Neljän Vuodenajan kylä
Kirjoittaja Suvifiina 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Neljän Vuodenajan kylä - 30/12/2019 16:59
Työn alla ensimmäinen moduulipohjiin tehty rakennelma. Käytännössä havaittu, että näyttelyihin muidenlaisten ehjänä kuskaaminen on tuskaisaa.
Tässä siis alku, kaksi vuodenaikaa, neljä moduulia. Alla paperilla tytön tekemät piirustukset työhön. Minä siis vaan toteutan. Tähän ketjuun ajattelin jatkaa sitten projektikuvien laittoa, kunhan etenee. Aika pitkälti rakentaminen pohjautuu jo löytyviin palikoihin. Olisi ihana jos olisi varaa ensin suunnitella, hankkia palikat ja toteuttaa, mutta eläke ei moiseen taivu. Joten tällä mennään.

Yritin liittää kuvan, mutta se ei vaan onnistu vaikka mitä ohjeita seuraisin.

Kuva flickrissä: [flic.kr]

JK-Edit: kokeilen kuvan laittoa näin. (Minulle Flickr on tuntematon alusta.)
"4 seasons village" Lego module base 2/4 by Picture, on Flickr

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 30/12/2019 19:59.
Aihe: Re: Neljän Vuodenajan kylä - 02/01/2020 09:28
Mielenkiintoinen konsepti, jonka sorttia olen miettinyt joskus kokeilla itsekin. Jään ja lumen sulaminen talven ja (onko oikealla puolella kevät vai kesä? vaikea päätellä ilman kasveja tms.) välissä toimii transitioalueena hyvin.

Oletko alkanut miettiä, millaisen lopputuloksen kokonaisuudesta toivot, esim. tuleeko siitä ympyräinen kuin vuodenaikakierto? Sepä tuli mulle heti mieleen, kun tämän näin.
Aihe: Re: Neljän Vuodenajan kylä - 02/01/2020 21:48
Kiitos kommentista *hymyilevä*
Idea ja piirustukset ovat tuon mun teinini. Moduuleja tulee neljä vierekkäin ja kaksi rinnakkain, eli 8 moduulin suorakaide. Talvi alkaa vas takanurkasta, oikealla takana kevät. Ne nyt valmiina. Tai siis moduulit vasta. Keskelle tulee siis järvi ja kylä kiertää sitä. Ei tule ympyrää, vaikka sekin kävi mielessä, mutta taitaisi loppua taidot saada siitä hyvä. Järvi ja tie kuitenkin tavallaan on pyöreitä, mutta ulkoreunat suorat.
Tosin katsellaan nyt miten tämä tästä kehittyy.

Linkki Flickriin jos kuva ei taas toimi.

R2-D2

RY:n jäsen

Aihe: Re: Neljän Vuodenajan kylä - 03/01/2020 09:34
Tykkään jo nyt
kun luvassa näyttää olevan huomattava määrä kaarevia, eli jotain ihan muuta kuin yksin pääilmansuuntiin rakennettua asemakaavaa ja kanttikertaakantti-muotoja

tsemppiä

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään