Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/02/2013 15:44
Hei! Olen 11-vuotias. Rekisteröidyin eilen. Olen kauan rakennellut legoilla (en edes muista kuinka kauan).
Lego-animaatioiden teon aloitin vasta ja harjoitteluvideo on loppusilausta vaille
valmis. Harrastan myös sarjakuvien piirtelyä, partiota, postimerkkejä, koneilua ja
tietenkin legoja.

-------------------------------------------------------------------------
Youtube
Kotisivu (ei liity Legoihin)
Brickfilms.com profiili
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/02/2013 17:38
Moro.

Olen 25-vuotias yliopisto-opiskelija.
Olen leikkinyt LEGOilla ihan pikkutytöstä saakka. Jossakin vaiheessa kiinnostus lopahti, ja siirryin muunlaisten käsitöiden ja miniatyyrien tekoon, mutta olen nyt palaillut LEGOjen pariin, kun niitä on päätynyt minulle tutuilta jotka kasvoivat pois niistä ja myivät halvalla.

Leekoissa on se hyvä puoli että tekeleet voi aina purkaa kun niihin kyllästyy, ja käyttää uudelleen.

Eniten tykkään rakennella linnoja ja temppeleitä.

R2-D2

RY:n jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/02/2013 19:01
Tervetuloa kerhoon!

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/02/2013 22:59
37v legojen pariin seuraavan sukupolven myötä palaillut palikkanikkari. 80-luku meni aikoinaan kivasti Legojen parissa ja onneksi tuli laitettua kaikki palikat aikoinaan pahvilaatikoihin jemmaan niin nyt on ollut mistä jatkaa :)

Kunhan tässä ennättää, pitää jotain tekeleitä esitellä :)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 03/03/2013 12:34
Uusi mestarirakentaja on saapunut meidän kuolevaisten keskuuteen :)

---------------------------------------
"Suomalaiset rakentajat on tehty sisulla"
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/03/2013 01:25
Lainaus
kokkofilms
Uusi mestarirakentaja on saapunut meidän kuolevaisten keskuuteen :)

Eipäs matkita. Keksi omat juttus. Jumalauta.

Kai sitä vois itseäkin hieman valottaa. Ei toki liikaa, jää mystinen epätietoisuus tästä foorumin positiivista yhteishenkeä ääri(-inho)realismillaan pommittavasta Sir Overlord Motosta.

Eli, olen 18 vuotias, etelä-Suomesta, lukiolainen ja tykkään Saarioisten mikrotonnikalapizzasta.

Leekoilla animoin (2005?)2006-2008. Ensimmäiset animaatiot oli perus shaibaa, joita ei ole kaiketi missään. Sitten tuli legendaarinen animaatiokisa, jossa taistelin tieni toiselle sijalle. Sen jälkeen tein epämääräisiä animaatioita ja lopetin tosiaan 2008 keväällä. 2010 kesällä jatkoin hetken Rime of the Ancient Marinerin merkeissä, mutta se jäi kesken kun myin legoni.

Nykyään säädän enemmän musiikin kanssa. Signaturesta pääseekin tutustumaan nykyiseen humppaorkesteriini. Peliohjelmointia teen myös, tarkoitus ensi vuonna saada pelejä Steamiin.

Eniten pyörin chatissa, mutta täällä selkeästi tarvitaan toisinaan joku sanomaan asiat suoraan, ja minä teen sen mielelläni :)

Random faktoja:
-Olen tietääkseni ainoa oikea jäsen (eli ei botti), joka on bännätty Hovinetin foorumeilta, useastikin. Muistaakseni ainakin vuosi tullut lusittua. Chatista kaksi vuotta kaiketi *pepsodent-hymy*
-Olen jossain määrin värisokea
-Tykkään Twin Peaksista
-Tulen käymään Expoilla, ellen taas unohda. Piti tulla jo viime Expoille.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 09/03/2013 19:12.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/03/2013 19:18
-

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 22/12/2016 00:55.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/03/2013 21:15
Hmm.. Taidanpa nyt itsekin pistää itsestäni isommat infot.

Olen 99 syntynyt 176cm pitkä siilitukkainen pojan mulkero.
Pääpainoni oli ainakin about vuosi sitten leekoista animaatioiden teko, mutta nykyään keskityn enemmälti niillä rakentamiseen.

Harrastukset: Tällä hetkellä ABC-koulutuksessa käyminen ja tavoite saada sieltä puhtaat paperit.
Toinen harrastus joka on vähän jäänyt syrjään niin iltatähden
nuortenryhmässä käynti. Se ei oikein nykyään enää nappaa.

Miten löysin legot?: No ihan pienestä pitäenhän niillä olen leikkinyt ja rakennellut mitä kauheampia toinen toistaan
rumempia teoksia. DarkAge:ni tuli vastaan kun olin 9-12 vuotias.

Siinä on vähän minusta infoa. Muokkasin tätä infoani vielä vähän siedettävämpään muotoon koska se oli aika karu
ja eikä soveltunut oikein tänne.
Tosiaan vielä sellainen että olen kiitollinen että olette kestäneet minua täällä foorumilla :)

"Suomalaiset rakentajat on tehty sisulla"

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 05/04/2013 12:13.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/04/2013 19:27
Hei! Olen Myrsky 8 vuotta Helsingistä. Legoilla rakentelu on kivaa. Eniten tykkään rakentaa autoja. Tykkään myös piirtämisestä. Haaveilen Millenium Falconista ja kauko-ohjattavasta lego kaivurista.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/04/2013 06:05
Lainaus
Myrsky
Hei! Olen Myrsky 8 vuotta Helsingistä. Legoilla rakentelu on kivaa. Eniten tykkään rakentaa autoja. Tykkään myös piirtämisestä. Haaveilen Millenium Falconista ja kauko-ohjattavasta lego kaivurista.
Tervetuloa mukaan!

Youtube
Brickfilms.com profiili

Rami21

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/04/2013 16:29
Terve!

Juuri rekisteröityäni päätin kertoa hieman itsestäni.

Olen 98 syntynyt poika Nurmijärveltä. Legoilla rakentelu on ollut mielipuuhaani ihan päikkäri ajoilta asti.
Noin 8-vuotiaana aloin kiinnostua technic legoista ja niillähän rakentelen edelleenkin.
Pääasiassa rakennan kauko-ohjattavia maasto autoja joille kivien ja keppien ylitys ei ole mikään ongelma. Mutta rakentaahan niitä muunlaisiakin härpäkkeitä jos ideaa tuppaa tulemaan.*virnistää*
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/04/2013 19:11
Lainaus
Rami21
Terve!

Juuri rekisteröityäni päätin kertoa hieman itsestäni.

Olen 98 syntynyt poika Nurmijärveltä. Legoilla rakentelu on ollut mielipuuhaani ihan päikkäri ajoilta asti.
Noin 8-vuotiaana aloin kiinnostua technic legoista ja niillähän rakentelen edelleenkin.
Pääasiassa rakennan kauko-ohjattavia maasto autoja joille kivien ja keppien ylitys ei ole mikään ongelma. Mutta rakentaahan niitä muunlaisiakin härpäkkeitä jos ideaa tuppaa tulemaan.*virnistää*
Vaikutat oikein mukavalta kaverilta.
Minun puolestani tervetuloa vaan. :)

Youtube
Brickfilms.com profiili
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/04/2013 18:23
Hoplaaa, tällä kertaa onnistui rekisteröityminen. Pari vuotta tullut jo lurkittua palstaa.

-79 vuosikertaa olen, 80-luku ja 90-luvun alku meni aika kivasti legoillessa, sitten tuli mopo ja golf ja sitten voimailu josta autoihin.
Muksun myötä tuli innostuttua sitten uudestaan legoista, ei ole pennit menny hukkaan, niin ainakin haluan uskotella itselleni.

Ehkä sitä joskus saa legoistakin jotain järkevääkin aikaiseksi.

R2-D2

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/04/2013 16:24
"järkevääkin aikaiseksi"

Palikka kerrallaan, sano,
eikä sen tarvitse aina olla järkevää.

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/06/2013 11:35
Henkilökohtaisten tietojen utelua?

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/06/2013 12:17
Lainaus
Palikkaman
Henkilökohtaisten tietojen utelua?

Kyse ei ole utelusta tai urkinnasta, vaan puhtaasti tavasta esittäytyä muille Palikkatakomon jäsenille.
Yhteisö pystyy toimimaan paremmin näyttelyissä ja muissakin toiminnoissaan, kun väki tuntee toisensa.

Tervetuloa Takomon sekalaiseen Lego-rakentaja joukkoon Palikkaman!

T. Awis

Ps. Arvoisa Palikkaman ja muut uudet jäsenet lukekaa viestit tarkkaan ja harkitkaa 2 kertaa ennen kuin lähdette kirjoittelemaan viestejä ketjuihin. Ei ole itsetarkoituksellista kirjoittaa jokaiseen ketjuu, varsinkaan jos ei ole tähdellistä sanottavaa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/06/2013 18:49
Hei vaan, ajattelinpa tuossa että voisin itsekin vihdoin "virallisesti" esittäytyä...

Eli... Olen -95 syntynyt, vantaalla asuva lukutoukka ja kirjaston suurkuluttaja. Harrastan lukemista, käsitöitä, erinäisten tarinoiden kirjoittelua ja soitan satunnaisesti kitaraa. Olen myös kouluni verkkolehden toimittaja. Harrastin aikoinaan aktiivisesti judoa n. 9 vuotta, mutta ajanpuutteen vuoksi se on nykyään rajoittunut pelkkään alkeisryhmän ohjaamiseen. Legoilla olen rakennellut koko pienen ikäni, vaikka se onkin nykyään jäänyt lähinnä näpertelyksi.

Olikohan vielä muuta?
Ai niin! Olen otaku. (http://varasto.vink.helsinki.fi/vinkki/otaku/ <- täältä löytyy perustietoa otakuista)

Erasers are made for those who are willing to correct their mistakes

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 30/11/2013 15:35.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/06/2013 22:04
Mun vuoro, näemmä?

Asiaan, olen 13-vuotias poika Maakeski kylästä Padasjoelta.
Harrastuksia? Hmmm... ahaa! Sähly, jalkapallo ja tietysti nämä tunnetut palikat.
Olen sikäli paljon kokenut, iästä viis, sillä äitini ja isäni ovat nukkuneet pois.
Vaan en jaksa jäädä mennettä suremaan, aurinkoinen tulevaisuus on edessäpäin!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/06/2013 09:50
Jaahas, pitäis varmaan tännekin jotain itsestäni laittaa.

Elikkäs olen 14v poika (kohta ripille!) täältä Turun läheisyydestä ja tykkään lähinnä Technikeillä rakennella. Dark Aget olen ainakin toistaiseksi välttänyt. Oliskohan ollu joskus 8v, kun alottelin rakentelemaan jotain sateenkaarialuksia. Tietokoneella vietän aika suuren osan ajastani.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 20/07/2013 23:40
Moi,
Olen 47v rakentelija Jyväskylästä, joka innostui uudelleen lapsuuden harrastuksesta oman jälkikasvunsa myötä. Rakentelen ja modaan mieluiten isoja Technic kuorma-autoja ja rekkoja, robotti- tai kauko-ohjauksella. Tavallisistakin legoista syntyy ajoneuvoja, mutta myös kaikenlaisia ötököitä ja otuksia. Muut rakennelmat ovat vielä suht pienikokoisia johtuen palikoiden määrästä, mutta ajatuksissa siintää on jo megakokoinen kauhulinna *hymyilevä*.
Animointia en ole koskaan kokeillut, mutta sitä pitää ehdottomasti kokeilla, kun sopiva aihekin on jo tiedossa *pepsodent-hymy*.
Jos kaikelta muulta jää aikaa niin pelaan ja luen mielelläni... kauhua... fantasiaa...
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/11/2013 21:34
Terve,

Kylläpä harmittaa, kun intohimoisena legoharrastajana en ole tällaista hienoa sivustoa ennen hoksannut etsiä. No mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, niinhän se loppuunkulunut sananlasku sannoo :D

Olen siis 25-vuotias nuorimies Oulun suunnalta. Aina on kovasti autot kiinnostaneet, joten legojenkin osalta autoteemat ovat kova sana. Legojen rakentelua olen harrastellut melkein koko ikäni. Kaikenlaisia legoteemoja on tullut rakenneltua (niin Legon virallisia malleja kuin omasta päästä suunniteltuja), mutta tosiaan autot ovat pääosassa ja varsinkin Technic-sarjalaiset. Tällä hetkellä hyllyjen päällä on pölyttymässä pari hienoa ja melko erikoista Technic-mallia, joista laitan galleriaan kuvia, kunhan kerkiän :)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 30/11/2013 22:52
Moi, oon 16v poika Oulusta.

Teen lego animaatioita youtubeen, jotku saattaa tietää mun youtube kanavan, jotku ei mutta kanavani on Hornetanimations. Aloitin animaatioiden tekemisen 2008, mutta vuosien varrella ollu monta kanvaa. Ja nyt nykysin käytän tota Hornetanimaatioita ja sitä käyttäny 2011 lähtien eli n.2 vuotta, ja 2 vuodessa keränny n. 2 miljoonaa näyttökertaa ja 8000 tilaajaa.

www.youtube.com/Hornetanimations

Jouluja! :D
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/12/2013 08:56
Jaa,jaa, olenhan minäkin täällä jo pitkään roikkunut niin ehkä nyt muistaisi itsensä tänne lisätä. Olen 13 v. poika Tuusulasta ja olen rakentanut Legoilla viisivuotiaasta asti. Pidän kovasti harmaista ja hiekanvärisistä palikoista ja sähköpömpelit kiinnostavat, vaikka niillä en vielä pysty tehdä kun ei ole tarpeeksi. Pidän vanha aika-, linna-, kerrostalo- ja kaupunkiteemoista. Ostan Legoja tällä hetkellä välillä liikaakin sekä netistä että kaupoista. Pahimmat ongelmat: sekä palojen että tilan puute. *pepsodent-hymy* En omista youtube-kanavaa, mutta brickshelf-nimeni on Akarri. Löysin Palikkatakomon, kun legojesse vinkkas. Pidän musiikista ja kirjojen lukemisesta.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/01/2014 18:52
Tervehdys Foorumille ja Takomolaisille. Löysin foorumin Stockmannin näyteikkunan kautta. Eurobricks on tähän mennessä ollut selailussa. Täällä uusi "harrastaja", joka on löytänyt vanhan harrastuksen uudelleen lasten myötä 20 vuoden tauon jälkeen.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/02/2014 16:13
Hei! Olen 1999 syntynyt oululainen ja pidän legoilla rakentamisesta, mutta yleensä osat eivät riitä mihinkään isoon. (vaikka omistan paljon legoja) :(
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/02/2014 16:38
Moi!

Olen 2001 vuonna syntynyt poika joka tykkää legoista ja on keräillyt niitä miltei koko elämänsä.

Tykkään pääosin 90's legoista, mutta jotkut tänä vuosi tuhannella tulleet setsit ovat olleet hienoja. Esim. pidän hobitista paljon ja olen tehnyt siitä paljon MOC:keja. En ole kovin innostunut 2007 jälkeen tulleista setseistä. Hankin usein legoni (usein alle 2007 vuonna tulleita) Bricklinkistä, tai kirpputoreilta. Harkitsin hankkia Tori:sta myös.

Kiitos kun jaksoit lukea =)

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 18/02/2014 16:48.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/02/2014 14:09
Itse olen vuonna 2001 syntynyt poika Tampereelta. Pidän vanhoista LEGOista erityisesti Batman 1 ja Castle 1 Sarjoista. Rakastan rakennella LEGOja. Ostan yleensä BrickLinkistä Vanhoja System tai muita vanhoja LEGO pakkauksia. Kiitos kun luit:) Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 22/02/2014 14:12.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/03/2014 00:57
Ai täällä oli esittäytymisketjukin, meni jotenkin ohi. Kerkesin jo aloitella juttua tuolla yleisellä keskustelupuolella.

Tässä nopea infopätkä: 1985 syntynyt mieshenkilö, opiskelen teknistä piirtämistä ja tästä valmistuttuani menen opiskelemaan teollista muotoilua yliopistoon.

Legoilla leikkimisaika: (arviolta) 1988-1999
Pimeä aika: 2000-2009
Aikuisharrastamisen aika: 2010-

Legot olivat aina rakkaimmat leluni, niitä on paljon. Lapsuuden aikaisiin setteihin liittyy valtavasti tunteita ja muistoja. On myös hienoa huomata miten pimeän ajan jälkeen minusta kuoriutui aivan uudenlaisilla silmillä ja ajattelutavalla varustettu aikuisharrastaja. Älkää ihmiset pelätkö pimeää aikaa, silläkin on paikkansa ja tarkoituksensa. Legojen uudelleen löytäminen on upea tunne.

Ajattelin jossain vaiheessa tehdä vähän esittelyitäkin joistain vanhoista seteistä ja kertoa niistä tarkemmin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 13/03/2014 08:35
Moi!
Olen 12 vuotta elänyt poika Kauniaisista tykkään rakennella legoja omasta päästä ja välillä ohjeilla. *pepsodent-hymy* City ja creator kiinnostaa eniten, mutta ei mikään lego nyt tylsää ole. Ensimmäisen lego setin sain joskus 3 vuotiaana (taisi olla silloinen poliisiasema) joka on edelleen hyllyllä rakennettuna ihan tunnearvon vuoksi. Eipä tässä varmaan mitään sen kummallisempaa ollut.

n/a

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/03/2014 11:28
Kun mitään fiksua sanottavaa en ole mistään aiheesta vielä keksinyt, pelastan tunnukseni siivoukselta esittelyllä ;)

Ikää on sen verran, että lapsiakin on pari. Kolmestaan leikimme legoilla, nyt kun pienempikin on tajunnut olla syömättä niitä. Tosin minun vastuullani on lähinnä tuo ohjeiden etsiminen ja keskeneräisten projektien varjeleminen, kun lapset taas purkavat, kolaroivat, räjäyttävät ja upottavat. Joskus sentään rakentavatkin, etenkin isompi, joka on tehnyt jo omia mallejaankin LDD:llä.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään