GBC - Pluurankeli
Kirjoittaja Luuranko 

Heppu

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: GBC - Pluurankeli - 19/01/2016 16:41
Oikein mukavalta näyttää. Väriskaala on ainakin pirteä!

Kuinka monta palloa tuo säiliö ottaa sisäänsä ennen kuin se kaata ne pois, kun kerran seuraava laite ottaa vastaan vain yhden pallon kerrallaan?
Toivottavasti saat luiskan ongelmat korjailtua.

Luuranko

Aihe: Re: GBC - Pluurankeli - 19/01/2016 17:49
Lainaus
Heppu
Kuinka monta palloa tuo säiliö ottaa sisäänsä ennen kuin se kaata ne pois, kun kerran seuraava laite ottaa vastaan vain yhden pallon kerrallaan?
Säiliö ei ole ihan niin hyvin suunniteltu, että se keräisi jonkin tietyn määrän palloja ja päästäisi ne sitten kerralla pois. Se on aika sattumanvarainen. Suunnilleen täynnähän tuo saa olla, ja kun seuraavat pallot pyörähtävät päälle, niin osa luiskahtaa alta pois. Imatran tapahtuman koepyörityksistä näkee uskaltaako mokoman viritelmän ottaa Expoille, vai päätyykö systeemi takaisin suunnittelupöydän laatikkoon.

Nuo pyörät kyllä kauhovat palloja tehokkaasti eteenpäin, vaikka vain kolme pallonpaikkaa per pyörä onkin.

Seuraava modu (peräti kulmamoduuli) on jo hyvässä vaiheessa. Tai no, koska kyhään taas vaihteeksi edes hieman monimutkaisempaa viritelmää, silläkin on kestävyytensä puolesta hyvä tulikoe Imatralla.

Aiempien modujen koristeluja olen hionut, kuvia tulossa kunhan vielä hieman jutuissa edistyn.

-Pluurankeli

No, oikea elämä on vielä sairaampaa.

Brickshelf
Vuhvelituotanto

Luuranko

Aihe: Re: GBC - Pluurankeli - 06/02/2016 11:41
Lainaus
Luuranko
Aiempien modujen koristeluja olen hionut, kuvia tulossa kunhan vielä hieman jutuissa edistyn.
Narrasin! Tuli video.

Neljä moduulia (kolme suoraa, yksi kulma) pallorataa nyt siis jonkinmoisessa toimintakunnossa. Kulmamodu on kyllä kestävyydeltään yksi iso kysymysmerkki.

Viilauksia ja koristeluja tulen tekemään Imatraan mennessä ajan ja innostuksen puitteissa.

-Pluurankeli

Brickshelf
Vuhvelituotanto

Luuranko

Aihe: Re: GBC - Pluurankeli - 03/04/2016 11:44

Imatran palloradassa totesin, että aiemman kulmamoduulini mekanismi olikin yllättävän kestävä, eikä se odotuksistani huolimatta hajonnut kertaakaan tapahtuman aikana. Se olikin ainoa toimiva asia siinä moduulissa. Siksi tein uuden.

Perustelaketjuhissi syntyi yllättävän kivuttomasti. Vielä jonkinlaista rakenteiden tukevoitusta edessä, mutta ihan toimintakunnossa tuo jo on.

Hepun puolella rajapinta onkin jo sovittu, mutta mites STP1976? Missä kunnossa osuutesi on, ja miten se sopisi yhteen tämän minun pätkäni päättävän kulmamoduulin kanssa? Tällä hetkellä tuo hihnan yläosa ulottuu hieman moduulisi päälle tuolla +15 palikan korkeudessa, mutta muokkaukset ovat vielä jossain määrin mahdollisia totta kai.

Korkeutta hahmottamassa kaksi 10 palikan korkuista tolppaa.

-Pluurankeli

Brickshelf
Vuhvelituotanto

STP1976

Aihe: Re: GBC - Pluurankeli - 04/04/2016 12:07
Tämä passaa oikein mainiosti, mulla on tulossa näistä kaukalo vastaanottamaan palloja, niin sinne saa paiskoa hehtaaripyssyllä *iskee silmeen*

Luuranko

Aihe: Re: GBC - Pluurankeli - 04/04/2016 13:18
Lainaus
STP1976
Tämä passaa oikein mainiosti, mulla on tulossa näistä kaukalo vastaanottamaan palloja, niin sinne saa paiskoa hehtaaripyssyllä *iskee silmeen*
Upeaa ja loistavaa, kiitos! Tämä vähentää huolia ja jäljellä olevaa työmäärää, kun ei tarvitse kehitellä nykyistä tarkempaa ulostuloa enää hihnan jälkeen.

-Pluurankeli

Brickshelf
Vuhvelituotanto

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään