Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/07/2009 10:57
Tähän viestiin kirjailee 11 vuotta täyttänyt poika, Vihannin mailta. Itse en animaatioita tee, lähinnä vain jotain aina väsään ja täytän sitten kaapit sillä romulla. Ja kun palikkavajaudesta kärsin, niin aina vähän väliä tulee murskattua jotain rakennelmia. (td)
Itse näpertelen yleensä joitain traktoreita, ne on ollut jo kauan mielenkiinnon kohteena. Ensimmäinen traktori onpi vielä hyllyssä, siitäkin tuli tuommoinen sinipunatummanpunaharmaavihreämustakeltainen, ja välillä tullu muunneltua, kuten jo sanoin, oon ottanu vähän kaikest osia pois.
Sitten eräänä päivänä kun isoveljen kanssa tultiin koulusta niin oli jonkinsortin traktori hallin edessä, ajattelin että joku naapuri vissiin poikennu kylään. Sievosen tunnin kuluttua sain tietää, että isä oli ostanu uuden traktorin, joka on meitin kotona melko harvinaista. Näpertelin sitten tuon mahtavan Samen kunnioitukseksi siitäkin jotain sekundatavaraa legoista, mutta ei se vejelly vertoja ekalle traktorilleni, niin purkasin sen myähemmin. Sitten rakensin mm. Ferkun (sekin aivan kummallisen värinen), Valmetin (eikä siitäkään paljon muuta voi sanoa), myöhemmin näpertelin mahtavan puolalaisen traktorin, Ursuksen, kunnioitukseksi jotain ******. Se nyt ei ole kovin hieno ja suunnitteilla purkaa se. Sitten rakensin jonkunsortin Fordin, tämä oli jo kehitystä, kun oli pelkkää sinistä ja tummansinistä, eikä mitään siniharmaakeltamustapunasta romua. Ja nykyisin työn alla olisi Belarus 860, takapihalla ruostuvan venäläisen traktorin pienoismalli. Jokainen näistä traktoreista pitäisi olla minifiguureille sopivia.
Vanhemmat oli käyny jossain välis Venäjällä ja ostaneet mulle tommosia Brick (ei siis LEGOja) tuliaisiksi. Niistä tuli muute komia tankki. Nytten olen alkanut keräillä pikkuhiljaa vanhempia settejä, Wolfpack towerin olin ostanu piipoosta ja jostain palikkalinkistä (Tanskasta) laitettiin tänään tulemaan joku kylä.
Hyvää kesää kaikille tämän viestin lukeneille. B)-
- Jos kukaan tätä jaksoi lukea.

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 09/09/2009 06:13.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/07/2009 13:12
Olen 11-vuotias poika Klaukkalasta. Legoja olen rakontanut pienestä asti. Lempiteemat ova Pirates, City ja Castle. Rakennan vähän kaikenlaisia rakennelmia.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 22/07/2009 13:12.

ana96

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/08/2009 16:10
Olen 13vuotias poika Ruokolahdelta .:)Harrastan LEGOja ja Star Warssia :D Lempi LEGOjani ovat Star Wars LEGOt.Rakennan mitä mieleen tulee.Lähetän kuvia heti kun opin.:)

Legorex

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/08/2009 17:07
Olen 10-vuotias legohullu :) Ruokolahdelta. Minun lempilegoni on star wars legot:). Olen ana96 pikkuveli::D
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/08/2009 16:51
Olen 16vuotias Helsingissä asuva lukiolainen, legojen lisäksi harrastan partiota ja pienoismalleja, erityisesti pienoisrautateitä. Legoista rakennan kaikenlaista etenkin jotain sotajuttuja ja muita rakennuksia.:)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/08/2009 14:10
Olen -98 syntynyt (siis nyt 11 v.) poika Lappeenrannasta.
Aloitin pikkusiskon kanssa LEGO-harrastuksen (oon aiemminki rakentanu, mut varsinaine harrastus siis) jossain -09 kesällä. Takomon löysin kuukauden tai kaks sitte...
Siinä se.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/09/2009 18:42
olen vuonna 1999 syntynyt poika.asun perhossa. rakentelen kaikenlaista mukavaa.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 11/07/2011 19:43.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/09/2009 17:11
Ensimmäinen viestini tänne.

Olen 12-vuotias koululainen Joensuun läheltä. LEGOista teen enimmäkseen scifi-juttuja ja ajoneuvoja. Suosikkiteemani ovat Star Wars ja Bionicle.
Harrastan jalkapalloa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/10/2009 12:24
Olen 1998 syntynyt poika täältä Loimaalta. Pääasiassa rakentelen, mutta siinä sivussa tulee animaatioitakin tehtyä. Takomon löysin muistaakseni 2009 (tämän) vuoden loppukesästä, kun Turun Sanomien Extrassa oli juttua LEGOista, ja alla oli Takomon osoite. Harrastan jalkapalloa (ja tietenkin LEGOilla rakentelua ;)).

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 19/12/2009 15:42.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/10/2009 12:32
Oon 11-vuotias poika.Teen videoita netlog-sivustolle ja jotkut on lego-animaatioita.Haluaisin saada täältä kamuja kun niitä ei viä oo.(:D
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/11/2009 05:45
Olin ihan varma että olin jo jonnekin kirjoittanut esittelyni, mutta eipä ollut profiilissa eikä löytynyt haullakaan eli ilmeisesti olen vanhuuttani seniiliytynyt. ^^;

Eli suht äskettäin 30 täyttänyt mies Helsingistä, LEGO:t jäivät yläasteen tienoilla nurkkiin pölyttymään ja lukion tienoilla tuli mielenhäiriössä myytyä ne pois. Seurailin LEGO:n julkistuksia silloin tällöin, ja olin katkera kun LEGO alkoi 1999 julkaisemaan SW-settejä, niitä kun olisi ollut kiva nähdä jo noin 10v aiemmin.

Jokin kuitenkin jäi kytemään, 2003-4 ostin muutamia SW minimalleja ja 2006 Exo-Forcen tultua markkinoille aloin ostelemaan taas enemmänkin sarjoja. Mitä olen ostellut niin lähinnä Exo-Forcea, Star Warsia ja nyttemmin Space Police 3:sta, vanhemmista tietysi Space alasarjoineen, plus satunnaisia muita malleja ja Huuto.net:in löytöjä. Erityisen ylpeä 918: One Man Space Ship-aluksesta joka on itseänikin vanhempi ja todennäköisesti paremmassa kunnossa! =D

MB

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/11/2009 10:09
Moroo,
piti rekisteröityä kun en edellisen kerran sitä tajunnut tehdä.
Lueskelin foorumin viestejä ja hyvä meininki täällä tuntuu olevan :)

Legohistoria on tuttua juttua: Lapsena en muuta tehnytkään, sitten myin ne pois :( ja homma alkoi alusta kun pojalle ostin ensimmäisen setin.
Meillä on semmonen työjako legojen suhteen että mä ostan, yhdessä rakennetaan ja poika leikkii niillä (:D Kerätään enimmäkseen star warsia (yllätys). Tekniikka kiinnostaa myös, viime aikoina on tullut tilattua (nytkin tulossa 10 BL tilausta) osia projektiin joka on jatkunut jo puoli vuotta.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 02/12/2009 19:14
MORO! Synnyin 1997 ja olen rakentanut paljon legoilla. Olen syntynyt Tampereella. Rakentelin ensimmäisen kerran legoilla 5-vuotiaana. Löysin legot mummun vintiltä. Ne olivat minun enon vanhat. Niiden seassa oli monia vanhoja legoja. Tällä hetkellä rakentelen jäähallia,johon haen mummulta lisää legoja. Siellä minulla on grillikioski ja muita uusia legoja.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/12/2009 15:36
Moi olen 13v poika syntynyt Lappeenrannassa. Nimeni on Juhana, pidän LEGOista tykkään rakentaa kaikkea siistiä. Joskus olen ajatellut tehdä omia animaatioita.

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/12/2009 22:30
Tervehdys takomolaiset olen ana96 ja legorexin isä. Olen rakennellut vasta reilut 40 vuotta Legoilla ja vielä on oppimista,ideoita jäljellä.Rakennellessa aika ja murheet kuluu. Jatketaan hyvää harrastusta hamaan tulevaisuuteen..........!!!!!!!!!!! terv.awis

Luuranko

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/12/2009 07:13
No niin, nythän täällä on melkein jo perhe koossa!
Tervetuloa vaan, awis.

-Pluurankeli

No, oikea elämä on vielä sairaampaa.

Brickshelf
Vuhvelituotanto

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 03/01/2010 22:24
Moikka!Olen 13,5 vuotias poika Tampereelta.Rakentanut alle vuodenikäisestä.Duploista se kaikki alkoi.Omistan sekapalikoita 3 laatikollista,teemasarjojen pakkauksia on reilut 12.Suosikkejani ovat Harry Potter,Star Wars ja Batman.Legoanimaatiota myös olen tehnyt Lego Steven Spielberg Movie Maker Setillä eli ihan lyhyesti vaa Lego Studiosilla noin 8.v lähtien.Legoista pidin n.vuoden hiljaiseloa, mutta taas on innostuttu.Legolandissakin olen käynyt ja tavoitteena olisi ehkäpä käydä ensi vuonna BrickFesteillä USA:ssa kun siellä vierailen.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/01/2010 21:37
Miekkonen vuosimallia 1983. Lego ura aloitettu dubloilla joskus 80-luvun puolenvälin tienoilla. Siitä legolandiin ja myöhemmin technic:siin. Legot siirtyivät ullakolle mopon tieltä 15-vuotiaana. Noin kymmenen vuoden pimennon, ja yhden insinöörikoulutuksen jälkeen, muutama uusi technic setti hankittu ja suurimmat vanhat rakennettu kasaan uudella innolla. Nyt tavoitteena kerätä jokaista technic settiä yksi kappale itselle jossa on yli 1000 osaa. Toki nuo setit löytyvät sen jälkeen sitten rakennettuna hyllystä. Siitä seuraavaksi voisi siirtyä mindstorms nxt vempaimiin tai johonkin vastaavaan, mikäli intoa riittää.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/01/2010 17:35
Moro! Olen 1996 syntynyt poika,Parantumaton legohullu. Ensimmäisen settini vaihdoin tutteihin*kurpitsa*(Tiedän,kuulostan idiootilta.)

-_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_-

"It's better to die for the Emperor than live for yourself."

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 31/03/2011 20:01.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/02/2010 17:15
Olen 14 vuotias ruokolahtelainen poika (ana96 kaveri). Tykkään rakennella legoista kaikenlaista
:)(ehkä eniten autoja)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/02/2010 19:00
1996 syntynyt poika. Ja kuopiossa asutaan.
Keräilen pääosin techniciä, koska siihen saan parhaat rahoitukset isältä/äidiltä ja kiinnostaa eniten, castlea ja piraatteja+ muuta krääsää on jossain pöydän alla, mikä alkaa kiinnostamaan. Tekeillä on nyt paljon tela-vehkeitä sekä autoja, paineilma moottori on myös tuossa vieressäni.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/02/2010 21:06
Olen 25 vuotta vanha rakennusmies lappeenrannan läheltä.
Tarina on aika pitkälle sama kuin muilla, nuorena poikana leikittiin legoilla ja aikuistumisen kynnyksellä lelut jäivät mutta tuossa puolivuotta sitten legot löytyivät uudelleen kun kasasin kaverin pojalle voimaporan.

Yli kymmenen vuoden jälkeen ensimmäinen setti jonka ostin oli 8258 nosturiauto.
Tällä hetkellä löytyy hyllystä sen lisäksi 8275 puskutraktori, 8880 Supercar, 8448 super street. 8421 autonosturi. 8265 etukuormaaja, molemmat command centerit ja seuraava tulokas on lego 8653 enzo ferrari :D

Pääasiassa keräilen technic sarjoja. Nyt kun saisi noita irtopalikoita jostain niin pääsisi rakentelemaan omia koneita. Suunnitelmissa on mm. bobcat radio ohjauksella.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/03/2010 22:08
Tuota olen 11-vuotias poika Jokelasta Etelä-Suomesta.Olen nyt 5.3.2010 vielä ala-asteella neljännellä luokalla.
Olen tehnyt pari animaatio testiä uudella webbikameralla. Kännykällä enemmän LEGO-animaatioita.Varsinainen innostus LEGOihin alkoi 8-vuotiaana. Rekisteröidyin tänne takomoon vasta 28.2.2010. LEGO animaatioihin innosti ensin YouTuben LEGO videot. Myöhemmin V.H. Tämän vuoden puolella HOVINET.Tässä kuussa ei luultavasti sanomani animaatio tule. Kyllä testejä voi tulla. Voihan sekin animaatio tulla nimeltään kai LEGO Kokki.Tässä hieman kerron siitä : Siinä on väkivaltaa,sketsejä(luultavasti ne on vain mielestäni hyviä) . Juonesta sanon kokilla
on erikois ruoka/juoma. Hän palkkaa apurin. Resepti varastetaan. Kilpailijaa epäillään. Sotaisia kohtauksia.Tiedän ,että siinä on puutteita onhan se ensimmäinen yli minuutin kestävä animaatio. En ole hyvä rakentamaan lavasteita tai autoja.Rakennus palikoita ei hirveästi ole. Joten osa taloista on seka värisiä.

Oli paljon asiaa. Toivottavasti jaksoitte lukea tämän.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/03/2010 22:13
Lainaus
Jantzu
Lainaus
Chili
Ja kuopiossa asutaan.

Kappas, oletkin niitä harvoja harrastajia, joita täältäpäin löytyy, kun tuntuu, että kaikki ovat etelä-Suomesta.
Jaah, missäs päin olet?

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/03/2010 17:12
Lainaus
Chili
Lainaus
Jantzu
Lainaus
Chili
Ja kuopiossa asutaan.
Kappas, oletkin niitä harvoja harrastajia, joita täältäpäin löytyy, kun tuntuu, että kaikki ovat etelä-Suomesta.
Jaah, missäs päin olet?

(Offtopiccia jatkan, koska poistan vanhoja viestejä samalla)
Noh, mun veljet asuu Petosella, ja mä ite paluumuutan Kuopioon jonnekinpäin n. vuoden päästä, kun nyt olen työkomennuksella Joensuussa reilun vuoden tässä välillä.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Pate-keetongu

Sihteeri Varapuheenjohtaja Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/03/2010 18:29
Lainaus
Jantzu
Lainaus
Chili
Lainaus
Jantzu
Lainaus
Chili
Ja kuopiossa asutaan.
Jaah, missäs päin olet?

(Offtopiccia jatkan, koska poistan vanhoja viestejä samalla)
Noh, mun veljet asuu Petosella, ja mä ite paluumuutan Kuopioon jonnekinpäin n. vuoden päästä, kun nyt olen työkomennuksella Joensuussa reilun vuoden tässä välillä.

Olet Joensuussa? Kappas, mehän asutaan reilu vuosi samassa kunnassa! Missä päin Joensuuta asut?

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/03/2010 16:23
Lainaus
Pate-keetongu
Olet Joensuussa? Kappas, mehän asutaan reilu vuosi samassa kunnassa! Missä päin Joensuuta asut?

Ihan "ydin"keskustassa asun täällä ja varmaankin olen jonnekin kevääseen---syksyyn 2011 täällä.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/03/2010 18:10
Itsestäni vielä olen hylännyt kaksi animaatio projectia. EN enää ikinä lupaile animaatioita joista en ole varma teenkö sen etukäteen.Asun Jokelassa . Ja mökki on puumalassa.(Ei tietenkään oma mökkini. OLEN 11)
Animaatio harrastus alkoi syksyllä 2009. Tein ensin veljeni kännykän kameralla. Sitten oman kännykkäni kameralla.
Nyt taas webbikameralla.

Acticis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/03/2010 21:49
En olekkaan tänne itsestäni mitään kirjoittanut joten aloitan:

Olen siis tismalleen sama henkilö kuin entinen vodka marttiini nickiltäni, mutta se ei liity itseeni mitenkään.
Olen siis 13 vuotias poika Lempäälästä (heti sen suuren tampperreen kupeesta :D) kskityn lähinnä townin kyhäilemiseen ja sen PF moottori pohjan päälle kyhäämieni autojen rakenteluun.

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/03/2010 18:39
Olen 98 syntynyt Roni. Asun Espoossa. Rakennan/hutasen yleensä peissejä, ne ei oo mitään hienoja mutta välillä tulee hianojakin tehtyä. On vaan ärsyttävää kun iskä on lajittelu kaikki hyvät osa ja pitää etsiä sekalaisista joissa on ihan hirveästi osia. Oon tehnyt animaatioitakin.

Q-edit: Kieltä selvennetty.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 23/03/2010 18:47.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään