Model Expo 2015 - GBC
Kirjoittaja Zwenkka 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 01/04/2015 17:05
En huomannut tuota kysymystä pajassa. Pieni ulkonema ei haittaa. Paintilla tehty kuva on pikselin tarkkuudella mittakaavassa. ( nuppia mahtuu hyvin.

Voitko R2D2 tuoda aidat teoksen ympärille?

R2-D2

RY:n jäsen

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 01/04/2015 21:37
Lainaus
ptLeskinen
Lainaus
R2-D2
Tere,

tota, miten iso se meidän osasto olikaan,
meinaan korkeussuunnassa?

Riittääkö 7 metriä?

1.4. se riittää ehkä just ja just... ;-)

ja Zwenkalle, no worry, olin jo mielessäni pakannut mukaan tarpeet reunuksia varten.
Kuka tekisi komian GBC kyltin ja esittelyn?

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 05/04/2015 10:50
Viimeiset säädöt on tehty, lue: koko laitteen tekniikka rakennettu uudelleen että kestäisi paremmin. Silti olen varma, että jompikumpi härveli pettää 3 päivän maratonissa, hyvä että painovoimaan perustuvia vararamppeja on mukana. Pitänee itsekin vielä sellainen rakentaa mukaan.

Mihin pöydällä sijoitetaan 9V virtasäätimet?
Minulla tulee 2kpl että saan helposti säädettyä laitteen nopeudet kohdalleen. Tuleeko nämä pöydän keskelle?

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 05/04/2015 20:06
Laitetaan nuo virtalähteet keskelle, siellä on tilaa. Vielä 5 päivää aikaa rutistaa... Minullakin tosiaan sen verran "kokeellisia" moduuleita mukana, että myös erilaiset ramppisysteemit ovat pakollisia.

ptLeskinen

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 05/04/2015 20:34
Tästä GBCstä on muodostumassa jotain kansainvälisen tason huippua (kuten meillä toki yleensäkin *iloinen*)

Jos tarvitsee rakentaa lisätasoja pöytien keskelle niin ilmoitusta voin järjestää profiilia ja pöytälevyjä.
Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 06/04/2015 09:51

Tässä vielä viimeinen kuva moduuleista. Terhonporukalle tullut yksi moduuli lisää, tästä on sovittu aikaisemmin.
Näillä mennään koko expo 2015 :)

Keskusta tulee melko täyteen virtalähteitä. Arvioisin, että noin 15 kpl. Tähän en vielä tänä vuonna uskalla luvata ylimääräistä tilaa.

Saadaanko jatkojohdot paikanpäältä vai pitääkö ne tuoda itse? Minulla ei taida noin isoa jatkojohtoa löytyä kotoa.

Onko joku, jolla ei ole virtalähdettä omaa pätkää varten? Minulla on yksi ylimääräinen. R2D2:lla taisi viimevuonna olla ylimääräisiä? Toinen kriittinen taitaa olla adapteripiuhat virtalähteitä varten? Onko näitä riittävästi?

Zwe

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 06/04/2015 10:16
Minulla on omiani varten kaksi 9V virtalähdettä ja yksi 1,5m sähköjatkojohto, jossa paikka 3-4 muuntajalle. Enempää en voi tuoda valitettavasti.

42 moduulia GBC:tä. Mukava täydellinen luku, vastaus kaikkeen maailmassa :)

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 06/04/2015 11:12.
Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 06/04/2015 11:03
Meillä on virtalähde ja nopeussäädin, mutta sopiva johto jolla sen saa yhdistettyä moottoriin on vielä postissa. Olisiko jollain mahdollista varmuuden vuoksi ottaa mukaan yhtä ylimääräistä johtoa?
Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 06/04/2015 12:21
Minulta löytyy yksi ylimääräinen 9v to pf johto. tuon sen ja muita pidempiä 9v johtoja paikalle.
Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 06/04/2015 14:52
Lainaus
Zwenkka
Onko joku, jolla ei ole virtalähdettä omaa pätkää varten? Minulla on yksi ylimääräinen. R2D2:lla taisi viimevuonna olla ylimääräisiä? Toinen kriittinen taitaa olla adapteripiuhat virtalähteitä varten? Onko näitä riittävästi?

Zwe

Multa puuttuu tuollainen junamuunnin, oliko jollakin siis ylimääräistä?

Akarri
Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 08/04/2015 14:18
Johto tuli ajoissa postissa. Kiitos Heppuneppu tarjouksesta lainata johtoa. Tulemme huomenna paikalle rakennelminemme noin 16.30. Onko tämä sopiva? Mahdollista voisi olla myös aikaisempi saapuminen jos on tarvetta.

R2-D2

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 09/04/2015 11:48
Morjens,

tuli sitten otettua illalla pieni loppukiri ja rakennettua puuttuneet viimeiset kolme ruutua. Okei, meni yhteen, mutta ihan ok värkkejä nuokin. FLL projekti on vienyt koko kevään ja vie varmaan myös loppuvuoden.
Mutta nyt siis GBC:tä. Tulen tänään siinä kuuden kieppeillä pystytykseen. Katsotaan sitten ketkä operoi jne. Otan myös vanhaan malliin reunuksia varten hiukan tarpeita mukaan.

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 10/04/2015 08:37
Perjantai aamu ja ongelmat alkaa.
Laskurikone on jumissa, piti poistaa mustia pinnejä jotka löystyneet ja jumittaa laitteen.
Toisena pallopumppu jossa syöttöallas liian kulmakkainen ja pallot jää paikalleen.
Kolmantena ja pahimpana ongelmana on Zwenkan moduulit jossa tornin hammasrattaat irtoaa. Ja kärryn kapasiteetti ei riitä.
Olisi hyvä jos ehditte paikalle.

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 10/04/2015 08:41
Matkalla olen

Zwe

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 10/04/2015 10:12
Asia taas suht kunnossa. GBC on haastavaa ☺

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 09/05/2015 14:33
Olkaapa hereillä ensi viikon aikana, sillä keskiviikkona pitäisi ilmestyä Tekniikan maailma, jossa on juttu Expojen GBC:stä! :)

JK

Admin

Aihe: Re: Model Expo 2015 - GBC - 12/05/2015 22:14
http://tekniikanmaailma.fi/video-suuri-lego-harveli-syntyy-yhteistyolla/

Eli huomenna pitäisi olla kyseinen numero myynnissä!

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 13/05/2015 18:00.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään