Lainaus
legorides
Olen ratkaissut tuollaiset ongelmat poistamalla reiän ympäriltä 4 nuppia.
Kaikki eivät tietenkään sulata näin rajua rakentamista.
Empä ole itsekkään ujostellut menetellä näin äärimmäisissä tilanteissa. Silti olen pidättäytynyt tekemään vain sellaisia muutoksia / palikoita, joita valmistajakin olisi näin positiivisesti ajatellen saattanut joskus päätyä itsekkin tekemään. Käytännössä nyt puhutaan esim. parittomista akselien mitoista, joita onkin sittemmin tullut saataville.
Koska en näköjään ole ainut technic rakentelija, joka on törmännyt vaihteistoja suunnitellessaa vastaavan laisen palikan tarpeeseen, niin eiköhän tämäkin voida jo hyvällä syyllä lukea tuohon joukkoon.
Varsinaista ongelmaahan ei tälläkään kertaa olisi muuten, mutta kun, ja aivan ymmärrettävästi, kilpailutöiden edellytetään olevan rakennetut alkuperäisistä (ja alkuperäisessä kunnossa olevista) palikoista.
Koska autenttisen kohteen kuvaaminen vaatisi miltei kynekologin pätevyyttä, rakentelin pienen mallin, josta oli helpompi ottaa kuva.

"Kaikkea sitä pitääkin tehdä hyvän hammaskosketuksen eteen"
Kuvassa vihreällä voimaa tuovalla akselilla merkattu (vasen) ratkaisu on tehty palikoita pahoinpitelemättä. Siinä kaksi yhden nupin palikkaa kannattelee hammaspyörää oikealla korkeudella. Mutta kyllä ainakin minun silmään tuo punaisella merkattu ratkaisu on paitsi nätimpi, myös teknisesti merkittävästi toimivampi (yleensä lähes poikkeuksetta silmään nätimpi on aina myös toimivampi).
Omalta osaltaan tästä harrastuksesta tekee kiehtovan se, että optimaalisen lopputuloksen hakeminen voi olla, ja onkin usein loputon savotta. Pääsipä tässä tytärkin nimittäin hiukan vinoilemaan aiheen tiimoilta, "Sulla on nyt menossa jo ainakin 30. versio tuosta samasta vaihteesta.
terv. R2-D2
Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 05/06/2011 23:06.