Bricklink-kauppiaita Krakovassa?
Kirjoittaja Leland 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Bricklink-kauppiaita Krakovassa? - 09/05/2019 17:23
Olen menossa käymään Krakovassa noin kuukauden päästä parin päivän ajaksi.

Onko Krakovassa BL-kauppiaita tai Lego-myymälöitä jotka myyvät pelkästään osia? Uudet setit eivät kiinnosta.

Yhden löysin BL:n kautta ja laitoin viestiä noin pari viikkoa sitten muttei ole vastannut takaisin mitään.

Kiitos neuvoista :)

ShavenWookie

RY:n jäsen

Aihe: Re: Bricklink-kauppiaita Krakovassa? - 13/08/2019 19:32
Vastaan näin myöhässä, mutta jos joku muu saa tästä apua;

Krakovassa irtopalikoita uusina myy vanhassa pääjuna-asemassa sijaitseva HistoryLand näyttely. Liikkeeseen pääsee ilman sisäänpääsymaksua itse näyttelyyn.
HistoryLand on pökerryttävä kokemus. Puolan historia on esitetty Lego-palikoilla. Oikein näyttäviä teoksia.
[historyland.pl]

Vanhassa kaupungissa on tekniikkapalikoista tehty robottiliike, jossa voi testailla erilaisia ohjelmoitavia kokonaisuuksia. Siellä on rajallisesti jotain myynnissä. Paikka on lähinnä näyttely sekin.
Aihe: Re: Bricklink-kauppiaita Krakovassa? - 20/08/2019 22:25
Juu, kävin kesäkuun alussa Krakovassa. Reissu oli hyvin onnistunut.

Tuo HistoryLandin myymälän palikkavalikoima oli ihan jees. Osat olivat järjestetty väreittäin lokeroihin joista niitä sai valita paperipussiin joka punnittiin kassalla. Taisin olla siinä vaiheessa paikalla kun oli jämiä jäljellä mutta niistäkin löysin tarpeellisia omiin MOC-rakennelmiini. Iso myymälä jossa oli uusia settejä ja paljon harvinaisempia paketteja myös.

Tuossa robottipaikassa en sen kummemmin käynyt sisällä vaan lähinnä ovensuusta kurkkasin myyntivalikoiman ja suppea oli.

Lähistöllä on myös erän liike joka myy Legoja ja Playmobil-leluja mutta se on kallis ja huono paikka.

Hieman kauempana oli sitten se reissun todellinen "Eldorado":
BrickLink-tyylinen-kauppa jossa oli kaikkenlaisia osia kiloittain tai yksittäin ja eri aikakausilta ja eri teemoista. Liike ei kuitenkaan myy netin kautta koska aika ei kuulemma riitä pyörittämiseen.

Tässä liikkeessä minun oli tarkoitus viettää aikaa ja käyttää matkakassaa reilummin mutta itse omistaja oli poissa ja häntä tuurasi joku serkku tai vastaava henkilö.
Tuuraaja ei paljoa enkkua osannut ja hän oli todella hermostunut läsnäolostamme johtuen kai siitä kun oli kielimuuri ja hänellä oli kai muita hommia samalla kuin olla asiakaspalvelijan roolissa.
Melkein kaikki osahaut olisi pitänyt piirtää paperille tai näyttää koneelta kuvia jotta hän käsittäisi mistä osasta oli kyse.
En myöskään saanut aina selvää mitä hän lausui ja välillä puhui ristiriitaisesti.
Osat jotka olin valitsemassa oli hinnoiteltu erikoisesti: yleisemmät (ja käytön jälkiä havaittavissa) olivat kalliita kun taasen harvinaisuuksia sai halvemmalla kuin BL:n kautta olisi löytynyt, joten oli loogisempaa valita mukaan "herkut".
Onneksi jotain ostettavaa löytyi vaikka muuten jäi tuosta kanssakäymisestä ikävä fiilis. Muuten paikka valikoimaltaan on 5/5 ja aion ehkä palata jos olisi seuraavalla kerralla itse omistaja paikalla.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään