RX3 - Massiivinen custom vuoristorata
Kirjoittaja JK 
Kirjoittaja
Viesti

JK

Admin, Hallituksen varajäsen

RY:n jäsen

:: Lainaa ::
Aihe: RX3 - Massiivinen custom vuoristorata - 19/09/2018 18:34
Pajan puolelta tästä löytyy vähän teoksen taustoja ja rakennuskertomusta.

RX3 on KastleVanian tyyliin rakennettu jättimäinen moc-vuoristorata, jossa on 102 rataelementtiä ja niistä tulee pituutta huikeat 13 metriä 25 cm, joka legomittakaavassa tarkoittaisi 636 metrin rataa figuille.

Radalla on 24 mutkaa,
24 jyrkkää 6 palikan nousua/laskua,
272 nuppia tasaista suoraa,
592 nuppia loivempia mäkiä.

Yhteensä rata on 1670 nuppia pitkä. Koko teoksen palikkamäärästä voin esittää karkean arvion että se on selvästi yli 10000 osaa.

Video löytyy YouTubesta tästä!

Galleriasta löytyy kasa kuvia tämän linkin takaa.

Admin, Palikkatakomon perustajajäsen, AFOL-rakentaja.
HOViNET.com ¤ Stopping the Motion since 2002 ¤ YouTube

JK

Aihe: Re: RX3 - Massiivinen custom vuoristorata - 24/09/2018 09:44
Toinen video vielä tästä teoksestani PiiPoon näyttelyssä kuvattuna.

VIDEOLINKKI

JK

Aihe: Re: RX3 - Massiivinen custom vuoristorata - 27/05/2019 22:09
RX2:n myötä huomasin vasta nyt katsoa että 8kk aikana tämä video kerännyt peräti miltei 14000 katselukertaa.

Anteeksi tosiaan ylösnosto aiheessa, mutta se että teoksen video kerää katsojia enemmän kuin monet HOViNET-animaatiot on mielestäni jotain mitä pitää miettiä.
Palikkatakomolla tehdään todella paljon omalaatuisia teoksia, mutta monen esittely jää siihen pariin valokuvaan.
Teoksien (myös liikkumattomien) kuvaaminen videoksi voisi olla harkittavaa monellekin rakentajalle?
Itse pyrin mahdollisuuksien mukaan kyllä jatkossa tekemään teoksista myös videoita kuvien lisäksi :)

Samppu92

Aihe: Re: RX3 - Massiivinen custom vuoristorata - 27/05/2019 23:50
Lainaus
JK
RX2:n myötä huomasin vasta nyt katsoa että 8kk aikana tämä video kerännyt peräti miltei 14000 katselukertaa.

Anteeksi tosiaan ylösnosto aiheessa, mutta se että teoksen video kerää katsojia enemmän kuin monet HOViNET-animaatiot on mielestäni jotain mitä pitää miettiä.
Palikkatakomolla tehdään todella paljon omalaatuisia teoksia, mutta monen esittely jää siihen pariin valokuvaan.
Teoksien (myös liikkumattomien) kuvaaminen videoksi voisi olla harkittavaa monellekin rakentajalle?
Itse pyrin mahdollisuuksien mukaan kyllä jatkossa tekemään teoksista myös videoita kuvien lisäksi :)

Off-topic teoksesta, mutta JK olet erittäin oikeassa, koska erityisesti jenkkinäyttelyitä kiertävät videoesittelyt Youtubessa ovat aivan valtavan suosittuja.

Näyttelyiden ja teosten esittely videolla Youtubessa on epäilemättä varmin tapa saada teoksilleen paljon katsojia, joskin vaatii myös huomattavasti enemmän vaivaa kuin pelkkä kuvaaminen. Sinänsä olen kyllä tykännyt puuhailla videoprojekteja jos jonkinlaisiin juttuihin liittyen, mutta sellaisen pyöräyttäminen syö kyllä helposti kokonaisen päivän messuilla.

- Samppu

---------------------------------------------------------------------------

Lego-superfani
Star Wars -superfani
Aivotutkimus on intohimo.
Kissat <3

"Play is the highest form of research." - Albert Einstein

TheQ

Foorumin admin, tiedottaja

Aihe: Re: RX3 - Massiivinen custom vuoristorata - 31/05/2019 09:10
@JK: Taidat unohtaa sen että monelle meistä videon teko vaatii paljon, paljon enemmän vaivaa ja tietotaitoa kuin valokuvaaminen? Itse olen pari videota LEGO teoksistani tehnyt ja niissä on kyllä mennyt oma aikansa.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

JK

Aihe: Re: RX3 - Massiivinen custom vuoristorata - 25/10/2021 18:37
Huomasin tässä yllättäen että 3v aikana katsojia on kertynyt jo yli 70000!

Videolinkki

Teoshan on siis jo purettu 2v sitten, mutta olin mm. sen faktan unohtanut että rataa oli tuossa yli 13 metriä.
RX3, RX2... Pitäisikö nyt jatkoon lähivuosina ottaa työn alle viimein se lupaamani RX1 rata?

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään