Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/01/2017 23:38
Terve!

Olen nelikymppinen viestintäalan "veteraani". Vuoden taitteessa jouduin työn puolesta tekemisiin Legojen kanssa, ja kävi niin, että taisin jäädä hiukan koukkuun. Erityisesti Architecture-sarja ja microscale-kokoluokka kiinnostavat, ja ammatillisesti ajatellen Legojen mahdollisuudet kuvituskuvakäytössä. Tulevaisuus näyttää, mihin suuntaan homma lähtee etenemään.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 31/01/2017 01:42.

anttitu

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/02/2017 21:42
Hei,
80-luvun alussa syntynyt, legoilla koko ikä rakennellut, kaveri seinäjoen suunnalta. Omat sarjat yms. oli lähinnä cityä 80- ja 90-luvulta ja kaupungin muiden rakennusten rakentelua muista palikoista. Nykyään lapset, tyttö 10-v rakentaa cityä ja frendsejä ja tekee omia rakennuksia jo kaupunkiinkin. Poika enemmän kiinnostunut, castle- ja pirates-sarjoista. Toki hurahtanut noihin nexoihin kun tulivat kauppoihin jokunen vuosi sitten.

Eniten lapasesta lähtenyt näiden vanhojen castle- ja pirates-sarjojen kautta. Yksi linna mulla toki oli, isosiskolta peritty, mutta nyt alkaa olla kaikki merkittävimmät kerättynä, samoin pirates aihekin :) Toki nuo linnatkin välillä puretaan ja tehdään omia malleja, mutta joskus taas rakennetaan ohjeen mukaan, varsinkin jos jonnekin pääsee näytille viemään kokoelmaa.

Kuhmu

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/03/2017 10:52
Uusi jäsen ilmoittautuu!

Oon kolmekymppinen nainen Varsinais-Suomesta ja oon rakastanut legoja koko elämäni. Lapsena meillä (mulla ja veljilläni) oli tapana rakentaa viikkokausia koko lastenhuoneen kokoista kaupunkia. Rakentaminen oli jo lapsena se juttu - ei niinkään leikkiminen, vaikka sitäkin tuli toki tehtyä. Jouluna ei voinut mennä nukkumaan, ennen kuin lahjaksi saadut legot oli rakennettu, vaikka kuinka olis väsyttänyt.

Lapsuusiän (tai oikeastaan teini-iän) jälkeen legot jäi vähän unholaan, mutta aina tilaisuuden tullen niitä on tullut rakenneltua sukulaislapsien kanssa ja töissä (oon lastentarhanopettaja). Viimeistään veljenpoikien syntymän jälkeen legoharrastus on alkanut uudestaan. Ensin ostin aina uusia legoja kun veljenpojat tulivat käymään, sillä verukkeella, että pojilla on tekemistä. Nyt ostan niitä ihan itselleni, ilman mitään tekosyitä. :)

Legoharrastusta rajoittaa eniten tällähetkellä tilan puute. Palikoita on jo sen verran kertynyt, että ne vie aika paljon tilaa ja ainoa pöytä rakentelulle olis ruokapöytä ja se kai on tarkoitettu syömiseen.. :D Oma-kotitalo on nyt etsinnässä ja kun se löytyy, sinne tulee myös legoille ihan oma huone. Viime aikoina oon lähinnä ostellut palikoita lisää sieltä täältä ja pyrkinyt lajittelemaan niitä mahdollisimman hyvin (mitä nyt tilat antaa myöten, laatikoiden on mahduttava sängyn alle, kun eivät enää muuallekaan mahdu). Rakentelu jäänyt siis nyt vähemmälle, mutta se tulee muuttumaan kun talo löytyy. Mursin viime kesänä käteni ja kuukauden sairasloma meni kyllä leppoisasti rakentelujen parissa (vaikka se yksikätisenä olikin vähän hankalampaa). :)

Eniten tykkään rakentaa taloja/rakennuksia/kaupunkeja ja linnoja. Mun legohaave ois rakentaa pienoismalli Turun Tuomiokirkosta. Projektia varten oon jo tulostanut ison läjän valokuvia eri puolilta kirkkoa ja yksityiskohdista ja pohjapiirrokset yms. joista katsoa sitten mallia ja laskea mittakaavaa. Rakentamaan en kyllä taida päästä vielä pitkään aikaan, mutta ehkä sitten joskus. :)

ptLeskinen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/03/2017 06:32
Tervetuloa kaikki uudet jäsenet!
Kevään kohokohta lähestyy, Model Expo Helsingissä alkaen 21.4.
Expo on mitä mainioin paikka aloittaa "näyttelyura" osallistumalla yhteisteokseen vaikka vain yhdellä kaupunkimodulilla. Yhteisteoksessa olet mukana teoksessa joka on enemmän kuin osiensa summa. Lisäksi yhteisteokseen liittyy useita kilpailuja joihin osallistuminen antaa lisämielenkiintoa viikonlopun huipputapahtumalle.
Yksittäisteoksetkin ovat tervetulleita mutta niissä toivotaan modulirakentamisesta poikkeavaa näyttävyyttä.

Lukekaa osallistumisesta lisää Model Expo -ketjuista ja tulkaa rohkeasti mukaan tapaamaan meitä muita jäseniä. Kysykää ihmeessä mahdollisia kysymyksiä joko keskusteluissa tai yksityisviesteillä.

Nähdään messukeskuksessa!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/04/2017 19:02
Heipähei!

Olen -95 syntynyt naispuoleinen ihminen, jotkut ovatkin minut varmaan jo takomon tapahtumista bonganneet, anan avopuoliso siis olen. Joensuussa asun, historiaa opiskelen ja opettajaksi valmistun. Kissat myös lähellä sydäntä, legopuolella olen lähinnä eräänlaisen assistentin roolissa ja aika keltanokka, mutta pikku hiljaa tässä asiaan enemmän vihkiydyn.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/04/2017 20:19
Olen ollut palikkatakomossa jo yli vuoden, mutta en ole jaksanut esittäytyä täällä. Elikkãs olen vuoden 2004 alussa syntynyt teinipoika. Asun itä-helsingissä. Olen alkanut rakentamaan noin 3-4 vuotiaana. Sain tietää palikkatakomosta model expojen kautta. Olen nähnyt palikkatakomon näyttelyt model expoilla alusta asti. Teen animaatioita ja rakennan sitä sun tätä. Settejä minulla on noin 200 ja ukkoja noin 500. Minulla on kaksi pikkuveljeä ja kaksi pikkusiskoa.

ps. Dogeman ei ole veljeni jos joku luulee niin.

RoGu

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/04/2017 10:11
Olen 30-vuotias legoharrastaja pääkaupunkiseudulta. Legoilla olen rakentanut koko ikäni ja nyt keräilyinnostus lähtenyt alkuun. Valmiita talomalleja pääasiassa kerännyt ja rakentanut, nyt hyllyillä jonkinmoinen oma kokoelma. Työkaverin yllytyksestä on myös suunnitelmia rakentaa jotain ihan omaa. Seinällä ukkelivitriini jota täydennän kun tulee jotain mielenkiintoista vastaan.

veturi1016

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/04/2017 10:31
Olen aloittanut legoharrastuksen kotona, Kööpenhaminassa, 50-luvulla. Tietenkin kiireellisimpinä työvuosina harrastus jäi vähiin, mutta lapsien myötä jatkui taas. Eläkevuosina on taas ollut aikaa toteuttaa erilaisia rakennusprojekteja duploilla ja varsinkin "pikkulegoilla". Kuten nimimerkistä voi päätellä, junat ovat intohimo.

Terovision

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/05/2017 08:35
Terve vaan kaikille! Uunituore jäsen esittäytyy.

Nimeni on Tero, Terovision nimellä eri sivustoilla. Olen kolmekymppinen legorakentaja ja asun Tampereella. Nuoruutta seurasi pitkä legoton kausi ja vasta tuossa noin vuosi sitten hoksasin legot uudelleen. Sen myötä olen aktiivisesti laajentanut harrastuksen muotoja. Olen ennen kaikkea rakentaja ja Lego on minulle tärkeä luovuuden väylä. Rakentamisen lisäksi valokuvaan luomuksiani ja muita Lego -aiheita kuten minifiguureja. Kuvia olen laittanut esille Instagramiin ja sittemmin myös Flickr:iin. Tämän lisäksi minulla on Lego -aiheinen YouTube-kanava.

Rakennelmiini ammennan inspiraation erilaisista populaarikulttuurin lähteistä. Kiinnostuksen kohteeni ovat monipuoliset, mutta erityisesti Sci-Fi -teemat kiinnostavat (esim. Star Wars ja Rick and Morty). Yleensä rakennan hahmoja eri tv-sarjoista, elokuvista ja peleistä.

Palikkatakomon toiminnassa minua erityisesti kiinnostaa mahdollisuus osallistua erilaisiin näyttelyihin. Minulla oli tämän vuoden alussa Helsingin Piipoon myymälän vitriinissä esillä tekemiäni Lego Batman hahmoja. Tämän myötä heräsi minussa kiinnostus päästä osallistumaan muihin näyttelytapahtumiin. Piipoosta kuulin sitten Palikkatakomon toiminnasta ja nyt päätin hakeutua osaksi Lego-harrastajien yhteisöä.

Linkit sivustoihini:
Instagram: [www.instagram.com]
Youtube: [www.youtube.com]
Flickr: [www.flickr.com]

"Give each piece a chance"

Samppu92

Hallituksen puheenjohtaja

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/05/2017 12:00
Tervetuloa mukaan kaikille uusille jäsenille! =)

Seuraava Palikkatakomon näyttely onkin Harjavallassa kesäkuun 9.-11. päivä,
toivottavasti näemme mahdollisimman monen kanssa siellä! Yksi harrastuksen
kohokohdista on ainakin minulle päästä vaihtamaan ajatuksia muiden harrastajien
kanssa ja ihmettelemään, mitä hienouksia kaikki ovatkaan luoneet.

Lainaus
Terovision
Instagram: [www.instagram.com]
Youtube: [www.youtube.com]
Flickr: [www.flickr.com]

On hienoa saada lisää Star Wars -aiheista kiinnostuneita rakentajia,
terveisin fanaattinen SW-fani... ;D Upealta näyttävät, näitä olisi hieno nähdä
tarkemmin livenä. En voinut olla kiinnittämättä huomiota myös Dalekiin..!

- Samppu,
Palikkatakomo RY:n puheenjohtaja

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 03/06/2017 19:46
Hei vain!

Olen siis tosiaan yhdeksäsluokkalainen poika Lahdesta/ Lahesta. Yhteinen taipaleeni näiden pienten muovikikkareiden kanssa alkoi ollessani neljä, kun syntymäpäivälahjapaketista putkahti pienenpieni Imperiumin sukkulaa esittävä malli (4494). On sanomattakin selvää miltä sen vuoden joululahjalista tuli sitten näyttämään.
Rakennelmillani ei ole mitään selvää yhteistä teemaa. Huoneeni on täynnä sekalaisia MOC:keja, aina avaruuslaivoista teollisuuskäsien kautta videopelihahmoihin. Katsotaan milloin se oma tyyli löytyy, jos löytyy.
Tällä hetkellä työn alla robottien lisäksi Tähtien Sodasta tuttu Kapinaliiton laivasto, kummallisessa 1:75 mittakaavassa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/07/2017 13:42
Hei olen 27-vuotias miespuolinen legoharrastaja, alunperin Liperin Viinijärveltä. Tällä hetkellä asun Joensuussa ja opiskelen yliopistossa historian opettajaksi (aivan kuten käyttäjä Kisse, ollaan siis saatettu istua samoilla kursseilla, jestas miten absurdia)

Legot on pääasiallinen harrastukseni, mutta en sitä juuri mainosta vaan olen ns. "kaapissa"*nolo*. Muuten tykkään peleistä, piirtämisestä ja leffoista. Star Wars lie suurin fanituksen kohde.

Olen ollut vuosia mocpagesilla (sama käyttäjänimi) ja jonkin aikaa Flickrissä, mutta muuten en ole ollut kovin aktiivinen harrastajapiireissä. Joten eipä ole IRL kavereitakaan jotka rakentaisivat (tietääkseni) muuta kuin pikkuveli jonka kanssa on pykätty lähinnä Star Warsia, Indiana Jonesia yms. leffoja ja historiallisia juttuja niiku merirosvolaivoja ja 2. maailmansotaa.

Ajattelin, että olisi aika tutustua suomalaisiin asianharrastajiin kun teitä kerta näinkin paljon on. *virnistää* Et moikka vaan.

JK

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/07/2017 17:00
Tervetuloa joukkoon uudet jäsenet!

Seuraava Takomon isompi kokoontuminen onkin kohta jo ovella syyskuussa Otaniemessä.
Lisää infoa siitä tulee lähiviikkoina.

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja, animaattori.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 07/07/2017 17:16.

Samppu92

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/07/2017 21:55
Lämpimästi tervetuloa mukaan kaikille uusille jäsenille! =)

Lainaus
Swash Buckler
Hei olen 27-vuotias miespuolinen legoharrastaja, alunperin Liperin Viinijärveltä. Tällä hetkellä asun Joensuussa ja opiskelen yliopistossa historian opettajaksi (aivan kuten käyttäjä Kisse, ollaan siis saatettu istua samoilla kursseilla, jestas miten absurdia)

Legot on pääasiallinen harrastukseni, mutta en sitä juuri mainosta vaan olen ns. "kaapissa"*nolo*. Muuten tykkään peleistä, piirtämisestä ja leffoista. Star Wars lie suurin fanituksen kohde.

Olen ollut vuosia mocpagesilla (sama käyttäjänimi) ja jonkin aikaa Flickrissä, mutta muuten en ole ollut kovin aktiivinen harrastajapiireissä. Joten eipä ole IRL kavereitakaan jotka rakentaisivat (tietääkseni) muuta kuin pikkuveli jonka kanssa on pykätty lähinnä Star Warsia, Indiana Jonesia yms. leffoja ja historiallisia juttuja niiku merirosvolaivoja ja 2. maailmansotaa.

Ajattelin, että olisi aika tutustua suomalaisiin asianharrastajiin kun teitä kerta näinkin paljon on. *virnistää* Et moikka vaan.

Tervetuloa mukaan, taustasi kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta! Terveisin toinen Lego Star Wars -fani ja historian harrastaja ;D

- Samppu

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Kissat <3

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 20/08/2017 16:42
Moro!

Olen 14,5 vuotta vanha poika Vihdistä ja olen erittäin kiinostunut Legoista jo lapsesta asti. Minulla on huoneessani oma kaupunki, jolle sain pöydän viime jouluna. Tykkään eniten City, Creator ja Star Wars seteistä. Suosikkejani omistani ovat mm. Horizon Express (10233), Heavy hauler (7998), rannikkovartioston helikopteri (7738) ja vihreä rahtijuna (7898).

Olisin kiinnostunut liittymään Palikkatakomo RY:hyn, mutta 16 vuoden ikäraja ei täyty. Täytyykö minun odotaa vielä pari vuotta?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20/08/2017 17:11.

Monarth

LUG-Ambassador Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/08/2017 21:29
Lainaus
Emppulla03
Moro!

Olen 14,5 vuotta vanha poika Vihdistä ja olen erittäin kiinostunut Legoista jo lapsesta asti. Minulla on huoneessani oma kaupunki, jolle sain pöydän viime jouluna. Tykkään eniten City, Creator ja Star Wars seteistä. Suosikkejani omistani ovat mm. Horizon Express (10233), Heavy hauler (7998), rannikkovartioston helikopteri (7738) ja vihreä rahtijuna (7898).

Olisin kiinnostunut liittymään Palikkatakomo RY:hyn, mutta 16 vuoden ikäraja ei täyty. Täytyykö minun odotaa vielä pari vuotta?

Tervetuloa poppooseen. Mukava nähdä muitakin Vihtiläisiä täällä.

Sanoisin tuon ikärajan pitävän. Suosittelen odottamaan =]

Samppu92

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/08/2017 14:37
Lainaus
Emppulla03
Moro!

Tervetuloa Takomoon. =)

RY:n jäseneksi liittymistä joudut valitettavasti odottamaan vielä pari vuotta,
mutta näyttelytoimintaan olet toki tervetullut; seuraava näyttely onkin pääkaupunkiseudulla
PiiPoo Lego-näyttely Vantaalla ensi kuussa 23.-24.9.

- Samppu,
Palikkatakomo RY:n puheenjohtaja

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Kissat <3

Legolassi

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/09/2017 08:31
Moi, uusi vahvistus Jyväskylästä ilmoittautuu! Olen 22-vuotias varhaiskasvatuksen
miespuolinen opiskelija, harvinaisuus siis jo sinänsä. Lisätään joukkoon vielä kamppailu urheilu
ja lego palikat niin erotutaan hyvin joukosta. Palikoiden kanssa tulee työskenneltyä
tietysti alan puolelta, mutta rakentelen minkä kerkeän muutenkin. Muksut kyselevät aina
kesäisin työpaikalla, että etkö sä koskaan väsy näihin legoihin?

En juurikaan tuotoksia ole jakanut kuin läheisimpien kavereiden ja sukulaisten kanssa, mutta
kyllähän sekin kiinnostaisi. Ainakin muiden afolien tapaaminen ja tutustuminen passaisi!
Aiheista lähinnä Harry Potter/Castle ovat se oma juttu.

Akideemus

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/09/2017 12:58
Moi, olen 42 vuotias pojankoltiainen Turun suunnalta. Pikkupoikana legoja tietysti rakennellut, onneksi äiti on joitain legoja lapsuudestani säästänyt. Uusi innostus legojen rakentamiseen ja keräilyyn on heräillyt.
Kotiinkin on suunnitteilla legojen rakennushuone, jossa voi ruveta leikkimään ja rakentelemaan vielä 2,5 vuotiaan poikani kanssa, dublot ajaa asian tällä hetkellä. City legot on lähellä sydäntä.

pull-away

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/09/2017 16:36
Moi!

Uusi jäsen ilmoittautuu*hymyilevä*

Olen tätä kirjoittaessa kohta 35-vuotias perheenisä Oulusta. Asumme kantakaupungissa 64m2 kolmiossa joten tämä rajoittaa jossain määrin harrastusta, mutta pysyypähän ainakin homma aisoissa. Esikoinen rakentelee ja leikkii mielellään tällä hetkellä Duploilla ja kuopus keskittyy lähinnä niiden syömiseen...

Olen ollut toki itsekin lapsesta asti innoissani Legoista ja olen niitä aikoinaan runsaasti omistanutkin. Teini-iän jälkeen minullakin alkoi pitkähkö korpivaellus ilman Legoja ja ikävä kyllä Legotkin hävisivät tässä vaiheessa muiden lelujen mukana jonnekin. Kiinnostus heräsi Legorakenteluun uudelleen päälle parikymppisenä mutta varsinainen harrastus pääsi vauhtiin vasta aivan viime vuosina ja käytännön tasolla konkretisoitui teoksi joulukuussa 2015 ostaessani ensimmäisen Legosettini verkkokauppa.comin alennustarjouksesta. Olin tutustunut netissä jo aiemmin palikkatakomon toimintaan ja olin jo jossain määrin tietoinen kansainvälisestä aikuisten Lego-harrastuksesta. Tämän jälkeen aikaa kului viime kesään (2017) jolloin päätyessäni vaimon johdattelemana Oulun Vadelmatarhaan havaitsin siellä olevan PiiPoon irtopalikkapisteen. Tämä oli kohtalokas havainto ja lopullinen katalyytti harrastuksen alkamiseen. Tällöin mukaan lähti kaksi pussia ja hieman myöhemmin kolme pussia. Nyt on tilaus tulossa suoraan PiiPoolta. Mitähän tästä kaikesta seuraa...hmmm....

Eli hitaasti mutta varmasti tässä varastosaldoja kasvattelen ja ensimmäinen MOC onkin jo työmaalla. Kiinnostuksen kohteena on käytännössä pelkästään scifi-aihepiiri. Tämä valinta helpottaa kohdallani toisaalta varastojen kerryttämistä sillä itse koen mustan ja harmaan eri sävyt luontevimmiksi värien suhteen omassa aihepiirissäni.

Elikkäs suunnittelu ja rakentelu ovat itselleni ne pääasialliset harrastuksen muodot, mahdolliset näyttelyt tms saattavat tulla myöhemmin kyseeseen. Tilanpuute kotona ja elämän ruuhkavuodet väistämättä hieman nyt hidastavat toimintaa mutta tästähän ei voi kuin vain parantaa...

Edit: Oli hieman hankalaa saada kirjoitettua/lisättyä tekstiä Iphonella tänne mutta 8 kerran jälkeen viimein onnistui....huh

Muokattu 9 kertaa. Muokattu viimeksi 12/09/2017 10:22.

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/09/2017 19:14
Offtopic: Ai, Pii Poon piste löytyy myös Oulustakin? Tähän mennessä olen käynyt pari kertaa tuolla Tornion myyntipisteellä mutta kätevää jos Oulustakin löytyy, nimimerkillä toinen paikallinen.

-Q
--------------------------------
Varapuheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.

pull-away

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 13/09/2017 07:41
OT:

Moi,

Kyllä siellä sellainen sängynaluslaatikko on ja pusseja joihin voi kerätä. Hinta sen 10€/pussi. Tasaiseen tahtiin kauppa kuulemma käy. Olitko siis itsekin ihan Oulusta?

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään