80-90-lukujen sarjoista
Kirjoittaja Elmeri 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: 80-90-lukujen sarjoista - 30/03/2016 11:20
Yritin etsiä keskustelua vanhemmista sarjoista, mutten löytänyt.

Onkos täällä paljon muita ketä kiinnostaa kasari- ja ysärisarjat? Lapsena tuli leikittyä tuon ajan legoilla paljon ja viimevuonna innostuin kasaamaan kaikki lapsuuden legot. Suurin kiitos kuuluu äidilleni joka on onnistunut pitämään legot ja ohjeet tallessa kaikki vuodet! Nyt siis ikää jo hyvän matkaa yli 30...

Rakentelusta alkoi pienoinen hulluus ja olen yrittänyt löytää tuon ajan legoja huonolla menestyksellä. Minulla ei riitä luovuus moc-rakenteluun, joten rakentelen vaan ohjeiden mukaisia sarjoja. Netistähän nuita kuvia näkee, mutta olisi hauska tietää minkälaisia sarjoja porukalta löytyy.

Minulla on jonkin verran Futuron, Blacktron 1 ja 2, M-tron ja Iceplanet-sarjoja. Sitten noita 80-luvun lopun kaupunkisarjoja on melko reilusti.

Suosikkeja omista hyllyistä mm:
6769
6973
6378
6274
6972

Keskeneräisinä puutteellisia mm:
6987
6989
6953

JK

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 30/03/2016 17:26
Omien 80-luvun settien uudelleenrakentaminen on puolessa välissä, täytyy kuvata niitä tänä vuonna kun ehdin.
Nostalgialla muistelen mm. Shellin huoltoasemaa ja isoa harmaata nelijalkaista avaruuskävelijää.

Foorumin Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Jvvv

Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 21/04/2016 10:01
Esimiehen esimies tuli juuri kertomaan että avasi viimein 5v pojalleen eilen kauan avaamattomana kaapissaan pitämänsä junasetin. Kyseessä oli 7745, High-Speed City Express Passenger Train vuodelta 1985. En hennonnut kertoa että Bricklinkissä vastaavan arvo olisi ollut 1490€. Tosin, olisin varmaan itse tehnyt samalla tavalla...
Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 22/04/2016 12:47
Moi!

Kyllä kiinnostaa kovasti tuo aika. Tuo on sitä aikaa kun itselläni oli leikki-aika Legoilla. Varsinkin 80-luvun alussa, kun Space-teemaa julkaistiin. Legoland-sarjoilla tuli siis leikittyä ja ne ensimmäiset Light & Sound -vehkeet oli kerrassaan mykistäviä. En voi valitettavasti säilyttää sarjoja kasattuina (pölyallergia ja kakki sarjat kasattuina kerää valtavasti pölyä!). Hienoa olisi nähdä kyllä nuo kaikki näytillä. Onko muuten se kaveri takomolainen, joka tuolla Vantaan Energia Areenan näyttelyissä on pitänyt sitä Space-kokoelmaansa näytillä? Sieltähän ei montaa settiä puutu...
Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 15/08/2016 10:34
Pari uutta vanhaa settiä olen saanut haalittua lisää muutaman kuukauden aikana. Kieltämättä oma sinisilmäisyys on aiheuttanut minulle harmaita hiuksia. Kas kun lapsena legot pidettiin aina siisteinä, eikä niitä saanut pureksia, tussittaa ym, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta *nolo*, niin ikäväkseni olen huomannut ettei kaikissa talouksissa ole vallinneet samat säännöt. Kamalassa kunnossa on ollut osa ostamistani vanhoista legoista. Eli seuraavaksi alan etsimään puhdistusvinkkejä n. 10kg palikkaerälle. Mutta on se vaan jännää alkaa penkomaan vanhaa legosatsia ja alkaa tunnistamaan sarjoja, kun ohjeita ei tietenkään ole mukana tullut *virnistää*

Nuo vanhat merirosvo- ja kaartilaissarjat, varsinkin rakennukset, olisivat todella hienoja, mikäli niitä jostain onnistuisi löytämään. Omasta takaa minulla on forestmen teemaa sellainen avautuva puu. Tämän teeman sarjoja tosin taitaa olla vieläkin haasteellisempi löytää...

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 15/08/2016 17:48
vinkkejä pesusta löytyy:
[www.palikkatakomo.org]

[www.palikkatakomo.org]

[www.palikkatakomo.org]

[www.palikkatakomo.org]

näissä ketjuissa on pohdittu paljonkin Legojen puhdistusta, onnistuskohan noi kerätä noista parhaat neuvot yhteen nostteuun ketjuun, meni hieman aikaa etsintään ja jotenkin olisin ollut varma että jossain oli vielä pohdintoja lisääkin.
Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 16/08/2016 07:47
Kiitos! Laittamistasi linkeistä on varmasti apua. Keväällä kokeilin kuumaa vettä ja pyykinpesuainetta likaisiin ja rikkonaisina hylättyihin palikoihin. Lopputulemana lika irtosi, mutta varsinkin punaisista palikoista haalistui väri. Ilmeisesti vesi oli liian kuumaa *pepsodent-hymy*

anttitu

Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 09/02/2017 10:21
Lainaus
Elmeri

Nuo vanhat merirosvo- ja kaartilaissarjat, varsinkin rakennukset, olisivat todella hienoja, mikäli niitä jostain onnistuisi löytämään. Omasta takaa minulla on forestmen teemaa sellainen avautuva puu. Tämän teeman sarjoja tosin taitaa olla vieläkin haasteellisempi löytää...

Olen pari tuollaista sarjaa koonnut osista tilaamalla, toki omasta varastosta löytyy peruspalikat yms. Niitäkin menee välillä käsittämättömiä määriä noihin, ettei sitten enää tehdäkään mitään omia kun on jo lopussa.
6276 Fortress Eldorado oli siinä hilkulla postikulujen kanssa kannattiko tilata palikat vai ostaa kokonaan käytetty.
6281 Pirates Perilous Pitfall tuli sillä lailla "halvaksi" ettei tainnut maksaa vaivaa tilata noista neljästä jotka bricklinkissä näkyy.
Jonkun mielestä ei varmaan tässäkään toiminnassa järkeä, mutta onpahan omassa kokoelmassa :D
Aihe: Re: 80-90-lukujen sarjoista - 14/02/2017 23:29
Komppaan edellistä kirjoittajaa :) Minusta tuo on hyvinkin järkevää, että hyödynnetään "varastoon" jääneitä palikoita ja tilataan sitten puuttuvat osat. Viimeaikoina etenkin noita 80- ja 90-lukujen linnoja rakennellessa olen pannut merkille että varsinkin vaalean harmaat 1x1 ja 1x2 palikat alkavat käydä vähiin :)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään