Technic lego + Arduino + Xbee
Kirjoittaja jope 
Kirjoittaja
Viesti

jope

:: Lainaa ::
Aihe: Technic lego + Arduino + Xbee - 13/11/2016 15:16
Minulla on menossa tälläinen vähän erilainen Lego-projekti, kuin mitä suurin osa täällä on. Tarkoituksena on yhdistää Technic sarjan Power functions moottorit ja ohjata niitä Arduinolla. Suunnitelmana olisi ohjata 42030 A-mallia, 8043 A-mallia, 42055 B-mallia sekä telakaivurin ja kuljettimen yhdistelmää (alempana lisää)

42030 A-malli on pisimmällä ja siitä on alla muutama kuva:

Ohjain on vielä ihan alussa, mutta näillä joystickeillä pystyy pyöräkuormaajaa ohjaamaan vastaavasti kuin alkuperäinen setti. Kaikenlaista lisättävää on kuitenkin mielessä mitä niin ohjelmoimalla kuin antureita lisäämällä saa aikaan. Ohjelmat olen kirjoittanut itse niin, kauko-ohjaimeen kuin myös moottoreita ohjaavaan yksikköön pyöräkuormaajan päällä.

42055 B-mallia olen jo vähän muokkaillut. 6 kpl M-moottoreita ja 1 kpl L-moottoreita: telat, pääkuljetin käyntiin ja ylös/alas, syötin, sivukuljetin käyntiin ja kääntö. Sivu ei ole oikein siistin näköinen ja sitä pitää vielä miettiä uudestaan, kun alkaa laittamaan Arduinoa ja moottorien ohjauksia kiinni.

8043 telakaivurista on tällä hetkellä tehtynä Ultimate versio:
[www.jurgenstechniccorner.com]
Siihen kuitenkin vielä tarkoitus tehdä oma versio kauko-ohjauksesta

Vielä lopuksi, katselin pari viikkoa sitten Kultakuumeen (Gold Rush: Alaska) uusia jaksoja ja siellä oli tehty telakaivurista kuljetin.
[www.youtube.com]
Tällainen olisi tarkoitus tehdä. Lähteä liikkeelle joko 8043 Telakaivuri tai 42042 Telanosturi, jos vaan ehtii ja onnistuu

Heppu

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Technic lego + Arduino + Xbee - 19/11/2016 14:10
Tervetuloa palikkatakomoon ja kiintoisan näköinen sekä samalla suurikokoinen projekti on meneillään!

Ennen en ole Arduinosta kuullut, saati että tällaisia saisi legoihin yhdistettyä. Joystickeistä päätellen tästä on tarkoitus tehdä jonkinlainen kunnon leikittävä työmaakalusto. Onko Arduinon käytön tarkoitus tyytymättömyys Legon omiin kauko-ohjausjärjestelmiin jotka tiedettävästi eivät kovin hyvin toimi esim. auringonvalossa, vai ennemminkin kokeilunomainen projekti tämän Arduinon testaamiseen?

Miten tahansa onkaan, onnea projektille!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 19/11/2016 14:11.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään