Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/08/2010 18:25
Olen -95 syntynyt poika. Asun lohjalla ja joka toinen viikonloppu käyn iskällä.
Star Wars legoja tulee keräiltyä ja rakenneltua (enimmäkseen muokkaan valmiita settejä ja teen bunkkereitä).
Varsinkin kloonit SW: ssä on lähellä sydäntä.
Ilman ohjeita rakentelen kuitenkin useimmiten keskiaikaisia rakennelmia veljen ja harvoin kaverien kanssa.
Palikkasota (brikwars) on nyt suurin innovaatio.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/08/2010 10:26
Olen 14-vuotias poika Vesilahdelta. Legoilla rakentelua olen harrastanut jo pienestä pitäen, mutta viimeisten vuosien aikana ainoastaan Technic paloista.
Omissa malleissani ajattelen ensin tekniikkaa ja sitten vasta ulkonäköä. (ei ne nyt rumia ole:))
Malleja on vähän laidasta laitaan superautoista rekkoihin ja hedelmäpelistä lukolliseen oveen.

Jantzu-edit: korjasin kirjoitusvirheitä ja lisäsin tämän linkkisi tuolta toisesta ketjusta:
Rakennelmia löytyy täältä kirjoittamalla "Username" kohtaan Heppuneppu ja painamalla viereistä nuolta.

Heppuneppu-edit Lisäsin linkin uudempaan galleriaan Brickshelfiin

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 21/04/2011 14:58.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/09/2010 20:03
Hei (:D olen syntynyt vuonna 2000.Pidän LEGOista pidän myös videopeleistä. Harrastan Partiota. Legojen rakentaminen on huippu kivaa. Teen useinlego videoita.Leego kommando vihjaisi liitymistä Palikkatakomoon ja sittenhän mä liityin.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 25/09/2010 21:02.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/09/2010 20:47
Jep, niin tein, ja nimimerkki "LeegoKommando" kirjoitetaan isolla.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/10/2010 11:15
Nimeni on san10 olen 11vuotias poika ja asun kauhavalla lähin näytökseni on pii poon rakennus tapahtuma ja kävin 2010 näitöksessä ja lähden 2011 näytökseen myös*pepsodent-hymy*

Muokattu 4 kertaa. Muokattu viimeksi 31/10/2011 15:57.

Tuomo

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/10/2010 23:46
Morjens palikoiden takojat, tervehdys Hämeenlinnasta!

Tässä olikin parikymmentä vuotta vähän hiljaisempaa legoilla rakentelussa..

Nykyisen tarinan voinee aloittaa noin parin vuoden takaa. Tuolloin jostain syystä tuli "törmättyä" Cafe Corneriin. Talohan näytti loistavalta ja pitkään arvoin sen hankkimista. Mietin liian pitkään, setti poistui markkinoilta. Samaan aikaan Green Grocer oli joulun alla jälkitoimituksessa. Tuolloin mietin, että jos edes vähän vastaavaa taloa haluaa saada, se on tilattava nyt. Niinpä tilasin talon ja sain sen sitten tammikuussa. Toki sitä ennen oli tullut hankittua muutamia paketteja, koska olihan tyttö jo reilu 2 v ja kohta olisi aika siirtyä Dubloista oikeisiin palikoihin.

Sen jälkeen tuli osteltua muutamia paketteja alennuksista, ihan vaan perusvalikoiman vahvistamiseksi. Viime jouluna oli pakko ostaa -40%:n alen innoittamana creatorin talo, korjaamo ja rakennustyömaa. Ko paketit on muuten vielä piilossa rouvaltakin, en ole uskaltanut tunnustaa. Piru nokkinee myöhemmin :) Keväällä bongasin nettimarkkinoilta 10 kg lego erän ja kesän lopulla huusin 5 kg lisää. Tällöin oli rouvan mukaan kiintiö täynnä tälle vuodelle. No, minä onneton menin huutamaan vielä 10 kg legoja lisää. Vähän kuin kerta kiellon päälle... Pelottaa jo valmiiksi joulun alennukset ja Grand Emporiumkin näyttää kovin houkuttelevalta.

Tällä hetkellä tyttö on reilu 4 v ja poika vajaa 2 v. Tyttö osaa jo kohtuu hyvin rakentaa ohjeista ja poika konttaa Legokaupungin risteykset sileäksi ja irroittelee ukoilta päät :X. (Ei onneksi juuri syö enää.) Kaapissa taitaa olla 18 kpl avaamattomia paketteja odottamassa sitä oikeaa hetkeä, Green Grocer ml.. (Nii-i, edelleen...)

Ikää on kertynyt 35 v plakkariin tähän mennessä ja Lego City on tyylisuunta. Legoja lienee kertynyt 35 - 40 kg (noin 10 kg vielä omissa pakkauksissaan rakentamatta). Muuten taitaa olla aika perinteinen kaava; pienenä tuli rakenneltua, sitten kasvoi "aikuiseksi", jonka jälkeen omien lasten myötä löysi taas oman itsensä ja totesi, että pojat on poikia:)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/10/2010 22:37
Lastu on Lastu. Lastu lähentelee pian 30 ikävuotta ja koko lapsuus ja osa nuoruudestakin on vierähtänyt legojen kanssa. Lego on maailman kehittävin lelu. Siitä ei pääse mihinkään.

Olen keskittynyt nuorena Cityyn ja se edelleen on se juttu. Oma kaupunki on säilössä "osina" ullakolla, mutta valmiina koskavain uudelleen pystytettäväksi. Mitkään muut gategoriat ei ole koskaan oikein sytyttänyt. Merirosvoteemat ihan hitusen, mutta ei...
Kaupungissa oleellisinta oli ja on sen realistisuus ja "toimivuus". Ei niinkään yksittäiset hienot rakennukset.

Toivottavasti joskus omistan kokonaisen huoneen, missä saisi puuhastella noilla ihmeellisillä palikoilla.

Ja että joku saisi hyvän mielen. Olin vierailemassa PiiPoon tapahtumassa, ja minun KÄSKETTIIN liittyä tänne mukaan. Tässä ollaan!

Lastu, (lego)insinööri

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/10/2010 06:18
Tervetuloa Lastu ja muutkin uudet Takomolaiset !

Tunnen syyllisyyden vihlaisun,, Rekrytointi menetelmäni taitavat olla liian "rajut", täytynee hillitä itseään tapahtumissa ja keventää hieman menetelmiä!
Toivottavasti saat täältä motivaation Lego rakenteluun ja kaupungin pois vintiltä.

Rakentavasti Awis

Muistutuksena itämaista viisautta;

"Aina on kodissa tilaa asiolle, jotka ovat meille merkityksellisiä"

Vanha Legorakentaja idästä

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 07/11/2010 09:36.

stopmotionii

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/11/2010 21:11
Hei vaan hei, tääl tämmönen vm -81 takoja palannut ~15v tauon jälkeen takaisin legojen pariin.
oli ajatus kokeilla tuota stop motionii, katotaa saadaanko mitään aikaan.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/12/2010 20:20
Moi! Olen 11 vuotias poika kaakkois-suomesta Ruokolahdelta. Harrastan Legoilla rakentelemista, sählyä ja painia. Luen myös paljon kirjoja. Olen kiinnostunut historiasta erityisesti antiikin-Roomasta sekä Kreikasta.

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/12/2010 22:24
Tervetuloa Nopp4 ja Ledi!

Näin se Palikkatakomo vaan jatkaa kasvuaan. Kiva saada omaa ikäluokkaani edustava käyttäjä + animaatioista kiinnostunut!
sekä varsin hyvää tekstiä kirjoittava 11v kaveri tänne. (täällä on ollut paljon puhetta tekstien kieliasuista tänä vuonna, siksi todella ilahduin nämä viestit lukiessani)

Nyt vaan sitten ahkerasti tutustumaan foorumin sisältöön ja laittakaa omista LEGO-jutuistanne myös viestejä, niitä kaivataan aina kaikilta. Ja sitten huhtikuussa Helsinkiin Model-Expoille live-tapaamiseen.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

MB

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/12/2010 22:47
Morjens vaan uusille tulokkaille!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/12/2010 13:30
Tervetuloa ja moro uusille käyttäjille!

Minun oli ihan suorastaan pakko kirjoittaa tämä viesti koska toinen tulokkaista on samaa ikäluokkaa kuin minä, tykkää paljon kirjoista myös ja tykkää antiikin-Roomasta ja Kreikasta (tästä varsinkin pidän). Taidan saada ystävän.

Aika mukavaahan se on jos löytäisi takomosta 99 syntyneitä vielä lisää, jos on tuonna vuonna syntynyt niin voisi ilmoittaa minulle yksityisviestillä niin voidaan "ystävystyä".

Toivottavasti viesti ei mennyt liikaa OFFtopiciksi, ettei tätä poisteta. Olisin voinut höpistä asiasta Ledille yksityisviestein, mutta tuo ystävä "haku" piti laittaa julkisesti esille.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 09/02/2011 19:49.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/12/2010 16:30
Täällä n. 39 v. mies länsirannikolta, Rauman lähiseudulta. Poikasena City ja Space olivat ehdottomat suosikit, ja Technic tuli mukaan 1970/1980-lukujen taitteessa. Teinivuosina Legot jäi, ja "katosivat" maailmalle. Löysin Legot uudelleen noin 30 v. ikäisenä. Technic on nykyinen suosikki, mutta jotain ideaa Creatorin suuntaan himottaisi tehdä...

Ohessa ensimmäinen Palikkatakomolle laittamani oma projekti: Red AC Cobra

t. Pappis

"Mieluummin pari ruuvia löysällä, kuin yksikään liian tiukalla!"

MB

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/12/2010 16:39
Lainaus
Pappis
Täällä n. 39 v. mies länsirannikolta, Rauman lähiseudulta. Poikasena City ja Space olivat ehdottomat suosikit, ja Technic tuli mukaan 1970/1980-lukujen taitteessa. Teinivuosina Legot jäi, ja "katosivat" maailmalle. Löysin Legot uudelleen noin 30 v. ikäisenä. Technic on nykyinen suosikki, mutta jotain ideaa Creatorin suuntaan himottaisi tehdä...

Ohessa ensimmäinen Palikkatakomolle laittamani oma projekti: Red AC Cobra

Hey, ikätoveri :) Tervetuloa!

Cobrasi näyttää muuten upealta, ja oikeanakin IMO maailman nätein auto!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/12/2010 21:59
Isi vm. 77. Kaksi tytärtä 5 ja 7 vuotiaat. Tässä syksyn aikana löytyi sivusto, kun etsin "snack bar" palikkaa netistä. Kaikki lapsuuteni legot on äitini säästänyt. Tärkeimmistä 12V juna 7745, paloasema 6385 ja poliisiasema 6386. Yksi vanhimmista sarjoistani on yllä mainittu snack bar 675. Duploista tytöilla on 4820 4686 4960. 7637 maatila oli ensimmäinen pikkulego sarja, jonka ostin tytöile. 3221 rekka sattui löytymään hintaan 19.90€.
Huutonetistä ollaan ostettu yhteensä 24kg legoja hinnan ollessa keskimäärin 15€/kg. Joululahjaksi tytöt toivoivat radio-ohjattavaa lego junaa. Aikani pähkäilin, toiveen sopivuutta tyttölapsille. Aikani todistelin legojen sukupuolineutraalisuudesta itselleni. Nyt joulupukinkontissa on juna 7938 ja harrypotter juna 4841.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/12/2010 22:21
No siinä on varmaan onnelliset lapset, kun päälle 20 kiloa leekoja leikittävänä :D Lapsena palikoitten puute oli ongelma.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/12/2010 09:34
Olen legoilevan perheen äiti, legokokemusta takana noin 40 vuotta. Nuoruuden jälkeen tuli rakentelu- ja keräilytauko, mutta nyt esikoisen ollessa jo 7-vuotias olemme innostuneet uudelleen. Seitsemän vuotta siis aktiivisesti legoilussa taas mukana. Myös yli 40-vuotias mieheni rakentelee enimmäkseen tekniikkaa, minä taloja, linnoja ja muuta perinteistä. Molemmilla vanhemmilla komeat kokoelmat 1970-luvun omia retrolegoja.
Poikamme on kaikkiruokainen Legojen suhteen, ainoastaan Belville on hänelle liian tyttömäistä. Star Wars, Indiana Jones, Batman-hahmot, legoeläimet, kasvit, aidat ja kattopalat (erityisesti harjat) ovat keräilyssä erityisesti. Vaikutamme kahdella alueella, Joensuun lähellä (erit. kesällä) ja Vantaalla (enemmän talviaikaan). Perheemme nelivuotias pikkuneiti siirtyy juuri Duploista Legoihin, mutta intoa riittää hänelläkin. Nimi Kieku tulee lempparisarjakuvastani Kieku ja Kaiku, jota keräilen edelleen.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/01/2011 20:53
Moikka!Olen maaliskuussa 14 täyttävä poika Vantaalta Ja olen pienestä pitäen rakennellut erillaisia LEGO tekeleitä.Minulla on ollut pieniä taukoja välissä mutta nyt olen taas alkanut kiinnostumaan kun olen vanhempi ja taitavampi.Minusta on tosi mukavaa että Suomesta löytyy tämmöinen LEGO intoilijoiden sivu. PS:Täällä on todella taitavia animaattoreita ja odotan innolla KastleVania4 tuloa Hovinetiltä *hymyilevä*
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/01/2011 11:54
olen vuonna 2001 syntynyt lapsi ja minulla on paljon legoja pidän niillä rakentelusta en vielä ole saanut tehtyä yhtään lego animaatiota mutta saan luultavasti vähän ajan päästä tehtyä jpgvideolla pari animaatiota sitten laitan ne youtubeen (jos osaan*epäileväinen*).Asun helsingissä.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/01/2011 16:22
Hei olen 93 syntynyt rakentaja Kurikasta.
Rakennan lähinnä taloja ja lavasteita elokuviin vaikka suunnittelen myös isomman skaalan rakettia ja hirviötä en usko että saan niitä valmiiksi vielä moneen vuoteen.

I dream word free of heresy...
then i could keep a vacation.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/01/2011 10:06
Olen nuori poika Oulusta. Teen silloin tällöin LEGO-animaatioita (esim. nyt). LEGOja löytyy about 10 laatikkoa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/01/2011 11:51
Hei kaikki,

Olen Hanna Kurikko Tampereen yliopistosta. Tutkin virtuaalisia brändiyhteisöjä. Olen erityisen innostunut Palikkatakomosta. Yhteisön myötä olen oppinut paljon uutta ja nauttinut kirjoituksistanne. Yhteisö on erityisen antoisa myös siitä syystä, että Teillä on yhteistyötä Lego-yhtiön kanssa ja olette toteuttaneet monenlaisia projekteja. Odotan jo innolla ModelExpoa2011!

Olisin hyvin kiitollinen, jos haluaisitte jakaa kanssani kokemuksianne siitä, mitä yhteisö on teille antanut, kuinka se on auttanut teitä harrastuksenne parissa ja onko yhteistyöstä Lego-yhtiön kanssa ollut apua?

Työssäni haluaisin mahdollisesti siteerata joitakin kirjoituksianne nimimerkkiänne käyttäen, joten pyydän lupaanne tähän.

Toivon yhteydenottojanne tällä foorumilla tai sähköpostitse hanna.kurikko@uta.fi.

Kiitos mahtavasta yhteisöstä!

P.s. Itse olen jälleen innostunut Legoista 8-vuotiaan kummityttöni myötä. Rakensimme joulun pyhinä muun muassa Lego City Lentokentän (3182) sekä City Cornerin (7641). Huoleni on sama kuin teillä. Varsinkin Lentokentässä on niin isoja elementtejä, että niistä on vaikea, jos ei mahdoton, rakentaa muuta.

JK

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/01/2011 16:55
Tervetuloa vain joukkoon. Mielenkiintoista että kerroit tutkivasi yhteisöämme, onhan nykypäivänä tutkijoille hieno mahdollisuus seurata anonyymisti netissä jos jonkinlaista porukkaa.
Tosiaan jos jotain olemassaolevia tekstejä aiot lainata täältä, niin kannattaa varmasti ottaa erikseen jokaiseen lainaamaasi henkilöön yksityisviestillä yhteyttä.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/01/2011 19:37
Lainaus
Jantzu
Tervetuloa vain joukkoon. Mielenkiintoista että kerroit tutkivasi yhteisöämme, onhan nykypäivänä tutkijoille hieno mahdollisuus seurata anonyymisti netissä jos jonkinlaista porukkaa.
Tosiaan jos jotain olemassaolevia tekstejä aiot lainata täältä, niin kannattaa varmasti ottaa erikseen jokaiseen lainaamaasi henkilöön yksityisviestillä yhteyttä.

Kiitos Jantzu,

Kerroin asiasta avoimesti, sillä mielestäni se on eettisesti ainoa oikea tutkimustapa. Tehdään niin, että jos lainaan tekstejänne, niin otan asianosaisiin henkilöihin yhteyttä yksityisviestillä.

Sain ilokseni yksityisviestin, jossa minua neuvottiin tekemään viestilleni oma ketju. Tein sen kahvihuoneeseen, joten nyt kysymyksiini voi vastata ilman, että ne olisivat offtopic:ia.

Toivottavasti saan Teiltä vastauksia kysymyksiini :)

Terveisin
Hanna

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 24/01/2011 19:38.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/02/2011 19:14
Moi vaan kaikki, postaan vielä tännekin vaikka samoja asioita oli jo toisaalla.

Olen siis 1972 syntynyt poikalapsi Helsingistä, asun yhdessä Legojeni kanssa ja työtakkini väri on valkoinen.

Legoja rakentelin lähes koko lapsuuteni, kunnes muka kasvoin ulos niistä, muistan että ehkä n. 16-17-vuotiaana oli lapsellista vielä leikkiä/rakennella Legoja, joten ehkä ympäristön paine vaikutti siihen että Legot jäi.

Kaikeksi onneksi Legoni 70-80-luvuilta olivat yhä moitteettomassa kunnossa, joten minun ei tarvinnut aloittaa tyhjästä kun aloitin rakkaimman harrastukseni uudelleen parisen vuotta sitten.

Suosikkiteemojani ja rakennelmiani oli ja on Space/avaruusalukset ja Town-City tyyppiset urbaanit ympäristöt.
En pidä itseäni kovin taitavana rakentajana (ainakaan uusien rakennustekniikoiden suhteen), kun katselen ihmisten teoksia huomaan että tapani rakentaa on pitkälti jämähtänyt 80-luvulle.
Rakentelen pääasiassa omaksi ilokseni, minulle Legorakentelu on jopa terapeuttista rentoutumista.
Legot ovat parhaita leluja mitä kuunaan on keksitty. Oikeastaan 'lelu'-sana on alentavaa näistä muovisista ihmetuotteista puhuttaessa. *iloinen*

- Ilmari
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/02/2011 22:53
Moi.
Olen 28-vuotias lapsellinen niin henkiseti kuin isällisesti. Omien hyvien kokemusten kautta olen päättänyt siirtää lapsuuden harrastuksen myös tyttärelleni. Olenkin aloittanut keräämään tyttärelleni tarjouslegoja, jotta parin vuoden päästä olisi kunnon setti millä leikkiä. Tyttäreni on tällä hetkellä 11 kuukautta vanha. :)

TheQ

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/02/2011 14:54
Lainaus
Mateo
Moi.
Olen 28-vuotias lapsellinen niin henkiseti kuin isällisesti. Omien hyvien kokemusten kautta olen päättänyt siirtää lapsuuden harrastuksen myös tyttärelleni. Olenkin aloittanut keräämään tyttärelleni tarjouslegoja, jotta parin vuoden päästä olisi kunnon setti millä leikkiä. Tyttäreni on tällä hetkellä 11 kuukautta vanha. :)

Kyllä se iskäkin saa palikoilla rakentaa vaikkei muksu olekaan "palikkaiässä" *iskee silmeen*. Tervetuloa vain mukaan!

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

ptLeskinen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/03/2011 22:27
Nimimerkin takana vm 1973 ja 2003, isä-poika pari Espoosta. Ideointi tehdään yhdessä ja toteutus sitten vaihtelevasti.
Käytössä on jonkun verran 80-luvun settejä ja nyttemmin 2007 ja siitä eteenpäin. SW on tällä hetkellä se kovin juttu molempien mielestä.
Paljon on käytetty aikaa Xboxilla sekä SW että Indy legopeleihin, kaikki pelattu läpi muutamaankin otteeseen. Nyt odotellaan uutta lego Star Warsia.

Palikkatakomoa olemme seuranneet nyt 09 ja 10 messuilla ja viimein mukana täällä asti. Odotamme kovasti expoa ja mukava kuulla muista harrastajista ja nähdä hienoja teoksia.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 10/03/2011 22:28.

R2-D2

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 13/04/2011 19:59
Rullaavan roskapöntön profiili ;-)

Rakentelun vietti iski aikoinaan kipinää, kun sain arviolta nelivuotiaana näppeihini vasta ilmestyneen 351:sen (jotain saattoi olla jo aiemminkin, mutta minkäs tälle muistille voi). Tyttäreni siirtyi technic osaston pariin 5-vuotiaana, poika nuorempana. Pakista löytyy myös Mindstormit 1x RCX 1.5 ja 4x NXT, tutustunut ja kiinnostunut First League:sta. Technic kuitenkin ollut pisimpään lempilajina. Perheen yhteisenä huvina Legon konsolipelit.

terv. R2-D2

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään