Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/04/2011 15:10
Hei.

Olen 10vuotias poika etelä-Suomesta. Kävimme viime lauantaina ModelExpossa ja sieltä bongattiin tämän Palikkatakomon esittelypöytä ja mielenkiinnosta tultiin kurkkimaan sivuille.
Itse olen vasta-alkajien kategoriassa mitä legoihin tulee,mutta erittäin innostunut asiasta *pepsodent-hymy*. Mulla on täällä takapiruna äiti,joka seuraa kirjoittelua foorumilla ja joka on nuorempana ollut itsekin legofani.*iskee silmeen*

TheQ

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/04/2011 17:22
Tervetuloa mukaan, Eetu!

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/06/2011 14:17
moi,oon samppa 9v asun varistossa.*hymyilevä*

moi,oon samppa 9v
*iloinen*

samuli

moi, ooon samppa

mistä sais brikarms aseita

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 06/06/2011 14:33.

Pate-keetongu

Sihteeri Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/06/2011 14:36
Heipä hei, Samppa, ja tervetuloa mukaan. Yhdistin nelospostisi. Kannattaa lukea Säännöt:
[www.palikkatakomo.org]

Brickarms-aseista on erillinen ketju täällä:
[www.palikkatakomo.org]

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/06/2011 12:45
Kiitti pate keetongu tosta oli paljon hyötyä*iloinen*

Monarth

LUG-Ambassador Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/06/2011 16:10
Terve =)

Olen 17v poika Vihdistä ja harrastelen mieluusti legojen parissa, pääasiassa keskittyen Bionicle-figuureihin.

Keräsin Bionicleja suurimman osan lapsuuttani alkaen ensimmäisistä mitä ilmestyi ja siitä sitten kasvoi melkoinen Bionicle-kokoelma, ja 4-5 vuotta sitten silmät iskivät niihin uudella tavalla, jossa sitten aloin tekemään omia luomuksia. Olen niitä laittanut sitten tuonne nettiin. Viime vuosina sitten on taidot kasvanu ja nykyään olen melko hyvä, vaikken viitsi kehuakkaan =p Nykyään omistan yli 100 Bionicle-settiä joita käytän rakentamiseen.

Hiljattain sitte aloin pohtia voisiko näitä omia luomuksia saada näytille jotenkin ja Palikkatakomon ryhmä sitten pisti silmään pienen tutkimuksen jälkeen. Olisin varsin innokas osallistumaan legotapahtumiin joita tulee vastaan *hymyilevä*

Toivoisin myös pääseväni hieromaan täällä kauppojakin, kun Bionicle-kokoelmassani on viime vuosilta melkoinen aukko, ja muutenkin ihan osavarantoa kasvattaakseni =)

Sivuni mocpages.comissa: Monarth's lego lair (ei haitanne näyttää? :3)

klaaninmies

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/06/2011 13:01
Tervehdys, olen saapunut tuolta Bio-Klaanin puolelta ja koska minulla kuitenkin oli edes yksi työ joka teitäkin kiinnostanee, se tosin on tehty BIONICLE-osista, mutta siltikin, en ole ajatellut nyt kyllä olevani kovin aktiivisena täällä kun paikkani löysin jo kolme vuotta sitten Bio-Klaanin perukoilta. Olen tällainen 15, joka rakentelee silloin tällöin mitä mieleen pälkähtää, mutta pääasiassa BIONICLeilla kun niitä on sellainen hervoton määrä kun taas systemejä sen verran vain, että niistä riittää täydennystä otuksiini.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 12/06/2011 13:02.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/06/2011 18:43
Hei olen 11 vuotias poika. Asun Vantaalla ja rakennan yleensä taistelujuttuja
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/06/2011 16:10
noh.... mä oon tehny lego videoita vuodesta 2010. (animaatioita 2011)
youtube käyttäjä nimeni on nyby.
mee katsoon videoita, jos kommentoit anna ohjeita, tai kerro mielipiteesi.
oon animaatioinissa aloittelija. hankin äänet tästä osoitteesta www.findsouds.com
animaatioihin puheen hankin bitlipsistä.
oon itsestäni kohtuu ahkera näissä animaatioissa nykyään.
liityin vasta pari tuntia sitten.
kaikista ärsyttävintä on kun teen animaatioita tietokone saattaa mennä jökkiin!!*huuto*
hankin lisää legoja kun menen legolandiaan.
olen 12.v poika tiedoksi vaan!!!
suosikki animaattoreitani suomesta on: VHtuotanto, Medalyard, legohullu234, brickfilms1000 ja Unwanted765..

ONKO SULLA YOUTUBE TILIÄ KERRO SEN NIMI MULLE!!!!
PS tsekkaan sit videos!!!!!
N.Y.B.Y Films kuittaa. *hämmästynyt*

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 06/07/2011 18:57.

TilleMuovinen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/07/2011 12:57
Hei,

Olen Lego-keräilijä/rakentaja.

Ensimmäisen Legot olen saanut 4- tai 5-vuotiaana. Legot olivat lapsuuteni rakkain lelu. Rakensimme kavereiden kanssa erityisesti avaruusaluksia, joilla kävimme sotaa pahiksia tai toisiamme vastaan. Ammuksina leikeissä oli 1x1 ja 1x2 -palikat, joita nepattiin tai ammuttiin kumilenkillä. Avaruusaluksista ammuttiin torpedoina 1x4…1x8 palikoita ja saman kokoisia levyjä, voimanlähteenä myös kumilenkit. Minifiguureja ei ollut ikinä riittävästi ja erityisesti rivimiehien roolia ajoivat 2x4-kokoiset palikat. Lego-leikeissä rahana käytimme 1x2-levyjä. Legoilla leikittiin tietenkin lattialla ja aina ne unohtuivat sinne, josta vanhemmat sai joka kerta huomauttaa.

Vanhojen valokuvien ja muistikuvieni mukaan minulla oli 1970-luvulla nämä Lego-setit:

360 Gravel Quarry (Enviro-Model 1974)
367 Space module with astronauts (Enviro-Model 1975)
390 Cadillac 1913 (Hobby Sets 1975)
602 Fire Chief (Town 1978)
605 Street Sweeper (Town 1978)
608 Taxi (Town 1979)
677 Knight’s Procession (Castle 1979)
850 Fork lift truck (Technic 1977)
891 Two-Man Scooter (Classic Space 1979)
897 Launcher (Classic Space 1978)
918 Space Transport (Classic Space 1978)
928 Galaxy Explorer (Classic Space 1979)
960 Expert Builder Power Pack (Expert Builder 1977)

Alkuperäiset rakennussarjat hajotin muutaman viikon ihastelun jälkeen ja ne joutuivat sitten osaksi lego-palikoiden merta. Laatikot ja ohjeet ilmeisesti hajosivat melko nopeasti ja ne heitettiin pois. Muistan, että kuolasin lapsena Lego-luetteloista erityisesti linnasarjoja 375 Castle (1978) ja 383 Knight’s Tournament (1979), jotka jäivät saamatta ja ovat vieläkin hankkimatta. Legoilla leikkiminen jäi vähemmälle 13–15-vuotiaana.

Paluu legoihin ”pimeiltä vuosilta” sai ensimmäisen sytykkeen vuonna 1994. Näin tuolloin tyttöystäväni (nykyisin vaimoni) kämppäkaverin television päällä rakennussarjan 8880 Super Car (Technic 1994) kaikessa komeudessaan. Malli teki vaikutuksen, että noin hienojakin Lego-sarjoja on olemassa!

Lopullisen paluun Legojen pariin tapahtui vuonna 1999 Star Wars -legojen julkaisun myötä. Ensimmäinen hankinta oli 7130 Snowspeeder, joka on mielestäni edelleen yksi parhaista Lego-sarjoista.

Aikuisiän Lego-harrastus oli alkuun enemmänkin keräilyä, hankin erityisesti Tähtien Sotaa ja siinä sivussa pieniä Town ja Castle -sarjoja. Ostokset tein lelukaupoista ja marketeista. Vuonna 2002 harrastus laajeni nettiin, tuolloin tein ensimmäiset ostokset Shop@Home:sta, Huuto.net:stä ja Bricklink:stä. Hyvinä tietolähteinä toimivat Peeron, LUGNET ja BrickShelf.

Vuonna 2002 ostin ensimmäiset juna-sarjat: samalla S@H-tilauksella tuli hankittua 10020 Santa Fe Super Chief, 10014 Caboose, 10015 Passanger Wagon, 10001 Metroliner ja 10002 Railroad Club Car. Tästä eteenpäin Lego-harrastukseni on painottunut juniin. Rinnalla on tosin tullut hankittua lähinnä Town- ja Technic -rakennussarjoja. Ensimmäisen Lego-ostoksen eBay:stä tein vuonna 2004.

Lego-rakentamiseni painottuu juniin. Erityisesti pyrin mallintamaan suomalaista junakalustoa. Rakentelu omasta palikkavarannosta on välillä turhauttavaa: on levitettävä valtava määrä palikoita ja aina puuttuu se kriittinen osa. Olen kokenut Lego-CAD-ohjelmat hyväksi rakennustavaksi. Mallin voi suunnitella virtuaalisesti ja tilata sen perusteella osat. Lego Digital Designer (LDD) oli hieno juttu, kun samalla kerralla sai tilattua kaikki mallin palikat.

Legon väkivaltaistuminen on huolestuttanut. 1970-luvulla ei ollut muita valmiita aseita, kuin linna-legojen miekat ja kirveet. Mutta ei kai tämä mikään ongelma ole. Kyllä meidänkin lego-leikeissä jatkuvasti käytiin sotaa.

Rakennelmiini voi tutustua BrickShelf-kansiossani:
BrickShelf-galleria

Hieno juttu tämä suomenkielinen lego-foorumi!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 30/12/2012 19:44.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/07/2011 16:18
Teve täältä "aurinkoisesta" Helsingistä oon 12v, 99- siis. poika rakennellu legoilla jotain 2 vuotiaasta lähtien. Normaalisti rakennan ja tuhoan heti perään kaupunkeja mutta jo pidempään olen suunnitellut jotain hieman pidempää projektia...

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 30/08/2011 17:05.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/07/2011 17:16
Terve! Olen 12 vuotias Eemeli Kristiinankaupungista (Porin lähellä) Legoja olen harrastanut 1½ vuotiaasta asti ja olen innokas LEGO harrastaja! :D *iloinen* Enimmäksi kuitenkin rakennan vain videoiden lavasteita (välillä jotain isompaa)!

[www.youtube.com]

lonkka71

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/08/2011 14:18
Moro,

Olen 40 v. isä ja keräilen / rakentelen sen verran kuin aikaa riittää muiden harrastusten lomassa. Oma poikakin rakentelee jonkin verran, joten oppipoika tulossa. Legoja löytyy aina 50-luvulta asti ja aika laidasta laitaan.

Asustelen Vantaalla ja tänne voi halukkaat kyllä tulla katselemaan kokoelmaa.

t.Lonkka71
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/08/2011 13:39
Oon --- vuotias poika. animaatioita oon tehny ehkä vaan kuukauden.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/09/2011 13:26
Tervehdys!
Oon hieman vajaa 30v.

Noniin tuosta lauseesta onkin sit hyvä jatkaa *virnistää*

Lapsena leikin paljon veljeni ja kavereiden kanssa legoilla. Vanhoja tekniikka settejä löytyy tuolta brickshelf sivuiltani. Sitten varhaisteininä alko pc pelit kiinnostaa enempi ja sit varsinaisena teininä musiikki ja kitaran soitto, joka on edelleen tärkein harrastukseni. Laulaminenkin on ollut vahvasti mukana jo vuosia.

Noh perhettä kerty ja ensimmäisen uuden setin aikuisiällä ostin pojalle sen ensimmäisenä jouluna, eli ikää pojalla oli 3kk. Siitä sit tuska kasvoi huomattavasti ja pakko oli itselle alennuslaarista ostaa se 8285 iso musta rekka. Nyt settejä on jo kohtalaisesti, mutta lisää pitäis saada.

Legon tekniikka osasto on lähinnä kiinnostanut, mutta nyt oon kääntymässä linna legoihin. Niillä on paljon helpompi pojanki leikkiä (kohta 4v). Samoin merirosvot kiinnostaa, mutta kaikkia en voi saada. Tai oikeestaan kaikki legot kiinnostaa...

Tällä hetkellä harrastan legojen ja musiikin lisäksi peliohjelmointia ja puutöitä. Uusin projekti on lapsille valmistuva leikkimökki (periaatteessa 1,5 kerroksinen). Aika vaan meinaa loppua kaikkien kanssa kesken.

Jokunen viikko sitte tänne sivuille löysin ja melkeempä joka päivä oon käyny kattomassa.

Kuvia legoistani:
[www.brickshelf.com]
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/10/2011 07:37
Olen Jasper 11v ja tulin takomoon vähä aika sitten.
Keräilyyni liittyy sitä sun tätä.*iloinen*

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 14/02/2012 07:45.

Finland Brick

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 03/10/2011 22:27
Olen Roope 96 syntynyt Legojen väsääjä Lahesta.
Varsinaista teemaa minulla ei ole kunhan väsäilen sitä sun tätä :3
Flickr streamini: [www.flickr.com]
YouTube kanavani: [www.youtube.com]
Ja...siinä kai kaikki tällä kertaa ja oon menossa 16.10.2011 WG:hen :3
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/10/2011 14:44
Olen 9 vuotias poika valkolasta.
Rakennan legoista: taloja,autoja,poria,pienois malleja ja niin edelleen.
Youtubessa tilini on joona060 (siellä on vain yksi lego animaatio sekin on huono.)
Legot huomasin joskus olikohan 2-3 vuotiaana siitä lähtien olen huomannut niiden hauskuuden kun niillä rakennetaan ja kaikkea. :) animaatioon tarvitsen niinpaljon harjoitusta että ihan !"#¤%& mutta ohjelmia tarvitsen eniten? apua!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/11/2011 15:47
Hei!
olen vuonna 2000 syntynyt poika.
Asun vihdissä tarkemmin sanottuna otalammella laurissa.
Rakentelen legoista kaikenlaista.
Katselin näitä foorumeita varmaan puoli vuotta kunnes eilen rekisteröidyin.
Minulla on myös kissa jonka nimi on Rytky.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 07/11/2011 15:48.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/11/2011 17:46
Jaa, en ole vielä edes postannut tänne. Kuinka kamalaa. Noh, olen kuitenkin jonkin aikaa ollut tällä foorumilla, etten ole kovin uusi mutta voinhan tietoni tähän listata.

Olen 3.4 1999 syntynyt poika pohjoisesta (Sodankylästä). Leikin LEGOilla johonkin 10-11 ikävuoteen asti ja sitten kiinnostuin niistä animaatioista. Ensimmäinen animaatio, jonka katsoin oli HOViNET Teamin Postman Pat. Se oli silloin todellinen ilmestys. Minulla ei ollut oikein mistä aloittaa joten katselin YouTubesta animaatioita ja näin, että ne olivat mahtavia. Sitten sain isältäni lainaan videokameran ja tein sillä varmaan yli 50 testiä. Lopulta LEGO kävelytyylini kehittyi 4 kuvasta 6 kuvaan. Jotkut käyttävät jopa 7 kuvaa, mutta mielestäni kuusi riittää. Kun ensimmäisen kerran näin Keshen8 videoita niin jotenkin... se oli niin mahtavaa. Ja sitten siitä asti aloin tykkäämään erikoisefekteistä. Nyt olen päässyt hyvään jamaan saamalla pian huippuvehkeet animointiin. Kiitos siitä kaikille supporttaajille. Olen myös ihan ok rakentamaan LEGOilla ja otan vaikutteita katsomistani rakennelmista, mieluiten MOCeista. Kiitos ja kuitti! Tässä tää nyt oli.

--------

November Films:
[www.youtube.com]

Acticis

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/11/2011 22:49
Nimimerkkini on vaihtunut. Sama OskariMasteri kuitenkin.

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 14/11/2011 22:50.

JK

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/11/2011 22:02
Meillä on OskariMasterin kanssa 45v-kriisi kai yhteenlaskettuna,
kun kumpikin nyt nickejä vaihdettiin :)

Käytän tässä samalla tilaisuuden päivittää oma 4v vanha esittelytekstini, koska olen myös nickiä siis vaihtanut tuon jälkeen:

Olen vuosimallia -82, syntynyt Sotkamossa, asunut sen jälkeen Vieremällä, Sonkajärvellä, Kuopiossa, Kiuruvedellä, Savonlinnassa, Joensuussa ja nyt Siilinjärvellä. Lääkiksen jälkeen vaikutin pari vuotta kunnanlääkärinä Pohjois-Savossa.
Nykyään olen jatkokouluttautumassa ja toimin Pohjois-Savon alueella oftalmologina.

Harrastan PC-pelaamista, kerään leffoja, sekä luen paljon sekä tietenkin rakentelen LEGOja sekä teen animaatioita.

LEGOt kuuluivat leikkeihin 4-13 vuotiaana, sitten tuli DarkAge 14-20 vuotiaana eli unohdin LEGOjen olemassaolon totaalisesti.

Olin lukiossa kun tAAt esitteli Assemblyilla LeGorson, asia jäi mieleen hautumaan ja armeijan käynnin jälkeen kesällä 2002 meille tuli ensimmäinen digikamera, jolloin LEGO-harrastus lähti käyntiin: aloimme tehdä animaatioita veljien kanssa ja tätä olemme sitten jatkaneet jo yli 9 vuotta.

HOViNET siis syntyi 2002 ja tällä hetkellä meillä on 41 animaatiota tehtynä. Vuodesta 2005 lähtien olemme puurtaneet ikuisuusprojekti KastleVania nelosen parissa, josta ehkä, kenties, joskus valmistuu yli kahden tunnin elokuva.

Minä rakennan animaatiolavasteemme, editoin videot ja toimin ohjaajana. Veljeni Maxi on animaattorimme ja toinen veljeni, Blaitteri, opastaa teknisissä asioissa ja pitää huolen, että teratavut riittää, koneet ei kaadu ja editointi sujuu.

Meidän tiimin toimintaa voit seurata kotisivuillamme ja YouTubessa

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 15/07/2012 21:13.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/11/2011 17:07
Olen 12 vuotias minecraftin pelaaja. Teen legoanimaatioita kotona. En ole julkaissut mitään vielä enkä tiedä aionko. Liityin vasta pari tuntia sitten.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 17/11/2011 18:02.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/12/2011 15:21
Olen ensi vuonna 30 täyttävä tuore isä ja pojalle innostuin ostamaan technic legoja jotka sitten olen kasannut itse.
Pitää tässä jossain vaiheessa ostaa dubloja pari settiä vielä.

Tuli hommattua tässä pitkästä aikaa nämä technic legot.

Lego Technic 8069 Backhoe Loader (Uusi) (Vuosi 2011)
Lego Technic 8294 Excavator (Uusi) (Vuosi 2008)
Lego Technic 8297 Off Roader (Käytetty) (Vuosi 2008)
Lego 8293 Power Functions Motor Set (Uusi) (Vuosi 2007)
Lego Technic 8288 Crawler crane (Käytetty) (Vuosi 2006)
Lego Technic 8862 Backhoe Grader (Käytetty) (Vuosi 1989)
Lego Technic 8853 Excavator (Käytetty) (Vuosi 1988)

Muistan kun minulla oli lapsena tuo Lego Technic 8853 Excavator joka oli isoveljen perintöä.
Tähän kauhakuormaajaan kun on ollut joskus saatavissa moottorisarja niin sitäkin himoitsin joskus mutta koskaan en saanut.

Lapsena minulla oli myös lego junarata joka on vieläkin olemassa ja melko hyväkuntoinen ja sain sen uutena joululahjaksi 4563 Load and Haul Railroad vuodelta 1991.

Lisäksi sain lisäosan 4539 Manual Level Crossing joka myös vuodelta 1991.

Oli myös ollut joskus Lego 851 traktori ja muistan kun oli ohjekirja ja yritin vielä itse sitä kasata vajaavaisista punaisista palikoista.

Rakentelin sitten näistä technic jämäpalikoista mitä erilaisempia traktori yms koneita kun maatalossa asuin lapsuuteni.

Kiinnostus on edelleen herännyt technic legoihin nyt uudestaan ja siksi hommasin vasta juuri nyt nuo edellä mainitut technic sarjat.

Tässä kuvia kokoelmasta:

[www.aijaa.com]

[www.aijaa.com]

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 27/12/2011 13:14.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/12/2011 19:11
Pieni esittely. On 28 vuotias "nuori mies"*epäileväinen* pohjanmaalta, nuorudessa suuri
Legon harrastaja. Mutta innostus ja Legotus jäi sit ku tuli kaikkee muuta tos yläaste iäs. Uudellen löytäny Legot nyt kun on omia lapsia tullut. Piti hakee kaikki vanhat Legot porukoiten vintistä ja on niitä uusia tullu hankitua "vähäsen"*punastelee* vaimon harmiks. Mitä muuta vois lisätä, yritän olla aktiivinen jäsen eri Lego yhteisöisä, saada uusi ideoita ja myös antaa muille ehkä uusi ideoita. Linnat ovat mun intohimo.

jari-pekka67

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/01/2012 18:38
Noniin. Tämmönen vm.67 ja ikuinen pikkupoika, joka innostuu kaikista koneisiin ja varsinkin autoihin liittyvästä. Muutamia tekniikkahässäköitä on tullut hommattua ja pukki kiikutti taas yhden lisää. Asustelen Päijät-Hämeessä ja työkseni kiikuttelen kodinkoneita asiakkaille semmoisella räikeän oranssilla pakulla. Pientä apuakin kaipaisin, eli mikä mahtaa olla semmoisen Massey-Ferguson traktorin numero, joka on varmaan ihan tekniikkasarjojen alkutaipaleelta.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/01/2012 18:40
Lainaus
jari-pekka67
mikä mahtaa olla semmoisen Massey-Ferguson traktorin numero, joka on varmaan ihan tekniikkasarjojen alkutaipaleelta.
952?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20/08/2017 07:59.

jari-pekka67

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/01/2012 19:47
Lainaus
DiscJet
Lainaus
jari-pekka67
mikä mahtaa olla semmoisen Massey-Ferguson traktorin numero, joka on varmaan ihan tekniikkasarjojen alkutaipaleelta.
952?
Juurikin tuo. Kiitos....on muuten kasattuna kirjahyllyssä *iloinen*

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20/08/2017 07:59.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 02/01/2012 12:24
Kolmikymppinen mies Oulusta.
Populäärikulttuurikrääsää olen kerännyt aikuisikäni ja "leekoista" innostuin pitkän tauon jälkeen leffalisenssiteemojen myötä. Klassinen Star Wars iskee ja se oli pääasiallinen syy lisenssiaiheisista legoista kiinnostumiseen, uudempia kolmea leffaa pidän roskana ja sitä myötä ei ole tullut niistä mitään legosettejäkään hankittua, toisaalta sattumanvaraiset, yksittäispakatut minifigures-ukot tuntuivat oudolta ja turhalta idealta kunnes huomasin että niissä on vanhojen Universal Studiosin kauhuleffojen monsujen mukaan tehtyjä ukkoja mukana. Nyt on Frankensteinin hirviö ja Susimies pikkuisina legoukkoina hyllyn reunalla. :)

Useissa ostamissani seteissä on tullut mukana muutamasta suurikokoisesta palikasta tehtyjä lavastemaisia "rakennuksia" joille minulla ei ole ollut mitään käyttöä ja olen nyt ostamassa käytettyjä irtopalikoita (itselläni muksuna olleet on myyty jo pois) josko niistä saisi tehtyä yhdessä yhden tai kaksi suurempaa kertaustyylistä rakennusta. Palikkatakomon uutta moducity -projektia olen myös kiinnostuneena seurannut.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 02/01/2012 12:24.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/01/2012 21:56
houhou

täällä kohta 40v. setämies järvenpäästä joka löysi lego kokoelmansa kaapista joku 4-5v sitten. kerännyt olen paljon mutta käyttö on ollut lähinnä entisessä työssäni esikouluikäisten lasten opena. innostus lähinnä town- tyylin rakentamiseen itsellä tullut/herännyt uudelleen omien lasten kautta, omakotitalojen rakentamisesta on päästy teema-rakentamiseen town-hengessä. kaikista pienimmät perheenjäsenet syövät lattialle jätetyt palikat heti, joten aikaa rakentamiseen on rajallisesti, kun 7 hengen taloudessa ei pysty ees haaveilemaan omasta lego huoneesta.. =) valmistumassa on nyt motellikokonaisuus, jonka jälkeen ehkä iso siis ISO asuinkerrostalo tyylin itäkeskus helsinki joskus kesällä aloitetaan.. =)

-mikko

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään