Expoilta kuvia, by Jantzu
Kirjoittaja Jantzu 
Kirjoittaja
Viesti

Jantzu

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Expoilta kuvia, by Jantzu - 06/04/2009 08:29
Model Expot ovat siis ohitse ja Palikkatakomo piti kaikki lähtökohdat huomioon ottaen varsin onnistuneen ensimmäisen näyttelynsä, josta toki kiitos kuuluu TheQ:lle ja kaikille näyttelyyn osallistuneille. Takomon pitkä pöytä täyttyi päädystä päätyyn MOCeista (by TheQ, Pate-Keetongu, Mikke, Lord-Makkara, Preludium ja Jantzu) ja sivupöytää hallitsivat vanhojen settien laatikot (by JVVV), animaatioiden esittely (by HOViNET) ja LEGO-katalogit.

Tarjoan nyt 80 kuvaa messuilta: KUVALINKKI

(anteeksi vaan tämä hieman hankala esitystapa, mutten halua näitä kuvia mihinkään netin kuvapalveluun)

Itse vierailin Maxin kanssa siis messuilla vain perjantain ajan. Saavuimme paikalle n. klo 10 ja lähdimme klo 17. (ajomatka kun vie n. 6h)
Heti alkuun messuille päästyä tajusin tilanteen; tänne täytyisi tulla ainakin kahdeksi päiväksi, päivässä kun ei ehdi kaikkea nähdä ja varsinkin kun paljon aikaa kuluu luonnollisesti Takomon ständilla. Minä vein paikalle mukanani pari Rainbow troopsien ajoneuvoa, jotka mahdollisesti esiintyvät RT:n jatko-osassa joskus, lisäksi vein oman läppärini ja kaiken olemassa olevan KastleVania 4 materiaalin, jota sitten muiden animaatioiden lisäksi esittelin paikalla. Animaatiot tuntuivat kiinnostavan ihmisiä aika paljon ja päivän aikana meinasin menettää ääneni, kun niin paljon piti puhua ja selostaa animaatioista :)

Kaikkein yllättävintä kuitenkin oli, että tapasimme kasvotusten nyt suomalaisen LEGO-animaatiogenren aloittaja-pioneerin eli tAAt:n Joona Poikosen aka McLad:in, saimme n. 15 min juttutuokion "oman opettajamme" kanssa ja hieman lisäinfoa LeGorson ja LeGorSIKAn taustoista. Samalla koitin yllyttää Joonaa tekemään LEGO-animaation ensi vuodeksi 2010, kun LeGorso täyttää 10 vuotta! Keskustelimme myös siitäkin, kuinka ensimmäisen tuotantokauden HOViNET filmit sisältävät paljon kopiontia tAAt:n teoksista - ilmiö joka sittemmin on toistunut myös nuorempien animaattoreiden kohdalla, joskin nyt myös HOViNET on itse joutunut kopioinnin kohteeksi. Vaikkakin kopiointi on hieman väärä sana, ennemmin pitäisi sanoa tribuutti, koska kyllähän se kertoo jotain, jos joku kopioi omaan teokseensa teemoja aiemmista vanhemmista animaatioista.
kuva

Lisäksi paikalla oli runsaasti HOViNET-foorumin sekä Palikkatakomon jäseniä ja nyt monet nimimerkit saivat elävät kasvot taustalleen, mikä jälleen "helpottaa" nettikeskusteluja edelleen ja tulevaisuudessa uusien näyttelyjen järjestämistä.

ryhmäkuva (iso kuva)
Ryhmäkuvassa siis
vasemmalta takarivi: Lord-Makkara, JVVV, Jantzu, Maxi, TheQ ja Agent
vasemmalta eturivi: Pate-Keetongu, Hezzu, Mikke96 ja Legorides

Lopuksi tähän vielä totean, että jos vain mahdollista, niin osallistun ensi vuonna 2-3 pv tuonne messuille, tuon mukanani animaatioita, malleja ja yritän myös järjestää Palikkatakomolle sellaisen 2-3 metrisen logo-kankaan ständin taustaksi (tämä onnistunee serkkuni työn kautta), jäämme siis odottamaan ensi kevättä ja sitä millaisella volyymilla LEGO-harrastajat sitten esiintyvät messuilla.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 06/04/2009 17:49.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 06/04/2009 15:37
Vau!
Olitte kyllä saanut hyviä kuvia sieltä.(ainakin parempia kuin omani)
voisitko muuten lähettää ton ryhmäkuvan sähköpostiini?(pitäisi löytyä jostain)

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]
Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 06/04/2009 17:34
Minä haluaisin nähdä sitä uutta materiaalia kastle vaniasta kun en nähnyt sitä siellä messuilla niin olisiko yhtään mahdollista että näyttäisit sitä minulle.(td)

Jantzu

Admin

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 06/04/2009 17:51
Ei ole mahdollista.

Messuilla kävijät näkivät jo liikaakin KV4:ää ja kuten Mikke totesi: "ei ole hyvä nähdä näin paljon..."

Teasereihin saatte tyytyä, missään nimessä en suoraa elokuvamateriaalia nettiin laita, tämä messu oli poikkeus, koska siellä ihmiset kuitenkin pääosin katsoivat vain n. 1-2min vaikka videota pyöri pitkäänkin siinä.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 06/04/2009 18:34
Hahaa! Mä näin eniten meistä!

Hyvää joulua kaikille!

Luuranko

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 07/04/2009 17:37
Hienoja kuvia.

Mahtoivat olla mukavat messut.

-Pluurankeli

No, oikea elämä on vielä sairaampaa.

Brickshelf
Vuhvelituotanto

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 07/04/2009 18:19
No eikä.:o kai ne materiaalit tulee edes kastle vaniaan.8-)

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 08/04/2009 16:24
Kai ne nyt kastlevaniaan tulee jos ne on sitä varten kuvattu.

Hyvää joulua kaikille!

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 08/04/2009 17:41
Kyllä ne kohtaukset jotka olivat näytillä Expossa tulevat KastleVania 4 rainaan. Nehän olivat juuri sen rainan kohtauksia!

Kiitoksia vain Jantzulle ja Maxille vierailusta, KastleVanian pätkien näyttämisestä ja "lääkärin määräämistä" eli pienestä eväskorista jonka avulla Takomolaiset jaksoivat puurtaa viikonlopun läpi. Toivottavasti pystytte ensi vuodeksi järjestämään hieman enemmän aikaa jotta ehditään taas puhumaan lisää. Juttutuokiot jäivät auttamatta lyhyiksi kun itse juoksentelin koko ajan pöydän luokse kertomaan vierailijoille harrastuksen saloista.

-Q
--------------------------------
Varapuheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 09/04/2009 17:18
Minä kävin tuolla.

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 09/04/2009 18:55
Kävit siellä etkä edes moikannut. Ei meitä muita Takomolaisia tarvitse pelätä vaikka olemmekin ns. "pöydän toisella puolella". Samoja naamoja me ollaan, foorumilla tai "in real life".

-Q
--------------------------------
Varapuheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 14/04/2009 16:26
Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 14/04/2009 17:27
Olen minäkin vasta kohta 10 ei sitä tarvitse hävetä.:)

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Expoilta kuvia, by Jantzu - 15/04/2009 16:52
Oon mäkin vasta 12, mutta silti olin siellä esittelijänä.

Hyvää joulua kaikille!

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään