainen setti siis on minulta tulossa messuille perjantai aamuna. Eli kun torstaina rakennatte tilojamme, niin ns. tiskille on jätettävä tälle systeemille sopiva tila, missä laitteet eivät ole yleisön tönittävissä, mutta hyvin nähtävissä.
Pöydän (eli tiskin) taakse on jäätävä tilaa kuten viime vuonnakin oli...

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 28/02/2011 20:04
Herätys uinuvat animaattorit, entiset ja nykyiset.

Ei riitä, että ketjussa sanotaan animaatioiden nimiä, tarvitaan linkit animaatioihin tai sitten tiedostot lähetettynä minulle.

Tarvitaan selostetekstit, mitä animaatiosta todetaan. (ks. kuva ylempänä) eli mitä tekstipätkiä ruudun alaosassa näkyy videon pyöriessä.

Tarvitaan tiimien logoja tms.

Minä aloitan videokoosteen tekemisen ensi viikonloppuna, ja katsotaanpa... minulla on tAAt:n eli McLadin selostus LeGorSIKAlle ja sitten omat selostukseni HOViNETin teoksille, eikä mitään muuta...
Nyt erityisesti olisi sopiva aika aktivoitua ja kertoa teoksestaan ja tarjota myös materiaalit.

Muutoin käy niin, että minä teen koosteen omapäisesti niistä aineksista mitä löydän ja sitten on turha vikistä jälkeenpäin..

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 28/02/2011 20:42
No, Leekotiimin puolesta voi näytille laittaa Kikantin, joka edustaa joka suhteessa tiimimme parhaimmistoa. Jos vaikka tapahtuisi jotain uudelleen heräämistä lähiaikoina. Muuta voin lähettää sinulle lähipäivinä vaikkapa skypessä itse videon ja logon ja kerron mitä selostusteksyiin tulisi.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 05/03/2011 00:32
Onkos Konselilla, H.O.V Prod:lla ja HousFilmeillä ehdottaa selostetekstejä teoksilleen?

Tässä nyt 3 viikon sisään pitäisi koosteet mun kasata valmiiksi.

konseli

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 05/03/2011 14:16
Lainaus
Jantzu
Onkos Konselilla, H.O.V Prod:lla ja HousFilmeillä ehdottaa selostetekstejä teoksilleen?

Tässä nyt 3 viikon sisään pitäisi koosteet mun kasata valmiiksi.

Kunhan tekovuosi (2004) on mainittuna, niin riittää. Muuten ei ole väliksi mitä lukee vai lukeeko mitään.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/03/2011 13:48
Olen nyt tehnyt n. 20min verran tätä koostetta, nyt mukana ovat:

LeGorSIKA ja sen traileri
Kirves ja Kallo
Super Energy
Rikos ei kannata
Tribute to 007
Postman Pat
Gubbes
Rainbow Troops
KastleVania 4 materiaalia

Seuraavat videot ovat myös tulossa koosteeseen, huomasin, että saan ladattua ne mp4-formaatissa YouTubesta, ja tällöin ne voi heittää mukaan Premiereen:

nameless
Jalkaväen mies
Kiire
Legolot

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13/03/2011 13:55.
Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/03/2011 15:01
Tässä kävi nyt vähän sellainen juttu, että en millään saa tehtyä Model Expo -animaatiota valmiiksi tämän vuoden expoille.
Mutta aion silti tehdä sen, jotta se voi olla vuoden 2012 expoilla näytillä.

Tämä tarkoittaa sitä että voin tehdä sen kiireettä pidemmäksi.
Aikaisempi suunnitelma oli tehdä kolme-minuuttinen animaatio.
Nyt voin tehdä siitä pidemmän, ehkä 5-7 minuuttisen.

Pyydän anteeksi mahdollisesti aiheuttamaani vaivaa.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/03/2011 17:26
Ei ole ongelma, mutta turhan pitkiä videoita on sikäli huono näyttää messuilla kun yleisö ei jää pitkiä katsomaan. Tällaisesta koosteestakin keskiverto yleisön jäsen katsonee 1-2 videota.

Legolot alkaa jo olla melkoisella kipurajalla, kun sen pituus on 12min, mutta aion sen silti ottaa mukaan. Jos näyttää että se on mahdoton esitettävä, niin sitten vain poistaa sen playlist:lta.

V.H., sulta mukaan tulee Kiire ja Rikos ei kannata. Jälkimmäinen näistä selvästi parempi.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 13/03/2011 20:55
Tän näköistä yleisö näkee sitten messuilla. Animaatioissa kun kukaan ei ole siirtynyt HD-tarkkuuksiin, niin ne sopivat varsin hyvin osa ruudun esityskokoon. Näitäkin on jopa zoomattu isommaksi tuossa.

Acticis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 14/03/2011 14:41
Hienolta näyttää. Kysyn uteliaisuuttani miksi tuossa lukee "Kaikkihan muistavat lasten animaation Postimies Patesta?" Eikös siinä pitäisi lukea "Kaikkihan muistavat lasten animaation Postimies Paten?"

Korjatkaa jos olen väärässä.

Edit: Joo, totta huomasin tuossa versiossa tarkoitetaankin animaatiota Patesta.

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 14/03/2011 15:27.

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2011 Animaatioskenen näyttely - 14/03/2011 15:22
Muotoseikka, molemmat ovat kieliopillisesti oikein, ehkä tuota sun ehdotusta laittaisin muotoon:
Kaikkihan muistavat lasten animaation "Postimies Pat"?

jos sitä muotoa olisin käyttänyt.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään