Cyberpunk-yhteisteosta?
Kirjoittaja TheQ 

FullBrickDev

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 01/01/2024 21:58
Viemäri- tai metroverkostoon saisi omanlaisensa tunnelmansa ja siten vaihtelua teokseen. Hyvä idea! Sinne saisi myös näitä junia, jos saadaan niitä mukaan.

matrixx

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 06/01/2024 23:28
Minäkin olisin kiinnostunut teemasta. Suomi-versio ei ehkä ihan hirveästi sytytä kun oma mielikuva on liikaa lukkiutunut värivaloin höystettyjen itämaisvivahteisten korkeiden tornien estetiikkaan, suomen neuvostokuutioiden sijaan. Ainakin yhden jollen parikin, tai kokonaisen kompleksin voisin rakentaa (3 NH kuutiota). Varmaan parhaiten sopisi yhteen jos ne tulee kaikki yhteen (eli tekisin pohja + välikerros + katto samaan). Oisko tää Helsingin Pii Poo:hon? Sinne ainakin ois tulossa taatusti eniten porukkaa.

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 22/02/2024 12:03
Useampikin on nyt innostunut cyberpunkista, osa haluaa tehdä taloja, osa haluaa tehdä rakennuksia. Mielestäni cyberpunk-teoksessa, varsinkin New Hashima kuution perustuvassa, voidaan olla aika joustavia siinä että kuka tekee mitäkin ja on ihan ok että joku tekee taloja, joku autoja ja joku vaikka vain hahmoja.

Mietiskelin yhteisteosten koordinointia ja ajattelin että ehkä olisi parasta tehdä alustavaa arvioita tekijämääristä per näyttely ja sitten tehdä oman ketjun per näyttely. Eli jokaiseen näyttelyyn johon olisi Cyberpunkkiä tulossa, tehtäisiin oma ketju jossa sovitaan kuka tuo mitäkin ja mihin moduulit sijoitetaan.

Eli pistäkää viestiä tähän ketjuun jossa kerrotte mitä ajattelitte rakentaa ja mihin näyttelyihin olette tuomassa tavaraa niin voidaan sitten perustaa ketjut per näyttely.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

TheQ

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 22/02/2024 12:05
Itse olen tekemässä seuraavaa:
  • 1x kulmamoduuli
  • 1x moduuli (asuintalo)
  • N kpl tietä
  • N kpl kävelytietä / kortteria

Osallistun näillä näkymin seuraaviin näyttelihin:
  • KummaCon Oulu
  • Pii Poo Helsinki
  • Pii Poo Jyväskylä (ehkä)
  • Pii Poo Seinäjoki (ehkä)

-Q

Maakaasu

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 22/02/2024 12:42
Kiinnostusta löytyy täältäkin ainakin yhteen moduun. Varmaankin katutaso onnistuu ja jos palikat riittää niin mahdollisesti vielä kattomodukin. Ideoina olisi esim. baari, minigolf ja asuntoloita, mutta oon vielä avoin ideoille.
Kun kerran Hashiman kuutio sai nyt kritiikkiä, niin voitaisiin ehkä koittaa väsätä hieman muokattu oma versio, esim. lisätään kestävyyttä ja moduulien välisen siirtymän muotoilun helpotusta.

FullBrickDev

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 22/02/2024 14:05
Olen tekemässä:

1x moduuli (Oulun kauppahalli Toripoliisin kanssa)

Näillä näkymillä tulen näihin:

• Kummacon (Oulu)
  • Pii Poo Helsinki
  • Pii Poo Seinäjoki
  • Pii Poo Oulu

Jijix

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 22/02/2024 15:49
Voin sitoutua rakentamaan ainakin yhden moduulin. Suunnitelmat on kyl kunnianhimoisemmat mut ihan auki, joten en uskalla luvata vielä enempää. Erityisesti kiinnostaisi rakentaa joku korkea rakennus ja jatkaa Helsingin rautatieaseman kivimiehiä johonkin suuntaan.

Piipoo Helsinki olis mulle realistinen ja ehkä joku muukin syksyn tapahtuma.

mutakondrio

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 22/02/2024 22:30
Olen itse rakentamassa näillä näkymin ainakin yhden auton, jonka halukas voi sit ottaa mukaan johonkin moduuliin. Jos ei muuten niin ainakin Kummaconiin voisin tuoda näytille. Mahdollisesti rakennan muutakin pientä (droneja, pieniä mechejä yms), kokonaiseen moduuliin ei riitä kärsivällisyys :D

Spot

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 26/02/2024 10:10
Voisin sitoutua tekemään ainakin yhden moduulin, pitää kehittää joku kiva aihe sille.

Ajatuksena on myös että voisin osallistua moottoroimaan asioita, eli jos tehdään esimerkiksi ratikka tjms. Niin sit voisin tehdä moottoroinnin/softan jolla ratikka voi kulkea yksisuuntaista raidetta pitkin eteen ja taakse. Kääntyminen RGB-sensorilla tunnistamalla esim. radalla oleva poikkeava väri, esimerkiksi jos radan keskilinja on muutoin harmaata - niin jos käytetään kääntymisvärinä punaista.

Lisämoottorointeja pystyy tekemään niinikään tunnistuksella, erilaisilla ajoituksilla tjms. Eli jos esimerkiksi haluaisi tehdä jonkun liikkeen että auto törmää vaikkapa seinään ja syttyy tulipalo 2min välein - niin Pybricksillä tämän pystyy tekemään ohjaamalla moottorilla liikettä ja valoja.

mutakondrio

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 01/03/2024 00:31
Kysymys: keltaisia vai ns: oikeanvärisiä minifiguureja, vai miten itse haluaa? Itse suosin ihonvärisiä.

Skarpa

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 05/03/2024 07:33
Teen ainakin yhden moduulin. Ajattelin kokeilla ekaa kertaa valaistusta ja tehdä moduulin sisälle varjoisan kujan, jossa eri liiketiloja ja valomainoksia.

R2-D2

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 05/03/2024 10:20
Resursseja päivitetty Cyberpunk rakentamista ajatellen
kokoluokka vähintään 2x2 mutta todennäköisemmin kuusi kertaa jotakin
Kai sitä aikaakin saa jostakin nipistettyä kun kovasti yrittää

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !

Roadstar

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 05/03/2024 11:52
Pyrin rakentamaan ainakin yhden moduulin jos vaan saan toteutuskelpoisen idean.

Skarpa

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 05/03/2024 17:45
Lainaus
mutakondrio
Kysymys: keltaisia vai ns: oikeanvärisiä minifiguureja, vai miten itse haluaa? Itse suosin ihonvärisiä.

Mulla taas on valtaosin keltaisia. Ehkä sinne mahtuu molempia.

TheQ

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 18/04/2024 23:30
Eiköhän juuri Cyberpunk-maailmaan mahdu monenlaista figuurin värityksiä.

Miten halutaan organisoida Cyberpunk-yhteisteokset, olisiko selkeintä oma foorumiketju per näyttely, johon Cyberpunk-kuutioita ja moduuleita tuodaan? Lisäksi omista kuutioista ketjut Pajaan ja/tai Galleriaan? Jokaisen näyttelyn kuutioiden sekamelska on aina erilainen palapeli mutta minusta se vain sopii Cyberpunk-teemaan.

-Q

Dimension

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 21/04/2024 19:59
Olen tekemässä:

1xmoduuli(autokorjaamo)
1xkulmamoduuli

Olen osallistumassa:

Pii Poo Helsinki
Pii Poo Oulu (ehkä)
Pii Poo Seinäjoki

Vilhelm

Aihe: Re: Cyberpunk-yhteisteosta? - 23/04/2024 09:01
Itse olen tuota ohjetta käyttänyt ja samalla vähän soveltanut. Itse olen nyt kasanut kaksi kuutiota, enään vain sisälle jotain rakennuksen näköistä. Vielä olisi sen verran paloja jäljellä, että saisi tehtyä kolmannen kuution.

Tästä aiheesta olisi hyvä pitää jokin video kokous viikonlopun aikana, niin porukka tietää mitä jokainen rakentaa. Itselläni on rakentumassa pari kauppaa kuutioiden sisään.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään