Onko tulossa tapahtumia pohjoiseen?
Kirjoittaja Palikkapöllö 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Onko tulossa tapahtumia pohjoiseen? - 24/10/2016 07:53
Hei! Olisiko pohjoiseen (esimerkiksi Ouluun) tulossa minkään sortin Lego-tapahtumia? Olen aina halunnut osallistua sellaiseen, mutta en ole koskaan päässyt koska ne järjestetään aina Helsingissä tai Imatralla. Olisi kai pohjoisessakin innokkaita rakentajia ja osanottajia! P.S. Ketjun voi siirtää jos meni väärään paikkaan, olen uusi täällä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 24/10/2016 07:55.

JK

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: Onko tulossa tapahtumia pohjoiseen? - 24/10/2016 08:04
Otsikosta luulin että kysytään näyttelyä Rovaniemelle ja sitä pohjoisemmaksi :)
Oulu toki on sen verran iso kaupunki (ja nykyinen pj TheQ asuu siellä), että ei mikään mahdottomuus liene, että joskus joku tapahtuma voisi sielläkin olla.

Mutta kannattaa olla realisti: Suurin osa aktiivisista palikkatakomolaisista asuu ruuhka-Suomessa ja välillä jo tuntuu että nykyinen näyttelymäärä on liikaa. Kuitenkin me kaikki teemme näitä tapahtumia vapaa-ajalla, ilmaiseksi ja raja on kaikella.

Tietty jos joku nykyisistä isoista näyttelyistä (Imatra, Expo, Harjavalta, PiiPoo) joskus peruuntuu tai poistuu, niin silloin jo LUG-kriteereissä pysyäksemme Palikkatakomo tarvitsee uuden kohteen. (Olikohan se niin, että 3 isompaa näyttelyä pitää vähintään vuodessa olla?)

Näyttelyn organisoija yleensä tekee jonkun tapahtuman bisneksenä ja tällöin vaaditaan sitten tuhansia vieraita ettei homma mene tappiolliseksi. Näitä vieraita on vaan valitettavasti helpointa saada Helsingin ympäristössä riittävästi.
Itse olen joskus aiempina vuosina kaipaillut tapahtumaa keski-Suomeen, esim Jyväskylä/Kuopio, mutta mitään riittävää aktiivisuutta ei tällä alueella ole ollut.

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

RY:n jäsen

Aihe: Re: Onko tulossa tapahtumia pohjoiseen? - 24/10/2016 12:27
Ouluun kyllä saadaan tekaistua tapahtuma kunhan saadaan tarpeeksi aktiivisia rakentajia tuomaan teoksia näytille *iskee silmeen*

Oulussa ja Raahen seudulla on jo muutamia harrastajia ja olemme porukalla tavanneetkin muutaman kerran mutta valitettavasti emme ole saaneet vielä aikaiseksi näyttelyä. Paikkoja ja kiinnostuneita yhteistyötahoja kyllä löytyy mutta en ole itse vielä mitään konkreettista alkanut touhuamaan kun tiedän ettei suurin osa näyttelyaktiiveista voi lähteä yhden näyttelyn vuoksi Ouluun saakka. Mutta jos löydämme paikallisia rakentajia niin mikäs siinä, silloin näyttelyn järjestäminen muodostuu entistä helpommaksi ja realistisemmaksi.

Eli jos Palikkapöllö olet halukas tulemaan mukaan näyttelyihin niin ole aktiivinen Takomon foorumeilla niin tiedän ottaa sinuun yhteyttä mikäli näyttelyitä alkaa näkyä *iloinen*

PS: Jos satut Facebookkia käyttämään niin vilkaise "Oulun LEGO harrastajat" ryhmä: [www.facebook.com]

-Q
--------------------------------
Varapuheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään