Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 

Yubnub

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 20/03/2014 21:17
Hei! Olen 13-vuotias jyväskyläläinen poika. Olen erittäin kiinnostunut mocien tekemisestä ja keräilen myös exclusives-LEGOja, sekä LOTR ja hobbit settejä.
Mocini ovat yleensä jotain arkipäivään liittyviä asioita esim. taloja, kulkuneuvoja, mutta joskus rakentelen myös moceja joistain elokuvista.
Olen rakentanut niin kauan etten jaksa edes muistaa milloin aloitin ja mitä tein. Taisin saada ensimmäisen Legon 3 päivän ikäisenä joululahjaksi. Se taisi olla joku ampiainen tai perhonen (minulla on se vieläkin).
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/04/2014 21:07
Ai täällä on tälläinenkin?

Kuten omassa aiheessani kerroin, olen 24 vuotias uros, joka päätti toteuttaa lapsuuden unelmansa ja alkaa keräämään helvetinmoista kasa legoja. Ensimmäinen tilaukseni ei ole vielä tullut ja vanhat legoni ovat vielä toisella puolella Suomea, joten tällä hetkellä minulla on vain Voldemortin päällä varustettu Hagrid, mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa:D

Legot olivat oleellinen osa lapsuuttani, melkein joka joulu toivoin jonkun isomman setin ja kivaa oli, vaikka legoja ei koskaan ollut tarpeeksi ja perheeni oli niin köyhä, ettei kalliita legoja usein saanut ostettua. Joinain aikoina leikimme päivittäin kaverini kanssa legoilla pitkään ja hartaasti joko hänen luonaan tai meillä.

Mukava nähdä, etten ole tämän paikan vanhimpia herrasmiehiä.

Ukkopalikka

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/04/2014 10:45
Nyt kun naama on nähty, kerrotaanpa jotain itsestä. Työkseni ajan rekkaa, viimeiset 14 vuotta käytännössä yövuoroa sellaset 12 tuntia per vuoro. Aivot on vähän vinksahtaneet päinvastaiseen rytmiin kuin keskimäärin ihmisillä ja päivät menee aina vähän oudossa sumussa.

Lapsena pidin erityisesti avaruus ja linna -teemoista. Nämä olivat siis classic space ja se ensimmäinen harmaa linna sekä black falconit. Myöhemmin sain technicejä, mutta ne muuntuivat aina minifiguurien käyttöön sopiviksi post apoc ajoneuvoiksi. (Vaikka post apoc -termiä ei ollut, kaikki 80 -luvun lapset tiesivät ydinsodan tulevan ja maailman muutuvan yhdeksi suureksi Mad Max aavikoksi ja silloin on tärkeintä että ajoneuvopuoli on kunnossa.) Varmana muistikuvana on viimeinen lapsuuteni legorakennelma noin 14 vuotiaana. Se oli uuden jääkauden aikaan sijoittuva mammutin näköinen kävelijä, jonka sisuksissa operoivat pahan tasavallan sotilaat eli classic space ukot.

Ukkopalikka

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 11/08/2019 21:53.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/06/2014 14:40
Olen -78 syntynyt nainen Tampereelta joka on taas löytänyt Legojen ihanuuden. Tykkäsin lapsena rakentaa legoilla ja olen muistellut useasti aikuisena kuinka mukavaa se oli mutta en ollut ajatellutkaan että sitä voisi tehdä myös aikuisena!(?). =) Sitten törmäsin moduulirakennuksiin ja... aah nyt saan taas nauttia legoilla rakentelusta.

Olen tässä vasta aloittelija, omia moduulirakennuksia olen rakennellut mutta en ole ollut niihin tyytyväinen. Tarvitsen vielä kokemusta tekniikoista. Jostain syystä kalustaminen onnistuu minulta hyvin, minulla on valmiina hevi-osasto kauppaan ja leipomon sisustus mutta ne ulkokuoret puuttuu. =)

Tavoitteena on rakentaa oma pikku kaupunki mutta olen tosiaan vasta alussa, palikka kokoelmani on aivan liian pieni vielä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 05/06/2014 14:46.

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/06/2014 14:59
Paljon on jo tällekin vuodelle uusia foorumilaisia tullut, tervetuloa vaan kaikille.

Palikkatakomolta löytyy myös facebook-sivu: https://www.facebook.com/groups/124195750945134/

YouTube-kanava: https://www.youtube.com/user/Palikkatakomo

Lisäksi on Skypessä LEGO-chat:
Hae skypestä joku takomon käyttäjä ja hän lisää sinut ryhmächattiimme. (esim. adminit/modet: theq-fi , jkortelainen , pate-keetongu)

Nämä oheisjutut tuntuu vielä jäävän aika monelta huomaamatta, siksi nostin asiaa taas kerran esille.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 05/06/2014 15:00.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/07/2014 19:52
No voisinpa vaikka minäkin kertoa vähän itsestäni.
Olen n.18v Savonlinnasta olen vasta alkanu harrastaa legojen keräilyä 7-8kk sitten ku tuli mieleen lapsuuden haave kerätä paljo legoja ja keräilen enimmäksee Star warsii ja lego movie ja batman settejä. Teen myös Lego MOC:keja lego city/creator autoista Mad Max tyylisiä eli hyvin varusteltuja aseilla, suojilla jne.

AT80

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 20/07/2014 20:44
Minä,

Olen 34-vuotias perheenisä ja tietotekniikan asiantuntija Helsingistä.
Lapsuus- ja nuoruusvuosina rakensin paljon omia malleja, silloin lähinnä technic-palikoilla. Sääli ettei tuolloin vielä valokuvaaminen ollut niin yksinkertaista kuin nyt, olisi paljon hienoja kuvia. Rakentelu jäi teini-iässä, kuten monelle käy. Omien lasten settejä rakentaessa ja avustaessa on innostus heräsi uudelleen ja hain vanhempien arkistoista vanhat palikat omaan kotiin. Kokoelma on aika retro ja harrastuksen elvyttäminen aika lailla alussa, eli noviisitasolta lähdetään liikkeelle. Tällä hetkellä varmaankin eniten inspiroi kaupungit ja juna -teema.

warcity

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/08/2014 21:43
Olen tällainen 12-vuotias rakentelija Sodankylästä.
Legoilla olen rakennellut jo 3-4-vuotiaasta saakka.Palikkatakomosta kuulin jo 2 vuotta sitten, mutta tietysti minä menin unohtamaan sen. Enimmäkseen rakentelen mechoja sekä avaruusaluksia.
Tällä hetkellä kaikki palikkani ovat varastossa remontin takia. :/
Saan ne takaisin luultavammin 1-2 viikon päästä.

mikkokojo

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/09/2014 17:33
Pistetäänpäs nyt esittelyä kun vihdoin sain aikaiseksi tunnuksen tänne foorumille. Eli olen kirjoitushetkellä 39v "poika" Imatralta. Perheessä legoihin enemmän tai vähemmän hurahtaneita lisäkseni vaimo ja poika. Tyttökin on, joka lähinnä päivittelee legotouhua. Itsellä legoja ollut pikkupoikana (liian vähän). Lapsille noita on tullut osteltua ja rakenneltua vuosien varrella. 2014 kevään Imatran rakentelutapahtumassa joku niksahti päässä. Pikkupoikana syntynyt kipinä roihahti. Ulkopuolisen tarkkalijan silmin mopo alkoi keulia ja pahasti. Työnjako meillä on seuraava: Minä etsin, lajittelen ja keräilen (rahoitan), vähän rakennankin. Vaimo lajittelee, rakentaa ja keräilee (rahoittaa). Poika rakentelee ja leikkii. Mukava yhteinen harrastus. Jotain tekeleitä olisi tarkoitus tuoda jossain vaiheessa näyttelyihinkin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 18/10/2014 22:30
Moi vaan kaikki!

Olen uusi täällä 12-vuotias ja asun Turussa. Sain tietää palikkatakomosta Vantaan Pii Poo tapahtumassa.
Olen keräillyt legoja ehkä viisi vuotiaasta lähtien. Pidin noin vuoden tauon ja nyt olen taas enemmän kiinnostunut legoista. En ole ikinä tehnyt lego aiheisia animaatioita enkä taida vähään aikaan tehdäkkään.
Seuraava projektini taitaa olla shakkilauta. :D
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/11/2014 23:55
Moi!

Olen '75 syntynyt (eli laskekaa siitä, nuoriso) Helsingssä asuva henkilö, perheenisä ja ikämääritelmällisesti siis kai AFOL. Tarina on se tavallinen, eli lapsuuden intohimo heräsi uudestaan omien lasten myötä. Mainio harrastus lasten kanssa, tosin pojat valittavat että isi vaan rakentaa eikä leikki. Vaimo lähinnä pyörittelee silmiään.

Legoissa on mahtavinat kaikki, mutta rakenteluaiheina tällä hetkellä näyttäsiivät kiinnostavan eniten linnat ja historailliset- tai fantasia-aiheet sekä laivat, vaikken jälkimmäisiä vielä oikein hallitsekaan.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/01/2015 15:23
Morjens,

Olen 79 syntynyt perheenisä, joka monen muun tavoin löysi legot uudestaan lasten myötä. Lapsuudessani legot olivat aina toivelahjoina ja ne jäivät talteen sitten kun teini-iässä alkoi muut harrastukset ja seurustelu tyttöjen kanssa jne. No uusi ahaa elämys legojen kiehtovaan maailmaan tapahtui, kun ostin pojalle 2-vuotis synttärilahjaa Citymarketin leluosastolla. Voi sitä legopakettien määrää!! Piti ottaa oikein legokuvasto kotiin mukaan ja katsoa mitä kaikkea legomaailma tarjoaa vuonna 2009. Silloin lähti mopo käsistä ja tuli hamstrattua tulevaisuutta ajatellen kaikenlaisia paketteja, vaikka ikäsuositukset alkoivat vasta 5-ikävuodesta. Duplojakin on tullut vuosien saatossa ostettua ihan kiitettävästi.

Meiltä löytyy pääasiassa merirosvo-, linna-, LOTR- ja racers-sarjan legoja. Cityä on myös jonkin verran, mutta ne ovat lähinnä pölyttymässä hyllyllä ja varmaan lähtevät purkuun muiden settien tieltä. Poika on nyt jo 7 vuotta ja itse rakentelee pienempiä pakkauksia kun itse teen noita isompia. Aluksi legot rakennetaan ohjeiden mukainen ja kun ne leikissä tavalla tai toisella tuhoutuu (tai sitten päätetään yhdessä, mikä puretaan), tehdään siitä MOC.

Enää en oikein välitä muista kuin MOCeista, koska niissä on sitä jotain legojen syvintä ideaa eli pura ja tee uusi "hienompi" oma malli. Netistä on kiva katsoa muiden tekemiä pieniä taideteoksia ja asetelmia. Myös legoanimaatiot ovat viihdyttäviä (pidin Lego Moviestakin). Lapsuudessani kun ei ollut paljon legoja, niin joutui samoja palikoita käyttämään useaan kertaan ja samalla myös mielikuvitus kasvoi ja aivot kehittyivät keksimään vaihtoehtoisia tapoja rakentaa. Mielestäni legot ovat lapselle tämän takia paras lelu ja jatkossa kannustan lapsiani tekemään juuri nitä omia mielikuvitusrakennelmia. Omat moccinikin menevät monesti palasiksi muutaman kuukauden jälkeen, koska niistä tehdään taas jotain uutta ja parempaa. Pitäisi saada joku kunnon vitriini, missä säilyttää niitä hienoimpia rakennelmia, tosin silloin ne olisivat vain koristeita eikä leikkikaluja.

Meillä kaikki legot ovat tehty leikittäväksi, jopa nuo Exclusive-sarjan keräilykohteet, joita on tullut muutama ostettua. Vaimoni on sanonutkin, että sitten joskus vanhana pappana varmaan rakentelen vielä lastenlasten kanssa noita legoja ja olen siihen mennessä laittanut rahaa niihin yhden henkilöauton verran. No johonkin ne ylimääräiset rahat täytyy kuitenkin "sijoittaa". *hymyilevä*
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/01/2015 22:00
Elikkäs olen v. 2003 syntynyt poika.Asun Haminassa. Olen aina yleensä tehnyt LEGOja mutta yhdessä vaiheessa pari vuotta sitten ei enää tehnyt yhtään mieli leikkiä/rakentaa niitä joten laitoin ne kaappin keräämään pölyä. v. 2014 LEGO himoni syttyi uudelleen ja LEGOja on tullut osteltua tasaiseen tahtiin. Yleensä rakentelen vain jotain autoja,merirosvo juttuja,katuja/kaupunkeja ja aluksia/lentokoneita. Sen tyylisiä MOCeja tulee tehtyä. Nykyään myös kuvaan lego minifigureita ulkona ja sisällä ja laitan kuvia instagramiin. (Löydät minut instagramista nimimerkillä lego_finland) Lempi LEGO settejäni/setti on luultavasti Star wars,Hobbit,The lego movie,Marvel ja Dc sillä pidän kyseisten sarjojen minifiguureista ja osista. Legoja minulla on ollut melkein aina ja lisää vaan tulee! Ainiin nimeni on Anton. Palikkatakomon löysin vahingossa kun olin seikkailemassa netissä!*hymyilevä*

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 06/01/2015 12:54.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 06/01/2015 18:55
Olen vuonna 1992 syntynyt tamperelainen opiskelija, rakentelen varsin satunnaisesti ja mitä nyt sattuu mieleen tulemaan.

Fanny

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 11/03/2015 10:56
Tutustuin mieheni kautta LEGO-harrastukseen. Hän mainitsi tutustumisen alkuvaiheessa, että on AFOL-harrastaja. Luulin AFOL:n tarkoittavan jotain tietokonepeliä. Myöhemmin luulin hänen harrastavan dubloilla. Myöhemmin totuus paljastui.

Olen itse vaihtelevassa määrin mukana LEGO-harrastuksissa mieheni mukana.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/04/2015 19:39
Hei

Olen vuonna 77 syntynyt mies Espoosta. Innostuin legoista ( taas) kun olen niitä tenavan kanssa tehnyt. Homma lähtenyt jo lapasesta.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/07/2015 17:35
Moi, olen Lego Star Wars keräilijä ja rakentelija. Keräily alkoi siinä 2006-2007 paikkeilla. Kerään kaikenlaista polybägeistä UCS-malleihin ja kaikkiin SW-teemoihin liittyviä. Reilun vuoden ajan olen rakennellut ja suunnitellut omia MOCeja. Nyt on meneillään suuri episodi 2 aiheinen ja sen lisäksi pari pienempää rakennusprojektia. Pidän myös Lego Star Warsiin liittyvää blogia täällä: [battledroidbricks.blogspot.fi]
Siellä on kaikenlaista aiheeseen liittyvää settiarvostelusta ajankohtaispäivityksiin.

----------------------------------------------------
battledroidbricks.blogspot.fi
- Lego Star Wars teemainen blogini

Samppu92

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/07/2015 19:26
Tervetuloa joukkoon! Hienoa, että mukaan on tullut
uusi Star Wars -fani lisää. (;

-Samppu, paatunut Star Wars - & Lego-fani pääkaupunkiseudulta

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/07/2015 23:09
Mä tosiaan olen myös pääkaupunkiseudulta. Kiva, kun pääsee suomeksikin Lego Star Warsista juttelemaan.

----------------------------------------------------
battledroidbricks.blogspot.fi
- Lego Star Wars teemainen blogini
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 12/12/2015 14:20
13-vuotias poika Mikkelin rajamailta, rakennellut olen aina. AloitinYoutube kanavankin kaverin kanssa. (Tuomi Productions)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/02/2016 19:33
Moro!

Olen 32-vuotias web designeri pk-seudulta. Pienestä pitäen olen harrastanutLEGO-rakentelua enemmän tai vähemmän aktiivisesti, mutta viime vuosina homma on ns. lähtenyt vähän lapasesta :) Olen nyt pari kertaa ollut Pii Poon rakennustapahtumassa mukana Vantaalla omien ja veljeni töiden kera. Rakennelmia on nähtävissä: www.brickbuilders.fi

Henk. kohtaiset kotisivut löytyvät osoitteesta www.saunalahti.fi/juhruo

t. Juho
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 01/03/2016 23:12
Moi!

Puolet edellisen tekstistä vois olla miun kirjoittamaa. ;) Olen 32-vuotias lastentarhanopettaja Etelä-Karjalasta. Lapsuuteni vietin rakentamalla legoilla veljeni kanssa ja nyt kun oma esikoinen tuli sopivaan ikään oli aika kaivaa miun ja veljeni palikat varastosta ja astua kaapista ulos. ;) Tällä välillä piti aina rakentaa, kun missä palikoita käsiinsä sai, nyt saa vapaasti valloittaa legojen kanssa olkkarin (kunhan lapset nukkuu!). Vielä on keskitytty toistaiseksi rakentamaan ohjeiden mukaan nostalgisia lapsuuden ajan ihanuuksia, mutta toiveena olis joskus irtautua tästä ja aloittaa jotain isompaakin...
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 22/04/2016 11:26
Morjensta kaikille!

En kerennytkään kirjoittamaan mitään rekkautuessani tänne, joten tässä nyt jotain tarinaa.

- Pete aka X-Lator
- syntynyt 70-luvulla, naimisissa, 1kpl jälkikasvua jota odotettiin 18v (on nyt 1v4kk). Haikara tais olla melko pitkään eksyneenä tai kerrassaan sen täydellisen yksilön etsiminen meille kesti niin kauan *iloinen*
- asuu Orimattilassa ja käy Helsingissä töissä (melko paljon etätöitä kuitenkin)
- reilusti muitakin harrastuksia (autot, ratsastusjousiammunta, remontti, RC-autot)

Olen siis selkeästi senioriväkeä ja nelikymppissynttärit vietettin reilu vuosi sitten *pepsodent-hymy*. Olen keräillyt ja rakennellut Legoja koko ikäni. Elämäni suurimpia rakkauksia, myöhemmin tähän rakkauteen alettiin laskemaan nyt myös jälkikasvu ja toki vaimoke... Mutta asiaan:

Viimesyksyn Lego-messuilla (Vantaan Energia-Areenalla) jäin ihmettelemään vaimon kanssa muutamaa erikoisen hienoa teosta ja kuinkas ollakaan siinä taisi Pate seistä teoksiensa kanssa ja sai minut vakuuttumaan tästä porukasta ja siitä että kannattaa liittyä. Ja tuumasta toimeen -> vielä pitäisi jäsenmaksu maksaa mutta sen hoidan pikimmin.

Legoista:

Kyllä minulla kerkesi jokin dark-ages olemaan välissä mutta se taisi olla kestoltaan noin 5v eli ikävuodet 15-21v. Sen jälkeen kyllä muovipalikoita on taottu melko ahkeraan. Ensimmäiset ihan oikeat Legot sain jo 4vuotiaana, sillä en juuri koskaan ole syönyt mitään leluja. Eli tuosta suht hyvä putki tulee kyllä muuten jos nuo darkit laskee pois *kurpitsa*. Legoja on siis kertynyt....

Nykytila:

Legoja ei voi olla koskaan tarpeeksi. Hyvin laajan remontin vuoksi kaikki on pakattu muuttolaatikoihin ja uudet elämän suunnitelmat eivät enää pidä sisällään legohuonetta, joten joudun erikseen etsimään jostain tälle rakkaalle harrastukselle omat tilansa. Toive- ja tavoitetila olisi tietenkin että pystyisin rakentelemaan jotain hienoa, josta voisi muillekin riittää katseltavaa. Olen nyt käyttänyt aikaa lego-suunnitteluohjelmalla ja suurehkoa kaupunki-layoutia olen tekemässä. Sitten, kun on tilat ja muut jutut elämiseen suhteen tasoittuneet niin sitten alkaa tulosta syntymään. Nyt vaan rakentelen virtuaalisesti. Muutamia palikoita olen tässä tietenkin haalinut kirppareilta yms ja kauheat sommittelut aina menossa *iloinen*.

- keräilijä (Legot kiinnostaa koko brändinä)
- innokas rakentelija, sarjoihin osat menee ensisijaisesti mutta luovaan rakenteluun on myös ostettu ihan uusiakin sarjoja
- lueskelen Brick Journal nimistä lehteä, mielenkiintoisia juttuja ja olisi kiva saada siinä luettua meidän kotimaisista, eli Takomon tai muun porukan tekeleistä joskus (vink vink!)

_Pete

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 25/04/2016 06:52.

HerraPulttiTron

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/04/2016 10:10
Morjensta kaikille! En ole ehtinytkään kirjoittaa itsestäni tähän ketjuun. Mutt anyways, elikkä nimeni on HerraPulttiTron, toisin minua tunnetaan MrBoltTronina Bio -yhteisössä (Voi kutsua Boltiksi tai ihan miten haluatte kutsua minua!). 1996 syntynyt puoliksi suomalainen ja puoliksi filippiiniläinen rakentaja, joka on aloittanut varsinaisen rakentamisen jo pienestä lähtien. Ja olen itse Helsingistä, Töölöstä. Ja vielä lisäksi lukiolainen Märskystä, joka valmistuu Syksyllä tai ensi Keväänä.

Minulta romahti into rakentamiseen 2010 ja palasin 2012 rakentamaan uutta systeemiä kun CCBS (Creature & Character Building System), joka oli siihen aikaan uutta, ja päädyin kokeilemaan niillä osilla.

Tosiaan, pääosin rakennan figuuri rakennelmia, jotka ovat suurimmaksi osaksi Bionicle sarjaa. Rakennus tyylini on Bionicle-, Technic-, System- ja CCBS tyylistä rakennusta figuuri rakennelmiin.

Minua voi tavoitella näiltä sivustoilta:
Flickr: [www.flickr.com]
DeviantArt: [mrbolttron.deviantart.com]

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 31/05/2016 23:15.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 05/05/2016 22:19
Moi kaikki!

Olen Mira, 24-vuotias Kajaanista. Lapsesta asti olen tykännyt legoista, rakennella ja kasata, vaikka silloin itselläni ei hirveemmin niitä vielä ollut *hymyilevä*. Mieheni ansiosta olen löytänyt uuden näkökulman legoihin(eli en pidä legoja enää pelkästään leikkivälineenä vaan erittäin hyvänä harrastuksena) ja siitä syystä olen innostunut/kiinnostunut niistä huomattavasti enemmän. Mitä enemmän suunnittelen tai mietin mielessäni ja näen muiden teoksia, sitä enemmän ajatus kirkastuu sille mitä kaikkea legoilla voikaan tehdä... Sanat ei edes riitä kuvailemaan.

Tällä hetkellä olen erityisesti kiinnostunut laivoista ja sen myötä laivojen miehistöistä, mutta tietenkin kaikki legot jollainlailla kiinnostaa. Suunnittelen ja rakentelen parhaillaan ensimmäistä laivaani kun vihdoin sain siihen kerättyä rohkeutta. Laivan tyyppiä (tai ylipäätään laivojen tyypeistä en tiedä mutta toivottavasti se ei haittaa) en osaa sanoa, mutta mallina on Pirates of the burning sea-pelin tämän hetkinen laivani ja sen miehistö mutta tietenkin muokattuna kiitos ideoideni. Suunnitteellani on myös suunnitella ja kirjoittaa laivani ja miehistöni ympärille tarina. Lisäksi miehelläni on sini- ja punatakkien armeijan kokoaminen, josta on tullut yhteinen projekti.

Teitä kaikkia tervehtien: Kapteeni Lilja
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/09/2016 18:20
Hei kaikille!

Melkein vuoden jo ollut rekisteröitynyt tännekkin foorumille ja nyt vasta ensi viestiä kirjoitteelen.

Tosiaan ikää on 25 vuotta ja Tampereelta päin. Itsellä takana melko pitkä legoton aika kun viimeksi joskus 10 vuotiaana olen näitä kasaillut.

Legon sarjoista kiinnostaa lähinnä Star Wars, mutta nyt aikuisempana kiinnostaa yhä enemmän omat rakennelmat eikä niinkään settien kasailu.

Tämä kuluva vuosi on ollut melkoinen matka tarkastellessa vanhoja ja uusia legosettejä ja tutustumista Bricklinkin maailmaan, tuli tuossa kesällä käytyä myös Billundissa päin...

Näyttely toiminta kiinnostaa kans, vaikka aika jännitys olisikin viedä jotain omia rakennelmia jonnekkin näytille, Sampun kanssa jo vähän viestittelinkin aiheesta kiitokset hänelle infoista!

Laitan tähän vielä kuvan tämänhetkisestä rakennuskohteesta, eli Mos Eisley Cantina
[oi67.tinypic.com]

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 17/09/2016 18:47
oskaris, heitähän tuo viimeinen lause ja teoslinkki pajan puolelle uutena viestinä, on sen verran iso ja upea teos tekeillä että ansaitsee oman ketjunsa, eikä tähän esittelyketjuun voi/saa alkaa kommentoida muut tätä teostasi.

Tervetuloa mukaan!

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/10/2016 07:44
Moi kaikille!

Olen yläasteikäinen poika Raahesta ja harrastanut "legoilua" jo vuosia. Teen Legoilla kaikkea mahdollista: keräilen, rakentelen MOCEJA ja teen animaatioita. Muitakin harrastuksia on (mm. valokuvaus). Pidän kaikista teemoista, mutta suosikkejani ovat Harry Potter, Castle ja Ninjago.
Tässäpä taisi olla tärkeimmät.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 27/10/2016 12:09.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 02/11/2016 18:05
Hei!
Olen Oululainen viiskymppinen mies. Joskus aikoinaan olen legoilla rakennellut paljonkin, mutta nykyisin vain satunnaisesti.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 02/11/2016 21:39
Morjens!

Tein tämän käyttäjän jo alkukesästä ja olen muutaman viestin jo ehtiny foorumille vääntämäänkin, mutta kirjoittelempa silti tälläisen esittelyviestin.

Olen 16-vuotias syksyllä lukion aloittanut Helsinkiläinen. Legoja joskus pienenmpänä rakentelin ja hommasin niitä hyvinkin paljon, mutta kuten varmaan monella kasvaessa legot alkoivat tuntua lapselliselta ja tuli monen vuoden tauko, mutta onneksi innostuin uudelleen ja löysin takomon foorumit. Kiitos heille jotka ovat foorumin mahdollistaneet!

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään