ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022
Kirjoittaja Eero 

Andy

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 09/06/2022 10:06
Tervehdys,

Olin varanut aikaisemmin suoraan tapahtuma järjestäjältä yhden pöydän. He olivat toivoneet että tuon paikkalle Lego Punaisen Ristin ja Sairaalamaailmaa. Tämän vuoden sairaalaa eikä siihen liittyviä ajoneuvoja/kopteria ole vielä hankittu mutta muutoin aika hyvä kokonaisuus vanhin taitaa olla vuodelta 1977 tai jotain mitä tuossa on. Jokunen maailmalta löytynyt MOC on tullut seuraan.

twrHarri

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 09/06/2022 10:10
Jos nyt tästä kaikesta innostuneena tuon vielä loput keskiaikateoksesta jota kukaan ei ole vielä nähnyt koko laajuudessaan, tarvitsen vielä yhden pöydän lisää. Eli komme minulle.

-tWRHarri
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 13/06/2022 07:23
Lainaus
Skarpa
Jos ei yhteisteosta tule, niin nuo omat jutut vievät yksittäisteoksina puoli-yksi pöytää.
Itsellä tulossa myös yksittäisiä teoksia, mm yksi Art-taulu...

Näille yksittäisille varmaan vois varata yhteispöytäryhmän, omat varmaan sopii puolikkaaseen pöytään...

Työ = nälän tunteen ja rahan puutteen aiheuttama sarja pakkoliikkeitä!!

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 13/06/2022 07:33
Tiedoksi: Eero on tehnyt pöytäsuunnitelmaa Palikkatakomon alueelle IPM näyttelyyn. Pöytiä on tämän tiedon mukaan hieman rajoitetusti joten pitää porukalla kattoa tarkemmin kuka mitäkin tuo ja miten mahtuu tavaraa. Ilmoitan tässä ketjussa kun pöytäsuunnitelma on valmis.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

Eero

Puheenjohtaja Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 14/06/2022 08:07
Tässä on meillä osastokartta:

Osaston koko on 10x8 m, jonka lisäksi sivuilla on puolen metrin vyöhyke aidoille. Taustaseinän ja osaston välissä on vielä 1 m käytävä yleisölle. Jos pöytäjärjestelmä tuntuu sekavalta tai muuten huonolta, voitte järjestellä uudelleen paikan päällä. Osasto on pyörinyt ympäri joitakin kertoja, ja meillä on ollut tiettyjä viestintäongelmia järjestäjän kanssa. (1300 mm-ympyrä on pyörähdysympyrä-symboli, ei mikään todellinen, fyysinen kappale). Osastolla on nyt:

12 pöydän osasto, jossa keskellä A-Klaanin kaupunki ja ympärillä junaharrastajien 2 junarataa, pitäisi mahtua (oikealla);

JK:lle 9 pöytää (vasemmalla);

Muille teoksille loput 12 pöytää.

Muiden teoksien varaukset todennäköisesti ylittävät tämän pöytämäärän. Sopikaa, miten täytätte pöydät. Legolassin käkikello kuulostaa kiehtovalta rakennelmalta, mutta tähän sen mahduttaminen voi olla vaikeaa. Sopu sijaa antaa. Ja jos JK haluaa tuoda vaikka pelkän DinoParkin, niin muille teoksille vapautuu 3 pöytää lisää.

Tainalta kaipaamme vielä tietoa kaupunkiteoksen koosta. Mitään valtavaa emme saa enää mukaan mahtumaan.

Sähköä saa päätyseinästä, sitä tarvitsevat ottakaa itse mukaan riittävästi jatkojohtoa ja teippiä, jolla sen saa kiinni lattiaan.

Tässä on myös tapahtumanjärjeställä muuttunut suunnitelma silloin tällöin, joten varautukaa siihen, että kaikki ei mene rutiinilla maaliin. Meille on luvattu naruaitaa ja tolppia, toivottavasti sitä tulee tarpeeksi.

Tässä vielä perustiedot:

Lainaus

Messujen rakentaminen ja purkaminen
Pystytys tapahtuu pe 9.9 klo 13-21 tai la 10.9. klo 8-10.
Näytteilleasettajien sisäänkäynti tapahtuu ensisijaisesti hallin sivuovista näyttelyä rakennettaessa.
Jokaisen näytteilleasettajan paikka on etukäteen merkitty.
Lähetämme näyttelyn pohjakartan sähköpostitse näyttelyä edeltävällä viikolla.
Lauantaina klo 10-18 ovat ovet auki yleisölle valmiiseen näyttelyyn. Sunnuntaina aukiolo on klo 10-16.
Sunnuntaina klo 16-21 tapahtuu näyttelyn purkaminen.
Tarvitsetko yösijan? Hotelli Radisson Blu Espoosta, noin 300 metriä Otahallista, on korvamerkitty edullisesti huoneita majoittujille (alkaen 49,90 hlö/2 HH) kiintiötunnus IPM2022.
Mainonta
Tapahtumaa tullaan mainostamaan tiedotusvälineissä ja sosiaalisessa mediassa. Julkaisemme luettelon näytteilleasettajista tapahtuman sivuilla.
Näyttelyn järjestää pienoismallialan erikoisliike Mallikauppa/Fintir Oy, Arto Saarinen.
Erkki Pulkki vastaa käytännön järjestelyistä näyttelytilassa ja Hannele Lemmetty toimii näyttelysihteerinä.
Tiedustelut:
Arto@mallikauppa.fi 040 502 9948
erkki.pulkki@elisanet.fi, 040 5817766
hannele.lemmetty@gmail.com, 050 3262600
Terveisin Mallikauppa Team

Erkiltä ja Artolta saa lisätietoa ja kannattaa kysyä lipuista.

Minä olen saanut nyt seikkailun tähän pisteeseen, ja olen ollut mukana organisoimassa paljon pidemmälle, kuin oli alkujaan tarkoitus. En ehdi enää hoitamaan tätä (enkä pääse mukaan tapahtumaan). Keskityn project supportin osa-asiaan ja sen yhteisteoksen koordinointiin. TheQ ja Mdf sekä tuoreet junaharrastajemme (tervetuloa!) ovat olleet näyttelyjärjestäjän sähköpostiketjussa mukana.

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 14/06/2022 08:18
Tuosta sähköstä, onko seinällä minkälaisia pistokkeita??
Voimavirta vai valovirta??

Itsellä olis 16A pieni jakokeskus (oliko nyt 4 vai 6 230V ulostuloa) ja ainakin 10m 16A kaapeli. Käyn tulevana viikonloppuna varastolla ja voin tarkistaa löytyykö niitä vielä, näin vanhetessa alkaa muisti pätkiä... :-P

Tuolla keskuksella sais helpommin ja turvallisemmin yhdellä kaapelin vedolla käytävän yli, jonka voi sitten jakaa eteenpäin pöytien alla.

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 20/06/2022 22:11
Pohjakarttaa katsellessa tuli mieleen sellainen juttu, että ainakin minun 6 modua leveälle teokselle riittää 156cm leveä, eli ei tarvita kolmea pöytää 3x75cm, vaan riittää pöydän pituus teoksen leveydelle (182cm) eli niinpä pyörittelin oman alueeni pöydät toisin päin, jolloin 9 pöydän sijaan menee 7 pöytää ja vapautuu 40cm lisää tilaa käytäväksi.

Jos muut-teokset alueille toteuttaa saman pöytien 90 asteen käännöksen niin 6+6 tai 7+6 pöytää menee ja saadaan lisäväylä kierttää teoksia katsojille.

Toki kaikki voi muuttua paikan päällä, mutta itse rakentaisin DinoParkin jopa mieluummin näin tehdylle kapeammalle pöydälle, jolloin teokseen keskemmällekin yltää. Lienee mahdollista ainakin minun vähentää itseltäni 9 pöydästä 7 pöytään näin kääntäen??

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

JK

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 20/06/2022 22:17

ja jos kulkureitti? kohtaan laitetaan väylä niin muut teokset voisi muodostaa O-mallin, keskelle pitäisi mönkiä pöydän ali, mutta voisi optimoida teosmäärälle pyötätilaa lisää näin ja joka puolelta pääsisi katsomaan yleisö.

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 20/06/2022 22:59
Voin tarkistaa Eerolta että mikä filis on pöytien uudelleen järjestelystä.

-Q

twrHarri

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 20/06/2022 23:07
Moi,

Tämä näyttää jo fiksummalta. Eikä välttämättä tarvitse edes kahta päätyä, 75cm leveä pöytäkin on ihan jees ja sinne mahtuu paremmin O-alueen sisäpuolelle ihmisiä istumaan. Esimerkiksi oma teoksenihan on joko 2 pöydän pitunen tai neljän levyinen, mutta vain yhden syvyinen.

Eikä tuota JK-alueen puoleista käytävääkään ole syytä varmaan kaventaa tuolla yhden pöydän pykälällä. Siis näin: Pohjapiirros.

Olisi itseasiassa vielä kivampi, jos me saataisiin joko "ylös" tai "alas" puoli metriä lisää tilaa, niin saataisiin yhdet pöydät lisää laajentamaan tuota O-aluetta.

-twrHarri

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 20/06/2022 23:15
Pöytätilaa on aika rajatusti joten olisi hyvä jos jokainen halukas osallistuja osaisi kuvailla noin puolen pöydän tarkkuudella paljon tilaa tarvitsisivat.

Minulla on minimissään tulossa rakenteille oleva avaruusalus (kuvia Flickrissä). Sille tarvitsen puoli pöytää. Muutakin tavaraa löytyy max 2 pöydän edestä mutta katsellaan mikä on tilan käyttöaste.

-Q
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 21/06/2022 17:16
Minun ydinreaktorille riittää tilaksi alle puoli pöytää, noin 60x40cm. Lisäksi yhteys sähköön olis hyvä.

Muuta löytyy kyllä täyttämään puolikkaan pöydän, mutta vähemmälläkin siis pärjään.
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 21/06/2022 19:27
Lainaus
Heppu
Minun ydinreaktorille riittää tilaksi alle puoli pöytää, noin 60x40cm. Lisäksi yhteys sähköön olis hyvä.

Muuta löytyy kyllä täyttämään puolikkaan pöydän, mutta vähemmälläkin siis pärjään.
Sama täällä, puolikas pöytä mitä todennäköisemmin riittää.

AraKorni

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 21/06/2022 21:20
2 pöytää on minulle varmaankin tarpeeksi, etenkin jos saan osan malleista nostettua korkeammalle laatikoiden avulla.

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 22/06/2022 20:43
Bissela, Legorides ja Jussiboi, voitteko kertoa paljon pöytätilaa tarvitsette niin voin laskella paljon tilaa tarvitaan.

Korjaus, Heppo huomauttikin että Bissela ja Jussiboi jo kertoivatkin pöytätarpeensa.

-Q

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 22/06/2022 20:56.

legorides

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 28/06/2022 07:02
Puoli pöytää riittää minulle.

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 28/06/2022 07:18
Kiitoksia, pistän tässä alkuviikosta sähköpostia kaikille osallistuville niin saadaan varmasti päivitetty tieto kaikille.

-Q

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 29/06/2022 00:40
Pistin organisoijille ehdotusta pöytämäärän kasvattamisesta ja osaston pöyrittämistä JK:n mallin mukaisesti. Kerroin että pöytämäärää voidaan kutistaa 2:llä pöydällä jos on tarvetta.

Kun saan sieltä tietää lisäinfoa niin ilmoittelen tarkemmin tässä ketjussa ja sähköpostilla näyttelyn ajankohtaisista tiedoista. Suuria muutoksia ei ole, lähinnä vain tarkennuksia ja käytännön tietoja.

-Q

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 01/07/2022 10:29
Näyttelyn organisoija kysyi meiltä että haluaisimmeko vaihtaa pöydät matalampiin 50-60 cm korkeisiin muovilaatikoiden päälle laitettaviin pöytätasoihin? Minusta muutos on ok, näkee muksutkin paremmin teoksia, toki twrHarri ja juna-miehet Spot ja Roadstar voi harmitella kun joutuu niin alhaalta teoksiin koskemaan. Myös kasvaa vaara siihen että joku muksu hyökkiin rakentamaan teoksilla mutta toisaalta, kyseessä on pienoismallimessut joten vanhemmat lienee vähän valveutuneempia.

-Q
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 01/07/2022 15:52
Itse olen normaalien pöytien kannalla. Näkee hallissa kauempaa meidän osaston ja helpompi vartioida yms. työskennellä töiden parissa. Nyt kun on pienoismallitapahtuma, eikä lapsimessut, niin luulisi kävijöissä olevan enemmän varttuneempaa väestöä.

Osastokarttaan ehdotan vielä miltä näyttäisi alla oleva?

Siinä on 1 vähemmän pöytiä yksittäisteoksille, kuin nykyisessä suunnitelmassa, mutta mielestäni enemmän käytettävää pöytätilaa. Nykyisen suunnitelmassa pitkittäin asetetut 1820cm pöydät on niin syviä, että ei yleisö mielestäni näe siellä kaukaisimpia teoksia jos edesssä on jo joitain muuta. Tuossa minun ehdotuksessa myös pöytien keskelle jäävä tila on paremmin käytettävissä oleskelulle, tavaroiden säilytykseen yms.

twrHarri

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 01/07/2022 16:53
Arvasit oikein. Minäkin olen normaalien pöytien kannalla. Miksi haluaisimme sellaisia matalia juttuja? Ymmärtäisin, jos meillä olisi massiivinen yhteisteos kokoluokkaa 5x10m, mutta nyt ihmiset tuovat pieniä rakennelmia niin niitä on turha laittaa minusta lattianrajaan. Ellei sitte A-klaani esimerkiksi halua omia hommiaan matalalle, mutta ainakin noi yleispöydät olisi minusta hyvä olla ihan normaalia pöytätilaa.

Kommentoisin tuohon Hepun ehdotukseen, että en tekisi itse tuollaista sumppua, vaan mahdollisuuden kiertää ympäri alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Tuohon voi tulla ikävä ruuhkapaikka tuohon pöytien keskelle.

Tuleeko meille ongelma pöytätilan riittämättömyyden vuoksi?

Lainaus
TheQ
Näyttelyn organisoija kysyi meiltä että haluaisimmeko vaihtaa pöydät matalampiin 50-60 cm korkeisiin muovilaatikoiden päälle laitettaviin pöytätasoihin? Minusta muutos on ok, näkee muksutkin paremmin teoksia, toki twrHarri ja juna-miehet Spot ja Roadstar voi harmitella kun joutuu niin alhaalta teoksiin koskemaan. Myös kasvaa vaara siihen että joku muksu hyökkiin rakentamaan teoksilla mutta toisaalta, kyseessä on pienoismallimessut joten vanhemmat lienee vähän valveutuneempia.
Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 01/07/2022 17:21
Lainaus
twrHarri
Tuohon voi tulla ikävä ruuhkapaikka tuohon pöytien keskelle.

Ideani siis oli, että pöytien keskellä olisi ainoastaan pääsy takomolaisille.

twrHarri

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 01/07/2022 17:40
Aivan, Aivan.

Siinä tapauksessa minusta olisi vähän sääli, ettei JK:n teosta pääsisi kiertämään ja minusta koska alueen syvyys kahden pöydän leveydeltä on muutenkin epäkäytännöllinen esittelymielessä.

Joutuisin kuitenkin itse olemaan pöytien ulkopuolella ja narun sisäpuolella, koska yleisö on perinteisesti kiinnostunut näkemään rakennelmieni sisään ja olen nostellut kattoja ja yläosia katsojien nähtäväksi. Näin joka tapauksessa teokseni pitäisi olla pöydän ulkosyrjällä, joka jättäisi melkein yhden pöydän leveyden tavallaan tarpeettomaksi minulle teokseni taakse, joka on sen 2.5m pitkä ja 50cm leveä soiro.

Ideaalisti minulla olisi mahdollisuus olla mieluiten teoksen takana. Tässä toi teos Lahden näyttelyssä ja nykyisin sitä on puolet lisää pituutta: twrHarri Lahdessa.

Ideaalisti pääsisin tuonne teoksen taakse, mutta nyt nykyisellä järjestelyllä se ei ole mahdollista. Minulle on ok, että pääsen teoksen eteen narun sisäpuolelle tarvittaessa. Kaikista paras minulle olisi joku pääty(kulma) tälle.

Lainaus
Heppu
Lainaus
twrHarri
Tuohon voi tulla ikävä ruuhkapaikka tuohon pöytien keskelle.

Ideani siis oli, että pöytien keskellä olisi ainoastaan pääsy takomolaisille.

JK

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 01/07/2022 22:58
En kannata matalia pöytiä, katastrofi!

Enkä kannata sumppua vaikka keskusta olisi vain takomolaisille.
Oma lehmä ojassa koska oma teos on 4 suunnasta katsottavaksi tehty.

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 06/07/2022 10:50
Onko kukaan kokeillut ja onnistuneesti löytänyt miten tuota majoituskoodia hotelliin käytetään?

JK

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 06/07/2022 22:30
Lainaus
Heppu
Onko kukaan kokeillut ja onnistuneesti löytänyt miten tuota majoituskoodia hotelliin käytetään?

Yleensä niin että soitat respaan ja varaat huoneen. Järkyttävän vanhanaikaista toki ;) kun pitää soittaa eikä netissä voi varata.

TheQ

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 07/07/2022 11:46
Sovittu järjestäjän kanssa että käytämme pöytiä.

-Q

Awis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 09/08/2022 19:08
Meijän pöydässä junaradat ympäri kaupungin, mutta mitkä on kaupungin mitata moduina.
En nimittäin hahmota kartasta niitä, ois vaan hyvä tehdä asemakaava niin että junaradat mahtuu halutulla tavalla ympärille kun kaupunki on paikoillaan.
6moduu varmaan leveyttä meidän kaupungilla, pituus menee arvaukseksi?

Onko junaradoilla mitään maastoa alla?

Eero

Puheenjohtaja Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 10/08/2022 07:27
Lainaus
Awis
Meijän pöydässä junaradat ympäri kaupungin, mutta mitkä on kaupungin mitata moduina.
En nimittäin hahmota kartasta niitä, ois vaan hyvä tehdä asemakaava niin että junaradat mahtuu halutulla tavalla ympärille kun kaupunki on paikoillaan.
6moduu varmaan leveyttä meidän kaupungilla, pituus menee arvaukseksi?

Olen mitoittanut kaupungin pituudeksi alussa mainitsemanne 6 metriä. 8 metrin pitkän pydän päissä on 1 m tilaa mutkille kummassakin, sivuilla 375 mm kaksille kiskoille. Moduulin leveyden ollessa 25,5 cm mahtuu kuuteen metriin laskuni mukaan 23 moduulia.

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]

AraKorni

Aihe: Re: ESPOO -tapahtuma syksylle: Ihmeellinen Pieni Maailma 10.-11.9.2022 - 14/08/2022 13:19
Olen sellaisen järjestelyn kannalla, jossa pöydät ovat joka puolelta katsottavissa ja esittelytila on yhden pöydän syvyinen. Kahden pöydän syvyys on etenkin pienten mallien kannalta ongelmallinen.
Tässä kuva kaikesta mitä aion tuoda, +- muutama malli:

20220813_115047 by Tino Poutiainen

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään