Uutiset | Näyttelyt | Esittely | In English | Linkit | Foorumi | Kuvagalleria
RY:n jäsen
Lainaus
toninummela
Hienoa hienoa ja tervetuloa! Ihanko siis siitä meidän Onnin jutusta inspiroiduit? Wau! Kiva kuulla.
Mulla itselläni osuu 2/3 sekä noista autoista että avaruusaluksista kans niihin mitä lapsena omistin. Nythän ne on sitten Onnilla :D
Lainaus
R2-D2
Tervetuloa,
on muuten hienoa kellastuneen / kuluneen valkoisen palikan käyttöä linnan perustuksissa!
Lainaus
TheQ
Yhden palikan korkuiset ikkunat voisi toteuttaa esim jättämällä kaksi palikka leveä aukko keskelle ja sitten ohentaa molemmista reunoista SNOT tekniikoilla?
Lainaus
Eero
En ainakaan nopealla vilkaisulla löytänyt tornin piirustuksia netistä. Mutta koska kyseessä on yksinkertainen rakennus, josta on paljon kaukaa otettuna lähes-projektiokuvia, saa tarpeeksi tarkat mitat esim. mittaamalla kaupungin karttapalvelun ilmakuvasta pohjaosan mitat ja sitten laskemalla suhteen korkeuteen jostain valokuvasta.
Värit näyttävät minusta hyvältä. Hieno rakennus, ei ollut minulle tuttu ennestään. Kotkan ympäristössä on paljon kiinnostavia kohteita.
Lainaus
JK
Mukava projekti ja hyvin tuotu esille rakentamisen haasteet. (otin sinut myös Instassa seurantaan)
Lainaus
Eero
Minä tekisin graniitin tummanharmaalla tai dark tanilla. Sand Red tietty paras, mutta liian harvinainen. Ruskea menee noihin ikkunakarmeihin; jos kivijalka on samaa väriä, sen hahmottaa helpoksi puuksi.
Alaikkunarivin pilasterin saa kyllä jumpattua niin, ettei siihen jää rakoa. Kannattaa yrittää. Puolen nupin siirrot eivät ole lopulta kovin vaikeita, eikä rakenteen tarvitse olla kantava, koska pilasteri on vain joka toisessa ikkunavälissä. Bracket 1 x 2 - 2 x 2 Inverted keltaisen 2x2 platen alle sivunupeistaan, sitten sen 1x2-plateosaan päälle tuo valkoinen jumpperi ja siihen itse pilasteriosa. (Tosin en tiedä, saako sitä dark tanina. Ei varmaan).
Ei muuten kannata tarttua liikaa noihin osasaatavuuksiin. Minusta voin ihan hyvin luopua 2x2-nurkkaslopesta tuossa kivijalassa. Oikean tornin pengerrys on paljon loivempi kuin 45°, joten se menisi ihan laatoituksella. Kivijalan lohkareet ovat karkeaa rubble-limitystä. Sen kanssa voisit vähän leikitellä myös - nyt reunus on kovin tasaisen näköinen. Karkeasta pinnasta saisit hyvän kontrastin tornin tasaisen rappauspinnan kanssa.
Lainaus
Eero
Minusta tuo viimeisen kuvan kupoli on hyvä. Periaatteessa sitä voi kokeilla myös nupillisena - itse pidän nupillisista Lowell-hommista enemmän; se tekee kokonaisuudesta huokoisemmman mutta vähemmän pikselisen. Mielipidekysymys, toki!
Muurinharjan krenoloinnin kulmadetalji on muuten hieno.
Lainaus
Heppu
Hienon charmin tuo kyllä, kun saa nähdä digitaalisen suunnitelman kunnolla fyysisesti edessään!
Tällai kauempaa kuvattuna tuo kivijalka varsinkin näyttää erittäin upealta! Ei kyllä heti tunnista Legoksi. Odotan nähdä läheltä paremmin sitten syksyllä näyttelyssä!