Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/03/2010 07:42
Lainaus
bandomar
On vaan ärsyttävää kun iskä on lajittelu kaikki hyvät osat ja pitää etsiä sekalaisista

Q-edit: Kieltä selvennetty.

En ees oo. Sitäpaitsi sekalaisista mä itekkin olen ne alunperin etsinyt.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 24/03/2010 07:42.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 02/04/2010 21:24
Olisi mukavaa jos laittaisitte animaationne nettiin ja linkin tänne. Haluaisin nähdä ne.

Korjaan animaatio harrastus alkoi loppu keväällä 2009.

Animaationi
Ärsyttää ,että olen takomon nuorimpia! Täällä ei ole ehkä yhtään 2000 syntyneitä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 02/04/2010 21:27.

TheQ

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 03/04/2010 08:04
Pidetäänpä ketju siistinä aiheeseen liittymättömistä viesteistä. Tämä ketju oin tarkoitettu uusille Takomolaisten esittelyviesteille.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/04/2010 16:52
No niin, tervehdys vain kaikille Takomolaisille ja löytyihän se oikea ketjukin. Kiitos vain linkistä TheQ.
Löysin Takomon muutama kuukausi sitten ja nyt hiljattain päätin rekisteröityä tänne.
Niin, olen siis 33 vuotias naisihminen Jyväskylästä ja legoihin täysin hurahtanut 90-luvun puolivälissä. Kaupunkia rakentelen ja kaikenlaista siihen läheisesti liittyen. Muutakin tulee kokeiltua silloin tällöin.
Minulle legot ovat enemmän, kuin harrastus..:D
Vie varmaan hetken, ennen kuin hahmotan ja opin, miten kaikki (tekniikka) toimii täällä foorumilla. Koitan tässä opetella noiden kuvien laittamista, kun ehdin.

MB

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/04/2010 19:21
Tervetuloa tänne munkin puolesta Marisca!
Piti tulla sanomaan moro kun on mukavaa saada samaa ikäsarjaa tänne lisää :)

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/04/2010 21:27
Tervetuloa joukkoon Marisca, AFOLeita ei ole Suomessa koskaan liikaa ja harmillisen huonosti Palikkatakomoonkin tuntuu ihmiset löytävän tai sitten meitä harrastajia vaan oikeasti on niin vähän.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Jvvv

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/04/2010 23:23
Lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani, mukavaa saada jäseneksi lisää meitä "senioreitakin". Toivottavasti saamme pian kuvia esille Mariscalta, kaupunkirakentajat kiinnostavat aina!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/04/2010 03:07
Heippa kaikille,
olen seitkytluvun alkupuolella syntynyt naisihminen. Legot tuli perheeseemme, kun poikani täytti alkusyksystä 2 v. Hän sai lahjaksi useammankin duplo paketin. Poikamme ei sitten enää muilla leluilla leikkinytkään, joten aloin ostiskelemaan hänelle lisää duploja, uusia ja vanhoja settejä. Nykyään niitä onkin kertynyt jo noin 7 ikean lelulaatikollista.

Ennen Joulua kysyin mieheltäni, että mitäs duploja ostettaisiin pojalle joululahjaksi. Mieheni siihen tokaisi, ettei hän osaa sanoa. Häntä kun enemmän kiinnostaa technic legot. Mietein pari päivää asiaa tykönäni ja sitten kysyin mieheltäni sen traagisen lauseen, joka on johtanut siihen, että asuntomme on ihan täynnä legoja siis ihan oikeasti täynnä ja kaikki säästömme huvenneet. Lause kuului: "Ostaisinko mä sulle jonkun technic lego sarjan joululahjaksi?" Mies siihen vastasi kuin apteekin hyllyltä: "Eiku mindstorms!" Mies sai mindstorminsa joululahjaksi, mutta eihän se mihinkään riittänyt. Ei siitä voinut mitään omaa rakentaa ellei ollut noita technic legoja ja jos halusi rakentaa jotain isompaa, niin piti olla useampi mindstormi ja siitä se sitten alkoi vyörymään... Mieheni on aina pitänyt legoista ja nuorempana hän niillä rakenteli paljon. Hänellä on paljon valokuvia vanhoista rakennelmistaan jostain 70 luvulta.

Mä itse olen eniten kiinnostunut lego junasarjoista ja olen ostiskellut itselleni myös legoja. Lähinnä olen itselleni ostanut city settejä ja creator taloja sekä junasettejä. Haavenani on oman lego kaupungin rakentaminen. Modular talot olisi tarkoitus myös joskus vielä ostaa.

Animaation tekeminen kiinnostaisi. Noista pojan duploista voisi kaiketi jo saada jonkun animaation aikaiseksi.

Jvvv

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/04/2010 10:40
Tervetuloa Anniomenallekin! Tarinanne on varmasti tuttu monelle muullekin, monesti se mielenkiinto etenkin miehillä säilyy siellä takaraivossa. Ja kun sen sieltä kerran päästää valloilleen, ei paluuta enää ole. :D

Olisi mielenkiintoista nähdä esim. kuvia sieltä 70-luvulta, miksei nykyhetkestännekin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/04/2010 22:13
Terve vaa kaikille munkin puolesta. olen 15-v lego rakentaja. enimmäkseen rakennan post-apocia ja ww2 juttuja. osa voi tietää mun toisen nickin "AKKUPATI".
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/04/2010 20:43
Ettei Anniomena olisi se kelle huusin että ''PAKKO LIITTYÄ! MÄÄ TIEDÄN MISSÄ SÄÄ ASUT!'' ? =D Tosin huusin sitä parille muullekkin. =) Mutta ne kyllä olivat miespuolisia. =D
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/04/2010 21:09
Lainaus
Lord-Makkara
Ettei Anniomena olisi se kelle huusin että ''PAKKO LIITTYÄ! MÄÄ TIEDÄN MISSÄ SÄÄ ASUT!'' ? =D Tosin huusin sitä parille muullekkin. =) Mutta ne kyllä olivat miespuolisia. =D

Et ole huudellut mulle expolla, ellet siten ollut se, joka huusi mulle: "VARO JUNAA!" Sitäpaitsi jos katsot tarkemmin päivämääriä, niin huomaat, että olen kirjautunut tänne jo ennen expoa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/04/2010 21:28
Kyllä mää taisin Varo junaakin jossain vaiheessa huutaa. =D Emmää kaikkee muista mitä olin huudellu, sitten pitää vain alkaa odottelemaan niitä expoilta jotka oli luvannut liittyä. =D
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/04/2010 06:09
Hei, olen 97-syntynyt Juho Kirkkonummelta. Alunperin rekisteröidyin tänne takomoon Model Expon kautta, että kiitos ohjauksesta. Olen harrastanut legoja vuodesta 2000 lähtien, tosin en silloin ollut legoilla aina, kun oli aikaa.
Nykyisin olen Star Wars-fani, ja minä ja kaverini otamme myös joskus legoillamme sotia. Olen aika hulluna legoihin. Suuri haave olisi päästä ensi vuoden Model Expoon...(tu)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/04/2010 16:57
Model Expoonhan on helppo päästä. Rakennat vaikka auton ja tuot sen expoille ja lupaudut jäämään ''päivystäjäksi'' sinne (saat ilmaisen sisään pääsyn ). Loppu sinun pitääkin sitten sumplia isäsi kanssa. (matkat) B)-

Q-edit: Kirjoitusasua parannettu. Itse asiassa "päivistäjäksi" eli esittelijäksi ei pääse noin helpolla. Toki kaikille Takomolaisille koetetaan hankkia edullinen sisäänpääsy mutta esittelijöiksi ei oteta kovin montaa (10 henkilö ja hekin yleensä vanhemmasta päästä työn luonteen vuoksi).

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 27/04/2010 17:15.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/04/2010 18:42
Kiitos tiedosta. Yritän olla ensi vuonna paikalla, jos taidot riittävät.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/04/2010 18:33
Lainaus

Q-edit: Kirjoitusasua parannettu. Itse asiassa "päivistäjäksi" eli esittelijäksi ei pääse noin helpolla. Toki kaikille Takomolaisille koetetaan hankkia edullinen sisäänpääsy mutta esittelijöiksi ei oteta kovin montaa (10 henkilö ja hekin yleensä vanhemmasta päästä työn luonteen vuoksi).

No Q, tarkoitin ettäsuurin piirtein se menisi jotenkin noin muttei kumminkaan ihan tarkasti noin. Selitin vain mitä minulle oli tullut siinä kohtaa mieleen. En kuitenkaan ole kovin uusi takomolainen.

Q-edit: Kirjoitusasua parannettu.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 29/04/2010 11:22.

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/04/2010 19:09
Näitä lukiessa tulee mieleen taas, että onko tässä joku kulttuuriero sinne etelä-Suomeen päin vai olitko sinä bandomar hyvinkin nuori iältäsi?

Kirjoituksesi nimittäin ovat pääosin hyvin vaikeaselkoisia ja täynnä kirjoitusvirheitä. Hyvin rasittavia viestejä siis luettavaksi.

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 13/05/2010 06:53
Moi, olen Patric Varis. Olen syntynyt 21.9.97 ja olen tuusulalainen. Menen vasta yläasteelle. Minulla on kolme veljeä ja meillä on LEGO palikoita ainakin 3000!

Q-edit: Muutama viesti yhdistetty. Yleistä osoitetta ei kannata julkisella foorumilla näyttää joten poistin sen.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13/05/2010 09:34.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/05/2010 16:12
heissan
kirjotan nytte minäkin sitte tänne.eli olen Sami mikkelistä,olen syntyny 07.05.1990
lego palikat ovat kiinostaneet siitä asti kun näin niitä ensimmäisen kerran,eli joskus 4-5 vuotiaana.Rakenteleen lähinnä noita tecnic autoja

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/05/2010 16:49
Hämmentävää, ekalla sivulla 90 syntynyt Sampsa ja nyt tulee sampsi...

Mutta tervetuloa vain joukkoon sekä patric että sampsi

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/05/2010 17:01
juu
säikähin jo et olenko laittanu viestin jo toiseen kertaan
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/05/2010 18:02
En kerro syntymäaikaani ja ikääni mutta olen nuori poika Espoosta. Asun Lintuvaarassa ja tietenkin käyn vielä alakoulua. Lego palikoilla on tullut leikittyä joskus 4 vuotiaasta eteenpäin. joskus 5 vuotiaana aloin tehdä kännykällä videoita,kun en tajunnut oikeaa animaatiotaktiikkaa. YouTubeenkin laitoin käyttäjäni joskus tammikuussa tänä vuonna.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/07/2010 23:18
Hei vaan kaikille!
Olen vm. 82 oleva mieshenkilö Kajaanista. Legot ja lähinnä niiden keräily (uudet minifiguurit) on tällä hetkellä vain pienen pieni sivuharrastus kolikoiden ja actionfiguurien keräilyn ohella. Lapsena tuli toki Legoilla puuhattua, mutta teini-iän koittaessa Legot saivat siirtyä syrjään, kun elämääni astui tietotekniikka.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 02/07/2010 12:08
Moi,päätin tehä tälle tiimille käyttäjän (Yrittäkääpäs arvata kuka meistä kolmesta tässä kirjoittaa :P) Jostain syystä. Tuli vaan mieleen. Kerron vähän meistä. Kaikilla meillä on YouTube käyttäjä,joten laitan ne käyttäjänimien perään. Tässä tiimissä on Legohullu234 [www.youtube.com] ,Legocrazy321 [www.youtube.com] ja Brickfilms1000 [www.youtube.com]. Olemme kaikki kolme Lintuvaaran koulussa. Menemme kaikki kolme neljännelle luokalle. Ikää en kerro ainakaan,mutta se on sama meillä kaikilla.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 02/07/2010 12:12.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/07/2010 11:23
Olen 2000 syntynyt poika Tuusulasta. Teen kaikia WW2-juttuja sekä City-teema on alkanut taas innostaa(varsinkin poliisit).

Sain ekan oman kameran 2006, mutta tein sillä vain videota, mutta koska siinä oli kuva osuus tein myös yhden animaation. Aloitin YouTubessa lego-animaatioiden katselemisen joskus seittemänvuotiaana. 2008 sain frame recillä varustetun videokameran, joten pystyin tekemään animaatiot suoraan kameralla.

Joskus 2008-2009 tein pisimmän animaationi Agentti Arskan Tarinan! Se kesti noin puoli tuntia (Huom ei julkaista toistaiseksi) Tällä hetkellä teen suurta projekita nimeltä OLD SPY!
Mutta tulevat animaationi kuvaan järjestelmäkameralla ja tulen kai käyttämä Imovie:ta ja Final Cuttia.

Muokattu 4 kertaa. Muokattu viimeksi 10/02/2011 12:34.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/07/2010 12:54
Olen 14.6.1997 syntynyt poika.
Tykkään tehdä custom minifiguureja, kaikenlaisia rakennelmia ja joskus jopa animaatioita:?
Aihe: Uudet jäsenet! - 07/07/2010 20:52
Olen 11 vuotias poika ja rakennan enimmäkseen kaikkia vanhoja ajoneuvoja ja taloja.

Asun Turussa tosi kiva paikka.Olen vasta muutaman vuoden leikkinyt legoilla mutta silti minulla on jo tosi paljon legoja.

Nyt on tullut semmonen ongelma että legot ei mahdu huoneeseen.8-) Minulla on oma lego kaupunki jota välillä parantelen.Minulla on myös reuma ja iriitti silmässä siis semmonen sairaus.
Toiveeni olis saada kaikki lego pakkaukset (paitsi dublot).Rakastan myös castleja.:D

Muokattu 5 kertaa. Muokattu viimeksi 12/11/2010 19:19.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/08/2010 14:41
Hei, olen XD, en viitsi rueta jakamaan henkilötietoja. Olen pienestä asti pitänyt erittäin paljon LEGOista, ja nyt olen kiinnostunut Brikwarsista. Olen jo kauan lurkkaillut foorumeitanne, ja nyt päätin rekisteröityä. Pidän Mika Waltarin kirjoista, videopeleistä, sci-fistä ja toimintaelokuvista kuten Die Hard, Terminator jne.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/08/2010 13:28
Asun Länsirannikolla Raahen ja Kokkolan välissä. Tykkään rakennella legoilla ja animoida, (toistaiseksi kuvat on kameralla, koska tietokone ei jaksa pyörittää kuvia).
Minä olen naissukupuolen edustaja. Ikäähän naisilta ei saisi kysyä, ainakaan jos on kohtelias. Niinpä jätän sen nyt kertomatta. ;)

Legot ovat minulla harrastuksena ympäri vuoden, samoin lukeminen, ja sähly. Talvisin tykkään laskia mäkeä twintipeillä ja pelata jääkiekkoa.
...Nojoo, siinäpä tuli jotakin mainittua, ehkä ei niin tärkeää, mutta jotakin nyt kuitenkin.

Muistan, kun olin ala-asteen viimeisillä luokilla, niin minulta kysyttiin, että etkö aio milloinkaan lopettaa legoilla leikkimistä. Minä sanoin että; "Leikin legoilla aina!"
Eivät kai aikuiset silloin tienneet, että legoilla ei tarvitse, eikä oikeastaan voikaan "vain" leikkiä. Ja että legoista voi tosiaan tulla harrastus, joka kestää myös aikuisiälle.
Ei nyt oikeastaan tule paljon leikittyä ;), mutta rakenneltua, jos ei nyt päivittäin niin ainakin viikottain. Aina legot on kuitenkin käytössä, koska meiltä löytyy nuorempia rakentajia.
En ole tiennyt, että Suomesta löytyy harrastajien foorumi, LEGOn nettisivut (tai TLG:n nettisivut, kuten täällä tunnutaan sanovan) ja Bricklink sensijaan ovat tutut. Täällä käytettyä termistöä en oikein hallitse (td), enkä tunne harrastajia, mutta täältähän sitä tietoa saa! :)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään