Hupicon 2020 - suunnittelu
Kirjoittaja TheQ 
Kirjoittaja
Viesti

TheQ

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Hupicon 2020 - suunnittelu - 21/10/2019 20:02
Hupicon on taas tulossa ja tällä kertaa koetamme olla aikaisemmin liikenteessä! Hupicon 2020 tapahtuma on ensi vuonna taas kerran Helsingin Messukeskuksessa 17.–19.4.2020. Kuten aiempina vuosina, Palikkatakomon kattaus perustuu tuttuihin elementteihin eli massiiviseen yhteisteokseen, pallohärveleihin/palloralleihin ja yksittäisten teoksien osuuteen. Nyt olisikin hyvä aika miettiä mitä haluamme tuoda näytille ihmisten ihmeteltäväksi ensi vuoden tapahtumaan?

Alustavasti Hupiconin järjestäjien kanssa on puhuttu että menisimme samalla tilamäärällä kuin edellisinä vuosina mutta mikäli suunnitelmat kasvavat, tilasta voi aina neuvotellla.

Eli kiinnostaako tapahtumaan tulo, mitä voisit tuoda teokseen mukaan ja mitä haluaisit että näyttelyssä ja/tai tapahtuman aikana touhuttaisiin? Aloitellaan keskustelut nyt kun on hyvin aikaa pohtia porukalla asioita.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

JK

Admin

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 24/10/2019 07:30
ModelExpo 9 kertaa + 1 HupiCon riittivät toistaiseksi minulle/meille.

Aikataulullisista syistä jää tämä 2020 väliin, en tyrmää tapahtumaa sinällään, mutta pitäisi perua TO, PE, LA ja MA työpäivät, että saisi tuon reissun toimimaan, joten suoraan sanottuna ei onnistu neljän täyden työpäivän poisto nyt. (Oletin että tapahtuma olisi ollut viikkoa myöhemmin ja siinä mulla ois ollut pidennetty viikonloppuvapaa olemassa.)

Hyvä että ollaan ajoissa liikkeellä nyt suunnittelun kanssa.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 26/10/2019 14:26.

matrixx

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 26/10/2019 21:14
Minua kiinnostaisi osallistua. Mulla ei kovin massiiviseen teokseen ole vielä osia, mutta jos tulee esim. joku "tavallinen" yhteiskaupunki, mulla vois olla joku 2-4 modua (riippuen mitä ehdin haalia kasaan tuohon mennessä) esim. tori/markkinat -aiheista aluetta. Aiheina kiinnostaa esim. steampunk / apocalypse tai cyperpunk / future. Jos tulee joku ton aiheinen kaupunki tai osa-alue, siihen saisin myös varmaan modun tai pari kasaan. Yksittäisteoksia ei varmaan mun skillseillä vielä ole varaa esitellä, jollei jotain kummaa tapahdu puolen vuoden aikana :D

Pate-keetongu

Sihteeri Varapuheenjohtaja Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 27/10/2019 08:27
Olen kyllä mukana, jos tapahtuma järjestetään. Lähtökohtaisesti sellaisella hahmoryhmällä, jonka julkisilla voi kuljettaa. Kyllä sillä pari pöytää täyttää, jos tilaa suodaan. Suuremmat modulaaritalohommat voisin keskittää Pii Poon tapahtumiin.

Ja hei, kyllä aloittelevammatkin rakentajat voivat tuoda yhteisteoksia. Siinä sitä oppii, saa kommentteja muilta rakentajilta vaikka. Minä toin omat yksittäisteokseni näyttelyyn jo joskus 13-vuotiaana eivätkä ne todellakaan olleet mitenkään esteettisesti kehittyneitä.

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]
Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 30/10/2019 18:47
Minuakin kiinnostaa osallituminen tänä vuonna. Pitää vielä tosin koittaa sopia töistä pari vapaapäivää tuonne. Muutaman constraction-hahmon voisin ainakin tuoda jos ei muuta.

Yhteisteokseen en taida päästä osallistumaan, pitkään haaveissa ollut oma Ninjago City-henkinen moduulikaupunki on edelleenkin pelkkänä karkeana suunnitelmana paperilla. Onko yhteisteoksille tavallisesti ollut jotain tiettyä teemaa?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 30/10/2019 18:56.

legorides

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 31/10/2019 06:38
Pääteemana on ollut kaupunki ja laidoilla on ollut muita teemoja esim. Star Wars, keskiaika, post apoc. jne.
Joinain vuosina on kaupungissakin ollut jokin mauste mm. TV ja elokuva sekä Palikkala sadan vuoden kuluttua.
Näin muistelen.

jussiboi

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 07/11/2019 20:59
Olen mukana varmaankin yksittäisteoksella/teoksilla ja mahdollisella kilpailuteoksella jos järkätään takomon kilpailu. Tämän vuoden HupiConin ja Pii Poon kilpailut oli hauskoja ja kiinnostavaa nähdä monenlaisia teoksia saman teeman ympärillä. Järkätään joku teemakilpailu myös tällä kertaa *iskee silmeen*

TheQ

Admin

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 18/11/2019 21:03
Lähdetäänpä jollakin ajatuksella yhteisteoksia rakentamaan. Koska City-teema on yleensä ottaen saanut eniten kannatusta, kaavailin City-yhteisteoksen yleiseksi tausta-ajatuksesi seuraavaa:

Elämä keskisuomalaisessa pikkukaupungissa ovat tavallisesti hyvin verkkaista mutta kerran kesässä kaupunki ja lähiseudut saavat lisää eloa kun kansainvälinen rallikarkelo saapuu! Joku niemi ja nokka on täynnä matkailevaa ralliyleisöä, ralliradoilla näkee vaikka millaista menijää, poliisit ovat tuskissaan kun pitäisi joka paikkaan revetä katsomaan turistien ja ilkikuristen mopopoikien perään ja naapurin Martan kesämökin pihalle on ilmestynyt kansainvälisen uutiskanavan lähestyskeskus helikoptereineen ja kaikkineen! Muta lentää, yleisö hurraa ja koko seutu on täynnä pientä oheistapahtumaa!

Eli ralli-hengessä (bio-etanolia ja sähköralliautoja toki!) mentäisiin. Itsellä on jo ajatusta 6x6 kokoiselle teokselle ja toivottavasti muutkin lähtevät mukana. Tausta-ajatus ja kantava teema eivät tietenkään ole sitovia mutta niistä saa vähän ajatusta että millaista teosta voisi tuoda.

Mikäli sinulla on jokin toinen teema yhteisteokseen niin ei ole mitään ongelmaa etteikö meillä voisi olla useampaakin yhteisteosta näyttelyssä.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

Acticis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Hupicon 2020 - suunnittelu - 19/11/2019 07:46
Ralliajatus kuulostaa hauskalta. Tässä voisi melkein harkita vanhan mallin tyylistä karttapohjaa josta alueita varattaisiin. (Rallitien voisi piirtää suurinpiirtein kartalle valmiiksi), jolloin rata jatkuisi ja puikkelehtisi eri rakentajien lomitse.

Annan kannatukseni tälle.

Ja ne ketä teema ei kiinnosta voivat osallistua tavalliseen kaupunkipuoleen.

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään