Onko keskustelu kuollut?
Kirjoittaja JK 
Kirjoittaja
Viesti

JK

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Onko keskustelu kuollut? - 08/04/2019 22:21
Mille alustalle takomon nuoriso/muut on keskustelut siirtänyt vai onko se perinteinen keskustelu ihan loppunut?

Foorumi on ollut HupiConia lukuunottamatta varsin hiljainen tänä vuonna.

Foorumi on minun mielestäni kuitenkin se tärkein "virallinen" alusta ja siellä ainakin on kaikkien saatavilla oleellinen info.

En kannata uusia sovellusriippuvaisia keskustelupaikkoja, koska koskaan kaikki meistä eivät tule asentamaan appia-XZY vain seuratakseen takomon puheita jos itsellä ei ole apille muuta käyttöä.

Foorumi pyörii millä tahansa selaimella niin koneella kuin älylaitteella, joten se on kaikkien saatavilla.

Kommentteja?

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 08/04/2019 22:26.

TheQ

Admin

Aihe: Re: Onko keskustelu kuollut? - 08/04/2019 22:35
En näe että mikään uusi sosiaalinen media tai sovellus olisi vienyt foorumin keskustelun toisaalle vaan yksinkertaisesti elämäntilanteet ovat menneet siihen suuntaan ettei keskustelulle oli itse kullakaan aikaa. Esim Palikkatakomolla on oma pieni Whatsapp-ryhmänsä ja Discord-keskustelupalstansa mutta ei niissäkään ole erityisen aktiivista keskustelua. Esim. itse laitan Whatsappiin joitain WIP-kuvia pienemmistä projekteista ilman että niistä laitan ketjua foorumille lähinnä jaksamisen vuoksi: Whatsappin "kuvaa ja jaa" on vaivattomampi kuin Takomon foorumille kuvien laitto, joten sinne tulee laitettu kuvia helpommin. Samalla toki myös omien projektien koko on kasvanut niin että kun työn alla on kuukausien ajan sama projekti, muita pikkuprojekteja ei tule tehtyä. *pepsodent-hymy*

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Onko keskustelu kuollut? - 09/04/2019 09:11
Kuvien lataaminen foorumille on liian monimutkainen, olisi hyvä saada kuvat suoraan Takomoon.

Enemmin pitäsi näyttelyistä ja tapahtumista porista foorumilla. Nyt sellainen pitkäjänteinen suunnittelukeskustelu on kyllä kuollut.

anttitu

Aihe: Re: Onko keskustelu kuollut? - 09/04/2019 12:07
No joo pitkäjänteinen keskustelu on kyllä aika kuollutta, mutta varmaan johtunee ettei täällä tule ainakaan itse käytyä enää joka päivä kun vastauksia tulee niin harvoin.

Tuo kuvien lisääminen on kyllä tosi monihyväinen juttu. Siihen voisi kyllä avata uuden keskustelun.

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Onko keskustelu kuollut? - 21/04/2019 10:19
Hupicon 19 pitäs ruotia, mitä hyvää, mitä huonoa ymm. Vaan eipä vaan löydy kommenteja. Mutinaa kyllä paikanpäällä oli ja miten lienee keskustelut käynissä wats ymm apinoissa?
Miten kehitetää yhteisöä jos ei kukaan jaksa kertoa tuntojaan? Eli kuollutta on edelleen!!

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään