Uutiset | Näyttelyt | Esittely | In English | Linkit | Foorumi | Kuvagalleria
Lainaus
JK
Pakosti heräsi tässä ajatus, että eikös Palikkatakomo.org:n palvelimella ole yllinkyllin kaistaa ja tilaa, että basebrickin saisi sinne pyörimään?
Vai haluaako MB pitää muistakin syistä omaa webhotellia?
RY:n jäsen
Lainaus
TheQ
Takomolla ei ole sen kummoisempia tietokantoja (foorumi + CMS) joten en ole tarkistellut niiden nopeuksia tarkemmin. Yleensä ottaen tietokantaqueryjen nopeus riippuu enemmän datasta ja itse queryn rakenteesta kuin serverin nopeudesta. Mitä tulee meidän palvelimeen niin käytämme siitä hyvin pienen osan (tammikuun luvut: 11 GB / 97.66 GB bandwidth, 0.5 GB / 24 GB disk usage, josta tietokanta vie 0.2 GB). Basebrick tuskin hirveästi vie tilaa tai kaistaa joten sen pitäisi mahtua ihan siivosti Takomon tilaan. Ainoaksi kysymysmerkiksi jää tuo Basebrick-domainin siirto Takomon palvelimelle mutta se pitäisi kyllä hoitua, saattaa tosin maksaa pienen huoltosumman kun webhotelleista kyse.
RY:n jäsen
Lainaus
TheQ
Äkkiseltään mulle tulee mieleen latausajat. Eli palvelimella voi olla tiukka sääntö että jos PHP ajaa yli 30 sekunttia, se katkaistaan.
Lainaus
TheQ
Jos aikaisemmalla palvelimella ei ollut muita virtuaali-palvelimia (eli vain yksi sivusto pyörimässä yhdellä palvelimella) niin se voisi selittää tehoerot.
Lainaus
Lisäksi palvelimien MySQL palvelimien asetuksissa voi olla eroja.
Lainaus
Mutta anyway, usea UNION komento kuulostaa kyllä erikoiselta, hyvin harvoin itse joudun UNIONia käyttämään?
Lainaus
Acticis
Basebrick muuttaa ilmeisesti uudelle palvelimelle?