Uudet jäsenet!
Kirjoittaja TheQ 
Kirjoittaja
Viesti

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Uudet jäsenet! - 18/08/2008 17:19
Jos olet uusi jäsen tai vanha jäsen joka ei ole kertonut vielä itsestään niin nyt on hyvä tilaisuus. Kerro siis lyhyesti kuka olet, mitä rakennat ja missä päin asut.

Allekirjoittanut on tällä hetkellä 21 vuotias opiskelija Napapiirin kupeesta. Pian tosin Ouluun muutto olisi lähellä.. Scifi-teemat on yleensä kaikista lähimpänä sydäntä mutta rakennan välillä muutakin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/08/2008 09:23
Olen 1992 syntynyt lukiolainen, asun Simpeleellä Etelä-Karjalassa. Rakennan lähinnä animaatioihin lavasteita sekä autoja. Joskus rakentelen jopa muutakin.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/08/2008 15:38
Olen 90-syntynyt Abiturientti Tampereelta, Pirkanmaalta. Rakennan hyvin satunnaisesti, mutta yleensä lavasteita jos teen jonkun animaation. Ainoa rakennelma mitä minulla on "esillä" ( [www.brickshelf.com] ) on minun Lego-Miekkani, jota olen parannellut vähän väliä.
Aanimaationi löytyvät: [www.youtube.com]

Käänsin myös tämän foorumin suomeksi, joten tiedätte ketä syyttää foorumin kielivirheistä. (:P)

_canles_
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/08/2008 21:36
Kerronpas minäkin hieman itsestäni. :)

Pääasiassa teen nykyään Legoanimaatioita, vaikka innostus onkin jo hieman haihtunut. LEGO harrastukseni alkoi kun olin hyvin pieni, ja siitä se jatkui leikkien ja rakentaen n. 11 vuotiaaksi asti, jonka jälkeen kiinnostukseni lopahti.
Innostukseni LEGO palikoihin heräsi uudelleen kun näin HOViNETin, Tuskavision sekä Rovio Filmsin animaatioita, jonka jälkeen ryhdyin ryhmäni kanssa tekemään Legoanimaatioita.

Tästä pääset ryhmäni kotisivuille.

Kohta olemme tehneet animaatioita 2 vuotta, ja olemme saaneet valmiiksi useita animaatioita, joista pisin n. 25 minuttia.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 10/03/2010 17:40.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/08/2008 09:31
Moi
Oon 13v poika Espoosta. Teen enimmäkseen animaatioita.

Joskus 2005(?) sain uuden kännykän, jossa oli videon "pysäytys-jatko"-toiminto, eli videon pystyi pysäyttämään, ja jatkamaan ja sitten se tallentui yhdeksi videoksi.
Kuvasin ensimmäisiä lego-animaatioita sillä..
2005 jouluna taisin saada lego-poliisiveneen, ja sillä tein muutaman testin.
Näytin ne kaverilleni (liikkuu netissä nimellä Deta tai Deata) Ja hän innostui niistä, ja kysyi että jos voisimme lainata koulun videokameraa. Saimme sen lainaksi, ja teimme "Lego War"-nimisen animaation. Se oli kyllä aivan surkea, koska siinä ei ollut yhtään animointia, vaan pelkkiä videokohtauksia. Nykyään kasetti on entisen opettajamme talossa.
Sen jälkeen aloimme kuvata Detan ja Blaablaablaan kanssa "Lego Uutisia" Detan kameralla. Se valmistui kai joskus 2006.. Sen jälkeen teimme "Lego Uutiset: Tulevaisuus" Ja se alkoi olla vähän parempaa jälkeä.. (mutta ei vieläkään kunnolista animointia).. Niistä on jäljellä yksi DVD jossa on "Lego Uutiset" "Lego Uutiset: Tulevaisuus" Ja Extrat..

Ainiin! Olenhan minä ne koneellekkin siirtänyt..
Löydät sen Täältä

Tuon jälkeen aloimme kuvata Lego Warille jatkoa. "Lego War 2: Aikojen Sota"
Sen kuvaukset alkoi joskus keväällä 2007. Ne on jatkunut tähän päivään saakka, enkä usko että saamme sitä ikinä valmiiksi...

Noh.. Nuo oli HAM-Teamin aikaa...
Kesällä sain webbikameran ja aloin tehdä omia animaatioita. Siitä syntyi "RTS-Mikko" ja "RTS-Mikko2".. Sen jälkeen "Kaksintaistelu" "Paten Tarina" "Agentti Sirkka" "Agentti Sirkka 2" ja "Red Bull". Tällä hetkellä kuvaan "Llot"ia (projektinimi)

Animaationi voit löytää Täältä
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/08/2008 19:38
Tervehdys. :) Todellakin, löysin Palikkatakomon ideaparkin legoshown ansiosta !

Olen '90 syntynyt Tamperelainen abiturientti minäkin (mahdammeko tuntea canles? :) )

Intohimona on amerikkalaistyylisten, pääasiassa New Yorkista vaikutteita saavien kaupunkifiilistelyjen/kadunpätkien ja talojen rakentaminen. Pyrin tekemään aidon näköistä matskua. Yleensä suunnittelen todella pitkään ennen kuin alan rakentamaan, lisäpalikatkaan ei olisi pahitteeksi (toivottavasti niitä palikkalaareja edes joskus lähitulevaisuudessa tänne Suomeenkin asti rantautuis!!!)

Meinasin ruveta itekkin animaatioiden tekoon, mutta se on jäänyt kokeilutasolle vielä niiden haastavuuden takia. Oon kuitenkin sen verran kunnianhimonen että haluan näyttävää jälkeä ja se vaatii aikaa ja harjoitusta jota ei ainakaan nyt ole. :)

Legot on mahtava keksintö, niihin meinaa jäädä koukkuun. Unelmana ois rakentaa isohkoja taloja, joku pieni kaupunkitsydeemi. New York style.

Eipä muuta nyt näin alkuun. Hienoo et meitä harrastajia on monta!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 28/08/2008 21:46
Lainaus
Sampsa
Olen '90 syntynyt Tamperelainen abiturientti minäkin (mahdammeko tuntea canles? smiling smiley )
Tuskin. En tunne ketään (henkilökohtaisesti) jolla olisi samankaltaista harrastusta.
Missä lukiossa olet? Itse olen Kaarilassa.

_canles_
[www.youtube.com]
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 20/10/2008 21:30
Hei!
Olen 13- vuotias poika helsingistä. Historia (kaikki menneisyydessä tapahtuneet taistelut, varsinkin merirosvot) on lempiaiheeni animaatioissa (joita ei ole saatu valmiiksi innostuksen lopahtamisen takia).
Teen parhaillaan animaatiota Legend of Pirates, ja se tulee varmasti valmiiksi (en halua pettää foorumilaisia, jotka odottavat(ehkä)animaationi valmistumista (ilmoitin
asiasta HOViNET teamin foorumilla). Ilmoitan vielä tääläkin että tarvitsen apua ääninäyttelemisessä. Siitä on juttua HOViNETin foorumilla kotimaisissa, ja animaatioiden tekeminen/ääninäyttely osiossa. Voisin ilmoittaa siitä tännekkin foorumille jos saan luvan tyrkätä sen johonkin (olen kyllä kaikkialle sitä kailottanut).
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 25/10/2008 17:55
Jaahas, taitaa olla meikän vuoro vaihteeksi kertoa jotain itsestäni :)

Olen siis 24 vuotias (m) harrastelija tampereelta. Olen lapsesta asti rakennellut paljon ja noin vuosi sitten innoistuin uudestaan harrastuksesta monen vuoden tauon jälkeen. Ehkä eniten pidän vanhoista 90-luvun teemoista kuten Pirates ja Linna.

Tällä hetkellä olen rakentelussa hieman tauolla sillä vähäinen palikkamäärä rajoittaa rakentamista todella paljon (omistan vain n. 3000-4000 palikkaa ).
Mutta kunhan budjetti sallii tulevaisuudessa on tarkoituksena kasvattaa niiden määrää roimasti B)

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 25/10/2008 17:56.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 31/10/2008 20:14
Moi! Olen 14-vuotias poika Joensuusta. Rakennan yleensä Bionicle, Technic tai Castle teoksia. Kyseiset sarjat ovat ainoat keräily sarjani. Rakennelmistani ja koko elmastani löydät kuvia Brick Shelfistä nimimerkillä Bio-man, esiinnyn sillä merkillä melkein kaikkialla. Tällä hetkellä minulla on työn alla Power Functions RC-rekka joka kuljettaa sitä suurta pusku traktoria. Settejä minulla on n. 400 (huom. Bionicleja yli 200) Että sellanen kaveri minä olen;)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/01/2009 09:13
Hello!
Olen vuonna 88 syntynyt keski-uusimaalla asuva nuori mies. Tällä hetkellä arjen täyttää vuorotyöt varastossa, suunnitelmissa on siirtä syksyllä 09 amk:hon opiskelemaan.
Suosikkilegojani on Castle- sarjat, rakennan pääsääntöisesti kyseisestä sarjasta inspiroituneena teemaan sopivia teoksia. Toinen teema mistä olen innostunut on Toinen maailmansota, aina välistä tulee rakennettua jotain siihen liittyvää. Näiden lisäksi väsäilen erilaisia ilma-aluksia, lähinnä toisen maailmansodan ja nykyajan hävittäjiä. Omistamieni legojen määrää en osaa sanoa, onhan niitä :) Ei mitenkään mielettömästi. Täydennän osia aina kun siltä tuntuu.

Luuranko

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/01/2009 18:45
Olen nykyisin Joensuussa asuva 13 vuotias LEGO rakentaja.

Suosikki LEGO hahmoni on vanha luuranko silinterihatulla! Sille on mukava rakenella vaikka mitä.
Tänä vuonna tuleva Pirates sarja on varsin kiinnostava, varsinkin Loot Island.

Eipä tässä taida olla muuta kerrottavaa.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/02/2009 21:17
Hups, en ole kirjoittanut tänne.

Elikkä, olen 15-vuotias mies-puoleinen henkilö Imatralta, Etelä-Suomesta. Pääasiallinen rakentelukohteeni ovat kaikenlaiset BIONICLE-aiheiset rakennelmat (siitä vaan, heittäkää kenkiä päähän, vihaajat). Sarjoista kerään BIONICLEja ja Power Minerseja. Tänne asti eksyin Ideaparkin ja Bio-Klaaniin TheQ:n laittamien linkkien takia. Tällä hetkellä sellaiset 153 settiä löytyy, yleensä sekalaisista kaupoista ostelen settejä ja hieman wanhempia silloin tällöin Huuto.Netistä. Onkohan tässä mitään muuta kerrottavaa...

Haluan Cafe Cornerin. Aivan, tuo oli pakko mainita erikseen
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 09/02/2009 22:51
No eiköhän se ole minunkin aika tänne kirjoittaa.

Olen tällä hetkellä 13-vuotias, tosin ylihuomenna (11.2.) 14. Rovaniemeläinen poika siis.
Harrastan oikeastaan vain animaatioiden tekemistä. Mitään suurta LEGO "intohimoa" ei ole, mutta kun nämä ovat nyt animaatioissame keskeinen asia, niin kuuluuhan sitä jotain näistä muovisista palikoistakin tietää.

Olen siis H.O.V Productionsin editoija ja muutenkin teen kaikki tietokone hommat.
Tosin lähitulevaisuudessa hommani saattaa vaihtua suurimmaksi osaksi animoimiseen. (Ja Hegulilla tietokonehommiin.)

Eipä sen kummempia. Pitänee kirjoitella tännekkin vähän useammin.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 09/02/2009 22:53.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 20/02/2009 13:58
Olen 12-vuotias rakentaja lempäälästä.
Harrastan Legoilla-rakentelemista ja silloin tällöin kuvailen myös animaatioita.
Ainoa pitkä animaatioelokuvani on kaverini kanssa viimevuonna tehty Lego-Indiana Jones elokuva, joka kesti n.20 minuuttia.

Legoilla rakentelen yleensä 1-2 tuntia päivässä, mutta nyt rakentelu on jäänyt vähemmälle, kun yritän lajitella legojani.

Rakentelen enimmikseen vanhanaikaisia linna rakennelmia, mutta kyllä välillä rakentelen uudenaikaisiakin.

Tällä hetkellä vihaan bionicleja, koska en näe niissä mitään järkevää, sillä ne ovat vain täynnä sontaa.
Avaruusrakennelmiakaan en rakentele.

Siinä kaikki tällä kertaa.:)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 21/03/2009 12:16
Olen kohta 10 vuotias poika,asun keravalla ja rakastan legoja.Alan tekemään lego animaatioita heti kun tiedän miten ne laitetaan youtubeen.Pidän nyt tällä hetkellä vähän kaikista lego sarjoista tulin eilen ajatelleeksi liittyä palikkatakomoon.Olisi tosi kiva saada suomenparhailta lego rakentajilta eli teiltä viestejä.Vaikka olen näin nuori ollaan ystäviä>:D<(:D.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 23/03/2009 05:45
Tampereella tällä hetkellä asusteleva "entinen" lego-keräilijä. Kokoelma on tällä hetkellä myynnissä huutiksessa nimimerkin Foke_78 alla.

Joitain Lego-rakennelmiani löytyy Brickshelffistä Foke nimimerkin alta.

Työn alle olisi tarkoitus jossain vaiheessa saada jokin Megalomaaninen avaruuslotja.
Pidän eniten 80-luvun sarjoista: kaupunki,linna..
Mutta rakennan mieluummin itse, kuin ohjeiden mukaan..
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/03/2009 15:42
MInä olen 15-vuotias Helsinkiläinen, joka on myös löytänyt tiensä legoihin jo nuorena. Itse teen enemmän animaatioita, mutta innostun silloin tällöin rakentelemaan. Anmaatioita ryhdyin tekemään siinä 200-2003 kun ostin Lego Studios paketin. Nykyään ei jää niin paljon aikaa legoille jääkiekon ja koulun takia, mutta kesällä sitten pitäisi tehdä jotain.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 27/03/2009 01:35
Nimi on Henry. (Henkka) Helsingistä 91 syntynyt (m) & HYL -Lukiossa yleislinjalla, tokaa vuotta. Kontulassa lymyän.
Oon varttunut Legojen parissa, oon aatellu myyväni ne, mutta oon ollu niin laiska etten oo saanut mitään aikaan. Noh, mun mieleni muuttui Hovinet Teamin ansiosta, meinaan että oon tietäny Hovinetin olemassa olosta jo vuodesta 2004, mutten oo muutakun kattonu nuo animaatiot, sitten koeviikon painostamana hakeuduin kattomaan Vanian kuulumisia. Sitten alko kiinnostaa enemmän mitä Hovinetillä ois tekeillä ja rekisteröidyin foorumille hezzuna. Sain tietoon Palikkatakomosta ja Täällä olen.

Puuhailen Warhammer 40K:ta, Legoilla duunaan jotain mitä nyt sattuu tulemaan mieleen, en ole teema rakentaja, eli rakennan laidasta laitaan mitä nyt sattuu olemaan mielessä tai inspiroi. Harrastin Taekwondoa, Airsoftia, MMORPG:eja (Kun oli vielä tehokas kone, nykyään avarage laptoppi.) Ja onhan tullu tehtyä NWN:ällä moduleita muutama, toinen tuhoutui, mutta toinen on vielä tallella (Siege of the Zombies) Tein isoveljeni kanssa about 5min lego animaatioita jossain 2000 vuonna. Ei kuitenkaan Lego studios:in isoin loota ilahduttanut kun ei kuvan laadun takia erottanut puskaa hahmosta ja se loota oli suht. Juniorisoitu lavasteiltaan. Tuli toki ihan käytännöllisiä osia.

Nyt kun oon virkistäny rakennustaitojani 2v. paussin jälkeen, tuntuu helv. hyvältä rakentaa kunnon massiivinen tekele. Aattelin tehdä toisen sinisen värisen mechan (Jos osani sen suo).

Muttah, Nyt kun oon saanu jonkin näköisen kontaktin Suomessa toimivien Lego hörhöjen kanssa en aio ollenkaan myydä legojani, i'm back in buisness. ;)

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 02/04/2009 12:18.

Pinja

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 04/04/2009 23:06
joo, mun nimi on siis Pinja ja oon ton Hezzun pikkusisko ;). oon rakentanu tosi vähän legoilla.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 08/04/2009 13:54
Legoilla on tullu leikittyä jostain 3-4v iästä lähtien aluksia aktiivisemmin nykyisin vähän vähemmän. Jotain pieniä legoaniamaatioita on joskus 2000-luvun alussa tullut tehtyä kavereiden kanssa. Nyt piti tulla kurkistelemaan tänne palikkalatomon sivuille että millainen meininki täällä on :)

--
Joona Poikonen a.k.a. McLad
[iki.fi]

Vennu

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 10/04/2009 17:28
Mä olen 12-vuotias Venla. (Vennuksi kaikki sanoo;)
Asun siis Kontulassa.. Ei mikään paras paikka..8-)
En ole rakentanu leegoilla paljoo, paitsi yhen muurin isoveljen kanssa(Hezzu).
Mut totta kai mä olen rakentanu pienen Belbilleillä, mut sehän on
vain jotain kaks tornii pystyyn ja se siinä.. 8-)
Mut nyt mä aion, ainakin haluun rakentaa jotain hienoo..(tu)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/04/2009 16:35
Minä olen 11v Espoosta ja täytän kohta 12v.

Harrastan Bioniclejen keräilyä. Pelaan paljon tietsikalla ja pelikoneilla. En ole kiinnostunut liikunnasta melkein yhtään.

Tässä vähän tietoa lisää:

Lempiohjelmani:
The Latest Buzz
Ed, Edd n Eddy
Dexter's Labratory
My Spy Family

Lempileffani:
Poliisiopisto (1 ja 4 ovat kaikista parhaat)
Wall-E

Phoenix, suomen Ratchet & Clank -foorumi
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 16/04/2009 21:04
Olen 15 vuotias poika länsi-Suomesta. Lempi Lego teemani ovat kaikki Scifiin edes vähänkään suuntautuvat. Minulla on myös MOCpages Account.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 19/04/2009 20:55
Oon Aimo (kaikki sanoo Ami) Jyväskylästä. Oon rakentanut LEGO palikoilla kaiken ikäni, eli 13,4 vuotta.

Suosikki LEGO teemat ovat Castle, STAR WARS ja City. Eniten pidän Castleistä, sillä suosikkielokuvani on LOTR Trilogia... Kirjojakin on tullut luettua, pääasiassa Tolkienia.

LEGOjen lisäksi kerään LOTR Warhammereita. Kerään pääasiassa Kääpiöitä ja Arnoria. Tosin en ole paljoa pelannut vielä :(

Eniten aikaa tulee vietettyä koneella ja telkkarin ääressä. Koneella surffaileen pääasiassa Classic-Castlen, Takomon ja HOViNETin foorumiella, sekä YouTubessa olen suurimman osan ajastani. Telkkarista katson aina Futuraman, Simpsonit, Familyguyn, Pasilan, Tulosruudut/Uutiset, Formulat ja jääkiekot, Paon, Frendit ja mitä muuta nyt sattuu tulemaan eteen.

Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 24/04/2009 14:10
Vm 1975, Jyväskylän yliopistossa opiskelijana. Kotoisin Lohjan seudulta. N. 17 vuotta meni ilman Legoja kunnes puoli vuotta sitten palasin oikein ryminällä. On mennyt yli 1000€ uusiin ja vanhoihin setteihin ja Herralle kiitos että on ollut varaa.

Yleinen Scifi ja Castle suosikit. Muita harrastuksia Raamatun lukeminen, sarjakuvapiirtäminen (josta tulee ilmeisesti myös jonkintapainen ammatti), laulaminen ja kitaran soitto, skywatch ja optiikka, saksan kieli jne. Ja SNOT.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 24/04/2009 14:12.
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 29/04/2009 15:59
Olen vuonna 1995 syntynyt poika Tervakoskelta. LEGO palikoilla olen leikkinyt niin kauan kuin muistan. Joskus 11 vuotiaana LEGO palikat jäivät taka-alalle, mutta sitten netissä surffaillessani huomasin Hovinet teamin animaatioita youtubessa, ja halusin kokeilla itsekin. Siitä olen ajan mittaa kehittynyt paremmaksi animoijaksi.

Vaikka nykyään animaatiot vievät suurimman osan ajastani, kokeilen mielelläni eri rakennusaiheita ja -tekniikoita (esimerkiksi vignettejen kokeilu) .
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 14/05/2009 20:34
Moi olen 11-vuotias pirkkalalainen poika.

Saatatte tietää minut jos olette käyneet HOVINETIN foorumilla.

Tämän foorumin toimintaa olen seurannut jonkin aikaa, mutta vasta nyt liityn tänne.

LEGOista rakentelen vahän sitä sun tätä. Animaatioitakin ajattelin joskus tehdä.

Harrastan kuvataidekoulua, partiota, Wiillä pelaamista ja LEGO-rakentelua, tietenkin. ;)
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 08/06/2009 15:09
Terve! Päätin sitte itekki liittyä tänne lopulta ku en oikein missään Lego-keskusteluyhteisössä ole hirvittävän aktiivinen. Oon -82 syntynyt kaveri Turusta ja osa teistä varmaan tietää minut Tapporallien tekijänä...

Noh animaatioiden tekeminen on jo aika paljolti jänyt, mutta aktiivisesti rakentelen Legoilla autoja, erilaisia, eri kokoisia, mutta vain ja ainoastaan autoja :) Kaikki mitä on tullut tehtyä löytyy BS:n kansiosta: [www.brickshelf.com]

Autoja autoja.... :D

ps. Mukava olla täällä!
Aihe: Re: Uudet jäsenet! - 15/06/2009 11:24
Enpäs ole tänne vielä kirjoitellutkaan.. No korjaanpa asian :)

Olen 14-vuotias poika Virolahdelta. Olen LEGO/Iron Maiden/Bruce Dickinson/Tolkien/Transformers (Furman on jumala!)/The Legend Of Zelda/Nintendo/Marvel/Don Rosa/HIFK/New Jersey Devils-fani ja harrastan kunnonkohottamista, pienimuotoista nörttiyttä ja MOCaamista, jos se nyt voidaan jo harrastukseksi laskea.
LEGO-sarjoista suosikkini on BIONICLE, mutta MOCailua varten kerään mielelläni oikeastaan vähän kaikenlaisia palikoita.

Kuten tuossa fanitus-listassani lukeekin, on Transformers lähellä sydäntäni (lähinnä Simon Furmanin tarinat) ja siksi rakentelenkin LEGOista omia Tf-hahmojani.

Lueskelen Tolkienin kirjoja, Marvel-lehtiä, Aku Ankkaa (syödessä <__>) ja Orson Scott Cardin Alvin-sarjaakin (Seitsemännen pojan seitsemäs poika) on myös tullut luettua, kiitos Iron Maiden Seventh Son Of A Seventh Son-albumin. Kärpästen Herrankin pitäisi kohta ilmestyä kirjahyllyyn. Ja kiitos Maidenin & Bruce Dickinsonin, myös William Blaken ja Aleister Crowleyn jorinat ovat alkaneet kiinnostaa.

-Flickr
-YouTube

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään