Renault 5 Maxi Turbo
Kirjoittaja Charger Hornet 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Renault 5 Maxi Turbo - 09/04/2010 21:22
Noniin. Tässä ois Renaultin vastine rallin legendaariseen b-ryhmään 80-luvun alusta. Alunperin etuvetoiseen autoon on laitettu moottori takapenkin tilalle, ja auto muutettu samalla takavetoiseksi. Tämä onkin ensimmäinen iso eurooppalainen auto mitä oon rakentanut, ja kohtuu tyytyväinen pitää olla. Väritkin sain kohdalleen, joka vaikuttaa kokonaisilmeeseen ja realismiin todella paljon tämän tyyppisessä kilpa-autossa. Teknisiä ominaisuuksia ei koosta huolimatta ole, mutta itse tykkäänkin keskittyä siihen että asiat näyttää mahdollisimman realistisilta.

Lisää kuvia täällä, kunnes kansio julkinen: [www.brickshelf.com]
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 10/04/2010 09:49
On kyllä <piip> hieno. Parasta tossa on, että sen tunnistaa heti Relluksi. Rakennustyyli on sopivan vanhahtava. Ainoa miinus tulee valokuvan laadusta. Jotenkin valkoinen ja keltainen eivät melkein erotu toisistaan. Vai lieneekö sekin tyylikeino? Kasarihaalistusfiltteri (:D?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 10/04/2010 09:50.
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 10/04/2010 10:31
Nättiä on, ei voi muuta sanoa. Kiva poikkeus niistä sun muskeleistasi. =)

BTW, mulla toi keltanen ja valkonen kyllä erottuu hyvin.
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 10/04/2010 12:53
Oisko mulla näytössä sitten jotain epäsopivuutta/kalibrointitarvetta?
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 10/04/2010 13:28
Onhan noi kuvat melko huonolaatuisia ku kameralla on ikää jo yli 10 vuotta, valokaan ei paras mahdollinen :D Mutta melko hyvin pitäs silti keltainen ja valkoinen erottua toisistaan. Jos näyttö on säädetty liian kirkkaalle se voi vaikuttaa siihen että noi värit sekottuu toisiinsa.

MB

RY:n jäsen

Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 10/04/2010 13:48
Hieno Rellu todella!

Mitä tulee tohon kuvaan niin näyttää siltä että salama on ollut päällä vaikkei sitä ehkä olisi tarvittukaan. Hieman ylivaloittunut siis. Kannattaa kokeilla normaalisti valaistussa huoneessa ilman salamaa vaikka kamera sitä tarjoaakin. Luulen myös että jos kuvan ottaa kauempaa niin salaman valo ei keskity niin samaan paikkaan. Nykykameroissa kuitenkin riittää resoluutiota jotta kuvaa voi sitten rajata.

Nämä on vain amatöörin huomioita.
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 10/04/2010 15:15
Lainaus
MB
Mitä tulee tohon kuvaan niin näyttää siltä että salama on ollut päällä

No salama ei kyl ollut päällä, mut valotus näyttäisi olleen liian kovalla.

Acticis

Hallituksen jäsen

Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 11/04/2010 08:51
Mutta teoksesta nuo valkoiset osat tuossa konepellillä äiritsee samaten kuvio kyljessä.

Älä minimodaa. MOCin kuvauksesta keskusteleminen kuuluu aiheeseen.
-Pate

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 11/04/2010 09:04.
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 11/04/2010 13:52
Lainaus
OskariMasteri
Mutta teoksesta nuo valkoiset osat tuossa konepellillä äiritsee samaten kuvio kyljessä.

;)

TheQ

Admin, puheenjohtaja

Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 17/04/2010 11:14
Heh, mietinkin milloin lähdet "isommille apajille" suuremman mittakaavan teoksilla. 16 nuppia leveä auto antaa hyvin mahdollisuuksia pikku-tarkkoihin yksityiskohtiin ja erilaisiin muihin kokeiluihin. Kyllähän mittakaavan muutos vaatii kovasti palikoilta mutta paljon se myös antaakin :)

Itse teos on tyyliltään vanhahtava ja sinun tyylillesi sopiva. SNOTia olet käyttänyt mukavasti (esimerkiksi taka-lokasuojien edessä). Minua tosin jäi hieman häiritsemään auton suuret tyhjät pinnat ulkokuoressa, ne kun tuntuivat kaipaavan jotain... Kenties muutamalla tarralla saisit jo kovasti piristettä niihin? Toisaalta, jos et tarroja halua käyttää niin kenties palikoista tehty numero 9 oveen olisi se mitä teos kaipaa?

Sisätilat ovat mainion yksityiskohtaiset ja niitä on ilo katsoa. Moottori on taas kerran erittäin toimiva laitos (ulkonäöllisesti siis, en usko että tuolla nyt saisi autoa liikenteeseen ;) ).

Meinaatko jatkaa B-ryhmän autojen rakentamista? Itseäni on kovasti nuo Lanciat kiinnostaneet ja olenkin koettanut saada niitä väännettyä jossain vaiheessa palikkamuotoon.

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Aihe: Re: Renault 5 Maxi Turbo - 19/04/2010 03:23
Lainaus
TheQ
Meinaatko jatkaa B-ryhmän autojen rakentamista? Itseäni on kovasti nuo Lanciat kiinnostaneet ja olenkin koettanut saada niitä väännettyä jossain vaiheessa palikkamuotoon.

Noh tällä Renaultilla mä halusin just kokeilla miten helppoa tai vaikeeta tollasen b-ryhmäläisen rakentaminen on, ja kyllä mua vähän huvittais tehdä muitakin ralliautoja. Lancia ja Audi korkeimmalla listalla kyllä :) Saas nähdä, mut ainakin sitä ennen taas pari muskeliautoa :D Ja en taida enää 10-leveitä tehdä ollenkaa, varmaankin kaikki tulee jatkossa olemaan noita isompia.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään