60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot
Kirjoittaja JK 
Kirjoittaja
Viesti

JK

Admin

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: 60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot - 13/09/2020 17:49
60102 "Airport VIP Service" -kolmiosainen setti sai modifikointi käsittelyssäni seuraavanlaiset tuotokset. Legon limusiinista en tykännyt yhtään, joten heti päätin muuttaa auton 6 nupin levyiseksi ja pidentää sitä hieman. Lopputulokseen olen melko tyytyväinen varsinkin kun sain matkustamon ikkunat snotattua. Peräkontin reunukset saivat siivekkeet ja perän pyöreähkö muotoilu sopinee myös. Autoissa perän rakentaminen tuntuu aina olevan se vaikein asia. Lentokenttäautosta muodostui irtopalapöydällä kaksi autoa, pieni punainen sähköauto sekä tuulilasilla paranneltu johtoauto. Itse privaattisuihkukone sai myös lisäpituutta 4 nuppia ja siipien kärkiväli kasvoi 10 nuppia. Siipien kärjet saivat säädettävän kallistuksen ylöspäin ja siiven takaosaan tuli toimivat laipat.

GALLERIAAN TÄSTÄ

Ohessa muutama kuvapoiminta jokaisesta laitteesta:

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Samppu92

Lego-ambassador Hallituksen jäsen

Aihe: Re: 60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot - 13/09/2020 21:48
Klassiset autot miellyttävät aina.
Lentokoneen nokan valmisosa sen sijaan ei ole koskaan uponnut itseeni, vaikka muutoin asiallinen modaus.

- Samppu

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein

Acticis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: 60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot - 14/09/2020 20:23
Nämä JK:n settimodaukset on mukavaa katseltavaa usein. Pitäisi ehkä itsekin koittaa tälläistä.

Pikkuautot ja lentokoneen muutokset ovat onnistuneita.

Limusiinista: Ikkunoiden puutos takaoven kohdalta on harmi. Lasin puute häiritsisi huomattavasti vähemmän, mikäli kylkilinja jatkuisi edes yhtenäisenä. Ongelma ratkeaisi jatkamalla tuota snotattujen ikkunoiden alla olevaa laattaa oven päälle, toki leikittävyys ja toimivat ovet menisi samalla kertaa. Sanoit itsekin perän olevan haastava - olen samaa mieltä. Tässä valojen nosto ja puskurin korostaminen voisi toimia. Tekisin ehkä itse jotenkin tähän tapaan:

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

JK

Admin

Aihe: Re: 60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot - 14/09/2020 20:33
Hienoa Oskari!

Ois muuten kiva pala LEGOlta tehdä sellainen ovi, jossa olisi 2x2 ohut lasi ylös oven jatkeena. Setin mukana tulisi sitten kahdet ovet, toiset ikkunalla ja toiset ilman :)

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

legorides

Aihe: Re: 60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot - 15/09/2020 05:45
Legohan on tavallaan jo tehnyt sellaiset ovet. Joskus 70-luvulla oli 3 palikan korkuisia lasiovia,
joihin oli maalattu jollakin värillä 2 palikan korkuinen osa. Tuo maali irtoa melko helposti
jälkiä jättämättä. Siitä voisi kuoria lasia näkyviin yhden palikan korkeudelta ja jättää alaosan
värilliseksi. Itse olen kuorinut ne yleensä kokonaan, kun olen tarvinnut 3:n korkuista lasiovea.

Samppu92

Lego-ambassador Hallituksen jäsen

Aihe: Re: 60102 "Airport VIP Service" modifikaatiot - 15/09/2020 22:21
Tällaisia ovia lie kenties mahdollista tehdä itsekin kiilaamalla Legon lasiosia erilaisten palojen väliin.
Esim. minihahmojen vipujen se pohjaosa on saman levyinen kuin Legon lasilevyt, ja lasilevy kiilaantuu sen väliin hienosti. Nyt kun testasin, 1 x 2 -grille palan väliin mahtuu niin täydellisesti sellainen pieni lasilevy, että siitä voisi saada jopa avattavan ikkunan johonkin n. rekan kokoiseen ajoneuvoon, jos keksii tavan kiinnittää grille-osa, kun sen välistä menee lasilevy.

- Samppu

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään