Pii Poo 2012 - Takomon yhteisrakennelma
Kirjoittaja TheQ 
Kirjoittaja
Viesti

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Pii Poo 2012 - Takomon yhteisrakennelma - 05/09/2012 17:28
Pii Poon tapahtumaan rakentuva suurkaupunki on pikkuhiljaa hahmottumassa, joten on aika Takomon rykäistä ja sopia ensimmäisestä yhteistyö-projektistamme Pii Poon kaupunkiin! Aikaisempina vuosina Takomo on ollut enemmänkin tuomassa omia teoksiaan mutta tänä vuonna koetamme olla reippaasti mukana kaupungin sykkeessä.

Tapahtuman järjestäjien ja Takomon organisoijien välisten pikaneuvotteluiden pohjalta voin nyt ilolla kertoa Takomon tämän kertaisen yhteistyön projektin aiheeksi Venekilpailut!. Kaupungin keskustan ja slummialueen välissä on iso vesialue, johon ei viime vuosina ole ollut paljoa liikennettä ollut. Nyt tilanne on toinen kun kaupunginherrat keksivät järjestää venekilpailut kaupunkilaisten viihdykkeeksi ja turistimassojen houkuttamiseksi!

Ajatuksena on siis se, että me Takomolaiset teemme kukin kotonaan veneitä ja tuomme ne sitten lillumaan keskelle vettä kansalaisten ihmeteltäväksi. Koska kyseessä on kilpailut, tarvitsemme ainakin kahdenlaisia veneitä: Itse kilpailuun osallistuvia veneitä että yleisöveneitä. Järjestettäviä kilpailuita on itse asiassa kaksi, vesiskootteri ja purjehdusvene. Ajatuksenani on että purjeveneet ovat ryhmittymässä jossain kulmassa kun taas skootterit ovat keskellä kiivasta kilpailua lähempänä keskustan rantaa.

Kilpaveneiden lisäksi tarvitsemme myös yleisöveneitä. Nämä eivät osallistu itse kilpailuun mutta ne toimivat katsojien, tuomariston, toimittajien, kuvaajien ja muun väen tilana. Myös muita veneitä voi paikalla olla, kenties paikallinen sukeltajaporukka on paikalla ensiapuryhmän tukena?

Miten nämä veneet sitten tulisi rakentaa? Kilpaveneiden tulisi totta kai olla samankaltaisia muiden samaan kilpailuun osallistuvien alusten kanssa mutta millaisia veneitä ne tarkemmin ottaen voisivat olla? Itse lähtisin eteenpäin seuraavilla venetyyleillä: Vesiskootterit rakennetaan perinteisempien settien mukaan (kts. setit 6415 ja 6517) kun taas purjehduskilpailuun annetaan vapaammat kädet, kumminkin pitäen yllä sen tärkeimmän yhteispiirteen eli veneessä pitää olla purje. Purjeveneen inspiraatioksi voi vilkaista settiä 6342 tai esim. Bill Wardin rakentamaa purjevenettä. Huomatkaa että purjeen olisi hyvä olla paperinen tai kankainen Wow-efektin luomiseksi.

Yleisöveneiden kanssa teillä on vapaat kädet ja taiteelliset sielut!

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 05/09/2012 18:06.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään