Outojen mittasuhteiden urheiluauto
Kirjoittaja Ultimario 
Kirjoittaja
Viesti
:: Lainaa ::
Aihe: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 03/06/2010 20:50
Viimeaikaisista kiireistä johtuen en ole ehtinyt jatkaa isoa autoprojektiani mutta tulipas tässä yhdessä illassa tehtyä jonkinlainen kulkupeli.

Auto on täysin hihasta vedetty ja siinä olen koettanut ahtaa paljon toimintoja pieneen tilaan ja rakentaa samalla jotenkuten näyttävän ulkoasun. Suunnitellesani autoa päätin käyttää uusia renkaita jotka juuri olin saanut ja koettaa rakentaa niiden ympärille niin pieni auto kuin mahdollista jossa olisi moottori, ohjaus ja paljon "vinoja" menetelmiä käyttävä ulkokuori. Tuloksena on V2 moottorilla, tasauspyörästöllä ja ohjauksella varustettu urheiluauton pilakuva.

Brickshelf kansio

Etupäästä en tykkää itse mutta en ole vielä ehtinyt muuttaa sitä. Olisi todennäköisesti hienompi ilman kaikkea sälää.

Mutta muuten ei muuta kun rakentavaa kritiikkiä.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03/06/2010 20:51.
Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 03/06/2010 20:59
Ihan hienon näkönen auto.Varisinkin jos olet ton päivässä tehny.Auto ei ole turhan pirteän ja räikeen värinen.vaan tuommonen tasainen väri.

Acticis

Hallituksen jäsen

RY:n jäsen

Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 03/06/2010 21:09
Onhan toi ihan hyvä, joitakin kori muutoksia voisi tehdä keulaan. Kokeilitko tehdä tuota radio ohjattavana?

- Oskari

"We're livin' strange days..."

FLICK'R
Kuulun ANKP:een!
Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 03/06/2010 21:21
Yhdessä illassa, eli noin kolmessa tunnissa tuli rakennettua kun oli vain pakko saada jotain aikaiseksi eikä vain väsät ikuisia WIP projekteja.

Radioohjaus olisi mahdoton tuon kokoiselle autolle koska siellä ei yksinkertaisesti löydy tilaa paristokotelolle. Olisi tosin kova menopeli jos saisi rakennettua pienen kompaktin IR ohjattavan, täytynee laittaa korvan taakse seuraavaa "pikkuprojektia" varten.

Kunhan brickshelf kansio tulee online niin näette paremmin miten "täynnä" auto on.

Mikke the Master

Hallituksen varajäsen

Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 03/06/2010 21:23
Mitä minä ymmärsin, tuo on radio-ohjattava.
Hienoltaha tuo näyttää!
Muodot ovat aikas kohdallaan, ja hyvin saatu kaikki ängettyä sisään.

EDIT: samaan aikaan ultimario..

Hyvää joulua kaikille!

Flickr: [www.flickr.com]
Brickshelf: [www.brickshelf.com]
Youtube: [www.youtube.com]

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03/06/2010 21:24.

Eero

Puheenjohtaja Hallituksen jäsen Moderaattori

Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 03/06/2010 21:28
Mukavan muotoinen auto, varsinkin ohjaamo ja lokasuojat ovat hyviä. Keulassa on todellakin parannettavaa, jotain keskelle? Kivan kompaktin näköinen auto. Ehkäpä paljaat akselit takaosassa voisi peittää esim. putkilla?

----------------------------------------
Cyclopics Bricks -blogini - Flickr - Myyrä ~ LEGO Ideas[]
Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 04/06/2010 12:12
AAAH tämä teidän TECHNIC tietämättömyys alkaa käydä hermoille :D
Lego on ainostaa tehnyt radio-ohjattavia settejä jossain 1990-2003, se Oskarin ''track turbo'' EI ole radio-ohjattava, vaikka kuinka nettisivut sen sanovatkin (se toimii infrapunalla kuin Power Functionssitkin)
Autossa ei ole mitään sähkö toimintoa, pikaisella vilkauksella.
Sitten ihan oikeaan asiaan: Auton muotoilu on melko outo, mutta hyvin onnistunut (kokeilitko vain uusia muotoja?)
Taka lokasuoja on aivan täydellinen, edessä oleva on hieman pieni (mielipide asia?)
Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 04/06/2010 13:26
Muotoilu on puoliksi kokeilun tuomaa sattumaa ja puoliksi tarkoitettu, aloittaessani oli jo mielikuva vääristyneistä mittasuhteista ja miten saisin helmoista testarossamaiset ja niissä tuli onnistuttua mielestäni hyvin eli autosta tuli vähän kuten "piirretyissä". Kokeilua siinä oli miten saada vinoja muotoja kuten helmat pyörien välissä joihin olen erittäin tyytyväinen. Myös flexiakseleista opin vähän uutta tätä tehdessä. Etupää oli vaikein johtuen siitä että ohjaussysteemi ei anna minun viedä palkkeja altapäin vaan kaikki kiinnitys tulee ohjauksen yläpuolelta.

Ja tarkennus vielä koska ensimmäinen viesti ei ole tarpeeksi tarkka, autossa ei ole mitään sähköistä, ohjauksella tarkoitan ratilla kääntyviä pyöriä mikä ei ollut itsestäänselvyys kun leveys eturenkaiden välillä on vain 5 nastaa. Ohjausgeometrian takia etulokasuojat ovat väljät mutta kuitenkin ääriasennoissa renkaat ovat juuri ja juuri vapaina.

Taidan joskus kun kerkeän ottaa kuvia autosta ilman sitä rumaa etupäätä ja laittaa kuvat tänne.

TheQ

Admin, puheenjohtaja

Aihe: Re: Outojen mittasuhteiden urheiluauto - 06/06/2010 20:06
Ulkonäöllisesti tämä auto on melkoinen "ilopilleri", lapsellinen chibi-tyyli sopii hyvin vaikkakin aluksi mietin että oliko kuvan suhteet vääristyneet. Tekniseltä puolelta auto ei nyt maailmoja mullistava ole, ohjaus ja moottorointi ovat sellaista perustasoa. Noh, se kyllä jää tuon ulkokuoressa käytettyjen kulmien ja tasojen luoman hienon ulkokuoren taakse piiloon muutenkin.

Itse olen myös tykästynyt noihin renkaisiin vaikkakin ne ovat melko hankalia ohjauksen kanssa. Tuollainen "TLG-tyylinen ohjaus" jossa molemmat renkaat osoittavat samaan suuntaan vie paljon tilaa kääntyessään mutta koska renkaat ovat niin suuret, "realistisen" ohjauksen rakentaminen on erittäin hankalaa. Olen jotain tekniikoita miettynyt joiden avulla saisin nuo renkaat kääntymään paikallaan mutta ne eivät ole kovin sopivia pieniin teoksiin eikä niiden avulla pahemmin vetoakaan saa renkaisiin asti. Mukava silti nähdä että jotkut käyttävät näitä vähän harvinaisempia renkaita :)

Seuraavaa teosta odotellessa. Milloin muuten tulee lisää kuvia isosta projektista?

-Q
--------------------------------
Palikka palikalta parempaan päin.

Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa tähän foorumiin.

Klikkaa tähän kirjautuaksesi sisään