Aihe: Re: Palikat järjestykseen / Työtilat harrastukselle - 26/02/2013 16:02
Minulla on kaikki mahdolliset kokonaiset setit SmartStore-laatikoissa (niissä, jotka suljetaan niillä pitkillä pidikkeillä kannen kummastakin päästä) kellarin hyllyllä, ja joukossa on myös toki muidenkin valmistajien laatikoita, mitä nyt sitten on vaan aina sattunut hyviä löytymään. Joku on pussissakin. Haen sitten silloin tällöin jonkun, ja teen joksikin aikaa hyllylle näkyviin, kunnes taas vien takaisin, eikä valitettavasti aina viitsi purkaa, jolloin tila loppuu... Isommat setit jätän koottuina yläkerran "makuuhuoneeseeni", koska se on mielestäni paras järjestely.
Kaikki muut tilpehöörit ovatkin sitten matalalla, kolmitasoisella tv-pöydällä, joka oltiin aikeissa viedä kaatopaikalle, mutta pelastin sen. :) Pöydän päällä on yksi korkea, jo edellämainittu metallinen, 40 osion Raaco-lokerikko, sekä toinen, tismalleen sama lokerikko, kuin JK:lla. Molemmissa on eri osia, ja joka lokerossa on eri osia. Osat on lajiteltu tyypin perusteella, koska minusta ei ole mitään järkeä lajitella värin perusteella, sillä mitä väliä on nähdä, mitkä osat ovat keltaisia, jos tarvitsen esim. keltaisen 2x3 levyn, kun voin yhtä hyvin hakea sen lokerosta, jossa on vain 2x3 levyjä, värissä missä värissä, ja etsiä sieltä sitä keltaisena.
Olen kyllä havainnut, että tuo toinen ei-Raaco-lokerikko on kyllä siitä huono, että jos sen lokeroita yrittää avata, ne jumittavat jonkun verran, eikä syy ole osien suuri määrä, vaan joku muu lokerikon suunnittelujuttu, en tiedä.
Harkitsen lisää lokerikko-ostoksia, koska esim. figujen torsoja ja jalkoja alkaa olla jo liikaa, ja olen joutunut jättämään osan jo ulos lokeroistaan yksinkertaisesti tilanpuutteen takia. Joku 3-osainen, matala lokerikko voisi olla ehkä käypä niille. Mutta, tässä minun järjestelyni kaikessa yksinkertaisuudessaan.