HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen
Kirjoittaja Samppu92 

Tuomo

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 29/03/2018 18:38

Pitääkin huutaa rakennusmiehille, että laajennustyöt seis. 3x6 pohjaa tuossa ehdin jo aloitella mutta keskitytyään jatkossa tuohon ytimeen. Eli nyt 3x3 pohjalle on siis tarkoitus loihtia yhden rakennuksen runko ja viereen työkoneita ja ukkoja.

Poika on rakentanut zompilaboratorion ja pihaa 2 modulin verran. Jos se johonkin miljööseen sopii, niin voisi olla yksi ylpeä pikkurakentaja lisää.

lonkka71

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 30/03/2018 16:34
Moikka,

Finland brickin 2 x 2 modulin alue on vapaana, eli sinne saa tulla. Jos tarvitsee tuohon 4 moduliin täytettä niin ilmoittele.

t lonkka71

Lainaus
Tuomo

Pitääkin huutaa rakennusmiehille, että laajennustyöt seis. 3x6 pohjaa tuossa ehdin jo aloitella mutta keskitytyään jatkossa tuohon ytimeen. Eli nyt 3x3 pohjalle on siis tarkoitus loihtia yhden rakennuksen runko ja viereen työkoneita ja ukkoja.

Poika on rakentanut zompilaboratorion ja pihaa 2 modulin verran. Jos se johonkin miljööseen sopii, niin voisi olla yksi ylpeä pikkurakentaja lisää.

lahti

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 01/04/2018 20:52
Kaipa tähänkin voi vielä todeta, että yksi modu asuntomessualueelle. Tuskinpa muuta tällä kertaa. Tai no, ehkä jokin kulkupeli vois vielä syntyä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 01/04/2018 21:02.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 01/04/2018 23:58
Yksi asuntomessualuemodu, mutta jos täytettä tarvitaan niin helposti saisin vaikka tuon Punaisen tupani myös 1x1 tai 1x2 modulle muokattua.

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]

TheQ

Admin, puheenjohtaja

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 02/04/2018 13:48
@lonkka71

Alunperin minun alueeni oli 2x3 moduulia, joista yksi moduuli tulisi Finland Brickiltä. Vaikka Finland Brick ei pääse paikalle, saan tuotua kokonaisen 2x3 moduulin teoksen paikanpäälle. Eli ei muutoksia minun moduulisuunnitelmiin tältä osin.

-Q
--------------------------------
Puheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.

Ukkopalikka

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 03/04/2018 11:20
Tässä pari kuvaa teoksestani. Aiemmin ilmoittamani 3x6 alueen lisäksi olen laittanut toiseen reunaan 1x6 katupätkän, joka siis muuttaa alueen 4x6 kokoiseksi. Kadulle ei ole tulossa mitään oleellista eikä se ole välttämätön, mutta tuon sen jos näyttelypöydällä on tilaa. Kahdesta katumoduulista saan tarvittaessa helposti muokattua risteyksen. Toinen reuna on siis vesialuetta kun luulin olevani reunimmainen, mutta nyt uudemmin karttaa katsottuani näin ei ollutkaan, vaan Tapsalla oli jotain tulossa sinne. Kadun voi siirtää myös sille puolen tai/ja teen vesialueelle reunuksen normi moduulikorkeuteen.

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 04/04/2018 21:24
Tervehdys pojan puolesta.

Monena vuonna lapset ovat puhuneet rakentavansa jotakin ja osallistuvan Expoille mutta teokset eivät ole valmistuneet. Nyt on poika rakentanut 2x2 moduuliin Zombi-laboratoriota ja puistoa ja olisi innolla tulossa mukaan toimintaan sekä esittelemään teostaan.

Voisin siten varata tuon Finland brickin 2x2 alueen Timolle. Onko OK?

- Tuomo

Tapsa

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 05/04/2018 09:36
Lainaus
Ukkopalikka
Toinen reuna on siis vesialuetta kun luulin olevani reunimmainen, mutta nyt uudemmin karttaa katsottuani näin ei ollutkaan, vaan Tapsalla oli jotain tulossa sinne. Kadun voi siirtää myös sille puolen tai/ja teen vesialueelle reunuksen normi moduulikorkeuteen.

Tervehdys

Mikäli vesialue on 2 platen korkuinen niin se on riittävä. Ei tarvitse tehdä mitään muutoksia. Tuon 5x4 modun saaren vesialueineen. Lönkka on lupautunut toimittamaan puuttuvat vesialueet niin saadaan 6 modun leveys täyteen.

BR

-Tapani

Kuhmu

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 05/04/2018 09:50
Heippa,

Onkohan tuonne minun alueen jälkeen tulossa vielä jotakin? Mulla on tosiaan vesi normaalin modun pinnan korkeudella, joten tämä pitäisi naapurin huomioida rakennelmassaan... mä en pysty veden korkeutta enää muuttamaan, enkä rakennusvaiheessa tiennyt että vesi "kuuluu" olla 2 platen korkeudessa.

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 05/04/2018 10:57
Laittakaa ihmiset kuvia teoksistanne ja varsinkin moduulienne rajapinnoista ja keskustelkaan naapurienne kanssa aktiivisesti täällä julkisesti. Niiden korjailu näyttelypaikalla on liian työlästä ja hermoja raastavaa.

Erityisesti VESIALUEET pitää olla rantojen osalta hallinnassa, sekä jos olette tekemässä poikkeuksellisia ratkaisuja normaali moduuleihin verrattuna ilmoittakaa niistä mielellään kuvien kera välittömästi lähipäivinä täällä jotta ehditään reakoida yhdessä.

Muistuttaisin myös tekniikkapalkkien sijoittelusta että ne reijät osuvat naapurin palkkeihin!

Samoin korostettakoon YLEISÖLLE NÄKYVILLE JÄÄVIEN MODUJEN reunojen tulee olla MUSTAA PALIKKAA/ teknic tai tavallista!

JOS joutuu käyttämään muun väristä teknickkiä tulee varata mustaa platea ja lyhyitä pinnejä niiden peitoksi.
Ellei itseltä löydy, ole hyvä ja ilmoita etukäteen että tiedetään etsiä jostain apua!

lonkka71

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 05/04/2018 14:35
Moikka Timo ja Tuomo,

Latioin jo aikaisemmin viestiä, mutta kyllä on varattu 2x2 alue teille !

t.lonkka71

Lainaus
Timo
Tervehdys pojan puolesta.

Monena vuonna lapset ovat puhuneet rakentavansa jotakin ja osallistuvan Expoille mutta teokset eivät ole valmistuneet. Nyt on poika rakentanut 2x2 moduuliin Zombi-laboratoriota ja puistoa ja olisi innolla tulossa mukaan toimintaan sekä esittelemään teostaan.

Voisin siten varata tuon Finland brickin 2x2 alueen Timolle. Onko OK?

- Tuomo

lonkka71

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 05/04/2018 14:36
Moikka Kuhmu, ei ole tulossa siihen päätyyn mitään.

t lonkka71

Lainaus
Kuhmu
Heippa,

Onkohan tuonne minun alueen jälkeen tulossa vielä jotakin? Mulla on tosiaan vesi normaalin modun pinnan korkeudella, joten tämä pitäisi naapurin huomioida rakennelmassaan... mä en pysty veden korkeutta enää muuttamaan, enkä rakennusvaiheessa tiennyt että vesi "kuuluu" olla 2 platen korkeudessa.

Tuomo

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 16/04/2018 20:31
Kun julkaistuja kuvia katsoo, niin teissä on nyt eroavaisuuksia. Löytyy keltaista ja valkoista keskiviivaa. Käsittääkseni keltainen on virallinen väri.

Tien reunoissahan ei ole ollut sulkuviivaa, nyt olen näkeväni, että Kumulla sellainen on.

Saisiko tähän varmistuksen, että millä mennään?

Toinen tie kysymys:
Minun ja Seamanin välinen tie, onko joku tuomassa? Vai tuonko itse? Minulta löytyisi ne kolme tiemodua ja voin ne tuoda.

JK

Admin

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 16/04/2018 20:36
Edelleen meiltä puuttuu se rajapinta-standardi malli.

Keltainen oli keskiviiva aiemmin, kunnes suurin osa alkoi käyttää valkeaa katkoviivaa. Ja keltaista tuplasulkuviivaa tarvittaessa.
Tien reunaviivat lienee jokaisen oman harkinnan mukaan. Awis minulle joskus huomautti, että kaupungin ydinkeskustassa ei sellaisia ole, kuuluvat maantielle sitten. Näinhän se on, mutta omissa teoksissani käytän sitä, kun taas messuille tuon eri tiet.

Lähinnähän isompien alueiden rakentaja saa tehdä alueensa sisällä taiteellisia vapauksia miten haluaa, kunhan rajapinta naapuriin on kunnossa. Ehkä Palikkalassa on myös eri kaupunginosissa erilaisia määräyksiä ;)

Ei tämä liene nyt huolista isoin, mutta hyvä olisi toki jatkoon saada se moduuliohje nykypäivään, kun nykyiset ohjeet on ihan takomon alkuvuosilta ja muutoksia on tullut.

Jos tiestä on epävarmuutta, niin sanoisin että ota omasi mukaan, parempi niin että tulee 3 ylimääräistä modua tietä paikalle, kuin että se puuttuu. Pieni kuljetettava osa.

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Kuhmu

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 16/04/2018 22:00
(Puhelin näköjään lähetti saman viestin kahdesti, tämän voi siis poistaa...)

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 17/04/2018 07:09.

Kuhmu

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 16/04/2018 22:01
Ohjeissa on keltainen keskiviiva, valkoiset reunaviivat ja 6/8 nupin levyiset jalkakäytävät. Kerran muokkasin jo tiet 7/7 jalkakäytäviksi ja muutin keltaisen keskiviivan valkoiseksi katkoviivaksi täällä foorumilla olleen keskustelun mukaan. Enää en rupea niitä kaivamaan laatikoista ja muokkaamaan. Ehdottomasti pitäisi olla yksi selkeä ohjeistus miten tiet ym. tehdään, aika vaikea tulla uutena rakentelemaan kun ei ole selkeää ohjetta minkä mukaan lähteä rakentamaan. Samasta syystä myös vesialueeni on väärällä korkeudella, kun siitä ei ollut mitään ohjeistusta ja kun joku siitä huomautti oli sen muuttaminen jo liian työlästä. Noh, mutta aina oppii uutta ja ehkä se ei tosiaan ole katastrofi vaikka viivan väri muuttuu kesken katua tms.

legorides

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 17/04/2018 06:08
Minulla on keskellä valkoinen katkoviiva ja 7 nupin jalkakäytävät.
Keskusteluista ymmärsin, että tähän suuntaan ollaan menossa.

Ukkopalikka

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 17/04/2018 07:42
Vaikka 7 nupin levyinen jalkakäytävä on hivenen työläämpi kuin 6/8 versio, niin on se ehdottomasti kätevämpi risteystilanteissa kun kulmissa ei tarvitse huomioida eri leveyksiä.

legorides

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 18/04/2018 11:23
Onkohan kaupungilla pari tyhjää moduulia?
Huomasin nimittäin kartasta, että Palikkatakomon osaston
lähellä sijaitsee myös Bag jump. Viime vuonnahan Bag jump
oli myös paikalla yhdessä sivuhallissa ja olen rakentanut
legoista heidän asuntoauto-hyppy-juttunsa. Tuli siis mieleen,
että voisin tuoda sen osaksi yhteisteosta, jos on tilaa.
Se tarvistsee alustakseen kaksi tyhjää moduulia.
(Minulla olisi yksi harmaa tyhjä moduuli.)

lonkka71

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: HupiCon 20.-22.4.2018 suurtapahtuman ilmoittautumiset yhteisteokseen - 18/04/2018 16:50
Tuo mukana jos saat mahtumaan, on tyhjiä moduja, johon saa laitettua.

t.Lönkka

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään