Kadonneet animaattorit :(
Kirjoittaja Kokkolanpoju 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Kadonneet animaattorit :( - 24/08/2012 14:27
suomalaisia lego animoijia on aika paljon nykyään.
mutta jotkut ovat ovat lopettaneet, esim. roviofilms ja valkoinenpalikka ja monia monia muita.

eniten haluaisin tietää mitä valkoisellepalikalle ja roviofilmsille on käynyt?
jos joku osaisi sanoa että mitä.
olisin todella kiitollinen.
*itkevä**itkevä*

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 24/08/2012 14:54.

JK

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: kadonneet animoitsijat. :( - 24/08/2012 14:53
RovioFilms eli Kalle Rajala-Rahkon tiimi teki tosiaan muutamia mainioita videoita menneinä vuosina, kun tekijä oli n. yläasteikäinen, mutta ilmeisimmin jatko-opiskelujen kiireet lopettivat häneltä harrastuksen?

Valkoistapalikkaa en tunne tarkemmin.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 26/08/2012 21:42
Te lapsoset ette tiedäkkään mitä legendaarisia animaattoreita on ollut olemassa.

Jos en ihan väärässä ole, niin ainoat aktiiviset wanhat tiimit ovat Hovinet ja Hov. Loput ovat lopetelleet vuosien varrella.. On siitä kulta-ajasta jo puoli vuosikymmentä.

Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 27/08/2012 16:45
en kuule oo mikään hirveen nuori. 14.v täytän kohta. mutta eikös tuo hov ole jo lopettanut kun ei ole uutta matskuu tullut sitten miesmuistiin
Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 28/08/2012 14:39
14v on vielä varsin nappula, kulta-ajan animaattorien ikähaarukka on 17:stä ylös päin :D (ei sillä, että mekään mitään vanhoja oltaisi).

Ja HOV ei ainakaan virallisesti ole ilmottanut lopettavansa. Eikös niillä ollut se Ray Kent 2 tulossa.

JK

Admin

RY:n jäsen

Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 28/08/2012 16:28
Hauskaa tuo nappula, ei-nappula keskustelu :)
Muutama vuosi sinne tai tänne ja nappulaikäisetkin muuttuvat myöhäisteineiksi jos jotain pidempää animaatioprojektia katsotaan ;)
ja Motokin oli melko nappula n. 7v iällään silloin kun esim. me aloitimme animaatioiden tekemisen.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 08/09/2012 16:02
Niinhän siinä on käynyt että silloin innostui nuorena 12v ikäisenä, teki animaatoita ja filmien pituus ja laatu vain kasvoivat ja sitten tuli murrosikä ja opiskelu eikä aikaa/innostusta enää riittänyt animointiin.

Tuntui tosiaan aika oudolta kun isoveli kerran halusi nähdä animaatioitani ja selitin näistä muista jotka samaan aikaan tekivät animaatioita ja veli totesi että koska meitä animaattoreita on suomessa niin vähän niin periaattessa olin silloin joskus yksi suomen parhaimmista animaattoreista monien muiden kanssa.

Elokuva-ala muutenkin kiinostaa hieman ja legot ovat mainio ja helppo tapa opetella lyhyiden animaatioiden ja filmien tekoa.
Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 02/12/2012 18:21
Palataanpas pitkästä aikaa "henkiin". On siitä jo hirmuisesti aikaa, kun viimeksi täällä kirjoitellut tai saati tehnyt mitään animaatioihin liittyvää.

H.O.V ei ole virallisesti lopettanut ja tuskin koskaan lopettaakaan. Miksi lopettaisi? Parempi jättää ovi auki uusille videoille, vaikka niitä ei välttämättä koskaan tulisikaan. Typerältä tuntuisi sellainen erillinen ilmoittaminen, että "nyt lopetetaan".

Mutta näin sanottakoon, että meillä ei ole mitään projekteja tekeillä ja RK2 on suhteellisen varmasti kuollut ja kuopattu. On mahdollista, että vielä teemme videoita, mutta ei kannata ainakaan laittaa rahojaan sen varaan ;)

Ja näin palaan taas kadotuksiin ja ehkä taas määräämättömän ajan päästä ilmestyn tänne teidän sekaanne sanomaan sanan tai kaksi :D

-V.P.

[hovproductions.freehostia.com]
Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 06/01/2013 18:58
Mukava nähdä, että muutkin kaipailevat näitä. Minä itse kaipaan niitä ''pikku-animaattoreita'' kuten nybyä ja legohullua. Itsekkin olen vasta aloittelija, ja haluaisin samanlaisiksi kuin te. :)
Aihe: Re: Kadonneet animaattorit :( - 23/06/2013 18:58
Enpäs ole tänne pitkään aikaan mitään kirjoitellut mutta avaanpas nyt sanaisen arkkuni.

Itse myös kaipaan niitä päiviä jolloin animaatioita tuli Kallelta, HOV:lta, Analta, (minulta) jne. Onhan se surullista että näitä "tähtiä" oli niin paljon ja kaikki sitten vaan katosivat. Kuitenkin tämä harrastus on sinänsä rankka ja aikaavievä eikä kaikkia enää jaksa animointi kiinnostaa teini-iän lopussa tai joskus siinä +16-17 iässä, milloin lie aika ja kiinnostus eivät vaan enää riitä.

Itse kuitenkin herättelen itseäni tässä jäästä, on nimittäin yksi huikea produktio nyt kiskoilla ja tupruttaa eteenpäin. Itse olen (toivottavasti) tuleva elokuva-alan opiskelija ja tämä on semmoiselle ihan kiva harrastus edelleen. ;)

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään