Basebrick.com
Kirjoittaja MB 

MB

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Basebrick.com - 21/09/2010 13:49
Lainaus
MB
Lainaus
Anniomena
Toinen kysymys, että miten koko sarjan voi laittaa halutuksi/myydyksi/tilatuksi? Mä en löydä muuta kuin kohdan yksittäisten palikoinen tilan määrittämiseksi.

Ei pysty vielä mistään. Paras toteuttamistapa on vielä keksimättä. Se että joillain on haluttuja sarjoja, on että ne on siirretty bricksetistä - mutta niitäkään ei voi vielä vaihtaa normaali tilaan.

Nyt voi sarjojen tilaa muuttaa.

- Eli alussa voi merkitä sarjan "Haluan" / "I Want".
- Kun sarjan sitten ostaa, pitää painaa "Lisää/Add" linkkiä, jolloin määrä nousee yhteen (jos painaa uudestaan haluttu/wanted, sarja poistuu listaltasi).
- Tämän jälkeen Status/tila linkkiä painamalla voi muuttaa tilaa tilattu > normaali > myynnissä > haluttu jne.

Tämä pieni epäloogisuus sen takia että perinteinen +/- tyyli toimii edelleen, eli status/tilaa ei tarvitse käyttää jos ei halua.

Määrän tiputtaminen nollaan poistaa sarjan listalta riippumatta stauksesta/tilasta.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 21/09/2010 13:57.
Aihe: Re: Basebrick.com - 28/09/2010 19:43
Miksi teet tälläisen sivuston, jos saman tapainen on jo olemassa?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 28/09/2010 19:44.

Pate-keetongu

Sihteeri Varapuheenjohtaja Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Basebrick.com - 28/09/2010 20:25
Lainaus
kova-naama
Koska Peeron on hidas ja kökkö, BrickLinkissä ei ole My parts-osiota ja LUGBULK toimii rutkasti paremmin tälläisen sivun kanssa? Mainio asia että jotkut tekevät tälläisiä.

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 28/09/2010 20:34
Lainaus
kova-naama

Harrastus. Projekti. Haaste.

Ja aina pitää yrittää parantaa (lego) maailmaa :)
Aihe: Re: Basebrick.com - 28/09/2010 20:57
En tiedä jos olen sokea mutta mistä näen omien palikoitteni yhteislukumäärän silloin kun käyttäjiä on niin paljon että en mahdu enää statistiikkasivulle?

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 28/09/2010 21:19
Lainaus
Ultimario
En tiedä jos olen sokea mutta mistä näen omien palikoitteni yhteislukumäärän silloin kun käyttäjiä on niin paljon että en mahdu enää statistiikkasivulle?

Lukumääriä ei näe kun statistiikkasivulta, mutta listalta putoaminen ei ole mahdollista (ellei koodiin pujahda joku virhe).
Listan käyttäjämäärät pitäisi pysyä aika hyvin ruodussa, varsinkin jos/kun saan käyttäjäryhmät tehtyä.

Voisin kuitenkin lisätä jossain vaiheessa pelkästään käyttäjien omat luvut jonnekkin, esim. asetukset sivulle.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 28/09/2010 21:42
Chatti lisätty :)

En tiedä onko siitä hirveästi hyötyä, mutta ehkä silloin tällöin.
Käyttäjäryhmien kanssa varmaan enemmänkin (= voi valita kysyykö omalta porukalta vaiko kaikilta).

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 28/09/2010 21:43.
Aihe: Re: Basebrick.com - 29/09/2010 06:53
Joku ottanu mun accon tuolla :(

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 29/09/2010 15:31
Lainaus
Kristian95
Joku ottanu mun accon tuolla :(

Tuskin varmaan. Sillä 10.3. rekisteröityneellä on sama mailin alku (sun oikea nimi?) mutta loppu on gmail.com
Olisitko vaan unohtanut että oot rekisteröityny sillon?
Aihe: Re: Basebrick.com - 30/09/2010 15:30
En oo ikinä enne käyny noilla sivuilla. En tiiä mikä on. Nii ja toi on kyl mun maili osote, mut en oo sillä rekisteröityny tollaselle sivulle. Joku muu ehkä on käyttäny mun mailia ?
Aihe: Re: Basebrick.com - 30/09/2010 15:31
Lainaus
Kristian95
En oo ikinä enne käyny noilla sivuilla. En tiiä mikä on. Nii ja toi on kyl mun maili osote, mut en oo sillä rekisteröityny tollaselle sivulle. Joku muu ehkä on käyttäny mun mailia ?
Edit: Ei oo mun ku kokeilin kaikkii saliksii mitä mul on ni mikää ei kelvannu tonne. Ei oo mun acco toi.

Oho. Tuliki vahingos uus viesti. Voisko joku poistaa ton toisen ?

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 30/09/2010 15:33.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 30/09/2010 15:53
Lainaus
Kristian95
Lainaus
Kristian95
Edit: Ei oo mun ku kokeilin kaikkii saliksii mitä mul on ni mikää ei kelvannu tonne. Ei oo mun acco toi.

Poistin sen kun ei sillä ollut tallennettuja sarjojakaan.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 26/10/2010 17:41
Vähä hirvittää mutta sitä saa mitä tilaa
Uutinen leviää ::o

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 26/10/2010 17:47
Basebrickissä olisi tarjolla pientä hommaa jos jollain löytyy kiinnostusta?

JK

Admin

Aihe: Re: Basebrick.com - 26/10/2010 19:26
Tuosta herää kysymys siitä, että kuinka laajaksi BB voi levitä tai saa levitä? Onko Takomon ulkopuolisista käyttäjistä haittaa meille? Hidastuuko sivu tai jotain muuta ongelmia?
Eihän ulkopuoliset voi mitenkään sotkea LUGBULKeja?

Jos ongelmia ei ole, niin antaa vaan sitten halukkaiden sitä käyttää.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 26/10/2010 20:18
Lainaus
JK
Tuosta herää kysymys siitä, että kuinka laajaksi BB voi levitä tai saa levitä? Onko Takomon ulkopuolisista käyttäjistä haittaa meille? Hidastuuko sivu tai jotain muuta ongelmia?
Eihän ulkopuoliset voi mitenkään sotkea LUGBULKeja?

Jos ongelmia ei ole, niin antaa vaan sitten halukkaiden sitä käyttää.

Voi levitä? Saa levitä? Ulkopuoliset käyttäjät?
Mitä tarkoitat?
Esim. Peeronilla on jotain puoli miljoonaa rekisteröitynyttä käyttäjää :D
Semmoisia määriä en kuitenkaan todellakaan toivo basebrickiin, itseasiassa toivoisin että Peeron tekisi "comebackin" ! Tai edes tekisi jotain ongelmilleen.

Jokatapauksessa Basebrick ei ole takomon yksinoikeus ;)

LUGBULKia ei pääse kukaan sotkemaan.
Mutta se on suunniteltu niin että muutkin ryhmät voisivat sitä käyttää samanaikaisesti.

Ja hidastusta varmasti tulee olemaan, mutta katsotaan sitten mitä tehdään.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 11/03/2013 22:05.

JK

Admin

Aihe: Re: Basebrick.com - 26/10/2010 20:57
Juuri tuota tarkoitin. Eli että oliko alusta alkaen suunnitelmasi:
A teet tämän pelkästään suomalaisille harrastajille
B se on kaikille halukkaille ja tarkoitus on että vuosien päästä sivusto on kymmenien tuhansien käyttäjien aktiivikäytössä

ja että onko suunnittelussa otettu huomioon mahdollinen kuormituksen lisäys?

Edit: B + ) tekee näköjään B) tämmösen... hymiöt aina ajoittain hankaloittavat elämää.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 27/10/2010 15:03.
Aihe: Re: Basebrick.com - 27/10/2010 11:13
Lueskelen Eurobricks foorumeja myös päivittäin ja technic osastolla siellä oli mainintaa ja linkki Basebrickiin... Eli sana leviää...

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 04/11/2010 10:53
Brickset:in omistaja Huw kävi Basebrickissä ja nyt alkoi tapahtua :D

Suunnittelee samantapaista "minun osat" systeemiä..

Hassua ettei se maininnut mitään tuosta kun keskusteltiin Bricksetin sarjalista exporttaus ongelmista...

Basebrickin maailman valloitus (ai mikä?) ei taida tapahtua, se on osittain kyllä helpotus.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 04/11/2010 10:53.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 04/11/2010 14:37
Saattaa jotakuta kiinnostaa

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 04/11/2010 14:39.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 17/11/2010 22:53
Basebrickiin voi nyt siirtää MOC inventaarioita.
Ideana on että muut käyttäjät voivat verrata MOC osalistaa omiin osiinsa ja siten nähdä voivatko MOCin rakentaa heti vai tarvitaanko jotain osaa lisää.

Tässä listaa minne MOCit pääsevät kun tekijä ne julkaisee.

Osalistat siirretään Brickstoren XML tiedostoina (jos se ei riitä, muitakin voidaan lisätä).

Ja MOCin kokoon tai tyyliin EI ole rajoituksia. Ei siis tarvitse olla valmis kauko-ohjattava tekniikka auto, yksinkertaisempi ja pienempi riittää.
Ohjeitakaan ei tarvitse olla, mutta on tietysti aina plussaa.

Jos jotakuta asia kiinnostaa, pistäkää viestiä niin lisään "probuilder" oikeudet!

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 02/12/2010 23:22
Nyt on mahdollista exportata osat/sarjat tiedostoksi ja käyttää listoja muualla, vaikka excelissä. On myös mahdollista tehdä lista halutuista osista ja siirtää ne suoraan Bricklinkin 'my wanted items' listoihin.
Profiilissa
Aihe: Re: Basebrick.com - 03/12/2010 11:41
Onko mahdollista saada setin inventaario sivulle näkyviin onko joku myymässä kyseistä settiä tai haluaako joku ostaa sen ja ehkä myös tiedon ketkä tai kuinka moni sellaisen jo omistaa. Jos haluaa basebrickissä myydä jotain, niin olisi kiva voida lähettää siellä yksityisviesti muille käyttäjille, koska välttämättä ei halua omaa sähköpostiosoitettaan julkiseksi.

Myös haaveilen mahdollisuudesta kirjoittaa oman pienen noten setin kohdalle. Eli voisi kirjoittaa vaikka lyhyitä koodeja käyttäen itselle setin kohdalle muistiin onko itsellä settiin rakennusohjeet, alkuperäinen pakkaus, mistä ostanut setin ja millä hinnalla jne.

Sivulle voisi laittaa myös vaikka linkin paypal tilille, jos vaikka jotkut haluaisivat tukea sivuston kehitystyötä vapaaehtoisella lahjoituksella.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 03/12/2010 13:41
Lainaus
Anniomena
Onko mahdollista saada setin inventaario sivulle näkyviin onko joku myymässä kyseistä settiä tai haluaako joku ostaa sen ja ehkä myös tiedon ketkä tai kuinka moni sellaisen jo omistaa. Jos haluaa basebrickissä myydä jotain, niin olisi kiva voida lähettää siellä yksityisviesti muille käyttäjille, koska välttämättä ei halua omaa sähköpostiosoitettaan julkiseksi.

Tällä hetkellä ainoa tapa etsiä haluttuja/myytäviä sarjoja on haun kautta: sarjat>tila>haluan (esim.).
Osia ei voi hakea (enään) näin. Tämä juttu jäi vähän jälkeen kehityksestä, ja jouduin poistamaan sen listan siitä statistiikka sivulta. Tosiasia valitettavasti myös on, että en aio kauheasti keskittyä myynti/osto puolelle. Pyrin kyllä antamaan siihen jonkinlaisen mahdollisuuden.
Mietin esim. että lisäisin chattiin privaatti viestin lähettämis mahdollisuuden, eli että kaksi henkilöä voisivat jutella sitä kautta privatisti, mutta sekin on vain vasta idea-tasolla.

Lainaus

Myös haaveilen mahdollisuudesta kirjoittaa oman pienen noten setin kohdalle. Eli voisi kirjoittaa vaikka lyhyitä koodeja käyttäen itselle setin kohdalle muistiin onko itsellä settiin rakennusohjeet, alkuperäinen pakkaus, mistä ostanut setin ja millä hinnalla jne.

Tämä toiminto on tarkoitus kyllä lisätä.

Lainaus

Sivulle voisi laittaa myös vaikka linkin paypal tilille, jos vaikka jotkut haluaisivat tukea sivuston kehitystyötä vapaaehtoisella lahjoituksella.

Onhan tuo käynyt mielessä, jotenkin tuntuu vain hieman röyhkeältä pyydellä avustuksia (vasta) tässä vaiheessa.
Kävijämäärä kasvaa kyllä kokoajan, ja jossain vaiheessa nykyinen serveriylläpitäjä ei enään riitä (huonoa palvelua sieltä saa muutenkin :/ ).
Itseasiassa muita vaihtoehtoja on jo tutkittu.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 16/12/2010 22:51
Lainaus
Anniomena

Haaveesi on toteutunut :)
Tuon lisääminen osoittautuikin isoksi hommaksi, mutta luulen että siitä tuli hyvä.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 17/12/2010 00:02
Voisikohan joku ruotsinkielitaitoinen auttaa hieman kääntää tämän foorumin pari viimeistä viestiä?

Toisiksi viimeisessä viestissä kai joku olettaa että suomalaiset (heh, siitäs saitte ;) ) syöttävät inventaarioita basebrickkiin, mutta viimeisestä viestistä en saa mitään järkevää tolkkua googlenkaan avulla - jotain kiinnostavaa siinä on...?

legorides

Aihe: Re: Basebrick.com - 17/12/2010 06:36
Lainaus
MB
Voisikohan joku ruotsinkielitaitoinen auttaa hieman kääntää tämän foorumin pari viimeistä viestiä?

Toisiksi viimeisessä viestissä kai joku olettaa että suomalaiset (heh, siitäs saitte ;) ) syöttävät inventaarioita basebrickkiin, mutta viimeisestä viestistä en saa mitään järkevää tolkkua googlenkaan avulla - jotain kiinnostavaa siinä on...?

Toiseksi viimeinen viesti:

"Onko kaikki setit inventoitu basebrickissä?"

Viimeinen:

"Luulen että he ottavat inventaariolistan Bricklinkistä, luulen jopa, etteivät he fixsaa listaa kun Bricklinkistä
ladataan ostoslista, joka sisältää kokonaisia ukkoja. Kunhan jaksan, niin mailaan ja osoitan sen..."

Se "finns" ei tarkoita suomalaisia vaan on taivutusmuoto verbistä "finnas" eli olla, sijaita.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 17/12/2010 06:39.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 17/12/2010 08:35
Lainaus
legorides
"Onko kaikki setit inventoitu basebrickissä?"

Viimeinen:

"Luulen että he ottavat inventaariolistan Bricklinkistä, luulen jopa, etteivät he fixsaa listaa kun Bricklinkistä
ladataan ostoslista, joka sisältää kokonaisia ukkoja. Kunhan jaksan, niin mailaan ja osoitan sen..."

Se "finns" ei tarkoita suomalaisia vaan on taivutusmuoto verbistä "finnas" eli olla, sijaita.

Kiitos legorides!

Ostoslista, ukkoja? Näin googlekin sen käänsi.
En vieläkään täysin ymmärrä, mutta ei sen väliä.
Aihe: Re: Basebrick.com - 17/12/2010 19:28
Lainaus
MB
Lainaus
Anniomena

Haaveesi on toteutunut :)
Tuon lisääminen osoittautuikin isoksi hommaksi, mutta luulen että siitä tuli hyvä.

Aivan loistavaa! Suuret kiitokset.

MB

Aihe: Re: Basebrick.com - 08/03/2011 10:38
Basebrickssä taas serveri hosting ongelmia.

Nykyinen Comsix on pieni, ilmeisesti yhden miehen yritys.
On ollut halpa ja ihan ookoo, mutta palvelu tökkii joskus esim. eivät usko että basebrick.com maili ei toimi 100% (toisen domainin maili toimii), tai unohtelevat domain rekisteröinnin päivittämiset (!) jne. Kerran jopa kaatui niin että kaikkea ei saatu edes palautettua..
Tuntuu vähän siltä että laskujakaan eivät muista lähettää :D Ei oo näkynyt tämän vuoden laskua - ihme että se on vielä pystyssä... no eihän se kyllä olekkaan LOL

Anyway, nyt menee vaihtoon. Ehdotuksia/kokemuksia uudelle hosting palvelulle otetaan siis vastaan!

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään