Mun AC
Kirjoittaja Hezzu 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Mun AC - 27/03/2009 09:35
Poistin vanhat kuvat Brickshelfistä, pistän uudemman version kuvat Galleriaan. Kutsuisin tätä MOC:ia varmaankin WIP:iksi, sillä kaikenaikaa sitä tulee muokkailtua. (td)

H3Z Hornet v.2.1 Kuvat (Kuvien koko on ok nyt)
[www.brickshelf.com]
[www.brickshelf.com]
[www.brickshelf.com]

v.2.0 (Expo) Kuva
[www.brickshelf.com]

-M&H
-------------------------------
Hezzu tulloo ja pyssyt paukkuu.

Muokattu 5 kertaa. Muokattu viimeksi 14/04/2009 16:20.
Aihe: Re: Mun AC - 27/03/2009 09:58
Hmh Turhan isokokosia kuvia... 8-)

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 27/03/2009 10:05.

TheQ

Admin, puheenjohtaja

RY:n jäsen

Aihe: Re: Mun AC - 27/03/2009 14:53
Totta, melkoisen isoja kuvia. 1000 pikseliä on jo yleensä aivan tarpeeksi, kenties jopa liikaa, yli 3000 pikseliä taas tuhottoman paljon. Jopa mun 10 Mb netillä tuon lataaminen kesti kotvasen aikaa, mitenhän muiden nettiyhteyksien laita on.. GIMPillä tai Photoscapella vain pienemmäksi, kyllä se siitä ;)

Ja sitten itse rakennelmaan. Mukava nähdä etten ole ainoa mechoista kiinnostunut suomalainen LEGO harrastaja. Mechat ovat sen verta hankalia rakentaa sekä teknisesti että ulkonäöllisesti hyviksi että pitää nostaa hattua sinun taidoillesi ja jaksamillesi. Itse olen monia kertoa aloitannut suuremman mechan rakentamisen mutta yleensä olen jossain vaiheessa tympääntynyt niin paljon etten ole jaksanut lopettaa urakkaa. Tuossa vieressäni makoilee viimeisin kokeilu mutta ei mun rakennelmista sen enempää. Arvostellaanpa sinun AC:si (Armored Core, kenties?) osa-alueittain:

Tekniikka

Koska kaikkia sinun käyttämiä niveliä ei näy kunnolla, joudun hieman arvailemaan sinun käyttämiä rakenteita mitä käytit nivelissä. Nopealla vilkaisulla näen sekä TECHNIC- että "naksu-nivel"-pohjaisia ratkaisuja. Jalat ovat ilmeisesti perus-TECHNIC ratkaisulla rakennettu eli kun haluat vaihtaa jalkojen asentoa, joudut ottamaan yhden akselin pois ja siirtämään sitten jalkaa eteenpäin? Itse olisin suosinut matoruuviin pohjautuvaa järjestelmää jossa matoruuvin pyörittämisellä olisi saanut jalat siirtymään. Tosin tämän koko luokan teoksessa jalkojen jättäminen liikkumattomaksikin voisi olla ihan hyvä ratkaisu.

Kädet ovat naksu-nivel pohjaisia enkä näe niissä mitään suurempaa huolenaihetta. Ratkaisusi olkapäissä on hieman erikoinen mutta näemmä täyttää tehtävänsä ;)

Loistava ratkaisu käyttää tuota suurta TECHNIC-kääntöpöytää torson pyörittämiseen. Pyöriikö se vapaasti vai onko siinä jokin "pysäyttäjä-mekanismi"?

Hienoa työtä SNOTin kanssa. Hieman olisin toivonut lisää SNOTin käyttöä varsinkin ruumiissa mutta nykyinenkin määrä on mukava bonus rakennelmaan.

Ulkoasu

Kelta-musta väriasu yhdistettynä suureen mechaan toimii suhteellisen hyvin. Yksityiskohdissa näkyvät monet eri värit tekevät AC:stä hieman "nopeasti kyhäistyn" näköisen mutta enimmäkseen väriasu toimii. Olisin ehkä kaivanut hieman lisää värikoordinaatiota (lisää mustaa torsoon, lisää ruskeaa jonnekin?) mutta noh, seuraavaan MOCiin sitten.

Yksityiskohdat

Sinulla on selvästi silmää yksityiskohdille etkä ole unohtanut niitä. Muutamat ratkaisusi ovat hieman mietityttävät (läpinäkyvät keltaiset 1x1 levyt naamassa, hopeiset ritilä-laatat siivissä) mutta kokonaisuus toimii.

Aseet ovat kiinnostavan näköisiä, varsinkin käsissä olevat tykit. Niistä tosin tuntuu jotain puuttuvan, en vain tiedä mitä.

Mutta loppujen lopuksi hyvä rakennelma tämä on. Älä tyrmisty vaikka arvostelussani on enemmän kritiikkiä kuin palvontaa, itse kun uskon että rakentava kritiikki on se mitä rakentajat eniten kaipaavat. Suomen mittakaavassa tämä teoksesi on miltei uniikki koko luokassaan ja tyylissään. Kyllä sinulla taitoja on, älä siitä huoli. Pari reissua LEGO mecha-rakentajien teosten parissa ja johan alkaa lyyti kirjoittamaan ;)

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Mun AC - 27/03/2009 16:26
Jalat liikkuivat niukasti ilman irroittamista kallistuneesta täysin vertrikaalisesti suoraan asentoon. ensimmäisessä versiossa, nykyään sain sen liikkumaan jopa horisontaalisesti saranoilla.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 14/04/2009 16:58.
Aihe: Re: Mun AC - 28/03/2009 14:50
Pittää kyllä niinsanotusti hattua nostaa, että olet saanu tuon kokoluokan rakennelman edes valmiiksi! Kokonaisuudessaan se on hirmu hieno, vaikka pikkumokia löytyykin. Ja ne ovat varmaan makuasioita nekin: pää on oudon muodoton molotin, siitä en tykkää yhtään, ja siivet tuntuvat "päälleliimatuilta". Mutta muuten hieno, mukavan ysärihenkinen laitos:D Eikä ole liian SNOTtia, vaan sopivan härski meininki!

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Mun AC - 28/03/2009 18:38
Noi tykkikädet on tosi hienot!:D

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]
Aihe: Re: Mun AC - 29/03/2009 00:25
En taidakkaan rakentaa toista AC:tä Expoon... Muo syyhyttää tehdä parannuksia ja add-oneja tuohon vanhaan. Oon nyt hieman muokannut jo sitä. Naamaa muokkasin, Torso on hienompi, Sen jalat liikkuu nyt, Sillä on vain yksi tykki ja se on isompi Minigun joka myös näyttää siltä, sitten vaihdoin sille käden jossa on 3 sormea. En tiedä tulenko pitämään sen. Sitten kevensin sen Torsoa sisältä tekemällä sinne ohjaamon. 2 Rakettia repussa jotta se näyttäisi edes pystyvän liitää. Otan sen seuraavat kuvat jossain avaralla pinnalla jotta mechaan pystyy paremmin perehtyä latsomaan.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään