WIP: Millennium Falcon.
Kirjoittaja Jalleri 
:: Lainaa ::
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 08/05/2011 22:26
No tässä on sitä jotain.
Todella upea malli ja jos totta puhutaan tämä näyttää paljon paremmalta kuin suuri osa TLG:n Millenium Falconeista.
Onkos sinulla Flickriä?

ptLeskinen

RY:n jäsen

Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 09/05/2011 04:37
Kyllä tämä on hieno, jonain päivänä pitänee yrittää itsekin. Millennium Falcon on kuitenkin yksi niitä avaruusaluksia joilla voisi sanoa olevan "rooli" elokuvassa.
Minusta mittasuhteet ja muut ovat täysin riittävät kun aluksen tunnistaa ensimmäisellä vilauksella ja jos/kun vielä pääsee SW minifiguureilla viimeistelemään niin avot.
Onko runkorakennelma ihan oma kehittämä tai esim sovellettu TLGn ohjeiden pohjalta?
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 09/05/2011 08:25
Kiitoksia molemmat. Viimeinkin tulee hieman kommentteja. Löytyyhän minulta Flickr, mutta Brickshelfiä käyttelen enemmän. Tokihan olisin tehnyt vielä isomman tästä, mutta tila ei oikein riittäisi siihen.

Lainaus
ptLeskinen
Onko runkorakennelma ihan oma kehittämä tai esim sovellettu TLGn ohjeiden pohjalta?
No siis katselin Tämänohjeita ja huomasin kuinka kätevästi nuo osat muodostavat ympyrän, niin käytin siis periaatteessa sitä tekniikkaa, mutta siinä on hieman muutosta, ja katon muodon keksin täysin itse, joka olikin aika homma. Kiitos vielä kerran teille.

ptLeskinen

Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 09/05/2011 09:27
Lainaus
Jalleri
No siis katselin Tämänohjeita ja huomasin kuinka kätevästi nuo osat muodostavat ympyrän.

Tuo setti on ollut itsellänikin kuolauksen aiheena.

Toivottavasti tuot oman versiosi joskus jonnekin tapahtumaan niin pääsee tutkimaan livenä.

Nyt on itselle jäänyt vähän "linnakausi" päälle, mutta haaveissa on top 3: MilleF, Tie ja X-fighter (...sitten tietysti Death Star)
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 27/07/2011 11:37
Vihdoinkin olen jaksanut raahata itseni tänne laittamaan uusia kuvia. Olen tuota rakentanut ja kokeillut uusia tekniikoita ja parannellut vähän kaikkea. Kulutin mnota päivää rakentaen uusiksi noita etusiivekehommeleita, alkoi mennä hermot niiden kanssa, mutta sain kuin sainkin tehtyä ne. Pitkään olen myöskin tuota ohjaamoon vievää käytävää rakentanut, se on erittäin vaikea osa rakentaa, mutta keksin tavan jolla pääsen pälkähästä.

-Nuo etusiipihommelit ovat kokeneet muodonmuutoksen.
-Ohjaamon vievä käytävä on aikas hyvässä kuosissa tällä hetkellä.
-Katto on melkein valmis

Kuva uudesta käytävästä.
Ylhäältä. Pahoittelen huonoa kuvaa.
Etusiivekehommelit. Pahoittelen tuota kaikkea roinaa tuossa.
Ohjaamon käytävän katto.
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 29/07/2011 22:28
Jes, jatkat tätä taas. Tästä erottaa kyllä mikä on rakenteilla. Nyt en "rakentavaa kritiikkiä" keksi, mutta varmana tästä tulee hieno!

-_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_- -_-

"It's better to die for the Emperor than live for yourself."

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 11/08/2011 11:09
Hämmästyttävää kuinka noinkin pieni detalji kuin etusiipiin lisätyt "lisäuurteet" muuttaa täysin alueen tunnelman. Uurteet nostavat heti etusiipien alueen toiseen potenssiin; tällaisia pikkulisäyksiä olisi mukava nähdä enemmänkin tulevaisuudessa ympäri alusta. Toinen pääkehityskohde, ohjaamoon vievä käytävä, alkaa olla taas uudessa muodossa mutta jostain syystä en tästä versiosta ihan niin paljon pidä. Käytävän putkimaisuus ja varsinkin siinä oleva kulma on erittäin haastavia rakentaa nätin oloiseksi, varsinkin kun mukaan ympätään figuurin menevä käytävä. Itse ehkä koettaisin rakentaa käytävän levyistä ja sarana-levyillä sillä silloin voisi ehkä saada paremmin saada esille käytävän putkimaisuus ilman että käytävästä tarvitsisi tehdä tuhottoman iso.

Oletko laskenut minkä kokoinen palikoina laskettuna tuon käytävän pitäisi olla? Voisin ehkä jotain käytävänpoikasta LDD:llä kokeilla rakentaa?

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 12/08/2011 15:47
Enpä ole yhtään mitään laskeskellut, tämän aluksen mittakaavat ovat vähän niin ja näin. Yritän kyllä muotoilla sitä vielä, mutta kuten sanoit, erittäin vaikeaa. Olen katsellut muiden tekemiä aluksia, ja niissä käytävät ovat kutakuinkin samanalisia kuin omassani. Yritän kuitenkin keksiä tavan jolla saan omani erottumaan muista.

Muutes, tilasin juuri äsken Bricklinkistä, tästä kaupasta kaikkea mukavaa joilla parantelen Falconia. Joten uusia kuvia tulossa jossain vaiheessa.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 17/08/2011 19:22.
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 26/08/2011 11:22
Noniin. Elikkäs lisäsin tällä kertaa tuon rinkulahommelin aluksen kattoon, keskelle aluksen kattoa siis. Lisäsin myös neloislasertkin, joka on vielä kovin alkutekijöissään. Samanalainen on myös aluksen alapuolella. Nykyinen versio on mielestäni aikas hyvä, paitsi että aluksen katto on nyt erittäin vaikea irrottaa ja laittaa takaisin paikoilleen, joten tulen parantamaan sitä vielä jonkin verran. Piakkoin aloittelen myös ohjaamon, sekä sinne vievän käytävän parantelun, sekä laittaa enemmän sisätiloja ja tehdä hyperajomoottorin. Mutta nyt kuvia. (Olen laiska joten roinaa on vähän jokapuolella joka kuvassa.)

Kokonaiskuva
Eri kulmasta
Uudisteltu alue lähempää.
Koko alus ylhäältä.

Niin ja voisiko joku moderaattori korjata tuon typon tuossa ketjun nimessä.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 23/09/2011 17:43.
Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 26/08/2011 17:57
Loistava rakennelma omasta mielestäni! Joissain kohdin kuten yksityiskohdissa jopa parempi kuin TLGn mallit.
Tietenkin mielipeteeni on huteralla pohjalla sillä en perusta lainkaan scifiin...

TheQ

Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 26/09/2011 11:05
Valmistunut katto on kyllä komea ja hämmästyttävän eheän näköinen. En ole settejä tai MOCeja niin tarkasti katsonut että tiesin ennestään joten kysynpä tekijältä: Olet itse kehitellyt kattorakenteen vai lainannut muualta?

Ase on ihan hyvän oloinen näin alkuversioksi. Itse tosin suosittelisin että koettaisit kehittää sen mahdollisimman pitkälle, koska se on ainoa isompi yksityiskohta katossa ja näin ollen katsojan silmän tuppaavat tiiraamaan sitä herkästi. Aseesta on joitain lähdekuvia, joten ei kun tarkastelemaan ja kokeilemaan.

Seuraavaa päivitystä odotellessa!

-Q

Acticis

Aihe: Re: WIP: Milennium Falcon. - 26/09/2011 21:34
Lainaus
Jalleri
No siis katselin Tämänohjeita ja huomasin kuinka kätevästi nuo osat muodostavat ympyrän, niin käytin siis periaatteessa sitä tekniikkaa, mutta siinä on hieman muutosta, ja katon muodon keksin täysin itse, joka olikin aika homma. Kiitos vielä kerran teille.

Krhmmm. Q :)

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 01/10/2011 10:04
Kiitoksia. Tämä on ollut pitkään telakalla, koska en ole pystynyt tekemään noista etusiivekkeistä sopivan hienoja. Kaikki ratkkaisut tuntuvat tyssäävän johonkin. Mutta yritän varmaan piakkoin rakentaa niitä lisää.

Edit: Still in a telakka.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 15/10/2011 19:26.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 28/12/2011 21:00

Elvytän ketjua hieman. Tässä siis nykyinen tilanne. Paljoa ei ole tapahtunut, ainoastaan etusiipiblablaiden muokkaus ja olen aloitellut tuon ''lasertykilläampumispaikan'' realistisemmaksi muokkaamisen.

TheQ

Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 03/01/2012 23:05
Noh, mikäs noissa etusiivekkeissä oli vikana? Itse pidin jo 26.8. esitetyssä kuvassa olevista siivekkeistä, joiden muoto ja "greeblaus" sopi aikasen hyvin niihin kuviin, jotka originaalista löysin. Uudessa, tasaisessa kohdassa ei ole minun silmiin mitään muutosta verrattuna aikaisempaa ja siksipä toivoinkin pientä selitystä tekijältä, muuten tulee tältä ihailijalta tippu simmuun kun harvinaisen tyylikäs greeblaus-osuus katosi sen siliän tien *vakava*

Mutta ällös huoli, teoksen toinen uudistus eli "kanuunan kaivo" aluksen keskellä näyttää erittäin pätevältä versioinnilta. Samaa ideaa pitää käyttää tulevassa teoksessa, sillä se toimii tällaiseen tapaukseen kuin nyrkki silmään! (Ideasta tietenkin propsit aikanaan Jallerille)

-Q
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 04/01/2012 21:03
Lainaus
TheQ
Noh, mikäs noissa etusiivekkeissä oli vikana? Itse pidin jo 26.8. esitetyssä kuvassa olevista siivekkeistä, joiden muoto ja "greeblaus" sopi aikasen hyvin niihin kuviin, jotka originaalista löysin. Uudessa, tasaisessa kohdassa ei ole minun silmiin mitään muutosta verrattuna aikaisempaa ja siksipä toivoinkin pientä selitystä tekijältä, muuten tulee tältä ihailijalta tippu simmuun kun harvinaisen tyylikäs greeblaus-osuus katosi sen siliän tien *vakava*

Mutta ällös huoli, teoksen toinen uudistus eli "kanuunan kaivo" aluksen keskellä näyttää erittäin pätevältä versioinnilta. Samaa ideaa pitää käyttää tulevassa teoksessa, sillä se toimii tällaiseen tapaukseen kuin nyrkki silmään! (Ideasta tietenkin propsit aikanaan Jallerille)

Painaa liikaa ja ei kestä. Ja ne olivat myös liian korkeat. Mutta nyt alkaa olla kunnossa kun mataloitin ne. Pitää vielä upottaa niitä sivuja sisemmälle että saan greeblaukset tehtyä.. Kiitos kommentista.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 07/09/2012 16:38
Jotenkin tuntuu että Falcon kaipais lisää aseita.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 08/09/2012 09:54
Jotenkin tuntuu että Jallerin pitäs jatkaa tätä rakennelmaa,
tai ainakin saada se valmiiksi.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 10/09/2012 20:30
En jaksa rakentaa tällä hetkellä. Ei ole semmoinen fiilis, ja lisäksi olen pirun vaikeassa kohdassa menossa. Saan tämän valmiiksi kuitenkin noin kymmenen vuoden kuluessa. *virnistää*

R2-D2

Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 11/09/2012 15:56
Tämän kokoluokan teokset ovat ihan oma juttunsa.

Niitä voi rakentaa vain rauhassa, ajan kanssa. Ja kun sanon ajan, se aika voi olla pitkä.
Väkisin puristamalla ei synny taidetta.

Jotta teos kuitenkin etenisi joskus, kannattaa asettaa itselleen jokin tavoite. Sellainen voisi olla esimerkiksi osallistuminen 2013, tai -14 expoon.

terv. R2-D2
Palikat pitää laittaa liikkumaan, ne tykkää siitä !
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 13/09/2012 18:20
kiva pikku teos. hetkonen mitä ihmettä höpötän, tämähän on uskomattoman hienon rakennelman alkun.
mallit ovat kohdallaan tässä teoksessa, ja odotan kovasti että saan nähdä tämän seuraavan vuoden expossa
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 25/09/2012 17:24
Ei tule onnistumaan, en ole rakentanut tätä moneen kuukauteen.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 20/11/2012 19:02
Jaahas. Maailman kahdeksas ihme on tapahtunut, eli siis otin ja rakensin Falconia.

Tähän muutaman päivän rakennussessioon mahtui mm. melkein koko alustan täydellinen hajottaminen mössöksi kunnes kasasin sen takaisin vanhaan muotoonsa. Alla on lista asioista mitä sain aikaan.

-Uusi ohjaamo + sen käytävän katto
-Kattoa ja ulkoasua muutenkin uusittu
-Siivekehommelien parantelu (greebet puuttuu vielä)

Tässä taas on lista asioista joita pitää parantaa / rakentaa:
-Greeblet siivekkeisiin
-Ohjaamo + käytävä valmiiksi
-Pohjaan lasertykki ja muita systeemeitä
-Ylemmän lasertykin parantaminen
-Greeblejä
-''Boarding ramppi'' vai mikä onkaan
-Tummanpunaista sinne tänne niinkuin oikeassa Falconissa
-Radar dish vai mikä onkaan

Ja nyt kun olette lukenut, (tai sitten ette) niin kuva:

Galleria kunhan latautuu

PS: Pistin nuo wanhat kuvat eri kansioon Brickshelfissa, joten linkit on kökkönä. Korjailen kunhan jaksan.

Muokattu 4 kertaa. Muokattu viimeksi 22/11/2012 20:58.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 06/12/2012 15:49
Seuraavaa on tapahtunut tässä parin viikon aikana:

-Greeblet siivekkeisiin, tulevat vielä muuttumaan osittain
-Toiseen siivekkeeseen tuo ihmeen systeemi, en tiedä sen nimeä
-Parannuksia kattoon ja ohjaamoon
-Radar dishi, sitäkin pitää muuttaa vielä

Kokonaiskuva ylhäältä (Liian iso, että laittaisin sen suoraan tähän)

Kuvaa greebleistä:

Kuvaa ohjaamonalueelta:

Ohjaamon alta
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 06/12/2012 15:55
its not moon, its a millenium falcon!

kyllä on todella hienosti rakennettu ja ihan itsensä näköinen. toivottavasti saat joskus valmiiksi

---------------------------------------
"Suomalaiset rakentajat on tehty sisulla"
---------------------------------------
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 06/12/2012 16:07
Kiitoksia. Kyllä se joskus vielä valmistuu.
Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 27/08/2017 17:46

Melkein viisi vuotta on kulunut viimeisimmästä Falconiin liittyneestä postauksesta. Näiden vuosien aikana olen aina sillöin tällöin kaivanut aluksen kaapista, pyyhkinyt pölyt ja mietitnyt, miten voisin sitä parannella. Täydellistä siitä ei sen nykyisessä muodossa koskaan tule tulemaan, mutta pyrin silti saamaan siitä mieleiseni. Olen erittäin itsekriittinen, joten toimivien ratkaisujen keksiminen on vaikeaa, ja luovuuden puuskan hiljennyttyä vuosia takaperin olen edelleenkin vailla ideoita, kuinka saada Falconista haluamani.

Pahoitteluni kököstä valaistuksesta, likaisesta lattiasta jne. En jaksanut alkaa vääntää valokuvastudiota kuvat ottaakseni, enkä myöskään jaksanut ottaa selvää onko Brickshelf vielä se juttu. Tässä kuitenkin galleria, uudet kuvat ovat kaksi ensimmäistä. [www.brickshelf.com]

Kuten toisesta kuvasta näkyy, olen parannellut noita laskeutumistelineitä jonkin verran. Ne ovat melko huterat ja pysyvät kehnosti kiinni aluksessa, joten niitä täytyisi parannella, osat myöskin loppuivat kesken mikä estää toistaiseksi niiden tekemisen samanlaisiksi. Aluksen pohja on edelleen karmean näköinen, enkä ole vielä onnistunut keksimään parempaa tapaa, jolla sen saisi näyttämään hyvältä.

Kuittaan tältä erää, lisää kuvia tulee jos jaksan niitä ottaa ja Brickshelfiin latailla. En myöskään enää osaa linkata kuvia suoraan tähän, pahoitteluni siitäkin. Pitää kai opetella koko homma uudestaan.

Edit: No niin, nyt eka kuva näkyy suoraan.

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 27/08/2017 20:56.

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: WIP: Millennium Falcon. - 27/08/2017 19:25
Mukava kuulla että näinkin pitkän tauon jälkeen palaat projektin pariin.
Kuvat ei vaan vielä ole julkisia, mutta palaan niitä katsomaan myöhemmin.

No niin, hyvältä näyttää!

Palikkatakomon perustajajäsen, Admin, MOC-rakentaja, Animaattori.
Instagram/Erythron ¤
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 29/08/2017 18:02.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään