Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/09/2018 19:51
Hei

olen pk-seudulla asuva 40v mies, Technic-teemasta kiinnostunut harrastaja. Koska kokoelmani on Länsi-Uusimaalla jossa vietän kesää ja muutaman viikonlopun talviaikaan, kerään yleensä inspiraatiota katsomalla aiheesta videoita YouTubesta. Ne harvat kerrat kun pääsen palikoiden kimppuun, rakennan muiden harrastajien MOCeja. Rakensin pari vuotta sitten teknisiltä ratkaisuiltaan kiinnostavan, ihan virallisen setin ohjeiden mukaisen RC kaivinkoneen. Olen ostellut settejä, tilaillut osia, ja nähnyt eurobricksin palstoilla että harrastuksella on oma jargoni jonka ehkä joskus omaksun. Ihan omia luomuksia en ole juurikaan tehnyt, tämän kesän veneprojektia lukuun ottamatta. En osaa käyttää CAD-tyyppisiä suunnitteluohjelmia enkä osaa luoda ohjeita. Arvostan suuresti että on olemassa ladattavia ohjeita (maksullisia/ilmaisia), rebrickablea ja bricklinkiä. Nämä ja muut harrastuksen aspektit kiehtovat. Eräiden rakentajien energian käyttö tähän touhuun on suorastaan huimaava. Tämä on ensimmäinen kerta kun jaan näkemyksiäni harrastuspalstalla yleisesti ottaen. Jos miinuksia pitää harrastuksesta löytää, on ainakin palikoiden lajittelu joskus raastavaa, ja ikuinen projektihan se on.

-Ukkeli (jälkikasvu on innostunut "ukkeli liikkuu itsestään"-stop-motion-animaatioista). Pahoittelen kielivirheitä, suomi on mun toinen kieli.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/09/2018 20:09
Terve,
ja ensimmäisenä kiitos hyväksymisestä.
Viime viikonloppuna kävin miehen ja pojan kanssa Pii Poon Lego tapahtumassa, missä juttelin Palikkatakomolaisten kanssa :) ja siksi päädyin nyt tänne.
Sekä mies että minä, me olemme harrastaneet legoja lapsena, ja nyt oman lapsen kautta olemme taas löytäneet legot (myös itsellemme).

Pari junaa ja kaikenlaisia kaupunkirakennuksia löytyy. Ainoa omistamani technic setti (Se ihana auto, joka oli myös viikonloppuna messuilla isona mallina) on vielä lapsuudenkodissani Saksassa, mutta jonain päivänä aion rakentaa sen oman pojan kanssa :)

jussiboi

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/11/2018 12:31
Terve ihmiset! Olen 36-vuotias AFOL Helsingistä. Kesällä 2017 tajusin että myös aikuiset voivat ostaa legoja itselleen ja aloin harrastaa legoja :D Ja kuten täällä moni muukin on sanonut, homma ns. lähti lapasesta.

Sarjoja olen hoardannut varaosiksi lähinnä tori.fi:stä. Bricklinkistä on myös tullut muutama tilaus. Tykkään koota varsinkin isoja technic-sarjoja ja teemoista kiinnostaa mm. elves, friends, star wars ja ninjago. En silti voi sanoa keräileväni sarjoja vaan eniten kiinnostaa MOCien rakentaminen.

Olen rakentajana vielä aika kokematon enkä ole löytänyt omaa tyyliäni. Olen tehnyt muutaman isomman projektin scifi-sotakalustoa, lisäksi sekalaisia aiheita kuten eläimiä, abstrakteja kasveja ja kukkia. Oma rakennustekniikka ja varsinkin SNOTtaus kehittyy hiljalleen. Olen leikkinyt LDCadilla mutta nautin enemmän palikoilla rakentelusta.

Kuvia:
Flickr
Instagram

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 26/11/2018 12:33.

Samppu92

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/11/2018 22:23
Tervetuloa mukaan kaikille uusille jäsenille! =)

Katselin jussiboin kukkakuvia ja scifi-tankkia, vakuuttava debyytti!

- Samppu

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein

ShavenWookie

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/04/2019 15:38
Morjesta!

Olen moikannut Palikkatakomon väkeä moneen kertaan vuosien mittaan, niin Model Expossa kuin PiiPoon tapahtumissakin. Yleensä stormtrooperin kostyymissä. Asustan Varsinais-Suomessa ja olen rapistellut Legoilla jo lähes puoli vuosisataa. Ajoittain palikoita on ollut oikein suurikin kokoelma, mutta nykyisin hommaan tarvikkeita johonkin projektiin ja sitten se siirtyy osineen eteenpäin leikittäväksi.
Tällähetkellä on Raision Piipoo-tapahtumaan jotain valmistumassa. Itse olen ollut aina arkkitehtuurista kiinnostunut vaikka siitä ei ole tullut leipätyö. Ehkä joskus saan aikaiseksi jotain rakennuksiakin. Teoksissa on mukavaa saada mukaan aina jotain mitä muut saavat löytää. Ettei katsojaa päästetä liian helpolla.
Mutta nyt vihdoinkin Palikkatakomossa mukana ja pitäisi saada kuviakin aikaiseksi!

Samppu92

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/04/2019 22:41
Tervetuloa mukaan!

Mukavaa saada joukkoon lisää Star Wars -faneja ;)

- Samppu

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Kissat <3

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/07/2019 16:33
Jospa sitä aloittaisi tänne kirjoittamalla.

Elikkäs, olen -94 syntynyt savolaismies, legojen kanssa olen touhunnut oikeastaan koko ikäni. Etenkin viime vuosina harrastus on siirtynyt enemmän ja enemmän settien keräilystä MOC:ien rakenteluun. Pääasiassa rakentelen Bionicle/constractionia ja pieniä System-juttuja, mutta en varsinaisesti halua erikoistua mihinkään tiettyyn rakentelutyyliin tai aiheeseen. Esimerkiksi tällä hetkellä oman kaupungin rakentaminen kiinnostaisi.
Joitain kertoja olen täällä foorumilla käynyt katselemassa sekä muutamissa Palikkatakomon näyttelyissä muiden teoksia ihailemassa, viimeisimpänä Hupicon 2019, joissa muutamien Takomolaistenkin kanssa on tullut vähän juteltua, ja vielä kun TheQ minut jotain kautta Flickristä bongasi ja laittoi kutsun, tuumin että kyllä se nyt on liityttävä tänne foorumille. Jospa täällä tutustuisi saman harrastuksen omaaviin ihmisiin ja tiedä vaikka jos joku päivä uskaltautuisin jopa tuomaan omia tekeleitä näytille johonkin tapahtumaan.

Monarth

LUG-Ambassador Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/07/2019 15:13
Tervetulloo.

Kiva nähä uusia Bionicle-harrastajia täälläpäin, kun meitä on pieni poppoo täällä. Toivotaan, että törmätään tapahtumissa. =]

matrixx

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/08/2019 20:28
Moikkamoi! Täällä 85-syntynyt naisimmeinen Tampereelta ilmoittautuu myöhäisheränneeksi AFOL:ksi. Toki nuorempana tuli koottua Lego-settejä (duploja ja pikkulegoja), mutta teini-iän jälkeen rakentelu jäi. Mukaan iso varastolaatikollinen niitä kuitenkin lähti omille muuttaessa, ja aina silloin tällöin niillä tuli rakenneltua kulloinen asuinmaja pienoiskoossa. Homma kuitenkin lähti takaisin lentoon kunnolla vasta viitisen vuotta sitten kun ensin ostin miehelle lahjaksi ison Technic rekan ja katselin kateellisena hänen sitä kootessa useamman päivän. Seuraavaksi jouluksi pienten vihjeiden saattelemana sainkin lahjaksi Arkkitehtuuristudion. Tämän jälkeen olen laajentanut studiokokoelmaa, eli valkoisia paloja, melko lailla. Ja yhdessä miehen kanssa on tullut koottua Death Star ja nyt on rakenteilla Ninjago City. Tämän lisäksi mieheni toki ostanut ja koonnut monen monta Technic settiä ja muuta häntä kiinnostavaa. Itse olen taas kiinnostunut Creator sarjan modulaareista joita on tullut muutama koottua ja muutama odottelee vielä paketissa. Myös Ideas on kiva sarja, Fishing Store odottelee paketissa ja Treehouse on ostoslistalla. Värikkäitä paloja mulla ei käytännössä MOC:eihin ole, joten ne tulee tehtyä valkoisena. MOC:eista pitäisi laittaa kuvia jonnekin, mutta en ole vielä jaksanut perata niitä minnekään. Sekalaisia kuvia muiden suunnittelemista (mutta itse kokoamista) rakennelmista löytyy Instagramista: [www.instagram.com] Jatkossa haluaisin laajentaa lisää vielä valkoisten palojen kokoelmaa, ja myös alkaa keräämään pikkuhiljaa varastoa värikkäistä paloista, jotta voisin rakentaa vignettejä tai muita pienen skaalan rakennelmia. Nyt tais tulla vähän pitkä intro.. Siviiliammatiltani koodailen, ja opiskelen graafikoksi. Legojen lisäksi aika menee erilaisten käsitöiden ja pianon soiton parissa.

Samppu92

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/08/2019 15:38
Lainaus
matrixx
Moikkamoi! Täällä 85-syntynyt naisimmeinen Tampereelta ilmoittautuu myöhäisheränneeksi AFOL:ksi. Toki nuorempana tuli koottua Lego-settejä (duploja ja pikkulegoja), mutta teini-iän jälkeen rakentelu jäi. Mukaan iso varastolaatikollinen niitä kuitenkin lähti omille muuttaessa, ja aina silloin tällöin niillä tuli rakenneltua kulloinen asuinmaja pienoiskoossa. Homma kuitenkin lähti takaisin lentoon kunnolla vasta viitisen vuotta sitten kun ensin ostin miehelle lahjaksi ison Technic rekan ja katselin kateellisena hänen sitä kootessa useamman päivän. Seuraavaksi jouluksi pienten vihjeiden saattelemana sainkin lahjaksi Arkkitehtuuristudion. Tämän jälkeen olen laajentanut studiokokoelmaa, eli valkoisia paloja, melko lailla. Ja yhdessä miehen kanssa on tullut koottua Death Star ja nyt on rakenteilla Ninjago City. Tämän lisäksi mieheni toki ostanut ja koonnut monen monta Technic settiä ja muuta häntä kiinnostavaa. Itse olen taas kiinnostunut Creator sarjan modulaareista joita on tullut muutama koottua ja muutama odottelee vielä paketissa. Myös Ideas on kiva sarja, Fishing Store odottelee paketissa ja Treehouse on ostoslistalla. Värikkäitä paloja mulla ei käytännössä MOC:eihin ole, joten ne tulee tehtyä valkoisena. MOC:eista pitäisi laittaa kuvia jonnekin, mutta en ole vielä jaksanut perata niitä minnekään. Sekalaisia kuvia muiden suunnittelemista (mutta itse kokoamista) rakennelmista löytyy Instagramista: [www.instagram.com] Jatkossa haluaisin laajentaa lisää vielä valkoisten palojen kokoelmaa, ja myös alkaa keräämään pikkuhiljaa varastoa värikkäistä paloista, jotta voisin rakentaa vignettejä tai muita pienen skaalan rakennelmia. Nyt tais tulla vähän pitkä intro.. Siviiliammatiltani koodailen, ja opiskelen graafikoksi. Legojen lisäksi aika menee erilaisten käsitöiden ja pianon soiton parissa.

Tervetuloa mukaan! =)
Yksi siisti tapa hypätä syvemmälle sisään AFOL-maailmaan on osallistua tulevaan PiiPoo Helsinki näyttelyyn 27.-29.9., jossa pääsee tapaamaan muita takomolaisia (meitä tullee aika monta ja yleisöäkin jotain 15 000 tai sinne päin) ja pääsee tutkimaan lähempää, mitä muut ovat rakennelleet, ja iloitsemaan viikonlopun verran täysin rajattomasta palikkavalikoimasta rakennuspöydillä (1,5 miljoonaa irtopalaa).

Näyttelyyn voi tuoda myös omia teoksiaan tai kokoelmiaan esille (omat ketjunsa ja PiiPoon sivuilta lisää infoa) tai tulla muuten vain ihmettelemään (ja täydentämään omia palikkavarastojaan irtopalamyynnistä... :D).
Takomolla on myös siirtolapuutarhatonttikilpailu, johon osallistuminen on varmaan helpoin tapa tuoda oma teos esille:
[www.palikkatakomo.org]

- Samppu

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Kissat <3

matrixx

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/08/2019 18:27
Kiitokset tervetulotoivotuksesta! Olen itse asiassa tulossa tuonne Piipoon tapahtumaan, ainakin lauantaina, joten odotan innolla että pääsee siellä tapaamaan muita lajiin vihkiytyneitä, ja toki ihailemaan valtavaa teoskokoelmaa. Ehkä myös vähän vapaasti rakentelemaankin. Omia teoksia mulla ei ole kyl tuoda näytille kun mun palakokoelma on tällä hetkellä liian pieni pysyvien teosten rakenteluun, joten tällä hetkellä vanha saa väistyä aina uuden tieltä. Ja kuten tuossa sanoinkin että olisi kiva alkaa kerätä myös muita värejä kuin valkoista, siihen tuo kilpailu kuulostaisi aika hyvälle kickstartille, joten pistetään harkintaan :)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/08/2019 06:59
Hei, olen -92 syntynyt AFOL Yhdysvalloista. Olen jäsenenä BayLUGissa (paikallisessa Lego-harrastajaryhmässä), jossa aloitin jo TFOLina vuonna 2007, sitten ollut ~8 vuotta poissa harrastuksesta ja palannut vasta viime kuussa moccailun pariin. Keskityin silloin kaupunki- ja rautatiemoccailuun, mutta nykyään kiinnostavat lähinnä maaseutu ja muut luonnonläheisemmät teemat. En ole vielä lisännyt kuvia nykyisistä WIPeistani Flickriin eikä ihan kaikkia vanhojanikaan sieltä löydy, mutta katsonpa ehdinkö joskus kuvata niitä. Tällä hetkellä puuhailen siirtolapuutarhaa, josta (toivottavasti) tulee ensimmäinen osa laajemmasta maalaiskyläprojektista.

(Siirtolapuutarhani ei muuten liity tuohon tulevaan kilpailuun, huomasin kilpailuilmoituksen vasta noin viikko sen jälkeen kun aloitin projektini, sellainen vähän kumma yhteensattuma...)

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 29/08/2019 07:04.

TheQ

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/12/2019 08:24
@muuttolintu , tulipa tässä mieleen kysäistä että oletko siis alunperin syntynyt Suomessa ja muuttanut sitten myöhemmin Jenkkilän länsi-rannikolle? Asutko nykyisin Suomessa vai Amerikassa? Ainakin Flickrin mukaan olit mukana jossain Baylugin näyttelyssä joten sen pohjilta veikkaisin että asut nykyisin Amerikassa?

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/12/2019 09:00
Lainaus
TheQ
@muuttolintu , tulipa tässä mieleen kysäistä että oletko siis alunperin syntynyt Suomessa ja muuttanut sitten myöhemmin Jenkkilän länsi-rannikolle? Asutko nykyisin Suomessa vai Amerikassa? Ainakin Flickrin mukaan olit mukana jossain Baylugin näyttelyssä joten sen pohjilta veikkaisin että asut nykyisin Amerikassa?

Päinvaistoin, olen syntynyt ja asun edelleen Amerikassa, mutta viettänyt joitakin vuosia Suomessa.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään