Lego technic muuttaminen rc:ksi?
Kirjoittaja Pasiman 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Lego technic muuttaminen rc:ksi? - 04/12/2016 01:09
Terve,

Muhun iski yhtäkkäiä kauhea lego technic himo itseni ja lasten iloksi *pepsodent-hymy* Olen uusi tällä saralla ja pohdin sellaista asiaa että mitä pitää ostaa lisäksi niihin lego technicseihin missä on power functions mahdollisuus jottas sellaisen saa kauko-ohjattavaksi? riittääkö sen pelkän ohjaimen ostaminen vai pitääkö jotain muuta ostaa/säätää lisäksi?

Käsittääkseni kaikki sellaiset missä tuo PF mahdollisuus niin on saatavissa kauko-ohjattaviksi. Korjatkaa jos olen väärässä.

Onhan ne varmasti hienoja ja mahtavia ja lapsetkin pitävät niistä paljon ilman kauko-ohjaustakin mutta kuitenkin olisihan se mukavempaa jos olisi kauko-ohjaus.

Ajattein aloittaa isoista tämän harrastuksen eli esim. se mikä pyörökauhakuormaaja,mb kuorma-auto, kauko-ohjattava volvo ym. Sitten se 24 tunnin kilpa-auto kiinnostaa ym. ebaysta joutunee jotkut ostaa joskus tai ne mitä suomesta ei saa.

Hankalaa kun ei tiedä minkä ostaisi ensimmäisenä tai mitkä kaksi isompaa vaikka sillä ostamisjärjestyksellä ei niin väliä taida olla kun ne mitä mieli tekee tulee kuitenkin joskus ostettua.

Sekä se vielä että jos ostaa sellaisen technicsin mihin pitää ostaa erikseen se power functions niin joutuuko sitä legoa paljonkin purkaa että sen saa asennettua vai kannattaako se rakentaa sitten vasta kun saa samalla pf:n laitettua?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 04/12/2016 01:11.

Storm1

RY:n jäsen

Aihe: Re: Lego technic muuttaminen rc:ksi? - 04/12/2016 12:43
Osa on valmiiksi kauko-ohjattavia, kuten volvo 42030. Sen rakentamalla ymmärtää suurin piirtein kaiken tarvittavan perus kauko-ohjaukseen ja selviää tarvittavat osat eli vastaanotin ja lähetin. Tosin ei ole rc vaan ir. Lisänä esim.8275 ns. "telaohjattu". Voihan rakenteeseen sekoittaa vaikka ev3:sen jos haluaa prassailla. Moottori vaihtoehtojakin kannattaa vertailla.

"Isona haluan techninööriksi"
Aihe: Re: Lego technic muuttaminen rc:ksi? - 29/04/2017 12:12
Voiko ja onko kukaan tehnyt niin että rc ohjatun auton moottori ja ohjaus muokattu legoon sopivaksi ?

R2-D2

Aihe: Re: Lego technic muuttaminen rc:ksi? - 29/04/2017 15:14
Lainaus
make5000
Voiko ja onko kukaan tehnyt niin että rc ohjatun auton moottori ja ohjaus muokattu legoon sopivaksi ?

Tere
Ei tuon Legoihin istuttamisen pitäisi olla temppu eikä mikään pientä sorminäppäryyttä omaavalle.
Sen sijaan RC-auton moottorin käyttämisen mielekkyys on kyllä vähän niin ja näin. Voimaa ja etenkin kierroksia kun on yleensä paljon enemmän, kuin mitä Legon käyttämät muovilaadut kestävät.

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !
Aihe: Re: Lego technic muuttaminen rc:ksi? - 19/01/2018 20:19
[fi.kidits.net]
Tuossa on kauko-ohjattavan pohja ja pääliset lego technic yhteensopivia. Saa myös Raision Myllystä.

TheQ

Admin, puheenjohtaja

Aihe: Re: Lego technic muuttaminen rc:ksi? - 20/01/2018 12:41
Kopiopalikoilta näyttää. Muistaakseni LEGOkin on valmistanut tuollaisia pohjia mutta ne ovat olleet melko tehottomia. Itse ehkä suosittelisin TECHNIC osia ja PF:n käyttöä. Jos PF:llä ei meinaa muuten onnistua niin itse olen käyttänyt [www.sbrick.com] SBrick ohjainta, jolla saa helposti PF:n ohjautumaan bluetoothin kautta.

-Q
--------------------------------
Puheenjohtaja
Palikka palikalta parempaan päin.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään