Palikkatakomolle tekninen pikeepaita
Kirjoittaja JK 
Kirjoittaja
Viesti

JK

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Palikkatakomolle tekninen pikeepaita - 30/03/2015 12:24
EDIT: HUOMIO, tämä ei siis (ainakaan vielä) ole Palikkatakomo ry:n tekemä tilaus-aie, vaan minun henkilökohtainen paitatilauksen selvittely ja suunnittelu, koska paita-asian halusin etenevän eteenpäin nyt.
Jos tämä saa porukkaa innostumaan ja ry katsoo paidan "viralliseksi", niin toki tämä paitatilaus voidaan vaihtaa ry:n nimiin ja silloin paitojen maksu tapahtuu tietenkin ry:n tilille ja ry nimeää tilauksen vastuuhenkilön, joka ottaa tilauksen tehtaalta vastaan ja hoitaa paidat tapahtumiin jaettavaksi/postitettavaksi.

Jatkan tätä pikeepaitakeskustelua erillisenä ketjuna, koska niin on selvempää ja liitän tähän samalla kokogallupin, että jos teen tämän 20 paidan tilauksen, niin tiedän mitä kokoja sitten tilaan :)

PAITA:
Koot: S-XXXL
Väri: azuren sininen, mutta halutessasi myös valkoinen, musta tai tumman harmaa onnistuu samaan hintaan.
Malli: tekninen pikee, ks. alempana tarkemmin
Painatus: iso logo selkään ja pieni logo vasempaan rintapieleen

Kokotaulukko, jos olet tilaamassa paidan, niin laita viestiä ketjuun ja yv minulle.

Edit: gallup poistettu, koska foorumin softa ei salli monta klikkausta, eli jos henkilö A haluaa tilata 3 paitaa, niin gallup on turha samantien. Teen manuaalisesti tilauslistat siis.

TILAAMINEN:
1. sitova ilmoitus tilaamisesta tähän ketjuun ja yksityisviesti minulle (JK) 20.4. 2015 mennessä
2. maksu allekirjoittaneelle tilille (maksuohjeet yksityisviestinä)
3. paidan toimitus Palikkatakomon näyttelyissä (Imatra2016/Expo2016/PiiPoo2015) tai sitten maksat kotimaan postituksen ja lähetän paidan kirjeenä (ks. hinnat postin sivulta, muutamia euroja...)

Jos saadaan kokoon riittävästi tilaajia, niin sitten laitetaan uudet hienot paidat painatukseen...

Olen siis itse sitä mieltä, että pikeepaidat ovat toki asiallisemman näköiset kuin T-paidat ja männävuodet ovat osoittaneet, että T-paidat kuluvat armotta. Ne myös ovat herkästi rypistyviä ja osin hiostaviakin.
Siksi parempi vaihtoehto olisi tekninen pikeepaita, ns. golf-paita, joita esim Nike myy urheilukaupoissa. Paita on kevyt, ohut, hengittävä, helppohoitoinen, mukavantuntuinen ja ei rypisty.

Olen nyt aikeissa koetilata paitaa ja minimitilausmäärä on 20kpl, joten mielelläni ottaisin tähän ensimmäiseen tilaukseen mukaan lisää joukkoja. Näitähän saa sitten helposti koko takomolle jos porukka innostuu lopputuloksen nähtyään.
Eli nyt ei tarvitse heti ensimmäisessä aallossa tilata 60 paitaa (joskin hinta laskee jos enemmän tilaa) vaan jos saadaan kokoon 20 paidan menekki, niin tilataan.

Meidän HOViNET tiimimme ottaisi tästä varmasti 5-9 paitaa, eli meidän porukkamme toimii koekaniineina suurelta osin.

Sain 30.3.2015 vastauksen Porukkapaidan teknisistä pikeistä:

Eli paita maksaa 21,50€/kpl + painatus (etu + taka) 20,536€/kpl = 42,036 €/paita pyöristäen ostajalle 42,10€ (koko erän postimaksun tehtaalta minulle maksan minä)

Paidat ovat laadukkaita ja kestäviä ja eivät kulu parissa vuodessa kuten 15e fruit of the loom paidat, joita aiemmin tilasimme.

Tässä valmistajan info paidasta:
https://www.dropbox.com/s/n8q4zjy2pdnnmow/page0027.pdf?dl=0

Porukkapaidan tarjousviesti:

Moi Janne!

Suosittelen painatustekniikaksi kuumasiirtokuvaa, jolloin siitä tulee saman näköinen kuin teidän aikaisemmat paidat. Valkoisen reunan ansiosta kuva erottuu hyvin azure-sinisestä paidasta! Olen laskenut selkäpainatuksen koon 25 cm leveäksi, jolloin se mahtuu hyvin myös pienimpiin paitoihin. Rintapainatuksen leveydeksi suosittelisin 11 cm, jotta se pysyy luettavana, mutta mahtuu vielä S-kokoiseen paitaan.

Tässä hinnat kokonaistilausmäärässä 20 tuotetta:

Määrä Hinta/kpl Tuotteen nimi Yhteensä
20 21.5€ Tee Jays T7100 unisex tekninen pikee 430€
20 4.6€ Kuumasiirtokuvapainatus selkään 25 x 4,11 cm (n.103 cm2) 92€
20 3.8€ Kuumasiirtokuvapainatus rintaan 11 x 1,8 cm (n.20 cm2) 76€
2 40€ Painofilmikulut kuumasiirto 80€

Kaikki yhteensä (alviton) 678€
Kaikki yhteensä (alvillinen) 840.72€

Hinta on sama riippumatta montaako paitakokoa tai -väriä otatte samalta valmistajalta. Kokonaismäärä ratkaisee.

Hinta sisältää digitaalisen painatusvedoksen.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 10 kertaa. Muokattu viimeksi 30/03/2015 19:11.

Maxi

Aihe: Re: Palikkatakomolle tekninen pikeepaita - 04/04/2015 14:10
Tilaan yhden mustan ja yhden harmaan XL-kokoisen paidan.

JK

Admin

Aihe: Re: Palikkatakomolle tekninen pikeepaita - 04/04/2015 14:15
Tilaan 5-6 paitaa.
XL koossa yhden jokaista väriä eli neljä paitaa +
L koossa sinisenä 1-2kpl

Lainaus
tlo1970
meidän perhe on siis mukana:
meille tulee 6 paitaa. 4 kpl L kokoa. 2 paidan koko selvinnee tässä piakkoin.

Tilauksessa nyt siis koossa 13-14 paidan ostajaa.

Vielä tarvitaan 6-7 paidan menekki lisää että saadaan 20 paidan minimitilaus liikkeelle.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 04/04/2015 14:17.

JK

Admin

Aihe: Re: Palikkatakomolle tekninen pikeepaita - 20/04/2015 22:20
Lainaus
JK
1. sitova ilmoitus tilaamisesta tähän ketjuun ja yksityisviesti minulle (JK) 20.4. 2015 mennessä

Emme siis saaneet 20 teknisen pikeepaidan tilausta kokoon määräaikaan mennessä.

Toisaalta tästä samasta paidasta saatiin Imatran suunnalta lupaus halvemmasta hinnasta Awiksen kautta ja vuosikymmenten kokemuksella toimiva painaja oli ollut sitä mieltä että meidän logomme ei sovellu kuin valkoiseen paitaan jos materiaalina on tekninen paita.
Näin ollen minä laitan tämän paitaporukalle tekemäni tilausaikeen jäihin ja jäämme odottamaan halvempaa hintaa Awiksen yhteyksien kautta.

Todennäköisesti meille tulee siis tarjolle tämä sama paita, valkeana ja samoilla painatuksilla mutta hieman edullisemmin.
Teemme sitten uutta tilaussuunnitelmaa ja toivottavasti asia nyt etenee ennen seuraavaa näyttelyä.

Edelleen muistutan teitä kaikkia näyttelyihin osallistuvia, että erinomaista painojälkeä tavallisiin T-paitoihin tekee painotalo.tk ja edulliseen 9,90€ hintaan saat itse valita useasta värivaihtoehdosta mieleisen Fruit of Loomin paidan.
Ei siis oikein ole mitään syytä etteikö voisi hankkia paria paitaa näyttelyvaatteikseen?

Painatus onnistuu myös mille tahansa värille, joten valkea ei ole ainut vaihtoehto.

Postimaksua kirjetoimitukselle tulee 3,90€, sillä kulkee oman kokemukseni mukaan se 2 paitaa.

Palikkatakomo -tekstilogo on se virallinen logo ja jos paitoihin halutaan lisää hienoutta, niin selkään iso painatus ja etupuolelle samoin/eteen pienempänä. En kannata päälogoa hihaan, koska se pää ei esiinny missään meidän virallisissa sivuissa, eikä se ole ry:n logo liiemmin. Pää on myös graafisesti huonompi kuin tekstilogo ja jos kerran haetaan asiallisempaa ja aikuismaisempaa ilmettä niin hihat voi jättää ilman painatuksia.

Ihannetilanne toki olisi se, että jatkossa näyttelyissä kaikilla takomolaisilla olisi logo näkyvissä vaatetuksessaan. En kannata "yksi ja sama paita samassa värissä kaikille" -linjaa, vaan että tuota logoa saa jokainen painattaa mihin parhaaksi katsoo. Valita T-paidaksi pinkin, keltaisen, vihreän, limen, hiekan, mitä vaan väriä, mutta kunhan laittaa logon hyvin näkyville.

SUOSITTELEN painatuksessa käyttämään tätä logon versiota: http://hovinet.com/kuvat/takomologo/Takomo-logo-paita-leveys-28cm.png

Tässä png-tiedostossa on logon tausta transparent ja useimmat fiksut paitapajat osaa silloin tehdä painatuksen ilman typerää suorakulmiomaista taustaa joka näkyy tietyssä valossa ikävästi.

PAINOTALO TK
- testasin painattamista muuhun kuin valkoiseen paitaan, teetin mustan, keltaisen, punaisen, sinisen ja vihreän eli koko väripaletin ja kaikki onnistuivat hyvin!
- hinta on todella halpa; 2 paitaa vain 23,70 euroa, eli (9,90 x 2 + 3,90 postit)
- kannattaa tilata 2 paitaa, koska postimaksu on sama kuin yhdelle, kolmen paidan tilauksessa postimaksu sitten voi nousta.
- painatusjälki on parasta mihin tähän mennessä olen törmännyt, ja kuva on leikattu tarkasti tekstin reunia myöten, joten mitään painomateriaalina käytetyn kuvan läpinäkyvää osaa ei ole sotkemassa kankaassa.
- toimitusaika oli nopea, n. 5 vrk
HUOMIOITAVAA: ilmoita tilausta tehdessäsi, että kuvan haluat 280mm levyisenä rintaan keskelle.

Takomo-logo-paita-leveys-28cm.png

Muokattu 7 kertaa. Muokattu viimeksi 14/05/2015 00:17.

Tämä viestiketju on suljettu.