Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua
Kirjoittaja JOK 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 08/11/2011 22:42
Joo. Ei ehkä se koiranpaska sovi siihen. Mutta ideana oli se ettei palkinto ole niin tärkeä minulle ,kunhan pääsen kisaamaan kunnolla.

-Valkoinenpalikka
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 16:02
Mielestäni jo ehdotettu vankilapako olisi hyvä aihe.
Se rajaa aihetta hiukan, mutta antaa kuitenkin vapaat kädet soveltamiseen.

Historia taas on itsessään liian laaja alue.
Aika jokilaaksojen lakikirjoista eilisen päivän hesariin pitää sisällään monta tuhatta vuotta, ja se on vain kirjoitettu historia esihistorian jälkeen.
Periaatteessa jos aiheeksi valittaisiin historia (onhan se joskus ollutkin) se tarkoittaisi kaikkea tapahtunutta, jolla on totuuspohjaa.
Siis vaikka "Humalainen sahuri yritti seinän läpi naapurin puolelle" (iltalehti Keskiviikko 9.11.2011 klo 12.40)
Kyllä sekin on historiaa.

Tämä on toki tulkintakysymys, mutta heti aihe rajautuisi, jos se olisi vaikka joku ajanjakso.
Esim. Tämä ylisuosittu ensimmäisen- ja toisen maailmansodan aika.
Turhia taisteluanimaatioita on ties kuinka monta, mutta onko yhtään animaatiota, joka kertoo Hugo Bossin suunnitelleen natsiuniformut...
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 16:23
^Jos V.H otat silmät kätees, niin huomaat, että muuan moto-setä sanoikin juuri, että Jannen mielivaltasesti valitsema ajanjakso. Ei siinä muuten mitään järkeä olisikaan.

"Oskari on turha esine."
-Janne
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 17:03
Kyllä se varmaan käy, tuo aika siis; (deadline aika). Kuulosta ihan... köh köh... hyvältä. Ihan oikeasti. Jossain siinä puolin!

--------

November Films:
[www.youtube.com]

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 09/11/2011 17:04.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 17:28
Moto, huomasin kyllä viestisi. Pointtisi tuntui oleavan se, että aihe rajattaisiin mielikuvituksettomien ww2 animaatioiden takia, joista et pidä.
Et maininnut mitään koko historia -aiheen laajuudesta, josta omassa viestissäni mainitsin.
Mutta aiheen rajaamisessa olet oikessa.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 17:40
Niin, todennäköistä on, että jos aiheena on koko maailman historia, niin suurin osa on heti WW:tä tekemässä. Harvempi naiskentelee välimerkkejä sen verran, että tajuaa eilisenkin päivän olevan historiaa.

"Oskari on turha esine."
-Janne
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 20:25
Joo, mutta ehkä heistä jotka väsäävät heti ww2 videoita kuvittelevat, että se on tosi siistiä historiassa, sillä JSLegoMaster tekee ww2 videoita yms. itsekin kyllä pidän ww2 videoista, mutta yleensä ne ovat kaikissa vain järjetöntä räiskintää. Ja olen edelleenkin vankilapaon kannalla, jota itse ehdotin, mutta jos Moton rajaton idea historiassa valitaan, niin itse varmaan sen verran spoilaisin, että jonnekin joko todella kauas antiikkii, tai sitten juuri 1900 lukuun.

--------

November Films:
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 09/11/2011 20:26
Nyt loppuu tuo offtopic, tai H.O.V Productions osallistuu kilpailuun ja vie kaikkien muiden ilon. Terveisin: Ylimielinen animaatioille vaikeasti aikaa löytävä animaattori.

[hovproductions.freehostia.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 10/11/2011 01:06
Voisin lausua tässä nopeasti mielipiteeni ni voitte sit jatkaa flame warianne.

1. Itse ainakin haluasin vähän enemmän aikaa, muistaakseni Hovinetin kisassa oli enempi aikaa ku 2.5kk. En tiä onko ny nii päivistä kii mut 3kk kuulostaa jotenki heti paremmalta! :D

2. Mikä viha kaikilla on WW2 animaatioita vastaan? Voi niissäkin olla juoni, tarina, jotain järkeä. Itselläni on vähän aika sitten maalattuja Brickarmsin ww2 aseita, sekä läjäpäin ww2 aiheisiin asusteisiin tehtyjä ukkoja (mikä oli aika homma). Jos aiheena on vankilapako, voihan se liittyä toiseen muailman sottaanki. Että elkääs kukkoilko tai meikä vie voiton taas.

joku moto ottaa kuitenki tosissaa ja ragee ku vähä trollaan.. -.-'
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 10/11/2011 16:31
Lainaus
ressu24
joku moto ottaa kuitenki tosissaa ja ragee ku vähä trollaan.. -.-'

Huono trolli ainakin oot muun lisäksi.

WW2 on niin puhkikulutettu, että ei jaksa kiinnostaa. Kuten sanoin, itse aion kylmästi skipata jokasen aihetta käsittelevän animaation, koska suomesta ei löydy Hovinetin ja H.O.V:n lisäksi animaattoria/tiimiä joka tekisi tarpeeksi hyviä videoita, että WW2 jaksaisi kiinnostaa.

"Oskari on turha esine."
-Janne
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 10/11/2011 16:39
Oletko aivan varma moto, oletko varma, että esim. minun ja ressu24 animaatiot ovat huonompia, et varmaan edes ole katsonut mitään minun videota ja vaikka ihan paskoja nekin ovat niin minä olen jumalau*ta paremmaksi kehittyny, sen näkee sitten...!

--------

November Films:
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 10/11/2011 16:43
WW2 ei todellakaan ole loppuunkulutettu LEGO animaatioissa. Tekisipä joku animaatiota esim A-Klaanin lavasteissa, niin lopputulos olisi häikäisevä.

Huonoja sotamaisia animaatiota on kyllä ollut, mutta laadulla tehtyjä ei paljoakaan. Kyllä sodastakin saa niin monenlaista aikaan. Mutta voin sanoa jos nyt, että 8. kisan aihe ei ole WW2, joten voitte lopettaa siitä keskustelun tässä.

[www.youtube.com] - LEGO-animaatioita vuodesta 2002
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 10/11/2011 17:04
Ja keskusteluun osallistuneille trollaajille ja muille sählääjille varoituksen sana: Älkää turhaan alkako ketjussa pilkkua viilaamaan skenen sisäisestä arvojärjestyksestä kun kerta ketjun aiheena on tulevan kisan aihe. Tällöin voi kyllä ilmaista oman mielipiteensä ("Musta WW2 olisi huono aihe koska X ja Y") mutta turha sitä samassa viestissä on alkaa moittimaan omia teoksiaan tai muiden mielipiteitä.

Jos teillä on mielestänne paljon sanottavaa asiasta, vaikkapa WW2:n teeman hyvyydestä, tehkää siitä oma ketju. Tällöin saadaan muut ketjut pidettyä "siistinä", keskustelu pidetty kuosissa ja hyvä keskustelu aikaiseksi *hymyilevä*

-Q
--------------------------------
Puheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 16/11/2011 14:55
osallistun jollei tule mitään muuta (voittomahdollisuuteni ovat pienet koska olen aloittelija)
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 17/11/2011 14:03
Pakko muuten olla aikaa ainakin joulun jälkeen... Kissa on repinyt mikin johdot irti uusi tulee vasta jouluna :D

[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 17/11/2011 16:39
minä äänestäisin kyllä jotain keskiaika tyylistä tai jotain linnateemaa jossa olisi yhdistettynä jonkinlainen vankilapako.
itse olen lopen kyllästynyt ww2 lego videoihin koska harva osaa tehdä niistä kiinnostavia.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 17/11/2011 20:11
Ehkä minä osaan, joten ei suljeta ww2 pois, koska haluan tehdä sellaisen :D

--------

November Films:
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 19/11/2011 22:38
olen siinä surkea. minä äänestän sitä pois. ww2 on tylsää.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 19/11/2011 23:01
Se on hauskaa... No trolling...! Ja that's it. Minä haluan ww2, mutta pakkohan on myös suostua muuhunkin, mutta kai Jantzun laittaa niin vapaan alueen, että ww2 voisi tulla?! :)

--------

November Films:
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 19/11/2011 23:23
Ei auta pojilla itku ja mankuminen markkinoilla. Kilpailun tuomari yksin päättää mitä aihetta kilpailu koskee ja siihen päätökseen on tyydyttävä. Jos ei aihe kiinnosta niin sitten ei tehdä animaatiota ja se siitä.

PS: "Mä haluuun!"-tyylinen anominen on huonoin tapa saada joku tekemään niin kuin pyydät. Paljon parempi on ainakin näin aikuisporukassa pyrkiä kertomaan mielipiteensä ja pohjustaa niitä hyvillä huomautuksilla. Varmasti tulee viesti paremmin selville.

-Q
--------------------------------
Puheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 20/11/2011 11:32
sain tuossa uuden idean kilpailu teemaan mutta se on todella surkea eli se on tuo talvi aika
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 20/11/2011 11:40
No aikaisempi ja edelleen hyvä ja lukittu ehdotukseni on vankilapako ja mielestäni siitä pidettiin, koska siinä ei ole kovin pieniä rajoja. Suuret rajat, parempi mahdollisuus. Ja tässä vielä pizzaboy37lle, että jos se vankilapako tulee, niin ei sinun ole pakko tehdä ww2 mutta minä voin, sitähän sinä et voi kieltää. Rajansa kaikilla.

--------

November Films:
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 20/11/2011 12:09
Lainaus
TheQ
Ei auta pojilla itku ja mankuminen markkinoilla. Kilpailun tuomari yksin päättää mitä aihetta kilpailu koskee ja siihen päätökseen on tyydyttävä. Jos ei aihe kiinnosta niin sitten ei tehdä animaatiota ja se siitä.

Luitteko jätkät yhtään mitään, mitä Q, juuri hetki sitten sanoi...

EDIT: November, olet ilmaissut mielipiteesi sitten kymmenisen kertaa. :P

-Oskari

カツ |ドン〜 ドドン ドドン  ド ドン〜 |ドン〜 ドドン ドドン〜〜〜〜
"We're livin' strange days..."

Kuulun ANKP:een!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20/11/2011 12:41.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 20/11/2011 12:35
No kuulin kuulin, ilmaisin vain mielipiteeni... *vihainen*

--------

November Films:
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 20/11/2011 19:28
Tämä ketju laitetaan nyt lukkoon.

Olen nyt tarpeeksi odottanut ehdotuksia ja suunnitelmia, muutama idea on syntynyt, ja myös PALJON turhaa parran pärinää parrattomilta.

Animaatiokilapilu #8 käynnistetään joulukuussa, sitten tulee uusi ketju asiasta, tuolloin julkaistaan myös kilpailun aihe ja lopulliset säännöt ja aikataulu milloin videot on oltava valmiina.

www.HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube/HOViNET

Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 20/11/2011 19:32
Jos nyt saan sanoa mielipiteeni niin teema voi olla ihan mitä tahansa (linna, ww2, tulevaisuus jne.) mutta aihe voisi olla vankilapako kun sitä joku ehdotti ellei sitä nyt jo olla päätetty. Joulukuu lähestyy ja sen myötä vuodenvaihde, että tuomarille myös wink wink, päätähän jo! ;)

Itsellänihän ei siis ole mikään kiire mutta jos animaatioita aletaan joulun jälkeen tehdä niin aihe voitaisiin päättää jo nyt että kerkeää mahd. juonen suunnitella ja viimehetken ostokset tehdä jos on tarvis.
Aihe: Re: Animaatiokilpailu #8 Suunnittelua - 22/11/2011 17:40
Kilpailu alkaa 1.12. jolloin julkaistaan aihe ja säännöt.

Tähän mennessä mukaan on ilmoittautuneet:

November Films
V.H
Legodino77
LeegoKommando
lego logo
joona060
Finland Brick
ressu24
Valkoinenpalikka
pizzaboy37

Jos oikeasti saadaan 10 osallistujaa, niin tämä on sitten suurin kisa koskaan! Ensi vuoden puolella nähdään kuinka moni sitten lopulta osallistuu.

www.HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube/HOViNET

Tämä viestiketju on suljettu.