Ideapark 2010
Kirjoittaja TheQ 
Kirjoittaja
Viesti

TheQ

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Ideapark 2010 - 02/06/2010 20:04
Jo kolmannen kerran putkeen Suomen LEGO yhtiö on kutsunut Palikkatakomon mukaan Tampereen (Lempäälän) Ideaparkissa pidettävään LEGOPark tapahtumaan (viime vuotisia tunnelmia tapahtuman kotisivuilta ja Takomon matkaraportista). Tapahtumassa (jälleenkerran) rakennetaan iso LEGO touhuamispaikka keskelle Suomen suurinta ostoskeskusta.

Takomon käytössä on taas vitriinit, joissa mallit ovat näytillä yhden kuukauden ajan. Muistaakseni vitriinin koko oli noin 64 nuppia x 32 nuppia x 30 palikkaa, tarkemmat tiedot tulevat sitten myöhemmin kunhan tarkistan asian. Mallit olisi tuotava rakennuspäivänä 19.7 Ideaparkkiin, tarkempi aika kerrotaan myöhemmin.

Ketkäs olisi kiinnostuneita lähtemään mukaan?

PS: En itse pääse paikalle kesätöiden takia joten tarvitsisin yhden vanhemman kaverin toimimaan siellä päällepäsmärinä ja asioiden hoitajana. Jos olet kiinnostunut niin kerro kiinnostuksesta tässä viestiketjussa tai pistä yksityisempää viestiä.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 02/06/2010 20:06
Olen tuomassa sinne tänäkin vuonna mallin.
Ja liikun siellä muutenkin aikas usein, koska minulla on kesätyöpaikka sieltä.

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 08/06/2010 20:54.

Acticis

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 02/06/2010 20:10
Voisin kai koittaa jotain tuoda, pyörin siellä kumminkin melekein koko ajan.

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

Pate-keetongu

Sihteeri Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 02/06/2010 20:21
En ole erityisen kiinnostunut, pidän enemmän esittely-näyttelyistä ja Tauno Muikun Siirretään-Ostosparatiisi-Kaus-Kuluttajista-järjestelmää ei tueta.

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 02/06/2010 20:57
Kuin Q Tietää jo Minulta on tulossa sinne malli, Ja olen aloittanut jo. :) Se tulee kertomaan CMOY:n ja MOT:in Viimeisestä, Eeppisestä taistelusta (Postiluukku-apo Eli Tampere-Apo). Joskus Saatte WIP-Kuviakin.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 02/06/2010 20:57.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 10:43
Minä ainakin voisin tulla sinne, kesämökkikin on siinä parin kilometrin päässä joten siellä päin luultavasti olen loppukesästä lähes koko ajan.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 11:13
Tähtäimessä olisi ideoida yhden moducity moduullin kokoinen teos Ideaparkkiin (toivottavasti kesällä on paljon sadepäiviä, että ehtii rakentaa). Kaverini asuu siinä vieressä joten pyydän hänet tuomaan ja hakemaan teoksen. Järjestelyihin en uskalla lupautua mukaan, mulla on elo-syyskuulle jo liikaa kalenterimerkintöjä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 07/06/2010 07:53.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 14:19
Olisin kiinnostunut tulemaan, mutta koska olen ensikertalainen, saisinko hieman valaistusta siitä, mitä malleja voi tuoda, milloin tämä tapahtuma on ja tarvitseeko sinne jotain erityistä jne.
Ja pahoittelut tietämättömyydestäni.(tu)
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 14:41
Voisin tuoda myös jotain, pitää viellä kysyä iskältä varma lupa, aika varmasti pääsen. Saako siitä mitään niin sanottua palkintoa, koska eikö Mikkekin saanut settejä kun oli tuonut mallinsasinne näytille sinne näytille?

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 15:23
ei, se oli ihan eri homma.

Hyvää joulua kaikille!

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 15:24
Jaa... okei.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 15:29
Tein nyt kuitenkin uuden viestin, mutta näin:
Kaksi vuotta sitten väki sai kai pari pikkusettiä
Vuosi sitten me saatiin valita legon sivuilta kellot.
Tästä vuodesta en tiedä mitään, enkä mitään ala lupailemaan.
Luulen kyllä että tänäkin vuonna saa jotain, mutta e itse ainakaan sen takia vaan tuo.

Hyvää joulua kaikille!

TheQ

Admin

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 03/06/2010 16:24
Korjaus: Kaksi vuotta sitten saatiin tietyn euro-määrän edestä settejä ja viime vuonna LEGO kellot. Tämän vuoden palkkioista en ole kysellyt, kysyn sen asian sitten myöhemmin. Luultavasti kelloja olisi saatavina tänäkin vuonna. Palkkiota vastaan tulee sitten tehdäkin hyvä teos ;)

@jk97: Ideaparkin tapahtumassa Takomolla on käytössä vitriinit, joihin harrastajat voivat tuoda teoksensa. Teokset ovat näytillä vitriineillä kuukauden ajan. Tällä kertaa teokset viedään vitriineihin 19.7 ja noudetaan kuukauden päästä. Teoksien aihepiiri on vapaa, tosin pientä itsehillintää kannattaa ylläpitää sillä teoksia näytetään yleisölle.

Muistakaahan sitten ilmoitella että ketkä ovat tuomassa teokset niin voin sitten pyytää tarvittavan määrän vitriineitä.

-Q
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 04/06/2010 14:07
Kiitoksia valistuksesta.
Ajattelin tuoda Star Wars-alukseni, jonka tein itse sekä veneen, lentokoneen tai auton.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 19/06/2010 12:44
LUGBULK juttujen kanssa touhunneena haluaisin muistuttaa, että jotta voimme osallistua 2011 LUGBULK ohjelmaan meillä ( = LUG = Lego User Group = Palikkatakomo) pitää olla vähintään kaksi hyväksyttyä näyttelyä vuonna 2010. Yksi meillä on jo: Model Expo 2010. Toivottavasti saamme toisen/kolmannen eli Muksumessut ja/tai LEGO Ideapark-tapahtuma.

Hyväksytty tarkoittanee että virallisesti osallistumme isoon tapahtumaan Takomon nimellä. Viimeinen sana on TLG:llä, kun lähetämme heille kuvia ja linkkejä tapahtumista, joihin osallistumme. Luulisin että esim. Eiffeltorni Joutsan Tokmannin näyteikkunassa Joutopäivien aikaan tuskin kelpuutetaan näyttelyksi tässä mielessä:)

Eli ne jotka pysytvät osallistumaan/auttamaan näyttelyiden järjestelyissä, se on arvokasta työtä Takomon hyväksi.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 19/06/2010 12:52.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 21/06/2010 11:15
Yritän osallistua mahdollisimman moneen tapahtumaan.:D

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 21/06/2010 15:43
Lainaus
Xsane
LUGBULK juttujen kanssa touhunneena haluaisin muistuttaa, että jotta voimme osallistua 2011 LUGBULK ohjelmaan meillä ( = LUG = Lego User Group = Palikkatakomo) pitää olla vähintään kaksi hyväksyttyä näyttelyä vuonna 2010. Yksi meillä on jo: Model Expo 2010. Toivottavasti saamme toisen/kolmannen eli Muksumessut ja/tai LEGO Ideapark-tapahtuma.

Hyväksytty tarkoittanee että virallisesti osallistumme isoon tapahtumaan Takomon nimellä. Viimeinen sana on TLG:llä, kun lähetämme heille kuvia ja linkkejä tapahtumista, joihin osallistumme. Luulisin että esim. Eiffeltorni Joutsan Tokmannin näyteikkunassa Joutopäivien aikaan tuskin kelpuutetaan näyttelyksi tässä mielessä:)

Eli ne jotka pysytvät osallistumaan/auttamaan näyttelyiden järjestelyissä, se on arvokasta työtä Takomon hyväksi.

Asia menee nyt vähän ideaparkista pois päin, mutta Ruokolahdella on 8.8.2010 Päivä Museotiellä ja Huhtasenkylän koululle olisi tarkoitus rakentaa Lego pohjalta jonkunlainén näyttely.
Jos laitamme sen Takomon nimellä pystyy, niin olisiko se hyväksyttävä näyttely?

Onko kukaan Isomista Takomolaisista menossa tonne ideaparkkiin, kun olin Q viestistä ymmärtävinään että joku aikuinen pitäis olla siellä päältäkatsojana?

Awis

TheQ

Admin

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 21/06/2010 16:32
Alustavasti on sovittu että Lord Makkara pyörii siellä "Takomon vastaavana". Tietenkin jos joku vanhus sinne menee niin hän saa "vastaavan" tehtävät jos niin haluaa.

Moniko ihminen nyt on oikeasti sinne menossa ja viemässä tavaraa? Olisi hyvä nähdä jotain WIP kuvia että tietää ettei tilaa vitriinejä tyhjän takia.

-Q
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 21/06/2010 16:36
Minä olisin sinne tulossa,
en ole vielä ihan loppuun miettinyt sitä millaisen mallin sinne toisin, mutta eiköhän sekin pian selviä.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 21/06/2010 20:49
Ilmoitan vielä selvästi että olen tulossa ja millaisen mallin tuon? Se selviää varmaan pian. Milloin muuten tapahtuma on?

legorides

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 22/06/2010 05:20
Olen tulossa ideaparkiin.
Toistaiseksi on epäselvää, pääsenkö jo aamusta vai vasta iltapäivällä 19.7.

Acticis

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 22/06/2010 10:30
Legoriders tuotko maailman pyörän?

Tuon kai itsekkin jotain, koska asun siinä 5 kilsan päästä niin pitäisi onnistua.

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

legorides

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 23/06/2010 05:49
Ilmeisesti tuon taas jonkin maailmanpyörän.
Ajattelin vaihtelun vuoksi tuoda eri maailmanpyörän kuin
aiemmin Ideaparkissa tai Modelexpossa (minulla on 6).
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 23/06/2010 07:41
Voisiko joku vastata millon se Ideapark tapahtuma on?
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 23/06/2010 07:54
Lainaus
awis
Asia menee nyt vähän ideaparkista pois päin, mutta Ruokolahdella on 8.8.2010 Päivä Museotiellä ja Huhtasenkylän koululle olisi tarkoitus rakentaa Lego pohjalta jonkunlainén näyttely.
Jos laitamme sen Takomon nimellä pystyy, niin olisiko se hyväksyttävä näyttely?

Noi taphtumat joissa olemme käyneet (Expo, Ideapark, Heureka), TheQ on lähettänyt TLG:lle linkin tapahtuman nettisivuille ja ja valokuvia Takomon näyttelypöydästä. Niitten perusteella TLG kai arvioi onko näyttely sellainen kuin he tarkoittavat.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 23/06/2010 10:39.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 23/06/2010 09:31
Olen tulossa, ja kuvia yritän saada lähtemään ensi viikolla.

TheQ

Admin

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 23/06/2010 15:40
Lainaus
legojesse
Voisiko joku vastata millon se Ideapark tapahtuma on?

Lainaus
Aikaisempi viestini
Mallit olisi tuotava rakennuspäivänä 19.7 Ideaparkkiin, tarkempi aika kerrotaan myöhemmin.

Eli 19.7 olisi Ideaparkin alku ja kestoa tapahtumalle olisi pari viikkoa (en muista tarkasti loppua, kysyn tarkemman ajan TLG:ltä).

-Q

legorides

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 24/06/2010 16:11
Ideaparkin kotisivuilla ajaksi on ilmoitettu 21.7.-22.8.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 24/06/2010 16:13.
Aihe: Re: Ideapark 2010 - 01/07/2010 13:14
Tässä nämä linkit kuviini.

TheQ

Admin

Aihe: Re: Ideapark 2010 - 07/07/2010 20:45
Lord-Makkara on ottanut hoitaakseen Ideaparkin näyttelyn järjestelypuolen minun kiireiteni takia. Hän ottaa piakkoin yhteyden osallistujiin yhteistietojen keräämistä varten.

Jos haluat osallistua tapahtumaan, lähetäthän tähän ketjuun oman teoksesi Gallerian viestiketjun/linkin kuvagalleriaan.

-Q

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään