Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/01/2012 10:48
Olen Justus ja täytän pian 15. Asun Keski-Suomessa ja lempirakennusaiheitani ovat apoc ja sci-fi. Teen myös paljon minifiguja :) Minulla on myös Flickr profiili: Minun profiilini
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 08/01/2012 17:49
Morjensta, tässä lego logon 14 vuotias isoveli. Olen pitkään katsellut tätä foorumia vierestä ja päätin liittyä mukaan. Teen huonekaluja ja muita minifigujen tarvikkeita ja sekä lavasteita (minua isomman) pikkuveljeni animaatioihin.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/03/2012 19:40
Moi! Oon 12.v poika Padasjoelta. Rakastan legoja yli kaiken, on tullut rakenneltua 5.v asti. En keräile yleensä ään mistään teemoista. Rakennan sitä mitä päästäni keksin. Aloitin Adventures ja Alpha team sarjoista. Ps. En väitä vastaan.




Se on se lego, ei siitä mihinkään pääse.
avatar

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/03/2012 22:31
Lainaus
Valtzu
Moi!

Korjaapas heti alkuun tuo allekirjoituksesi, älä laita noin paljon viivoja sinne, koska se rikkoo nyt foorumin rakenteen leveyssuunnassa.



Palikkatakomon perustajajäsen, Admin, MOC-rakentaja, Animaattori.
Instagram/Erythron ¤
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/03/2012 09:46
Lainaus
JK
Lainaus
Valtzu
Moi!

Korjaapas heti alkuun tuo allekirjoituksesi, älä laita noin paljon viivoja sinne, koska se rikkoo nyt foorumin rakenteen leveyssuunnassa.
Asia hoidossa, JK




Se on se lego, ei siitä mihinkään pääse.
avatar

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/03/2012 12:27
Lainaus
Valtzu
Asia hoidossa, JK

Laita [ hr ] eli hakasuluissa hr ilman välilyöntejä niin saat:




Tällainen on nätimpi tapa tehdä tuohon se viiva tai viivoja.





Palikkatakomon perustajajäsen, Admin, MOC-rakentaja, Animaattori.
Instagram/Erythron ¤
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Kvisto

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/03/2012 08:50
Olen aina välillä käynyt katsomassa palikkatakomon sivustoja, mutta en ollut saanut aikaiseksi liittyä foorumiin ennen tätä. Sain kuitenkin lopulta kimmokkeen kun huomasin teidän olevan perustamassa yhdistystä. Sainkin nopean silmäyksen ydinporukastanne kun ehdin olla hetken mukana yhdistyksen perustamiskokouksessa WeeGeessa.

Jos kertoisin vielä vähän taustojani. Olen synytnyt vuonna 1978 ja rakentanut Legoja koko ikäni. Teinivuosina tein elämäni virheen ja möin pois legokokoelmani. Sittemmin olen yrittänyt paikata virhettä ja haalia uutta kokoelmaa tilalle. Uuden legoinnostuksen koin kun lego julkaisi Star Wars sarjan ja Adventures sarjan 1990-luvun lopussa.

Itse olen koulutukseltani arkeologi ja työskentelen Vantaan kaupunginmuseolla. Olen vetänyt useita kaivauksia keskiajan kohteilla ja niinpä linnateeman legot ovatkin ehkä lähinnä sydäntäni, vaikka muuten olen aika kaikkiruokanen niiden suhteen.

Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat olleet vain miedosti kiinnostuneita legoista aina siihen asti kuin Lego nyt julkaisi uuden Friends-teemansa. Siitä he ovat todella innostuneita, joten meidän perheeseen uusi teema vaikuttaa todella onnistuneelta. Se on ollut minullekin hauska todeta, sillä olen nyt saanut myös tytöt mukaan rakentamaan palikoita aivan uudella innolla.

Mielellän rakentelisin legoja paljon enemmän, mutta valitettavasti aikaa tällaiseen jää aivan liian vähän. Vain harvoin jaksaa kaivaa kaapista esille kaikki palikat ja levittää ne ympäri kämppää. Mutta ehkä tulevaisuudessa sitten ehtii enemmän kun on isompi talo, jossa on legoille oma huone, ja enemmän vapaa-aikaa. Mieluiten rakentelen taloja ja muita rakennuksia.

Ehkä tämä riittääkin tältä erää. Olen tosissaan sivusilmällä seurannut teidän edesottamuksianne ja todennut, että se vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta. Olisi kiva jos tulevaisuudessa ehtisin myös ruveta osallistumaan eri tapahtumiin.
avatar

ptLeskinen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/03/2012 17:31
Tervetuloa,

tapahtumien kautta harrastajat tulevat tutuiksi ja pikkurillin mukana menee sitten koko elämä *iskee silmeen*

Nyt on hyvin aikaa naputella esim. 16x16 pikkumoduli arkeologisesta kaivauksesta ja tuoda se mukaan Model-Expoon 27.-29.4. ?
Mutta ilmankin teosta ovat kaikki tervetulleita auttamaan ja tietysti vain tervehtimään harrastajia.

Kvisto

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/03/2012 21:12
Ai heti pitäisi luovuttaa pikkurilli... No, eiköhän tuollainen 16x16 moduli kaivauksista voisi onnistuakin. Onko siihen jotakin erityisiä ohjeita? Pitäisikö olla tietynvärinen tai korkuinen vai onko jotain muita toiveita?
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/03/2012 07:50
Tervetuloa

Olen jotenkin ollut varautunut Friends sarjan suhteen, mutta WeeGeessä oli sarjaa näytillä (näytti hyvältä) ja jos puoltavia kommentteja tulee kohderyhmältä, täytyy hankkia noita tytölle (11 v.).

Palikkatakojien kehittämän ja käyttämän moduulin speksit löytyy ketjusta: Moduverse. Tarkempi säätö löytyy kyseisen näyttelyn omasta ketjusta.

Cobi

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/03/2012 18:06
Hei olen legoista innostunut Cobi-keräilijä.
Ei kai se haittaa jos olen alunperin vain keräillyt Cobeja?

R2-D2

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/03/2012 05:40
Ei nimimerkki miestä pahenna.

Todettakoon silti, vääriltä tulkinnoilta ja odotuksilta välttyäksemme, Palikkatakomon toiminnan keskittyneen jo pidemmän aikaa yhden tuotemerkin ympärille.

Minua kyllä kiinnostaisi kuulla enemmänkin rakentelu kokemuksistasi, sekä miksi myös Legoja? Uteliaita kun olemme, olemme tietysti myös kiinnostuneita kuulemaan miten löysit Palikkatakomon ja mitkä osat toiminnassamme kiinnostavat sinua?

terv. R2-D2
********************
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !
avatar

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/03/2012 10:56
Lainaus
Cobi
Ei kai se haittaa jos olen alunperin vain keräillyt Cobeja?

Eihän se haittaa, kunhan pidät selvän linjauksen siinä, että jos tuot teoksia esim näyttelyyn, niin ne on sitten tehty 100% LEGO-palikoilla.



Palikkatakomon perustajajäsen, Admin, MOC-rakentaja, Animaattori.
Instagram/Erythron ¤
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/03/2012 18:39
Lainaus
JK
Lainaus
Cobi
Ei kai se haittaa jos olen alunperin vain keräillyt Cobeja?

Eihän se haittaa, kunhan pidät selvän linjauksen siinä, että jos tuot teoksia esim näyttelyyn, niin ne on sitten tehty 100% LEGO-palikoilla.
Tämä asia on harvinaisen selvä :)
Uskoisin???

_________
Mitenkä sen nyt ottaa...



Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 30/03/2012 18:41.
avatar

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/03/2012 20:13
Tervehdys vain, Cobi!

Nyt pistit pahan, olet nimittäin ensimmäinen henkilö, jonka tunnen joka keräilee Cobeja. Jotain huhua olen kuullut muista mutta olen aina kuvitellut ne satu-olennoiksi *iskee silmeen*

Kuten ehkä olet jo huomannut, Takomon perusideana on ollut toimia LEGO-harrastuksen tukipilarina suomalaisten ympyröissä. Ja kyllä, luit oikein, juuri tanskalaisten muovipalikoiden tukena, ei muiden "klooni-palikoiden" ja niiden ympärillä olevan harrastuskunnan kanssa. Syytä tähän on vähän vaikea suoraan sanoa, omasta puolesta sanoisin että kyseessä on "taiteellinen ja tyylillinen valinta": Kun kaikki käyttävät samaa palikka-varantoa (tässä tapauksessa LEGO palikat), voidaan pelikenttä tasata kaikille samaksi. Toiset palikat, kuten Cobi, tuovat aina mukanaan lisää repertuaaria lisääviä mahdollisuuksia ja vaikka niistä saa kaikenlaista kiinnostavaa tehtyä, olemme me Takomolaiset aika pitkälti pysyneet samassa "väripaletissa ja tekniikassa" läpi vuosien. Toki asiaa voi vielä lisää arvuutella ja mietiskellä mutta sen voi tehdä muualla kuin tässä ketjussa.

Mitä tulee sinun "menneisyyteesi", uskon että enemmänkin sinun tulevat teoksesi ja toimintasi määräävät enemmän kuin aikaisemmat keräilyintosi. Ymmärrän kyllä että haluat käyttää vapaasti kaikkia palikoita, joita sinulla on, mutta itse toivoisin että Takomo pysyy mahdollisimman paljon LEGO palikoista tehtyjen palikoiden perässä. Löytyyhän meiltä harrastajia, jotka käyttävät toisten firmojen tekemiä aseita (esim. BrickForge ja BrickArms), muokkaavat LEGO palikoita, käyttävät esim. joululamppuja teoksissaan jne. mutta edelleen, 90-99% heidän teoksistaan pohjautuvat LEGO palikkaan...

PS: "Puristisuus" on aiheuttanut keskustelua milteinpä kaikissa LEGO harrastajayhteisöissä ja käsitykseni mukaan keskustelun pääsääntöisenä lopputuloksena on ollut, että "kloonipalikoiden" käyttö on jokaisen oman harkinnan päätöksenä mutta suuri osa LEGO harrastaja pysyy edelleen brändi-uskollisena.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
avatar

Storm1

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/04/2012 08:44
Tervehdys
Olen 32v mies. Keräillyt tekniikkalegoja vuosia pimeän kauden jälkeen, mutta kiinnostus lego rakentamiseen on ajanut jo jonkin aikaa vierailemaan täällä ja muilla legoaiheisilla sivuilla. Ehkä myös tarve hakea hyväksyntää harrastukselle on ajanut tähän. Olen niitä jotka yleensä tyytyvät legon ohjeisiin, mutta leikkimistä/käyttöä haittaavan virheen/suunnittelu mokan huomatessani olen malleja muokannut ennen hyllyyn laittoa.

"Isona haluan techninööriksi"
:: Lainaa ::
Aihe: Re: uudet jäsenet - 28/04/2012 12:54
Hei! olen ''stop motion'' tekijä kuten kaikki muutkin tällä sivulla :D animaationi löytyvät: [www.youtube.com] toivottavasti pidät. halusin laittaa kaikki animaationi englanniksi koska luulen että niin saa enemmän katsojia. aloitin stop motionin 7.01.2012. olen mielestäni kehittynyt videoissani *hymyilevä*. tulkaa ihmeessä katsomaan ja jos videoni uppoaa niiin tttillaa *hymyilevä*



Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 28/04/2012 13:00.

n/a

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/04/2012 18:40
Tervehdys,

Itse en juurikaan enää rakentele - poislukien harvakseltaan toteutettavat projektit, joissa käytän palikoita apuvälineinä - mutta seuraan suurella kiinnostuksella muiden (mm. omien lasteni) työskentelyä Lego-palikoiden parissa. Tämä laadukas foorumi tarjoaa yhden ikkunan lisää rakennussarjan kiehtovaan maailmaan; suuret kiitokset ylläpidolle ja käyttäjille.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/04/2012 00:33
Tervehdys,
Olen kahden lapsen isä, joka aloitti Lego-harrastuksen uudelleen vuonna 2005. Pimeää kautta ehti välissä olla yli 20 vuotta. Harrastus alkoi kun netissä surffatessani törmäsin todella hienoihin Star Wars -aiheisiin MOC:eihin. Silloin tajusin että tätähän harrastavat aikuisetkin ja homma ei olekaan pelkkää leikkiä.Kiinnostukseni kasvoi ja löysin useita sivustoja intoni kasvaessa. Lopulta kaivoin omat vanhat Legoni varastosta, koska olihan se perusteltua kun nyt oli myös lapsi talossa (ensimmäinen poikani oli vasta vuoden ikäinen tuolloin *pepsodent-hymy*). Joulu lähestyi ja näin aikuisena minulla oli varaa hankkia hiukan kaivattua täydennystä vanhoihin Legoihini, joten annoin itselleni lahjaksi SW Sandcrawlerin (10144). No, siitä se homma sitten lähti etenemään ja Legoja on kertynyt enemmänkin. Myös poika innolla leikkii ja rakentaa (Star Wars, Pirates of the Caribbean, Prince of Persia, Power Miners, NinjaGo ja sitä rataa).

Tätäkin forumia on tullut luettua ahkerasti jo pitkään. Täältä bongasin mm. hienot WeeGeen näyttelyt ja pienoismallimessut Ehkäpä sitä jonain päivänä niihin voisi jotain väsätä itsekin. Vielä ei ole varsinaista omaksi kokemaani aihettä löytynyt ja olen rakennellut lähinnä linnoja ja nyt viimeksi hiukan isompaa avaruusalusta. Vielä ovat 'kokeiluja' noi.

OneManLUG

R2-D2

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/04/2012 09:57
Hyvät uudet jäsenet, lämpimästi tervetuloa

Kaikenlaiset kokeilut yms. ovat aina tervetulleita. Etsimme jatkuvasti uusia aiheita ideoita rakentamiseen ja näyttelytoimintaan, joten rohkeasti vaan mukaan keskusteluun.

Yhdistyksemme elää tässä kuluvan vuoden aikana pientä muutoksen aikaa rekisteröitymisen myötä. Toiminta, kuten keskustelufoorumi ja näyttelytoiminta kehittyvät hiljalleen. Osallistumisen kynnys pidetään alhaalla. Ei ole teosta, josta ei voisi julkaista juttua ja kuvia täällä.

Ps. Kuluvana viikonloppuna aktiivisimpien jäseniemme kirjoituksien alhainen määrä "saattaa" johtua pitkistä päivistä palikoiden äärellä messukeskuksessa.

terv. R2-D2
********************
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !



Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 29/04/2012 10:01.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/04/2012 13:25
Moi, oon -98 syntyny poika helsingistä. Olen yritellyt etsiä tällaisia suomalaisia legofoorumeita ja sitten löysin palikkatakomon, joten iso kiitos vaan perustajille. Rakentelen paljon legoilla ja olen tehnyt myös joitakin animaatioita.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/05/2012 19:57
Tervehdys arvon Takomolaiset,

Pitkään palikkatakomon sivustoja seurattuani päätin lopulta rekisteröityä foorumin käyttäjäksi. Luettuani tarpeeksi ”kohtalotovereistani” esittelen minäkin itseni.

Olen pienen lapsen isä, vuosimallia 1984, joka on palannut pitkän tauon jälkeen lapsuuden leikkikalujen ääreen. Harrastus sai kipinän etsiessäni lapselleni hienoja uusia leluja ja kuten arvata saattaa, löysin lapselleni toki hienot lelut, mutta lopulta taisin itsekin saada osani lelukauppojen hyllyltä.

Palikkatakomo oli ennen ’ensimmäisiä’ ostoksia - ja on edelleen - LEGO-uutisten suhteen yksi tärkeimmistä tietolähteistä ja kokemuksien jakamisen paikoista. Olen tosiaan seurannut palikkatakomon sivuja jo varmastikin vuoden, mutta aikaisemmin ei ollut tarpeeksi äänekästä sanottavaa aiheen tiimoilta. lukuisia teoksia olen ihastellut ja etenkin tämän vuoden messujen anti oli mitä parhainta!

Koska en halua täyttää esittelyfoorumia pitkällä kirjoituksella, kirjoitin aiheesta blogiini (joka varmastikin kertoo parhaiten paluuni LEGOjen ääreen): [www.palikkatesti.fi]

Tällä hetkellä kerään LEGO Star Wars -sarjaa sekä LEGO Lord of the Rings sarjan saapumisen myötä myös sitä. Lapsuusajan LEGO-vuoret ovat edelleen tallella ja tarkoitus on pian tehdä pitkä automatka niiden noutamiseksi.
On ilo huomata palikkatakomon vetävän yhteen harrastukselle vannoutunutta väkeä.

Sitä tuntee itsensä melkeinpä kotoisaksi :)

[EDIT] Huomasin ettei meillä Suomessa ole juurikaan kotimaisia LEGO-saitteja. Verkon kanssa työskentelevänä ihmisenä, en malttanut vastustaa kiusausta ja laitoin yhden uuden tulille. Sivusto / blogi löytyy täältä: www.palikkatesti.fi

------------------------------------------------------------------------
Palikkatesti.fi - LEGO-blogi
Palikkatesti Facebookissa Ajankohtaista tietoa LEGO-maailman tapahtumista. Liity!



Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 26/05/2012 08:45.

R2-D2

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/05/2012 20:32
Tervetuloa ja rohkeasti vaan mukaan.

terv. R2-D2
********************
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/05/2012 10:27
Oon tällä hetkellä Oulussa asuva, 10v poika. Oon harrastanu legoja 4v. lähtien, kun kävimme legolandissa.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/05/2012 17:25
HEI! oon kokkolalainen 99 syntynyt poika. rakennan scifi aiheisia rakennelmia. mulla on youtubekanava tässä linkki. [www.youtube.com]
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/06/2012 11:48
Hei, kaikki takomolaiset!
Olen kolmetoista vuotias legojen keräilijä ja rakentelija.
Harrastan myös legojen animointia. Erityistä suosikkisarjaa/teemaa minulla ei ole, mutta tällä hetkellä odotan innolla kesällä tulevaa Sormusten Herra-teemaa.*iloinen*
Olen seuraillut foorumin keskusteluja ulkopuolelta jo jonkin aikaa, ja päätin sitten liittyä mukaan. Toivottavasti olen tervetullut.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/06/2012 13:07
Tervetuloa Rautapalikka, sinulla on kiva nimi ja hyvä oikeinkirjoitus. Nyt mukaan vaan ja olisi mukava nähdä kuvia rakennelmistasi gallerian puolella ja animaatioitasi olisi myös mukava nähdä. *hymyilevä*



Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 06/06/2012 13:07.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/06/2012 01:11
Tuonne jo vähän vastailinkin kysymyksiin.

Mutta tiivistettynä olen 28-vuotias äijävanhus (hehheh) Mikkelistä. Rakentelin tässä vanhoja settejäni kun toin ne kotipaikaltani nykyiseen asuntooni, ja puraisi Lego-kärpänen niin että ei riittänyt pelkkä käsikään edes.

Suosikkiteema on aina ollut ritarit, ja niinpä onkin sopivaa että tänään kun onnistuin löytämään Kingdoms-sarjan mylly-setin, niin vararikkoa uhmaten nappasin sen mukaani. Ja sain jo rakennettuakin. Täytyy sanoa että kyllä siinä hymy kävi naamalla useammankin kerran, on se vaan niin nostalgista ja mukavaa puuhaa :) Tarkoitus on hankkia vielä monta muutakin settiä.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/07/2012 14:30
Terve! Olen -99 syntynyt poika täältä Pohjois-Pohjanmaalta. Rakentelen vähän kaikenlaista, yleensä pikkuveljen kanssa, toisinaan yksinkin. Liityin tänne eilen. Animaatioita suunnitteilla, saa nähdä teenkö ja julkaisenko. Suurimman rakennukseni olen tehnyt pikkuveljeni kanssa.
Niin ja tykkään kissoista.

_____________
Ottakaa se huumorilla!
Flickr-tilini



Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 18/05/2013 14:39.
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/07/2012 16:37
tere legotyyppi400! milläs paikkakunnalla asut?


Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään