"Chong Tian (Nouseva voima) on Kuninkaan Seinä-vuoriston salaperäisten laaksojen suojelija. Tämä mystinen 'ilman herra' on paikallisten asukkaiden tarujen jumala, joka ilmaantuu valtavana varjona niille jotka uskaltautuvat astua hänen valtakuntaansa."
Chong Tian on
Brian Cooperin TEKNOMEKA ohjeisiin (nivelet ja "luuranko on sama, panssari on eri) perustuva mecha, jonka depyytti oli Model Expo 2010-tapahtuma vuoden 2010 keväällä. Ajatuksen mechaan sain jo muutamia vuosia sitten kun aloin kokeilemaan kuinka suuren mechan luurangon saisin tehtyä. Jouduin kumminkin usein ongelmiin omien väkerryksieni kanssa sillä, kuten kaikki mechoja rakentaneet tietävät, tehokkaiden nivelten tekeminen osoittautui hyvin vaikeaksi.
Joulukuun aikoihin kyllästyin viimein omiin tekeleisiini ja aloin miettimään kuinka paljon helpompaa olisi jos voisin keskittyä vain panssarin luomiseen. Model Expon suunnittelut olivat käynnistymässä joten sen johdosta päätin että tänä vuonna kokeilisin tehdä jotain suurta Expoa varten. Ideani oli että kyseisen teoksen tekisin minulle harvinaiseen tapaan useimmilta ihmisiltä "piilossa" (aikaisemman teoksen,
Koboldin, historian kun olin jo melkoisen tarkasti kertonut). Suureksi päätökseksi tosin jäi suuren teoksen aiheen: Mecha- ja Space-rakentajana ajatuksenani oli joko suuri mecha tai suuri avaruusalus. Kiitos Jantzun ehdotuksen, päädyin rakentamaan mechan, johon sitten luonnollisesti hain ohjeet netistä (säästin tällä tavalla PALJON aikaa).
Vaikka minulla oli ohjeet valmiin luurankon tekoon, panssarin luominen keksi kauan. Sain viimeisenkin osuuden valmiiksi vasta viikko ennen Expon alkua (muistaakseni kyseessä oli vasen eli valkoinen käsi).
Noh, se taustasta, nyt itse teokseen: Chong Tian on 38 cm korkea ja siinä on 21 niveltä (käsiä lukuunottamatta) joista 20 voi säädellä tarkasti matoruuveilla. Luuranko on suurilta osin samanlainen kuin TEKNOMEKAn ohjeiden mutta osa nivelistä on muutettu tiukemmaksi ja osan rakenne on muutettu jotta panssari mahtuuu niiden ympärille paremmin.
Kommentit, rakentava kritiikki ja oma-peräisyyden puutteita morkkaavat viestit tervetulleita.
Lisää kuvia
Brickshelfissä.
-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.
Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 04/05/2010 23:49.