Käytettyjen legojen osto
Kirjoittaja Erva 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Käytettyjen legojen osto - 21/04/2017 08:34
Moi!

Olen nuori 20-vuotias AFOL, joka on kiinnostunut ostamaan legoja. Omat legoni valitettavasti myin pari vuotta sitten ja nyt olisi tarkoitus haalia vastaava määrä takaisin. Alkuperäisistä seteistä en ole niinkään kiinnostunut: ostaisin vain ison määrän satunnaisia palikoita bulkkina. Tosin Bionicle-sarjasta olisi siistiä omistaa alkuperäiset vuosien 2001-2004 setit ja jonkin verran satunnaisia osia.

Mistä näitä kannattaa lähteä etsimään? Jostain kirpputoreilta saattaisi löytää bulkkina pikkulegoja. Internettiäkin ajattelin hyödyntää, mutta kovin kaukaa en viitsisi legoja tilata. Ja opiskelijabudjetin rajoissa mennään eli tällä hetkellä en voi investoida kovin isoja summia harrastukseen. Paljonko käytetyt legot yleensä maksavat bulkkina?

Kiitos etukäteen vastauksista! :)

Awis

Hallituksen jäsen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Käytettyjen legojen osto - 24/04/2017 13:59
PiiPoo myy minigrip pussillisen asiakas itse täyttää pussin/10e menetelmällä liikkeessään ja näyttelyissä . Takomolaiset ovat todenneet tämän hyväksi tavaksi kun itse voi vaikuttaa pussin sisältöön ja tehdä löytöjä ja hankintoja juurikin vain niistä paloista joita tarvitsee, ei tule juniori sattumia niinkuin seteissä ja rönttä kasoissa tahtoo tulla!

Käyttetyjen palikoiden hinnat riippuvat monesta tekijästä, kunnosta, iästä ja sisällöstä, hinta haarukka noin 10-35e kilo, vähän myyjästä riippuen joskus löytyy hurjempiakin pyyntöjä. Kannataa olla tarkkana ja miettiä mitä tarvitseen ja mitä on valmis maksamaan.

Hyvä hankinta keino on myös settien 40-50% alennusmyynti korit, jolloin palahinnat liikkuu jo alle 5centin kpl.
Pois lukien lisenssi setit, niissä tahtoo -50% ale jättää kpl hinnan silti yli 5centin.

Joidenkin palojen kohdalla kannattaa harkita ihan täsmä tilauksia eri kauppiaiden hintoja ja saatavuutta kpl määrissä ja toimituskuluja vertailemalla, niin briclink kuin legon omien sivujen/kuluttajapalvelun hintoja toisiinsa

Palojen hankinnassa tarvitaan aktiivista hinta seurantaa ja matematiikkaa hyvän kukkaroa kiittävään tulokseen päästäkseen.

Harrastus vie rahaa väkisin kun siihen lähtee, mutta legot kestää ja arvo säilyy!

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään