Aihe: Re: Toimintaelokuvan kohtaus: Tukalat paikat! - 24/05/2009 18:56
Kolkkous sinällään sopii mutta vaihtelun puute tekee kolkostakin tylsän. Jos mietitään vaikkapa perinteisiä FPS-pelejä, kaikissa pinnoissa on jotain "katseltavaa".
Hieno rakennelma, Mikke. Teoksessa on sopivasti elokuvamaisia piirteitä, hahmojen liike vetää mukavasti katsojan huomion suoraan "pääasiaan" eli panikoivaan sankariimme. Hyvä että huomasit laittaa jokaiselle alueelle jotain katseltavaa (lattialla luurankoja, vasemmalla sankari, ylhäällä pahis, oikealla "portti"), näin kuva tuntuu olevan tasapainossa.
Koska teoksen perusrakenne on onnistunut, sinun olisi kannattanut keskittyä yksityiskohtiin. Rakennelma on turhan "puhdas" eikä näytä lainkaan pahiksen tai kenenkään muun piilopaikasta. Kenties seiniin olisi kannattanut lisätä jotain "erikoisempaa" jotta paikka olisi näyttänyt enemmän elävältä.
Erityismaininnan ansaitsee "portti", josta luurangot tulevat. Siinä käytetty tekniikka on erittäin hieno. Onko portti muuten olevinaan jokin laite vai magian avulla taiottu? Jos se on laite, olisi ollut mukava nähdä enemmän muuta laitteistoa siinä, jos se on taiottu, kenties sen ympärille voisi kehitellä lisää "taika-efektejä"?
-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.