FIRST LEGO LEAGUE TURNAUS !Innokas-verkosto järjestää Innokas 2016 – Robotiikkaturnauksen 19.-21.5. 2016 Kaapelitehtaalla Helsingissä. Tutustu tapahtumaan katsomalla video vuoden 2013 tapahtumasta osoitteessa
http://bit.ly/Innokas2013 Innokas 2016 Robotiikkaturnaus on osa TAF:n organisoimaa Millenium X – tapahtumaa ks.
http://taf.fi/tapahtumat/millenniumx/ Alla koottuna ennakkotietoa Innokas2016 -tapahtumasta ja turnauksen kisalajeista. Tarkemmat tiedot lähetetään ja ilmoittautuminen avautuu tammikuun loppupuolella.
Seuraa http://www.innokas.fi/Innokas 2016 – Robotiikkaturnaus• Aika ja paikka: 19.-21.5. 2016 Kaapelitehdas Helsingissä
o torstai on tulo- ja kisoihin valmistautumispäivä, varsinaiset tapahtumapäivät ovat perjantai ja lauantai
Kisalajit•
RoboCup Junior-lajien (Jalkapallo, Tanssi/teatteri ja Pelastus) ja Innokas-lajien (Freestyle ja X Sumo) päivitetyt säännöt löytyvät osoitteesta
http://www.robocupjunior.fi/index.php?page=saannot. Huomioittehan, että Sumo-lajia on kehitetty ja tapahtumassa kisaillaan pelkästään XSumossa. XSumo määrittää vuosittain vaihtuvan erityistehtävän ja robottisumon säännöt ovat ne joita noudatetaan kun robotit ovat saapuneet ottelualustalle.
•
First Lego League (FLL) FLL on iloinen, mutta haastava robotiikkapeli, jossa pitää suunnitella, rakentaa ja ohjelmoida robotti toteuttamaan pelin tehtäviä. Peliaika on 2,5 minuuttia, eli menestyksekkään robotin pitää olla sekä tarkka että nopea. Robottiohjelmoinnin lisäksi joukkueen tulee tehdä ja esittää projektityö kierrätyksestä ja luonnon saastumisesta sekä pitää hauskaa.
Lisätietoa kilpailusta osoitteessa: www.luntti.net/FLL/2015• Lisäksi on muilla kuin Lego-roboteilla kisattava
VEX IQ –kilpailu, jossa pyritään keräämään mahdollisimman paljon pisteitä kuljettamalla robotin avulla esimerkiksi palloja paikasta toiseen. Kilpailussa on kolme sarjaa: Tiimityöskentely, jossa molemmat joukkueet saavat saman pistemäärän. Ajo yksin käsiohjaimella, jolloin motoriset taidot laiterakennuksen lisäksi ovat ratkaisevassa asemassa. Tässä sarjassa tuodaan niiden oppilaiden kykyjä esille, joilla ohjelmointi ei ole se vahvin osaamisen alue. Kolmannessa sarjassa punnitaan ohjelmoijien todelliset taidot, sillä robotin tulee toimia koko kilpailun ajan itsenäisesti ilman ulkopuolista ohjausta. Kilpailuaika on yksi minuutti. Joukkueen voivat muodostaa vähintään kaksi 8-14 vuotiasta lasta. Lisätietoa kilpailusta:
www.vexrobotics.fi/vexiq2016terv. R2-D2
********************
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !