Lempi LEGO teema?
Kirjoittaja tiikeli 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 09/09/2016 21:22
Lempi teema on elves(vauva lohikäärmeiden ja munien, jonka sisässä ovat)ansiosta. Muutkin tietysti menee, esim. pirates-laivat ja mitä innostuu hankkimaan.
Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 05/06/2017 17:39
Vanha ketju, mutta piti silti vastata.
Suosikkejani ovat Ninjago (Satun pitämään noiden settien toimintojen rakentamisesta, usein hyvistä osista ja erikoisista minihahmoista), Harry Potter (hyvä sarja johon tosin tutustuin liian myöhään ja onnistuin hankkimaan vain kaksi uusinta Tylypahkaa) ja Mixels (halpoja settejä joissa valtavasti palloniveliä, harmi että sarja lopetettiin viime vuonna). Tietysti kaikki muutkin teemat menevät *hymyilevä*

Dervish

RY:n jäsen

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 06/06/2017 21:00
Kyllä se taitaa sinne isompien technic settien suuntaan kallistua, vaikka cmf ukkeleita onkin laatikkotolkulla tullut osteltua ajan saatossa..

FullBrickDev

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 26/03/2024 17:18
Lempiteemani on Taru Sormusten Herrasta, onneksi se tuli takaisin! p

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 26/03/2024 17:19.

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 26/03/2024 20:01
Täällähän on herätetty 15v vanha ketju henkiin :)

Vaikea valita omaa lempiteemaa, mutta jos palaan ajassa lapsuuteen (1982-1994), niin kyllähän se Pirates 90-luvun alussa oli varmasti makein juttu, vaikka Cityä toki oli määrällisesti enemmän.

Dark Agen jälkeen animaatioprojektiemme kaudella (2002-2012) taas City ja Castle olivat ne tärkeimmät.

Animaatiokauden jälkeisessä MOC-kaudessani (2013 eteenpäin) taas cityä olen tehnyt ehdottamasti eniten, koska Takomon yhteisteoksetkin ovat yleensä sitä teemaa.

Palikkatakomon perustajajäsen, Admin, MOC-rakentaja, Animaattori.
Instagram/Erythron ¤
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 28/03/2024 17:08
Lapsuuden huikeutta toi 80-luvun avaruuslegot, tekniikkalegotkin oli jo silloin hienoja, mutta niitä minulla ei ollut kuin joku pieni setti. Nykypäivänä olen ostanut lähinnä joitain SW-settejä, mutta suurimman vaikutuksen teki kuulentojen juhlavuonna tullut Saturn V -raketti. Hassua kyllä, siitä julkaistiin myöhemmin jotenkin 'korjattu painos', jossa oli yksi ainoa osa erilainen. Onko Legolla muita tämmöisiä 'korjaussarjoja'?

- JHP

Samppu92

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 31/03/2024 17:25
Oma varsinainen suosikkini on yllätyksettömästi Star Wars, mutta se ei kuitenkaan ole Legon ansiota varsinaisesti. Fanittaisin ja rakentaisin sitä teemaa, vaikka siitä mitään virallista ei olisikaan tarjolla, ja lopulta suurin osa kyseisen teeman seteistä ei muutamia poikkeuksia lukuunottamatta ole ollut omasta näkökulmasta kovin säväyttäviä; olen hankkinut niitä ainoastaan minifiguurien ja sopivan laatuisten osien vuoksi.

Sen sijaan puhtaasti Legosta lähtöisiä innostavia teemoja on minulle ollut erityisesti Johny Thunder dinosaurussaarella sekä nostalgiasyistä oman lapsuuden eli 90-luvun sukellussetit. Objektiivisesti olen pitänyt Elvesiä hirveän hyvin suunniteltuna sarjana, vaikka se ei minun juttuni suoraan olekaan.

Nykyajalle tyypilliset höpsöt ja kaikesta vähänkään jännittävästä tai aidosti temaattisesta sisällöstä karsitut animaatiot tosin ovat ehkä vähentäneet sen hehkua, mutta lelumyyjänä sain aina tyttärille/kummilapsille tms. Legoja etsivien varsinkin naisten kainaloon tarttumaan mukaan Elves-setin kokeeksi, kun kerroin vapaasti muunnellun version tarinasta, jossa keijujen kuningas sieppaa sisarusparista nuoremman omaan todellisuuteensa, koska hän kantaa kaulassaan perintönä saatua maagista amulettia, jonka keijujen kuningas haluaa itselleen, koska uskoo sen mahdollistavan kielletyn taikuuden, johon hän ei ole pystynyt ilman sitä. Vanhempi sisarus kuitenkin löytää reitin keijukaisten maailmaan ja lähtee pelastamaan siskoaan.

- Samppu

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein

Minka

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 16/08/2024 15:12
Minun lempiteemani legoista ovat kaikki vanhat castle tyyppiset linnat, pirate-legot, purjelaivat ja star wars legot.
Lisäksi tykkään architecture sarjasta.

Vilhelm

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 03/10/2024 05:56
Itselleni lempi teema oli vanhan ajan city. Nämä uudet city setit ovat olleet vähän pettymyksiä kokonaisuudessaan, mutta hyviä yksittäisiä paloja niissä on. Ehkä olen vaan ns. "kaikki ruokainen" tässä asiassa.

Spot

Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 03/10/2024 07:56
City (ja Trains erityisesti), mut Pirates vois kans olla.
Aihe: Re: Lempi LEGO teema? - 04/01/2025 04:43
LEGO:n originaali teemat kiinnostaa:

ICONS/Space System (2022-)
CITY/Space (2011, 2015, 2019, 2022, 2024-)
CITY/Exploration
Galaxy Squad (2013)
Alien Conquest (2011)
Space Police 3 (2009-2010)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The LEGO Movie 2 (2018-2019)
The LEGO Batman Movie (2017-2018)
The LEGO Movie (2014-2015)
Ultra Agents (2014-2015)
Dino (2012)
Monster Fighters (2012)
Pharaoh’s Quest (2011)
Atlantis (2010-2011)
Power Miners (2009-2010)

Tällä hetkellä yritän kerätä kaikki CITY/Space -setit. 2022 (kaikki), 2024 (puuttuu 2) 2025 (puuttuu 1). Uusi Blacktron kiinnostaa myös sekä Arctic setit, joita tulossa ilmeisesti 2 kpl 2025.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään