Uutiset | Näyttelyt | Esittely | In English | Linkit | Foorumi | Kuvagalleria
Lainaus
LEGOJJAM
kivan oloinen projekti. neuvon sinua ostamaan palikat piipoosta. miksi? 1. se on suomalainen 2. sieltä löytyy paljon plaikoita 3. toimitukset tulevat perille korkeintaan viikossa.
Moton viisaat ja suorasanaiset lausahdukset kunniaan!Lainaus
Moto
Ensiksi, unohdetaan kaikki ohjelmat, efektit, juonet ja tarinat sekä maine ja kunnia. Sanoisin, että jokaisen pitäisi ensin saada 12 fps (mielellään 15 jopa) animaatio kulkemaan sulavasti eli alan sanoin "smoothisti". Pienemmällä fps:llä tehtyjä animaatioita kun ei oikeasti jaksa katsoa. Toki Hovinetillä on muutamia helmiä todella alhaisella fps:llä, mutta niillä onkin tiettyä kulttimainetta ja arvostusta sekä omalaatuinen aihe ja hyvä ääninäyttely. Mutta ei kannata noiden varaan tuudittautua, vaan suosiolla ensin opetella 12 fps animoinnin. Ja huom, testejä EI TARVITSE JULKAISTA, ainakaan ennen kuin on vaikkapa toi 12 fps hanskassa. Sen jälkeen kannattaa alkaa opettelemaan useamman hahmon liikuttelua samaan aikaan, erikoisempia liikkeitä jne. Mutta nyrkkisäännöksi; Yksikään sielu ei ala tekemään pitkiä, juonellisia "elokuvia" ennen kuin animaation perustaito on hallussa.
Tähän myös toinen tärkeä, yleensä mainitsematta jätetty seikka: Opetelkaa rakentamaan lavasteita. Hyvät lavasteet pelastaa paljon.
Lainaus
lego logo
Moton viisaat ja suorasanaiset lausahdukset kunniaan!Lainaus
Moto
Ensiksi, unohdetaan kaikki ohjelmat, efektit, juonet ja tarinat sekä maine ja kunnia. Sanoisin, että jokaisen pitäisi ensin saada 12 fps (mielellään 15 jopa) animaatio kulkemaan sulavasti eli alan sanoin "smoothisti". Pienemmällä fps:llä tehtyjä animaatioita kun ei oikeasti jaksa katsoa. Toki Hovinetillä on muutamia helmiä todella alhaisella fps:llä, mutta niillä onkin tiettyä kulttimainetta ja arvostusta sekä omalaatuinen aihe ja hyvä ääninäyttely. Mutta ei kannata noiden varaan tuudittautua, vaan suosiolla ensin opetella 12 fps animoinnin. Ja huom, testejä EI TARVITSE JULKAISTA, ainakaan ennen kuin on vaikkapa toi 12 fps hanskassa. Sen jälkeen kannattaa alkaa opettelemaan useamman hahmon liikuttelua samaan aikaan, erikoisempia liikkeitä jne. Mutta nyrkkisäännöksi; Yksikään sielu ei ala tekemään pitkiä, juonellisia "elokuvia" ennen kuin animaation perustaito on hallussa.
Tähän myös toinen tärkeä, yleensä mainitsematta jätetty seikka: Opetelkaa rakentamaan lavasteita. Hyvät lavasteet pelastaa paljon.
Eli, en suosittele että aloitat ihan vielä pitkää ja juonellista animaatiota.
Mutta mutta, eipä lyödä ihan niin kovaa kuin äsken vaikutti. Animaatiosi ovat jo nyt aika hyviä, niissä on sitä tunnelmaa. Luet Moton oppaan kokonaan, teet testejä ja katselet niitä. Rakennat parempia lavasteista, ja säädät tarpeeksi lamppuja pöydälle. Laitat kameran ja lavasteet kiinni pöytään, vaikka sinitarralla taikka ilmastointi teipillä.
Vaikka itseäkin houkutti jo ensimäisenä animointipäivänä tehdä pidempi juonellinen animaatio, eipäs siitä tullutkaan mitään :) Ja nyt kun omaan tämän taidon kohtalaisen hyvin, en vieläkään ole saanut tehtyä juonellisia animaatioita. Rupeappa vaikka heti tämän tekstin luettuasi tekemään lisää testejä.
Hyvän animaation saat vain harjoittelemalla, voisit toki kuvata kohtaukset aina uusiksi jos itse et ole tyytyväinen niihin. Ja sekin vielä Windows Live Elokuvatyökalulla saa tehtyä 30 FPS animaatiota!
-Anonyymi Animaattori
Lainaus
November Films
Mutta koita kuitenki herranen aika saada isompi FPS, koska ei sitä 8 FPS oikein jaksaisi katsoa. Käytä sitä Monkey Jamia vaikka et tykkäisikään. Se on todella helppokäyttöinen. Voin tehdä vaikka tutoriaalin... :D
Lainaus
Legodino77
Noh.. Onse kyllä järkevämpää, jstkst sitten kun osaat ;)! Hiljaa hyvä tulee!