Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 07/07/2012 14:00
asun täällä Pyhäjoella
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/07/2012 21:03
Kömpelö tervehdys!

Tiesin kyllä että jossain piilossa lymyilee aikuiset (ja vähän nuoremmat) legoharrastajat ja vihdoin löysin teidät! Kiitos MkaYlle :) Olen ihan innoissani tästä löydöstä ja palikkatakomosta! Haaveilen vielä joskus osallistuvani yhteiseen rakennusprojektiin.

Olen siis lähemmäs 30-vuotias legoihin hurahtanut äiti. (En ehtinyt kaikkia esittelyjä lukemaan mutta onkohan täällä yhtään naista/tyttöä?) Eritoten lego city ja creator ovat suosikkejani. Tykkään rakentaa taloja ja kalustella niitä oman mielikuvituksen ja fiiliksen mukaan.

Olisin halunnut kuulla teidän kommentteja mun uusimman rakennuksen sisustuksesta, mutta en osaa edes kuvia tänne laittaa! Sen verran kuitenkin olen saanut nettiin, että pidän blogia osoitteessa legoilua.blogit.fi ja sieltä löytyy kuvia.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 15/07/2012 21:05.

JK

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/07/2012 21:10
Tervetuloa joukkoomme!

Virallista tietoa meillä ei ole Palikkatakomon jäsenien ikä- ja sukupuolijakaumasta, koska missään ei ole mitään tapaa varmistaa kuka tunnukset on rekisteröinyt.
Kyllä täällä käsittääkseni naisia/tyttöjä joitakin on, eivät vaan isommin mainosta asiaa. Ikäjakaumasta tiedämme, että nuorimmat ovat alle 10v ja vanhimmat lähellä 50 ikävuotta.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/07/2012 21:58
Lainaus
Legohullu
Olisin halunnut kuulla teidän kommentteja mun uusimman rakennuksen sisustuksesta, mutta en osaa edes kuvia tänne laittaa! Sen verran kuitenkin olen saanut nettiin, että pidän blogia osoitteessa legoilua.blogit.fi ja sieltä löytyy kuvia.
Tervetuloa vaan. Mitä kävin tuolta katsomassa, niin kyllä tuo uusin rakennus vaikutti sisustuksiltaan oikein hienolta. Oma kiinnostukseni kiinnittyy enemmän muihin teemoihin, ei sillä etteikö Citykin kiva ole. Ja tuossa sinulla noissa sisustuksissa oli kieltämättä ihan mielenkiintoisia ratkaisuja. Ehkäpä sitä itselläkin joskus rahat ja tila riittää että voisi oman kaupunginkin väsätä, sinulla näyttää olevan kokonaisuus jo aika pitkällä *hymyilevä*
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/07/2012 08:26
Lainaus
Legohullu
Tiesin kyllä että jossain piilossa lymyilee aikuiset (ja vähän nuoremmat) legoharrastajat ja vihdoin löysin teidät! Kiitos MkaYlle :) Olen ihan innoissani tästä löydöstä ja palikkatakomosta! Haaveilen vielä joskus osallistuvani yhteiseen rakennusprojektiin.

Hienoa, että olen onnistunut paljastamaan rakentajien piilopaikan :) Tervetuloa vielä minunkin puolestani.

Lainaus
Legohullu

Minusta olet käyttänyt hienosti yksityiskohtia luodessasi eri huoneita. Keittiö oli upea yksityiskohtineen ja pidin olohuoneen takka/lepotuoli yhdistelmästä joka tuo jo tässä selkeästi esiin LEGO-kodin tuntua.

------------------------------------------------------------------------
Palikkatesti.fi - LEGO-blogi
Palikkatesti Facebookissa Ajankohtaista tietoa LEGO-maailman tapahtumista. Liity!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/07/2012 15:53
Kiitos! Olen niin innoissani tästä!

Siirrytään kommenttien puitteissa gallerian puolelle, jotta asiat pysyvät ruodussa. Jahka saan opeteltua tuon kuvien laiton.

--
Legoilua tositarkoituksella
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/07/2012 10:45
Iso hei kaikille jäsenille!

Olen jo kauan seuraillut Palikkatakomon foorumia ja on ollut mukavaa ja mielenkiintoista huomata muitakin samanhenkisiä keskustelemassa LEGO-aiheesta, uutisista, rakennelmista ja kaikesta mahdollisesta. Oikein harmittaa, kun ei ole tullut liittyneeksi aikaisemmin itse! *surullinen*
Tänään sen päätin kuitenkin tehdä.
Taidanpa sitten kertoa jotain itsestäni, olen miespuolinen nuori mies, kaikenkarvaisten settien kerääjä, jolla aina on tunne, että jotain puuttuu. Olen laiska rakentaja, joskus olen jotain mukavahkoa saanut kyhättyä jokseenkin hyvin organisoidusta sekapalikkavalikoimastani. En animoi, koska en ymmärrä siitä hölkäsen pöläystä, vaikka itse olen tosin jonkun stop-motionin joskus tehnyt, mutta en muuta. En harrasta vakituisesti mitään, mutta tykkään psykologiakirjojen lukemisesta ja pyöräilystä. Olen kotoisin Raumalta, mutta asun tällä hetkellä omassa asunnossani toisaalla. Ominaisuuksiani: tuhlaaja, tarkka, keinotteleva, sekava. Toivon elämältä: PALJON PALIKOITA KAIKILLE!

(2018 EDIT: Nyt on vähän selkeytetty ja paranneltu tekstirakennetta vuosien takaisesta ;))

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 25/09/2018 08:46.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/07/2012 10:59
Terve!

Olen '98 syntynyt suomalaispoika Etelä-Suomesta. Olen jo jonkin aikaa seurannut Palikkatakomoa ja viimein päätin rekisteröityä sisään.

Legot ovat kiinnostaneet jo vuosikymmenen ajan ja vain muutamia "välitaukoja" on ollut. Viimeisin puoli vuotta sitten, mutta tällä hetkellä parhaassa käytössä.*pepsodent-hymy*

PS. Kovasti hämmästyin tämänkin foorumin alhaisesta ikäryhmästä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 30/07/2012 11:00.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/07/2012 17:21
Tervetuloa mukaan BrickKing ja Solakkakeppi!

Ehkä jäseninä on paljon nuoria, mutta täytyy sanoa että aktiivisia aikuisia on sitten useampi :) Eikös se laatu korvaa määrän. Yhtään nuorempia väheksymättä! Sitä vain kaipailee aikuisena ihmisenä muitakin aikuisia, jottei tunne itseään ainoaksi pöpiksi legofriikiksi :)

--
Legoilua tositarkoituksella
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/08/2012 17:25
Hei,

olen 9-vuotias poika Lappeenrannasta. Minua kiinnostaa lego-rakentelussa kaikki mahdolliset aiheet. Ennen minua kiinnosti Bionicklet, mutta nykyään en ole kovin kiinnostunut niistä. Lego-rakentelu on tärkein harrastukseni.

1-viestin-ihme

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/09/2012 14:15
Hei, olen ** vuotias tyttö.
Ja kiinnostuin legoista.
Sitä kautta löysin tämän foorumin.
Mutta minulla ei ole yhtään legoja.
Onko se ongelma?

Mutta tulen olemaan aktiivinen.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20/08/2017 18:03.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/09/2012 14:33
tervetulloos Menettänyt!

hyvä että foorumiin tulee myös vähän naisväkeäkin, vaikka yleensä tällä foorumilla on ollut suuurimmalta osalta poikia-miehiä.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 08/10/2012 16:11
Vihdoinkin jostain onnistuin bongaamaan linkin Suomalaiseen legoilun sivustoon, eli Palikkatakomoon.
Rekisteröinti siis piti suorittaa ja joinata yhdelle lisää kanavaa IRC'ssä.

Hämeen seudulla vaikuttava 70 luvun kasvatti olen, ja pääasiassa Technikeistä kiinnostunut.
Toki, Star Warssit on nyt alkanut kerääntymään myös hyllyn ja varaston täytteeksi kun tullut ostettua isompia läjiä käytettyinä.

Penskana Legot oli tuttuja, settejä en juurikaan muista, enkä ole niitä vanhemmiltani käynyt vieläKÄÄN etsimässä päivänvaloon. Pimeät legottomat ajat kestivät varmaan kevyesti yli 20 vuotta.

Työperäiseen stressiin joskus aloin ostamaan isompia Technikejä jotta saan hankittua mielenrauhaa niitä nyprätessä.
Oikeastaan kerättävien minifigujen myötä hulluus iski päälle ja on tullut alettua hamstraamaan settejä, randomiosien ostelua odotellessa. Harrastukset siis on muuttuneet, valokuvauksesta valokuvaajien nykyisen hullun määrän johdosta (kiitos digiajan) ja jenkkiautoharrastuksenkin hiljennyttyä (ukkouduttua) kun on ostanut 50 luvun rintamamiestalon, on legot ottaneet vallan :)

Olohuoneen on vallannut melkein 2.5 metriä kirjahyllyä joka on täynnä rakennettuja legosettejä, ja toinen mokoma leffoja.

"Merkkipaaluja" joita on jo muutama sattunut kohdalle, oikeastaan hienoja diilejä.. 8078 Portal of Atlantis isointa settiä uutena 27 euroon +pk useita, sekä pari lihalaatikollista uusia ja vanhoja Star Wars settejä ohjeinee, ukkoineen jne tarpeineen täydellisinä muutamalla satasella.

Kiitos ja anteeksi, katsotaan mitä tulevaisuus tuo!

perfektionisti98

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/11/2012 17:24
Hei!

Olen 14-vuotias nuorukainen lounais-suomesta. Muutamia kertoja olen selaillut foorumia ja nyt päätin itsekkin liittyä joukkoonne. Pientä tietoa:
-Legoilla tullut rakenneltua enemmmän tai vähemmän jo yhdeksän vuotta.
-Tykkään rakennella moderneja ja kohtuullisen isoja rakennuksia.
-Olen perfektionisti ja pikkutarkka, joten saattaa pahimmillaan mennä puoli vuottakin yhden rakennelman aikaan saamiseksi *iskee silmeen*.
-Suunnittelen rakennukset yleensä ensin LDD: llä.
-Osia ja sarjoja löytyy ihan laidasta laitaan (70-luvun Fabulandeista tähän päivään asti).
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/12/2012 21:25
joo, mä oon pääkaupunkiseudulta tullu melkein 12 vuotias poika. rakentelen kaupunkeja ja taloja. kastlevanian4 kautta löysin palikkatakomon. tää sivu on hyvä!

JK

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/12/2012 21:45
Lainaus
Late23
joo, mä oon pääkaupunkiseudulta tullu melkein 12 vuotias poika. rakentelen kaupunkeja ja taloja. kastlevanian4 kautta löysin palikkatakomon. tää sivu on hyvä!

Heh, siitä onkin aikaa kun viimeksi HOViNETin kautta on porukkaa tänne tullut. Tervetuloa!

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/12/2012 09:42
Hei

Olen 42v mies pohjanmaalta, joka on palannut lapsuutensa harrastuksen pariin nyt omien lastensa (tytöt 3v ja 5v) kanssa. Rakentelussa minulla oli miltein 30 vuoden tauko. Itse rakentelen technic-sarjaa kun taasen tyttäret ovat kiinnostuneet enemmän friends-sarjasta.

Rakenteluni on toistaiseksi ollut enemmän keräilyä ja valmiiksi rakennettuja koneita on ilmestynytkin työhuoneen kirjahyllyn päälle. Nyt kuitenkin on alkanut kiinnostaa myös valmiiden sarjojen muokkailu ja ihan omien mallien suunnittelu.

R2-D2

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/12/2012 09:58
Tervetuloa joukkoon!

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !

JK

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/12/2012 16:38
Jo kolmas JanneK ja ties monesko Janne joukkoomme mukaan :)
Tervetuloa vaan!

-Janne

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/12/2012 14:26
Olen vuonna 1995 syntynyt miehen alku pirkanmaan pohjois nurkasta,rakennukset ovat käytännössä 100% technic legoista tehtyjä.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 03/01/2013 16:36
Olen 1997 syntynyt helsinkiläinen poika. Eniten tulee rakenneltua Technic/Mindstorms linjaa. Myös ns. imurimoottorit ja muut on kokeiltu läpi.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03/01/2013 16:36.

Humppis!

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/01/2013 12:28
Päälle parikymppinen kainuulaismies on tässä. Olen muinaisuudessa väännellyt animaatioita jo vuodesta 2002 (!) mutta en ole tehnyt enää uusia sitten vuoden 2008. Lego harrastuneisuus on tavallaan palannut minulla takaisin viime vuonna kun yhdessä kihlattuni kanssa alettiin rakentelemaan Moster Fightersin tuotteita.

Acticis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/01/2013 15:36
Teretulloo Humppis. :3

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/01/2013 11:29
Olen vajaa kolmikymppinen oululaismies. Populäärikulttuuri kiinnostaa joten lisenssisarjojen legoja tullut ostettua silloin tällöin kun yhdistävät näppärästi kaksi tunntettua franchisea. Ukkojen mukana rakennukset ja kulkupelit tuli alkuun nakattua pois, mutta netissä olleet komeet kuvat realistisemman oloisista legorakennuksista tekivät sen verta vaikutuksen että piti hommata isompi läjä bricklinkistä rakentelua varten. Kiitokset muuten palikkatakomon linkkilistalle josta BL:n alunperinkään bongasin pitempiaikaisena lurkkerina.

TheQ

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/01/2013 13:37
Kuten Awis chatin puolella mainitsikin, alkaa Oulusta löytymään jo sen verta porukkaa että pitänee jossain vaiheessa saada porukka kasaan! Ainakin loppukesästä Oulun Päivien alle on suunniteltu Takomon näyttelyä (rautatiejengin mukana oltaisiin), joten kannattaa jo hieman varailla aikaa sellaiselle. *hymyilevä*

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 26/01/2013 16:44
Pöö.
Olen siis -00 poika Pyhäjärveltä,joka on seuraillut keskustelua täällä n. pari viikkoa. Olisin rekisteröitynyt tänne heti kun löysin tämän foorumin mutta siinä oli kai jotain häikkää. Leekoilla tulee rakenneltua jonkin verran. Mulla saattaa tulla vaikka kuukauden mittaisia kausia, jolloin ei tule rakennettua ja legot pölyyntyy kaapissa. Sitten jonain kauniina päivänä(tai sitten vähemmän kauniina) kaivan legot kaapista ja jotain alan rakentelemaan. Sitten ne on siinä lattialla pari viikkoa :)
Ja näyttääpä ne tuossa lattialla nytkin olevan.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 23/03/2013 21:12.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/01/2013 12:08
VM -77 technics-harrastelija pääkaupunkiseudulta.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/02/2013 14:02
Täällä kolmenkympin ylittänyt lapsen myötä legojen pariin palaileva. Saa nähdä mitä tästä seuraa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/02/2013 15:59
Moi! Olen 11v poika täältä etelä-Oulusta. Niin, teen animaatioita. Yleisin teemani on sota. Olen aina yrittänyt päästä siitä, mutta kaikki menee sodaksi.

Aloitin animaatioiden tekemisen 5v, eli 2006. Silloin tein niitä kännykkälläni. Vuonna 2008 aloin tehdä animaatioita digikameralla. Ensimmäinen animaationi oli ''Ryöstö Kallen kultaan''
Video oli kerran Youtubessa, mutta eräs virolainen ex-kaverini varasti tunnukseni ja poisti sen. Samana vuonna keksin ensimmäisen nimeni, TylsäFilms. En muista, mistä nimi tuli, mutta aloin käyttämään sitä. Ex-kaverini poisti raivoissaan ensimmäisen Youtube-kanavani nimeltä tylsafilms. Ja koska Youtubessa ei voi laittaa samaa nimeä, vaikka sen niminen kanava olisikin poistettu, laitoin nimekseni tylsafilmsOY ja olen nykyäänkin senlaisella kanavalla. Vuonna 2011 kanavani nimen takia minua alettiin haukkumaan. Keksin sitten ytimekkäämmän nimen: TF Oy. Siinä on T ja F liitettynä yhteen, ja niiden päällä on legoukon pää. Oy lukee pienempänä vieressä.

Omistan kaksi laatikollista legoja, mutta niistä ei oikein saa tehtyä mitään.

Ja muuten, olen viime vuodesta saakka alkanut muistuttamaan, että me emme leiki. Me teemme elokuvia.

JK

Admin

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/02/2013 16:53
Tervetuloa joukkoon TF osakeyhtiö ja kyllä 11vuotiaat saa leikkiäkin LEGOilla, yleensä keskimäärin kai se leikkiminen loppuu siinä 12-14v iässä, jonka jälkeen harrastusta jatketaan AFOL-tyyliin rakennellen hienoja teoksia tai tehden muuta taidetta palikoilla.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään