Matkakertomus Exposta
Kirjoittaja Mikke the Master 
Kirjoittaja
Viesti

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Matkakertomus Exposta - 25/04/2009 13:23
Nyt kun vielä muistan Expon tapahtumat niin ne voisinpa jakaa kokemustani teidän muidenkin kanssa.

Olin siis Expossa torstaista lauantaihin, mutta ensivuonna tulen varmaan myös sunnuntaiksi.

Kirjoitelman teksti sijoittuu aikaan 2.4.klo.11:15 - 4.4.klo.18.40.

Torstai:
Olin juuri syönyt koulussa ruuan ja olin valmis lähtemään.
Talsin kotiin maha täynnä oksentavia perhosia jännityksen takia ja olin hyvillä mielin lähdössä viettämään hyvin ansaittua viikonloppureissua.

Kotona keräsin kamani: pakkasin laukkuni ja laitoin Welhon taloni valmiiksi automatkaa varten.
Äitini tulikin vähän ajan päästä kotiin ja lähdimme autolla huristelemaan kohti Helsinkiä.

Parin tunnin automatkan jälkeen olimme vihdoin saapuneet Hesaan.
Kartanlukemisessa meni aikansa ja olimme Tammasaarenkadulla noin kello.14.30.
Laitoimme parkkiautomaattiin aikaa kahdeksi tunniksi, mutta yllätykseksemme automaatti imaisikin lippumme ennen kuin saimme sen.:X
Yrityksemme sorkkia sitä sen sisästä eivät tuottaneet tulosta ja oli vain pakko ostaa uusi lippu. Kun uusi lippu tuli, tuli myös edellinen lippumme.
Meillä olikin nyt sitten kaksi samanlaista parkkilippua, joten laitoimme toisen auton tuulilasiin ja toisen jätimme roikkumaan automaattiin, että joku onnekas löytäisi sen siitä.
Seuraavaksi lähdimmekin etsimään Suomen Legokonttoria.
Aluksi oli hieman vaikeuksia löytää toimisto, koska muistin että se olisikin ollut osoitteessa Tammasaarenkatu3. Löysimme sen osoitteen, mutta koska se ei oikein näyttänyt että olisi Legon toimisto, tekstasin vielä Tuomakselle varmistaakseni asian. Tuomaksen paluuviesti tuli ja osoite olikin Tammasaarenlaituri 3.
Kaikeksi onneksemme osoite oli aivan kulman takana ja rynnistimmekin heti sinne.

Löysimme paikan ja menimme sisään. Kaikeksi ihmetyksemme olimme ensimmäiset poppoostamme ja meidät ohjattiin odottamaan vieressä olevalle pöydälle.
Hetken päästä muutkin jo saapuivat ja pääsin vihdoin tapaamaan osan niistä tyypeistä, jonka kanssa olin viimeajat chattaillyt netissä.
Rupattelimme pari minuuttia, kunnes Legon työntekijä Elisa saapuikin jo saattamman meidät kabinettiimme.
Kabinetissamme odotti meille leipiä, kahvia, teetä ja fazerin siniset.
(muut joivat kahvia ja teetä, mutta minä sain limsaa.(:D Kjeh Kjeh)
Söimme ja joimme ja rupattelimme Elisan ja toisiemme kanssa Legoista, niiden markkinoinnista, Exposta ja kaikesta muusta.
Juteltuamme noin 2 tuntia pääsimme vierailemaan itse pienessä toimistossa. Siellä oli työtilat 2-4 hengelle ja kaikkea Lego krääsää.
Muunmuassa hopealla trimmattu Darth Vader taisi siellä olla.
Näimme uusia settejä ja pääsin selailemaan vuoden 2009 tuotekuvastoa ,josta löytyi kaikki tämän vuoden setit ja kuvat niistä.(myös space police)

Vihdoin kun pääsimme toimistolta häipymään menimme messuhalliin valmistelemaan paikkaamme. Saimme paikat kuntoon ja rakennelmat kokoon ja lähdimme äitini kanssa yöpaikkaamme enolleni.

Perjantai:
Heräsin aamulla virkeänä uuteen kokemukseen ja valmiina esittelemään palikkatakomoa. Lähdimmekin jo vähän ajan päästä messukeskukseen ja saavuimmekin sinne ajoissa ennen näyttelyn nvuoroani.

Perjantaina kaikki meni hyvin, väkeä kävi ja oli mukavaa.

Lauantai:
Hyvin meni ja oli mukavaa.
Illalla keräsin kamani ja lähdimme ajelemaan kotia kohti.

En muista enempää...
Jonain päivänä kävi Joona Poikonen ja Hovinetin Maxi ja Jantzu

Siinä kaikki mitä muistan vielä tästä tapahtumasta.

-Mikke

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 07/07/2009 20:54.

TheQ

Admin, varapuheenjohtaja

Aihe: Re: Matkakertomus Exposta - 07/07/2009 12:58
Lainaus
Mikke the Master
...Legon työntekijä Elisa..
... vuoden 2009 tuotekuvastoa ,josta löytyi kaikki tämän vuoden setit ja kuvat niistä.(myös space police)...

@Mikke: Elisa on Suomen LEGO yhtiön johtaja eli virallisemmin "maajohtaja" ja se tuotekuvasto on "jälleenmyyjien katalogi" jollainen löytyy milteimpä kaikista niistä paikoista, jotka myyvät LEGO settejä. Itse olen siihen muutaman kerran törmännyt. Hauskaa sinänsä että vaikka sitä ei saisi oikeastaan näyttää yhtiön ohjeiden mukaan kenellekään (siinä kun on koko vuoden setit), ei minulla ole koskaan ollut ongelmia sen katsomisessa.

Koetahan saada kirjoitettua tämäkin loppuun, olisi mukava tietää muidenkin Takomolaisten kokemuksista Exposta.

-Q
--------------------------------
Varapuheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Matkakertomus Exposta - 07/07/2009 20:50
Joo, koetetaan.

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään